Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Kontakt:
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Za to A4 ma ten tablet wystający z deski rozdzielczej i zasłaniający pół widoku na przedniej szybie, ale co kto lubi
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Nie ma tragedii z tym tabletem. Zależy jakiego jesteś wzrostu i jak lubisz siedzieć, ale dopóki dupą po podłodze nie szorujesz, to ten tablet w zakres widzenia drogi nie wchodzi. Jest za to plus, że nie trzeba aż tak odrywać wzroku od drogi żeby coś na Nim zobaczyć/poklikać.
Na A4 większość dobrych ofert jest na 35tfsi (150KM), bo nikt tego za bardzo nie chce. Znowu te z placu, ewentualnie zamówione przez dealera, mają w zdecydowanej większości poważne braki w wyposażeniu (choćby brak matrixów - są co najwyżej te pośrednie ledy).
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Na A4 większość dobrych ofert jest na 35tfsi (150KM), bo nikt tego za bardzo nie chce. Znowu te z placu, ewentualnie zamówione przez dealera, mają w zdecydowanej większości poważne braki w wyposażeniu (choćby brak matrixów - są co najwyżej te pośrednie ledy).
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Mimo wszystko lepiej to wyglada niż w nowej C-Klasie. Nowy Leon, który służy jako drugi wóz w domu skutecznie mnie wyleczył z obsługi wszystkiego w formie dotykowej. Ogólnie to ciężko o sensownego następcę s3fl przynajmniej w okolicy 200k.
Edit: z tego co gadałem z handlowcami to na auta z placu z matrixami będzie duży problem. W zeszłym roku był kłopot z komponentami i nie ważne czy to a1 czy a6 raczej są podstawowe ledy.
Edit: z tego co gadałem z handlowcami to na auta z placu z matrixami będzie duży problem. W zeszłym roku był kłopot z komponentami i nie ważne czy to a1 czy a6 raczej są podstawowe ledy.
- MILeq
- Posty: 283
- Rejestracja: 2 wrz 2013, o 12:42
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
To i ja dorzucę kamyczek.
Kolega kupił Teslę 3 w listopadzie. Przesiadł się z CLSa. Nalatał po mieście ze 4000km. Ma fotowoltaikę i rachunek za ładowanie potwora wyszedł mu 25 zł za ostatnie 2 miesiące.
Tesla fajny jeżdżący tablet - w życiu się nie wróci różnica w paliwie wobec zakupu Supcia FL.
Wykończona w środku całkiem przyjemnie - nie można powiedzieć. Ale za miasto już się nie wybiera dalej niż 300km...
Jak ktoś ma luźną kasę, to można rozważyć, jeżeli się głównie jeździ po mieście (buspasy).
Ludzie się patrzą na Teslę i zazdroszczą buspasów
Kolega kupił Teslę 3 w listopadzie. Przesiadł się z CLSa. Nalatał po mieście ze 4000km. Ma fotowoltaikę i rachunek za ładowanie potwora wyszedł mu 25 zł za ostatnie 2 miesiące.
Tesla fajny jeżdżący tablet - w życiu się nie wróci różnica w paliwie wobec zakupu Supcia FL.
Wykończona w środku całkiem przyjemnie - nie można powiedzieć. Ale za miasto już się nie wybiera dalej niż 300km...
Jak ktoś ma luźną kasę, to można rozważyć, jeżeli się głównie jeździ po mieście (buspasy).
