Zawieszenie sportline
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 30 sty 2014, o 19:17
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Zawieszenie sportline
Panowie pytanie w temacie sprężyn od Sportline.
Mam 2.0 TDI 190 KM ośka L&K z DCC kombi z hakiem (podobno to ważne przy sprężynach) czekają już w garażu nowe amory B6 pod DCC lecz od tygodnia próbuję dobrać sprężyny od SPOTLINE i nie potrafię. Mianowicie rozkodowałem VIN ze spotline jakiegoś znalezionego na OTOMOTO z tym samym silnikiem DCC i hakiem i okazało się że ma te same sprężyny z przodu co ja. Tył inny wyższy !!!.
Czy ktoś posiada numery sprężyn jakie powinny być w wersji SPORTLINE w 2.0 TDI ośce z hakiem ???
Mam 2.0 TDI 190 KM ośka L&K z DCC kombi z hakiem (podobno to ważne przy sprężynach) czekają już w garażu nowe amory B6 pod DCC lecz od tygodnia próbuję dobrać sprężyny od SPOTLINE i nie potrafię. Mianowicie rozkodowałem VIN ze spotline jakiegoś znalezionego na OTOMOTO z tym samym silnikiem DCC i hakiem i okazało się że ma te same sprężyny z przodu co ja. Tył inny wyższy !!!.
Czy ktoś posiada numery sprężyn jakie powinny być w wersji SPORTLINE w 2.0 TDI ośce z hakiem ???
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Zawieszenie sportline
O kurczę, nareszcie ktoś kupił, bo od 2 lat były z tym niezłe kłopoty. Pochwal się jak to lata po montażu. Jakieś fotki może porób, żeby człek chociaż oko nacieszył takim amorkiem .
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Zawieszenie sportline
Ile masz naganiane kilometrów że padły originalne ?
Chyba że zmieniasz ,bo chcesz mieć nowsze i lepsze ?
Chyba że zmieniasz ,bo chcesz mieć nowsze i lepsze ?
- Movibonczuk
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
Hej! Pytalem w innym watku ale nikt nie odpowiedzial. Moze tu sie uda? Czy robil ktos adaptacje DCC po zmianie sprezyn na te Eibacha a jesli tak to czy daje to cos?
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Zawieszenie sportline
Powiedzmy, że wstępnie interesuje mnie krok nr1, czyli B6.orlik pisze: ↑30 sty 2023, o 14:39Jak nie ma? Zwykłe B6 wsadź i tyle w temacie, jak chcesz w miarę tanio i odczuwalnie lepiej niż OEM.last_chance pisze: ↑30 sty 2023, o 08:33 Wszystko fajnie, tylko jak ktoś szuka złotego środka to nie ma dobrego rozwiązania.W gwincie niekoniecznie musisz dawać auto na dół, na kw v2 czy st xa, na najwyższym ustawieniu jest nieznacznie niżej niż seria.last_chance pisze: ↑30 sty 2023, o 08:33 Jest pełno tematów związanych z zawieszeniem, ale zawsze jest to gwint i dawaj go na dół - ale nie jest to rozwiązaniem dla każdego.
A więc - quo vadis?
Ale jak nie masz DCC i chcesz w miarę tanio temat załatwić to polecam te kroki, w kolejności od ceny:
B6-----B8+eibach(B12)------st xa------kw v2
Z tym, że zawiecha jest tak miękka, że strach 2 osoby z tyłu sadzać, tak idzie w dół.
Wszystkie S3 tak mają?
Sam amor wg mnie nie rozwiąże problemu.
Więc jaka sprężyna do tego?
Podpytam Was w jeszcze temacie dystansów, z racji większych hebli wpadły na przód no i na tył.
Niestety czasami opony obcierają o ranty błotników. Czy demontaż dystansów pogorszy (znacznie) prowadzenie?
Felgi ori 19".
