tarcze hamulcowe
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Dzisiaj trasa...350km / duuuuże prędkości, bo jechałem sam
Wszystko OK / nic nie bije / hamowanie jest.
Oczywiści d... nie urywa jak pisałem i jak TIR wyjedzie... jest strach - ale mogę polecić ten zestaw.
Dobrze, że nie jeżdżę autostradą każdego dnia...bo na bank byłby mod hamulców...
Wszystko OK / nic nie bije / hamowanie jest.
Oczywiści d... nie urywa jak pisałem i jak TIR wyjedzie... jest strach - ale mogę polecić ten zestaw.
Dobrze, że nie jeżdżę autostradą każdego dnia...bo na bank byłby mod hamulców...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Stasio
- Lokalizacja: Okolice Gdańska
Re: tarcze hamulcowe
Cześć.marioti pisze: ↑5 maja 2021, o 14:11 akurat w superbie 2, tarcze są zadziwiająco trwałe. Przód oryginał, na których wyjechał z fabryki, zmieniłem dopiero przy 138tyś. Tył nieruszany a mam już 150tyś. i myślę że jeszcze spokojnie sezon lub nawet dwa wytrzymają (czyli w moim przypadku jakieś 15tyś. km rocznie)
Oczywiście to wszystko zleży od "kierownika" i warunków w jakich auto jeździło
Proszę o radę. Musze wymienić klocki tarcze przód, niestety wola mi sprawdź klocki. Zastanawiam się na brembo tymi co masz albo tymi z nacięciami. Warto dokładać dla nacięć?
Co do klocków też myślałem o tych co posiadasz, ewentualnie brecka (ale słyszałem że pylą mocno) lub EBC GREENSTUFF ale nie znam nr katalogowego, tyle jest różnych nr w etce że nie wiem czy nie kupię czegoś złego :]
Wiesz coś o nich? Jak się spisują Twoje klocki tarcze? nie biją, nie wołają o wymianę?
pozdro
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: tarcze hamulcowe
Nic się z nimi nie dzieje. Zużycie niewielkie mimo km.
Nacinane czy nawiercane będą szybciej ścierać klocki, więc będą bardziej pylić. Chyba że włożysz ebc grenny lub yellow. Dla mnie jednak cena jest wygórowana jak za niewielki zysk w hamowaniu ale przy tym zwiększonym wycieraniu tarcz. Coś za coś.
Ja jeżdżę nie sportowo bo uważam że kura to nie jest wóz sportowy, więc zestaw jaki założyłem, mnie całkowicie wystarcza.
Ale oczywiście każdy powinien patrzeć na swoje potrzeby
Nacinane czy nawiercane będą szybciej ścierać klocki, więc będą bardziej pylić. Chyba że włożysz ebc grenny lub yellow. Dla mnie jednak cena jest wygórowana jak za niewielki zysk w hamowaniu ale przy tym zwiększonym wycieraniu tarcz. Coś za coś.
Ja jeżdżę nie sportowo bo uważam że kura to nie jest wóz sportowy, więc zestaw jaki założyłem, mnie całkowicie wystarcza.
Ale oczywiście każdy powinien patrzeć na swoje potrzeby
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: tarcze hamulcowe
Mowiac o wlasnych potrzebach, to mam tarcze przod/tyl nacinane/nawiercane Rotinger; klocki Breck i jestem zadowolony. Jezdze na tym zestawie ponad rok, zadnych dziwnych problemow nie ma, zuzycia wiekszego nie zauwazylem, pylenie mam wrazenie, ze mniejsze niz przy standardowym zestawie. Co do skutecznosci moze nie ma 'wow' ale wydaje mi sie, ze poprawa jest.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 paź 2020, o 22:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Mateusz
Re: tarcze hamulcowe
Ja w swojej Ss2 mam nacinane brembo na przód gładkie tył i klocki brembo extra P+T i jestem bardzo zadowolony.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Ja mam te zielone EBC i tarcze Zimmerman.
Powiem Wam... mega na plus!
Zrobiłem 40.000
Jeżdżę... raczej szybko... z naciskiem na ...bardzo
Klocki zużyte 50%
Tarcze... naprawdę niewielki rant / spokojnie oblecą kolejne klocki.
Hamowanie według mnie OK / lepiej niż wcześniej ATE zestaw.
Natomiast... to i tak jest d...pa!
Dwa mocniejsze hamowania na autotradzie czy Zakopianka... i to wszystko jest gorące, śmierdzi i strzela.
Za tarcze nie wentylowane... w tak dużym i ciężkim aucie.. bym kogoś chętnie.. gołymi rękowam... ehhh... inżyniery!
Najlepiej byłoby zrobić SWAP przy okazji zmian tarcz i klocków.
