Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Witajcie.
Jestem świeżo po programie silnika i skrzyni biegów (SIII, 2017, 2.0 TDI 4x4 DSG).
Seria wyszła dość słabo (załączam zdjęcie przed i po).
Podejrzenie padło na układ dolotowy (kolektor ssący z wodnym IC) - sugestia przeczyszczenia.
DPF raczej wykluczony, ale poglądowo wstawiam zdjęcia z dzisiejszej trasy.
Będę wdzięczny za podpowiedzi osób dużo bardziej rozgarniętych w temacie:
- co można odczytać z zapisu VAG DPF
- czy przeczyszczenie układu dolotowego to dobry i kluczowy kierunek, czy podpowiecie jakieś jeszcze rozwiązania ?
Pomiary:
DPF zapełniony:
DPF bezpośrednio po procedurze wypalenia:
DPF 2 minuty po procedurze wypalenia:
Jestem świeżo po programie silnika i skrzyni biegów (SIII, 2017, 2.0 TDI 4x4 DSG).
Seria wyszła dość słabo (załączam zdjęcie przed i po).
Podejrzenie padło na układ dolotowy (kolektor ssący z wodnym IC) - sugestia przeczyszczenia.
DPF raczej wykluczony, ale poglądowo wstawiam zdjęcia z dzisiejszej trasy.
Będę wdzięczny za podpowiedzi osób dużo bardziej rozgarniętych w temacie:
- co można odczytać z zapisu VAG DPF
- czy przeczyszczenie układu dolotowego to dobry i kluczowy kierunek, czy podpowiecie jakieś jeszcze rozwiązania ?
Pomiary:
DPF zapełniony:
DPF bezpośrednio po procedurze wypalenia:
DPF 2 minuty po procedurze wypalenia:
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Ja jestem po stage 2 w swoim 2.0TDi 150KM
Wsadzona turbina z CUNA/CUPA czyli z wersji 184KM i zrobiony bezpieczny program na 216KM/455NM
Przebieg w trakcie strojenia 465TYS km
Seria 156KM/348NM
Wczoraj demontowalem kolektor ssący I faktycznie nagar było sporo ale jak widać nie przeszkadzało to w osiągnięciu dosyć przyjemnych wyników
Jak DPF też "sprawny" i przepływ spalin OK to szukałbym przyczyny w turbinie
Wsadzona turbina z CUNA/CUPA czyli z wersji 184KM i zrobiony bezpieczny program na 216KM/455NM
Przebieg w trakcie strojenia 465TYS km
Seria 156KM/348NM
Wczoraj demontowalem kolektor ssący I faktycznie nagar było sporo ale jak widać nie przeszkadzało to w osiągnięciu dosyć przyjemnych wyników
Jak DPF też "sprawny" i przepływ spalin OK to szukałbym przyczyny w turbinie
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
465000 km ten przebieg????? Nieźle...
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Moim zdaniem ciekawy byłby wątek z Twoją historia czyli co robiłeś, przy jakich przebiegach, co się wysypało a co nie itd., bo za przebieg szacunek
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
To moja ma 315 tys. ale jest 2 lata młodsza, więc mogę jeszcze przegonić kolegów .
O ile mają dobrze w opisie podane to są modele z 2016 roku, a moja jest z 2018r.
Niestety ja już rekordu nie pobije ,bo 300 tys to poprzednik naganiał, a raczej firma w Niemczech.
Ja tylko wymieniłem dwu masę ,termostat,uszczelnienie na wale i pasek napędu pompy olejowej. Z takich ważniejszych rzeczy.
O ile mają dobrze w opisie podane to są modele z 2016 roku, a moja jest z 2018r.
Niestety ja już rekordu nie pobije ,bo 300 tys to poprzednik naganiał, a raczej firma w Niemczech.
Ja tylko wymieniłem dwu masę ,termostat,uszczelnienie na wale i pasek napędu pompy olejowej. Z takich ważniejszych rzeczy.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
To nie moje
Ja kupiłem z przebiegiem 442tys w 10.2020
Dzisiaj ma ponad 492tys tak że "zaledwie" 50tys w niespełna 3lata
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Nie dochodziliście dlaczego seria tak słabo wyszła? Może mi się wydaje ale jak na swój przebieg masz dość dużo popiołu w dpf.
Wydaje mi się że fajnie byłoby doprowadzić auto do serii i dopiero zrobić stage1. Stage 1 z 190 tez chyba mogłoby lepiej wyjść. Jakieś +10hp więcej? Ale to moje spostrzeżenie.
Z ciekawości jak Ci się jeździ dsg po programie? Bo przed to tragedia, ja myślałem ze coś nie tak jest z tym dsg. Padła skrzynia- aso wymieniło na nowa a ta także jeździ beznadziejnie od samego początku.
Wydaje mi się że fajnie byłoby doprowadzić auto do serii i dopiero zrobić stage1. Stage 1 z 190 tez chyba mogłoby lepiej wyjść. Jakieś +10hp więcej? Ale to moje spostrzeżenie.