Ludzie się patrzą na Teslę i zazdroszczą buspasów
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Jak ktoś ma Superba wypchanego pod korek za 200 czy tam 240k i jeszcze po podstawowych modach typu BBK i gwint, to już widzę, jak przesiada się na premium i rezygnuje z matrixów, TravelAsista, szklanego dachu, podgrzewania kierownicy, lepszego audio, foteli z pamięcią, 3 strefowej klimy czy męskich hamulców na 6 tłoku, po to żeby mieć biedę premium na felgach 17 w tej samej cenie nawet biorąc na klatę, że będzie to dużo mniejsze A4 czy trójka. Najlepsze porównanie, jechałem kiedyś ze znajomym który ma E-klasę AllTerrain jak twierdził na wypasie. Wciskam jeden guzik, drugi, itp i tylko słyszę może nie z pewną zazdrością i niedowierzaniem: "no ja tego nie mam", "hmm no w Mercedesie tego też nie ma" a Merol kosztował 270k po grubych promocjach.rowerek pisze: ↑17 sty 2023, o 16:16 Superbów dużo sprzedaje się w wersji full wypas, to już terytorium gdzie można śmiało wybrać coś ze "świętej trójcy". Będzie ciaśniej, ale nadal dla sporej grupy w zupełności wystarczająco. Będzie też pewnie trochę skromniej niż L&K w analogicznych pieniądzach, ale za to masz inne atuty jak lepsze wyciszenie, lepsze materiały, lepsze prowadzenie (choćby ze względu na odmienną architekturę), wielowahaczowe zawieszenia na obu osiach itd. Wszystkie systemy (choćby matrixy) działają subtelniej, też jakby przynajmniej pół klasy wyżej.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Jak pisałem wyżej i dla mnie to jest aktualnie problem bo analogiczna A6 jak mój superb o jest jakieś 450-500 tysięcy nie wspominając o 55TFSI. Do tego przy silnikach 2 litrowych (zarówno A4 i A6) i tak dostanę heble jednotłoczkowe 345mm wiec trzeba robić BBK na Akebono z tarczą przynajmniej 375mm to raz. Niezależnie czy A4, A6 czy inne BMW trzeba zrobić glebę, wiec kolejny element układanki - gwintowane sprężyny od ST, bo inaczej to wstyd jeździć taką kozą.
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Nie widzę sensu porównywania porobionych aut do seryjnych konkurentów. Co najmniej z kilku względów: brak ochoty do takich zabaw, obawa przed utratą gwarancji, brak możliwości bo auto służbowe, czy leasingowe itp. itd.
Moje przemyślenia i tak nie dotyczą osób Tobie podobnych, które grzebią fury, tylko zwykłego użytkownika. Takiego który kupuje furę, dba i jeździ, nie zastanawiając się za dużo co by tu podmienić/wymienić. Czyli zdecydowanej większości kupujących.
To co kupi w salonie, z tym zostanie na lat kilka. Teraz z tej perspektywy porównaj sobie Superba w seryjnej formie, a np. A4/trójkę, czy C-klasę. Jeździłem wszystkimi i różnice są znaczne, na korzyść premium. I teraz mając na wydanie np. 240 - 250 tysięcy (tak, tyle może kosztować ta kura), zamiast 'wszystkomającego' Superba lepszym wyborem może się okazać 'trochęmniejmające', czy trochę słabsze mniejsze premium (przy założeniu, że przestrzeń nie jest turbo istotna), ale dające o wiele przyjemniejszy feeling na co dzień, cichsze i wcale nie tak biedne jak to próbujesz przedstawić. Do tego wszystkie systemy działają subtelniej i są bardziej dopracowane - porównaj matrixy z Superba do tych z A4, czy możliwości klimatyzacji 3 strefowej w obu wspomnianych.
I powtarzam, rozważamy tutaj o seryjnych samochodach, kozach, którymi wstyd jeździć.
Moje przemyślenia i tak nie dotyczą osób Tobie podobnych, które grzebią fury, tylko zwykłego użytkownika. Takiego który kupuje furę, dba i jeździ, nie zastanawiając się za dużo co by tu podmienić/wymienić. Czyli zdecydowanej większości kupujących.
To co kupi w salonie, z tym zostanie na lat kilka. Teraz z tej perspektywy porównaj sobie Superba w seryjnej formie, a np. A4/trójkę, czy C-klasę. Jeździłem wszystkimi i różnice są znaczne, na korzyść premium. I teraz mając na wydanie np. 240 - 250 tysięcy (tak, tyle może kosztować ta kura), zamiast 'wszystkomającego' Superba lepszym wyborem może się okazać 'trochęmniejmające', czy trochę słabsze mniejsze premium (przy założeniu, że przestrzeń nie jest turbo istotna), ale dające o wiele przyjemniejszy feeling na co dzień, cichsze i wcale nie tak biedne jak to próbujesz przedstawić. Do tego wszystkie systemy działają subtelniej i są bardziej dopracowane - porównaj matrixy z Superba do tych z A4, czy możliwości klimatyzacji 3 strefowej w obu wspomnianych.
