Zawieszenie sportline

kret84
Posty: 141
Rejestracja: 30 sty 2014, o 19:17
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Przemek
Lokalizacja: Śląsk

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: kret84 »

Panowie pytanie w temacie sprężyn od Sportline.
Mam 2.0 TDI 190 KM ośka L&K z DCC kombi z hakiem (podobno to ważne przy sprężynach) czekają już w garażu nowe amory B6 pod DCC lecz od tygodnia próbuję dobrać sprężyny od SPOTLINE i nie potrafię. Mianowicie rozkodowałem VIN ze spotline jakiegoś znalezionego na OTOMOTO z tym samym silnikiem DCC i hakiem i okazało się że ma te same sprężyny z przodu co ja. Tył inny wyższy !!!.
Czy ktoś posiada numery sprężyn jakie powinny być w wersji SPORTLINE w 2.0 TDI ośce z hakiem ???
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Dostałeś B6 damptronic? przód i tył?
kret84
Posty: 141
Rejestracja: 30 sty 2014, o 19:17
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Przemek
Lokalizacja: Śląsk

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: kret84 »

orlik pisze: 20 lut 2023, o 14:16 Dostałeś B6 damptronic? przód i tył?
tak.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: KriSSo »

O kurczę, nareszcie ktoś kupił, bo od 2 lat były z tym niezłe kłopoty. Pochwal się jak to lata po montażu. Jakieś fotki może porób, żeby człek chociaż oko nacieszył takim amorkiem :).
Golf Variant mk7.5
Obrazek
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: ktryk »

Ile masz naganiane kilometrów że padły originalne ?
Chyba że zmieniasz ,bo chcesz mieć nowsze i lepsze ?
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 155
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Movibonczuk »

Hej! Pytalem w innym watku ale nikt nie odpowiedzial. Moze tu sie uda? :) Czy robil ktos adaptacje DCC po zmianie sprezyn na te Eibacha a jesli tak to czy daje to cos?
Awatar użytkownika
Carlito
Posty: 149
Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: WWL

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Carlito »

orlik pisze: 30 sty 2023, o 14:39
last_chance pisze: 30 sty 2023, o 08:33 Wszystko fajnie, tylko jak ktoś szuka złotego środka to nie ma dobrego rozwiązania.
Jak nie ma? Zwykłe B6 wsadź i tyle w temacie, jak chcesz w miarę tanio i odczuwalnie lepiej niż OEM.
last_chance pisze: 30 sty 2023, o 08:33 Jest pełno tematów związanych z zawieszeniem, ale zawsze jest to gwint i dawaj go na dół - ale nie jest to rozwiązaniem dla każdego.
A więc - quo vadis?
W gwincie niekoniecznie musisz dawać auto na dół, na kw v2 czy st xa, na najwyższym ustawieniu jest nieznacznie niżej niż seria.

Ale jak nie masz DCC i chcesz w miarę tanio temat załatwić to polecam te kroki, w kolejności od ceny:
B6-----B8+eibach(B12)------st xa------kw v2
Powiedzmy, że wstępnie interesuje mnie krok nr1, czyli B6.
Z tym, że zawiecha jest tak miękka, że strach 2 osoby z tyłu sadzać, tak idzie w dół.
Wszystkie S3 tak mają?
Sam amor wg mnie nie rozwiąże problemu.
Więc jaka sprężyna do tego?

Podpytam Was w jeszcze temacie dystansów, z racji większych hebli wpadły na przód no i na tył.
Niestety czasami opony obcierają o ranty błotników. Czy demontaż dystansów pogorszy (znacznie) prowadzenie?
Felgi ori 19".
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Zacznij od B6, można wsadzić springi eibacha. Ja miałem springi eibach na oemowych amorach i dalej było nie tak, więc amory mają bardzo duże znaczenie.

Tak, wszystkie S3 mają z tym problem, nawet z DCC, a jak ktoś uważa inaczej to po prostu nie jeździł na dobrze działającym zawieszeniu.

A co do dystansów, tu nie poczujesz różnicy w prowadzeniu, ale jeżeli hebel nie wejdzie to może po prostu załóż węższe dystanse, ewentualnie felgi z innym ET.
Awatar użytkownika
Carlito
Posty: 149
Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: WWL

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Carlito »

Z tymi dystansami to chodziło mi o to, że przód ich wymagał ze względu na heble z Macana, a tył został założony dla kwestii wizualnych. Chyba z tyłu jest 20mm i niestety opona obciera czasami. Dlatego chciałbym póki co całkowicie zrezygnować z dystansów tylnych, ale zastanawiam się, czy nie wpłynie to na prowadzenie.

Odnośnie amorów, to w takim wypadku nie kombinuję, tylko jak coś to wpada komplet ze sprężynami.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Tom-Tdi »

jakie koło masz założone skoro aż taki dystans jest Ci potrzebny?
Awatar użytkownika
Carlito
Posty: 149
Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: WWL

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Carlito »

Vega 235/19/40.
Dystanse wrzucał poprzedni właściciel.
Mogę się mylić od odnośnie szerokości, bo nie miałem jak zmierzyć, ale fakt jest taki, że są za szerokie.
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 155
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Movibonczuk »

A ja jeszcze zapytam o zmiane amortyzatorow na standardiwe w samochodzie z DCC. Na stronie Eibacha jest informacja, ze wyskakujacy blad DCC mozna wylaczyc komputerem u mechanika lub zastosowac cancelery. Wylaczal ktos ten blad? Da sie? Bo o wylaczaniu bledu na forum nie czytalem a o cancelerach owszem.
Awatar użytkownika
Carlito
Posty: 149
Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: WWL

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Carlito »

Sprawdziłem i z przodu mam dystanse 17, a z tyłu 20mm.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Carlito pisze: 3 mar 2023, o 07:46 Sprawdziłem i z przodu mam dystanse 17, a z tyłu 20mm.
20mm może być za dużo, zamień na 15mm. Dużo zależy też od opon, u jednego 20mm wejdzie a u drugiego właśnie będzie delikatnie ocierać.
Ja mam obecnie praktycznie z tyłu właśnie tak jak u Ciebie przy 20mm (et42 8,5j (to około 6mm więcej od 8J) dystans 12mm) i nie ociera na obecnych oponach, a na poprzednich delikatnie ocierało, bo widziałem kolor lakieru na oponie.
Na seryjnych felgach z et44 (mam je na zimę) założone dystanse 4x15mm i zero ocierek.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Movibonczuk pisze: 3 mar 2023, o 07:16 Wylaczal ktos ten blad? Da sie? Bo o wylaczaniu bledu na forum nie czytalem a o cancelerach owszem.
Nie znam nikogo kto by to wyłączył, nawet prześwietlając wszystkie światowe fora.
Sam ostatecznie zakupiłem cancelery, które niestety do tanich nie należą.

Wyłączenie tego DCC jest połączone nie tylko z zawieszeniem ale ze swiatłami i pewnie kilkoma innymi sterownikami, dlatego niestety nie jest to takie proste do wykodowania. I nie jest to wyłączenie błędu, a wykodowanie całkowite DCC, jednak tak jak mówię nie znam nikogo kto by to zrobił prawidłowo.
Sam canceler oszukuje sterownik, czyli po podpięciu sterownik myśli, że amor z wtyczką DCC jest wsadzony.
ODPOWIEDZ