Obecnie też mam hamulce z macana i seryjny Pegasus 18 x 8 ET 44 mieści się na styk bez dystansu.
Zawieszenie sportline
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Zawieszenie sportline
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
Tez wydawalo mi sie to zbyt proste i na pewno, gdyby bylo to mozliwe, nikt nie kupowalby cancelerow tylko “wylaczyl blad”. Chcialem sie upwwnic bo taka wlasnie informacja jest na stronie eibacha.orlik pisze: ↑3 mar 2023, o 11:04Nie znam nikogo kto by to wyłączył, nawet prześwietlając wszystkie światowe fora.Movibonczuk pisze: ↑3 mar 2023, o 07:16 Wylaczal ktos ten blad? Da sie? Bo o wylaczaniu bledu na forum nie czytalem a o cancelerach owszem.
Sam ostatecznie zakupiłem cancelery, które niestety do tanich nie należą.
Wyłączenie tego DCC jest połączone nie tylko z zawieszeniem ale ze swiatłami i pewnie kilkoma innymi sterownikami, dlatego niestety nie jest to takie proste do wykodowania. I nie jest to wyłączenie błędu, a wykodowanie całkowite DCC, jednak tak jak mówię nie znam nikogo kto by to zrobił prawidłowo.
Sam canceler oszukuje sterownik, czyli po podpięciu sterownik myśli, że amor z wtyczką DCC jest wsadzony.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Wiesz co, mogą tu mieć formułkę do wszystkich marek samochodów do których sprzedają B12, nie jest powiedziane, że do innych marek tak się to nie odbywa. Albo po prostu pisali to tak, bez sprawdzenia, bo na logikę powinno to być łatwe, jednak w grupie VW nie jest to takie hop siup.
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
Dzieki za odpowiedz. A robil ktos adaptacje dcc po zmianie samych sprezyn na te eibacha?orlik pisze: ↑4 mar 2023, o 00:22 Wiesz co, mogą tu mieć formułkę do wszystkich marek samochodów do których sprzedają B12, nie jest powiedziane, że do innych marek tak się to nie odbywa. Albo po prostu pisali to tak, bez sprawdzenia, bo na logikę powinno to być łatwe, jednak w grupie VW nie jest to takie hop siup.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zawieszenie sportline
Ponoć warto zrobić adaptację DCC po obniżeniu eibachem. Jedni piszą, że jest poprawa, inni, że nie ma.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Ja nie robiłem, jednak same eibachy czy tam inne springi, nie robią roboty. Słabym punktem są amory niestety.
Miałem założone springi eibach do amortyzatorów DCC OEM, na poczatku czuć było poprawę, jednak dalej to nie było to.
Słabością jest za wolne wybieranie amorów, i tu nawet zakładając sprężyny nie jest to czego człowiek oczekuje...
Ja dopiero to zrozumiałem jak się przejechałem na Piramidy KW V3, też olał DCC.
Potem jeżdżąc na seryjnym zawieszeniu w mesiu E i BMW 5.
Dlatego olałem od razu i zmieniłem to zawieszenie DCC.
Żeby było zabawniej, jak odbierałem swoje ST XA, czekał komplet do wydania do RS3, KW DCC, więc tu też pewnie ktoś nie był zadowolony z seryjnego zawieszenia
Miałem założone springi eibach do amortyzatorów DCC OEM, na poczatku czuć było poprawę, jednak dalej to nie było to.
Słabością jest za wolne wybieranie amorów, i tu nawet zakładając sprężyny nie jest to czego człowiek oczekuje...
Ja dopiero to zrozumiałem jak się przejechałem na Piramidy KW V3, też olał DCC.
Potem jeżdżąc na seryjnym zawieszeniu w mesiu E i BMW 5.
Dlatego olałem od razu i zmieniłem to zawieszenie DCC.
Żeby było zabawniej, jak odbierałem swoje ST XA, czekał komplet do wydania do RS3, KW DCC, więc tu też pewnie ktoś nie był zadowolony z seryjnego zawieszenia
- Kuster
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Zawieszenie sportline
PODOBNO passat i Superb mają to samo zawieszenie ale zupełnie inne oprogramowanie dla DCC i wystarczy zmienić parametry w kompie na te z Passata i Kura od razu prowadzi się inaczej
Nie wiem nie mam ale takie info dostałem od gościa który programował mi lampy, a to rzetelna firma jakby nie patrzeć
Nie wiem nie mam ale takie info dostałem od gościa który programował mi lampy, a to rzetelna firma jakby nie patrzeć
Jak dbasz tak masz
- crazywarrior69
- Posty: 217
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: MY2022
- Lokalizacja: Wawa
Re: Zawieszenie sportline
Sam zastanawiam się nad wymianą samych sprężyn, a mam DCC. Tak naprawdę zależy mi głównie na walorach estetycznych. DCC musi zostać bo lubię gadżety. Co jakiś czas przewija się taki temat, że po wymianie sprężyn na niższe w DCC, Superb jeździ gorzej, inni piszą, że trzeba zrobić adaptację, inni piszą, że adaptacja nic nie daje. Macie jakieś doświadczenia w tej sprawie? Zaznaczam, że cel to jest ogólnie taki, żeby było trochę niżej (-15mm) i nie prowadziło się gorzej.
Najlepiej było by kupić np kw3 pod dcc, ale to ponad 10k, a auto jeździ głównie od i do przedszkola.