I powtarzam, rozważamy tutaj o seryjnych samochodach, kozach, którymi wstyd jeździć.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Mam takie same odczucia. Wiem, że naród mamy tępy i głupi, ale jednak te biedne wersje premium ktoś kupuje, zamiast wypasa Skode. I podejrzewam, że jednak nie chodzi o szpan pod remizą czy sąsiadem
A nawiązując do A6, to „moje” A6 55 TFSIe, które prawie że kupiłem miało dokładnnie ten sam wypas co mój L&K, + matrixy i jakieś tam pierdoły i cennikowo wyszło 350 koła. Ostatecznie dostałem cenę 304. Jakbym brał w leasingu byłoby 280 brutto. Więc raz - gdzie tu masz wypasu do 450-500 tysięcy, a dwa jedno do drugiego dzień do nocy, szczególnie do S3 2.0 TDI z sąsiedniego wątku za 245…
A nawiązując do A6, to „moje” A6 55 TFSIe, które prawie że kupiłem miało dokładnnie ten sam wypas co mój L&K, + matrixy i jakieś tam pierdoły i cennikowo wyszło 350 koła. Ostatecznie dostałem cenę 304. Jakbym brał w leasingu byłoby 280 brutto. Więc raz - gdzie tu masz wypasu do 450-500 tysięcy, a dwa jedno do drugiego dzień do nocy, szczególnie do S3 2.0 TDI z sąsiedniego wątku za 245…
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
To jest trochę to co ja pisałem wyżej. Połowy bajerów z doposażonego L&K nie używam, o niektórych natomiast nawet zapominam, że są - np. asystenty parkowania.rowerek pisze: ↑19 sty 2023, o 15:20zamiast 'wszystkomającego' Superba lepszym wyborem może się okazać 'trochęmniejmające', czy trochę słabsze mniejsze premium (przy założeniu, że przestrzeń nie jest turbo istotna), ale dające o wiele przyjemniejszy feeling na co dzień, cichsze i wcale nie tak biedne jak to próbujesz przedstawić. Do tego wszystkie systemy działają subtelniej i są bardziej dopracowane - porównaj matrixy z Superba do tych z A4, czy możliwości klimatyzacji 3 strefowej w obu wspomnianych.
Tylko też bez popadania w skrajności - w full biedzie tak Superb jak i A6tka będą liche..
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Masz w sumie rację, golas to golas. Ale nie o tym rozmawiamy.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Ja też generalnie nie używam wszystkich asystentów w skodzie. Wystarczyłbym mi tylko front assist i czujnik martwego pola, reszta może nie istnieć z aktywnym tempomatem na czele.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Ja akurat aktywnego tempomatu używam, ale ja go używałem już przed Superbem w poprzedniej Skodzie, więc te 6 lat przyzwyczaiło człowieka. Na pewno zostawiłbym sobie CarPlay ale jak już chodzi o infotainment to ten full wypas mi nie jest potrzebny. Fotele z Superba natomiast chętnie zamieniłbym na te z Lexusa ES lub niektórych Porsche, chyba nawet Macan w którymś pakiecie miał przyjemne miękkie kanapy . Zawieszenie chętnie zamieniłbym na ambitniejsze, byćmoże właśnie to jest kwestia wielowahacza na obu osiach. Z Superba natomaist zostawiłbym sobie do innych aut schowki flokowane.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
nie śmiej się, w nowej piątce jest jeden haczyk wciśnięty do tapicerki bagażnika - cięższa reklamówka i wylatuje
zakupiłem simpli klewer ze skody i się zbieram do zrobienia odpowiednich odwiertów, tylko muszę się odpowiednio napić, żeby to przeboleć ...
zakupiłem simpli klewer ze skody i się zbieram do zrobienia odpowiednich odwiertów, tylko muszę się odpowiednio napić, żeby to przeboleć ...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wymiana Superb 3 4x4 280KM na hybrydę/elektryka
Enriquez bo w piątce się wozi jedynie kabinówkę i aktówkę a nie siaty z zakupami
Ale haczyki to prawda akurat w Skodzie plusują. Może nie jestem mega fanem wszystkich SimplyCleverów, ale niektóre po prostu powinny być w każdym samochodzie, uchwyt na bilecik parkingowy też plusuję
Ale haczyki to prawda akurat w Skodzie plusują. Może nie jestem mega fanem wszystkich SimplyCleverów, ale niektóre po prostu powinny być w każdym samochodzie, uchwyt na bilecik parkingowy też plusuję