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Zacznij od B6, można wsadzić springi eibacha. Ja miałem springi eibach na oemowych amorach i dalej było nie tak, więc amory mają bardzo duże znaczenie.
Tak, wszystkie S3 mają z tym problem, nawet z DCC, a jak ktoś uważa inaczej to po prostu nie jeździł na dobrze działającym zawieszeniu.
A co do dystansów, tu nie poczujesz różnicy w prowadzeniu, ale jeżeli hebel nie wejdzie to może po prostu załóż węższe dystanse, ewentualnie felgi z innym ET.
Tak, wszystkie S3 mają z tym problem, nawet z DCC, a jak ktoś uważa inaczej to po prostu nie jeździł na dobrze działającym zawieszeniu.
A co do dystansów, tu nie poczujesz różnicy w prowadzeniu, ale jeżeli hebel nie wejdzie to może po prostu załóż węższe dystanse, ewentualnie felgi z innym ET.
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Zawieszenie sportline
Z tymi dystansami to chodziło mi o to, że przód ich wymagał ze względu na heble z Macana, a tył został założony dla kwestii wizualnych. Chyba z tyłu jest 20mm i niestety opona obciera czasami. Dlatego chciałbym póki co całkowicie zrezygnować z dystansów tylnych, ale zastanawiam się, czy nie wpłynie to na prowadzenie.
Odnośnie amorów, to w takim wypadku nie kombinuję, tylko jak coś to wpada komplet ze sprężynami.
Odnośnie amorów, to w takim wypadku nie kombinuję, tylko jak coś to wpada komplet ze sprężynami.
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Zawieszenie sportline
Vega 235/19/40.
Dystanse wrzucał poprzedni właściciel.
Mogę się mylić od odnośnie szerokości, bo nie miałem jak zmierzyć, ale fakt jest taki, że są za szerokie.
Dystanse wrzucał poprzedni właściciel.
Mogę się mylić od odnośnie szerokości, bo nie miałem jak zmierzyć, ale fakt jest taki, że są za szerokie.
- Movibonczuk
- Posty: 166
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
A ja jeszcze zapytam o zmiane amortyzatorow na standardiwe w samochodzie z DCC. Na stronie Eibacha jest informacja, ze wyskakujacy blad DCC mozna wylaczyc komputerem u mechanika lub zastosowac cancelery. Wylaczal ktos ten blad? Da sie? Bo o wylaczaniu bledu na forum nie czytalem a o cancelerach owszem.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
20mm może być za dużo, zamień na 15mm. Dużo zależy też od opon, u jednego 20mm wejdzie a u drugiego właśnie będzie delikatnie ocierać.
Ja mam obecnie praktycznie z tyłu właśnie tak jak u Ciebie przy 20mm (et42 8,5j (to około 6mm więcej od 8J) dystans 12mm) i nie ociera na obecnych oponach, a na poprzednich delikatnie ocierało, bo widziałem kolor lakieru na oponie.
Na seryjnych felgach z et44 (mam je na zimę) założone dystanse 4x15mm i zero ocierek.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Nie znam nikogo kto by to wyłączył, nawet prześwietlając wszystkie światowe fora.Movibonczuk pisze: ↑3 mar 2023, o 07:16 Wylaczal ktos ten blad? Da sie? Bo o wylaczaniu bledu na forum nie czytalem a o cancelerach owszem.
Sam ostatecznie zakupiłem cancelery, które niestety do tanich nie należą.
Wyłączenie tego DCC jest połączone nie tylko z zawieszeniem ale ze swiatłami i pewnie kilkoma innymi sterownikami, dlatego niestety nie jest to takie proste do wykodowania. I nie jest to wyłączenie błędu, a wykodowanie całkowite DCC, jednak tak jak mówię nie znam nikogo kto by to zrobił prawidłowo.
Sam canceler oszukuje sterownik, czyli po podpięciu sterownik myśli, że amor z wtyczką DCC jest wsadzony.