Najlepiej było by kupić np kw3 pod dcc, ale to ponad 10k, a auto jeździ głównie od i do przedszkola.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zawieszenie sportline
Miałem eibacha na DCC i jeździłem tylko na sporcie, bo pozostałe tryby były zbyt miękkie i każdy przejazd przez próg spowalniający powodował dobicie zawiasu. Nie miałem zrobionej adaptacji. Tak jeździłem z 3 lata i wydawało mi się, że jest ok. Dopiero po wsadzeniu gwintu i grubszych stabilizatorów zobaczyłem różnicę w prowadzeniu auta. Niesamowity przeskok, komfort i precyzja prowadzenia w porównaniu do obniżonego eibacha.
Łukasz ma u siebie gwint DDC i mówił, że drugi raz by go nie kupił, bo niewielkie są różnice po zmianie ustawień a zawias i tak ładnie wybiera nierówności na każdym z nich, więc myślę, że najprostszy zawias nawet za kilka tysi zrobi kolosalną różnicę w prowadzeniu superba. Nawet taki eibach b12 będzie wystarczającym zawiasem na codzień, bez żadnych regulacji z których i tam na codzień się nie korzysta.
Łukasz ma u siebie gwint DDC i mówił, że drugi raz by go nie kupił, bo niewielkie są różnice po zmianie ustawień a zawias i tak ładnie wybiera nierówności na każdym z nich, więc myślę, że najprostszy zawias nawet za kilka tysi zrobi kolosalną różnicę w prowadzeniu superba. Nawet taki eibach b12 będzie wystarczającym zawiasem na codzień, bez żadnych regulacji z których i tam na codzień się nie korzysta.
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Zawieszenie sportline
A jak z gwintem na autostradzie? Płynie po nierównościach jak DCC w komfort i nie czuć ich wcale, czy samochód podskakuje na każdej małej nierówności?
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Zawieszenie sportline
Przeciwnie - na autostradzie dopiero czuć komfort porządnego zawieszenia. Stabilność, brak nurkowania przy dohamowaniach itd. Znakomicie się jedzie. Najgorzej jest właśnie przy powolnej jeździe, po mocno dziurawej drodze z potężnymi ubytkami - przy 20 km/h na ostrej, krzywej, wystającej kostce, przy 30-40 km/h po mocno "połamanym" asfalcie, gdzie są długie poprzeczne pęknięcia-uszkodzenia wystające itd. Wtedy czuć ten zawias, ale dokładnie to samo czułem w serii. To nie tyle wina zawieszenia gwintowanego, co niskich profilów opon itd. Natomiast mniejsze dołki, nierówności, pięknie zbiera. Na autostradzie to wręcz cudo, żadnego podskakiwania, broń Boże. Kilkakrotnie woziłem kolegów i po mieście i w trasie i żaden nie miał zielonego pojęcia (nie poczuł), że jedzie na zwieszeniu gwintowanym. Gdybym nie powiedział, to by nie wiedział.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zawieszenie sportline
Nie zgodzę się. Też mam KW DCC i jest w 100% wyczuwalne przejście z trybów Comfort, Normal, Sport. Jadać po nierównej drodze, kostce brukowej, kocich łbach, itp itd wrzucasz komfort i jednym problemem jest aby nie zahaczyć zderzakiem/miską o jakąś wystającą studzienkę. Jest naprawdę fajnie. Nie ma problemu o którym pisze Krisso. Normal to kompromis miedzy twardym sportem a miękkim komfortem, nie ukrywam w większości przypadków jeżdżę właśnie na tym. Sport idealny na autostradę, zapierdzielanie po serpentynach i inne szybkie akcje ale pod warunkiem, że jest gładki aslaft. Kiedyś uciekałem z A4 na boczne drogi miedzy Legnicą a Wrocławiem i zapomniałem zmienić ustawień zawieszenia. To po pierwszych kilkudziesięciu metrach dziur szukałem guzika od zmiany trybu, żeby przerzucić przynajmniej na Normal, bo było za twardo, nie do jazdy na dłuższą metę, chyba, że ktoś lubi jak się wszystko telepie.
Jeszcze jedna osoba tu z forum zakładała też KW DCC do passata i z tego co pamiętam, wrażenia podobne.
Ja na swoim gwincie przejechałem do tej pory jakieś 30kkm i jeśli ktoś jest w stanie wydać ~12k za zawias to warto.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zawieszenie sportline
U mnie na KW V3 i preferowanych ustawieniach dobicia i odbicia, grubszych stabilizatorów zawias bardzo dobrze wybiera na dziurawych drogach, nie wylatują plomby i ani raz nie miałem takiej sytuacji abym miał ochotę go zmiękczyć. KW DDC to praktycznie to samo to KW V2 z tym że regulację masz z kokpitu a nie z pokrętła, zawias zmienia tylko tłumienie odbicia i rzeczywiście może być twardo na sporcie i dziurawej drodze. To właśnie chyba odróżnia KW V2 czy DDC od V3 gdzie na V3 jest mega komfort nawet na dziurawej drodze i stabilnie przy dużych prędkościach. Obecnie jeżdżę na oponach 245/35R19 i 2.6 bar.
Dodam, że na porządnym zawiasie możesz iść piecem po wszelakich dziurach i jest ok czego nie można powiedzieć np o seryjnym zawieszeniu, gdzie seria nie nadąża nad wybieraniem nierówności dlatego jak ktoś ma zamiar dłużej pojeździć swoim superbem to najlepsze co może zrobić to wymienić zawieszenie.
Dodam, że na porządnym zawiasie możesz iść piecem po wszelakich dziurach i jest ok czego nie można powiedzieć np o seryjnym zawieszeniu, gdzie seria nie nadąża nad wybieraniem nierówności dlatego jak ktoś ma zamiar dłużej pojeździć swoim superbem to najlepsze co może zrobić to wymienić zawieszenie.