Z ciekawości jak Ci się jeździ dsg po programie? Bo przed to tragedia, ja myślałem ze coś nie tak jest z tym dsg. Padła skrzynia- aso wymieniło na nowa a ta także jeździ beznadziejnie od samego początku.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Jeśli to do mnie pytania, to już odpowiadam.kacluk pisze: ↑9 lut 2023, o 06:01 Nie dochodziliście dlaczego seria tak słabo wyszła? Może mi się wydaje ale jak na swój przebieg masz dość dużo popiołu w dpf.
Wydaje mi się że fajnie byłoby doprowadzić auto do serii i dopiero zrobić stage1. Stage 1 z 190 tez chyba mogłoby lepiej wyjść. Jakieś +10hp więcej? Ale to moje spostrzeżenie.
Z ciekawości jak Ci się jeździ dsg po programie? Bo przed to tragedia, ja myślałem ze coś nie tak jest z tym dsg. Padła skrzynia- aso wymieniło na nowa a ta także jeździ beznadziejnie od samego początku.
U mnie w kwestii słabej serii padło podejrzenie na zasyfiony układ dolotowy. Musiałbym to zweryfikować w wolnej chwili u jakiegoś mechanika.
Co do popiołu w DPF możesz mieć rację, niestety sporo też kręcę po mieście, więc zakładam, że ten układ ma prawo być bardziej zasyfiony niż w autach robiących głównie trasy. Więc tym też musiałbym się zająć i spróbować doprowadzić auto bliżej serii.
Z tego co rozmawiałem z tunerem, jak uda mi się doprowadzić auto do serii to ono automatycznie powinno wskoczyć na lepsze osiągi. Czy dałoby się wykrzesać więcej ? Pewnie i tak, pytanie czy ma to jakiś sens. Już na początku przed robieniem programu, powiedział mi że dojdziemy do ok 220 KM czyli +30. I właściwie tak też się stało, tyle że wynik niższy bo seria wyszła gorsza.
Jeśli chodzi o program DSG to jest zdecydowanie lepiej i to też był jeden z istotniejszych dla mnie aspektów tej zabawy z programem. Samo zwiększenie mocy nie do końca mnie interesowało, chodziło właśnie o pozbycie się tego laga skrzyni. Najczęściej jeżdżę na trybie comfort i czuć różnicę, więc ogólnie jestem jak najbardziej zadowolony. U mnie całość kosztowała 1800 zł.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Hortex pokaż różnice ciśnień dpf na biegu jałowym i do odcinki 2500obr/min. Akurat co ważne to nie pokazałeś
W tym silniku dpf z popiołem 50g już muli i ciężej z obrotów wstaje. Przy 190 koni jak zdrowy to chodzi zawsze z gratisem 192-200 koni. A stage1 220 koni i wiecej.
W tym silniku dpf z popiołem 50g już muli i ciężej z obrotów wstaje. Przy 190 koni jak zdrowy to chodzi zawsze z gratisem 192-200 koni. A stage1 220 koni i wiecej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Spoko , zamieszczę takie zrzuty. Ja się kompletnie na tym nie znam, aplikacje zainstalowałem żeby wiedzieć kiedy ma miejsce wypalanie i jakoś to planować żeby auto jechało na odpowiednich obrotach.fabek pisze: ↑9 lut 2023, o 09:23 Hortex pokaż różnice ciśnień dpf na biegu jałowym i do odcinki 2500obr/min. Akurat co ważne to nie pokazałeś
W tym silniku dpf z popiołem 50g już muli i ciężej z obrotów wstaje. Przy 190 koni jak zdrowy to chodzi zawsze z gratisem 192-200 koni. A stage1 220 koni i wiecej.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Dorzucam zdjęcia:fabek pisze: ↑9 lut 2023, o 09:23 Hortex pokaż różnice ciśnień dpf na biegu jałowym i do odcinki 2500obr/min. Akurat co ważne to nie pokazałeś
W tym silniku dpf z popiołem 50g już muli i ciężej z obrotów wstaje. Przy 190 koni jak zdrowy to chodzi zawsze z gratisem 192-200 koni. A stage1 220 koni i wiecej.
#1 obroty 2500-3000
#2 bieg jałowy (choć teraz nie pamiętam czy byłem w trybie Drive na parkingu, czy wrzuciłem Parking - jeśli to istotne to wykonam ponownie screeny).
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Znowu niezbyt precyzyjnie, bo jeden screen jest po wypalaniu - tak czy siak dpf jest zapchany. Chiptuningiem tylko spotęgujesz efekt i za chwilę auto nie będzie jechać w ogóle.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Program silnik + DSG - słaba seria, kilka pytań
Może zwyczajnie nadszedł czas na dpf/egr off? I wtedy problem z głowy.
W s2 są ludzie którzy maja 80gram sadzy i filtr działa jak należy wiec nie ma reguły na to.
W s2 są ludzie którzy maja 80gram sadzy i filtr działa jak należy wiec nie ma reguły na to.