Teraz bym tak zrobił i być może zrobię jak będę zmieniał, a auto nadal będzie w moich rękach
Powiem Wam... mega na plus!
Zrobiłem 40.000
Jeżdżę... raczej szybko... z naciskiem na ...bardzo
Klocki zużyte 50%
Tarcze... naprawdę niewielki rant / spokojnie oblecą kolejne klocki.
Hamowanie według mnie OK / lepiej niż wcześniej ATE zestaw.
Natomiast... to i tak jest d...pa!
Dwa mocniejsze hamowania na autotradzie czy Zakopianka... i to wszystko jest gorące, śmierdzi i strzela.
Za tarcze nie wentylowane... w tak dużym i ciężkim aucie.. bym kogoś chętnie.. gołymi rękowam... ehhh... inżyniery!
Najlepiej byłoby zrobić SWAP przy okazji zmian tarcz i klocków.
Teraz bym tak zrobił i być może zrobię jak będę zmieniał, a auto nadal będzie w moich rękach
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: tarcze hamulcowe
Ja zdecydowałem sie podczas wymiany na komplet przód tył tarcze+klocki Textar i nie mam żadnych zastrzeżeń. Textar jakościowo jest na naprawdę wysokim poziomie i to jeden z czołowych producentów a cenowo wychodzą bardzo korzystnie znacznie bardziej od porównywalnych jakościowo ATE. Zastanawiałem się jeszcze nad Jurid bo też niezłe a cenowo wychodziłey naet nieco taniej. Dałęm sobie ostatecznie spokój z kombinowaniem z "lepszymi" hamulcami bo opinie na ten temat sa mocno podzielone a naprawdę dobry hebel to już cena x 2 a jak chce sie naprawdę poprawić hamowanie to należy zmienić tarcze i zaciski na większe. Sama nacinana tarcza czy lepszy klocek niewiele da jeśli da cokolwiek poza szybszym zużyciem i większym pyleniem.
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: tarcze hamulcowe
cześć podpowie ktoś jaka jest różnica między tymi zaciskami: VAG 1K0 615 423 M a 5K0 615 423 sprawdzałem w katalogu online i jedne są z ramki z numerem: 615-060 a drugie 615-063 a jest jeszcze 615-065, czy to chodzi o rozmiar tarczy hamulcowej?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: tarcze hamulcowe
Jurid z tego co pamietam robil na pierwszy montaz, mialem w jakims aucie i byly super.tomek evo pisze: ↑7 mar 2023, o 20:44 Ja zdecydowałem sie podczas wymiany na komplet przód tył tarcze+klocki Textar i nie mam żadnych zastrzeżeń. Textar jakościowo jest na naprawdę wysokim poziomie i to jeden z czołowych producentów a cenowo wychodzą bardzo korzystnie znacznie bardziej od porównywalnych jakościowo ATE. Zastanawiałem się jeszcze nad Jurid bo też niezłe a cenowo wychodziłey naet nieco taniej. Dałęm sobie ostatecznie spokój z kombinowaniem z "lepszymi" hamulcami bo opinie na ten temat sa mocno podzielone a naprawdę dobry hebel to już cena x 2 a jak chce sie naprawdę poprawić hamowanie to należy zmienić tarcze i zaciski na większe. Sama nacinana tarcza czy lepszy klocek niewiele da jeśli da cokolwiek poza szybszym zużyciem i większym pyleniem.
Ja za to nie polece tarcz i klockow TRW, raz ze rdzewieje, to nie hamuje a zwalnia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Zamierzam sprawdzić te Juridy lub Textar przy kolejnej zmianie.
Bo jak zobaczyłem cenę EBC green... a patrząc ile to poprawiło się hamowanie... szkoda kasy.
Bo jak zobaczyłem cenę EBC green... a patrząc ile to poprawiło się hamowanie... szkoda kasy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: tarcze hamulcowe
Cześć dziś zmierzyłem sobie tarczę ,o ile dobrze spojrzałem bo mierzyłem na samochodzie i wyszło mi 282, ale gdybym się jednak pomylił to wie ktoś może czy przy tarczach 282 i 272 jest to samo jarzmo ?
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: tarcze hamulcowe
dobra już mam, sprawdziłem kody na wlepce u mnie kod 1KJ tarcze 282mm, dla pozostałych jak by ktoś szukał to: 1KS - 272 mm , 1KF - 256 mm , kod jest w 4 rzędzie licząc od nr vin i piąta kolumna
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: tarcze hamulcowe
Może to głupie...ale...
Na zimowych 16-tkach jak dłużej przytrzymałem hamulec / dłuższe wyhamowanie - to coś zaczynało wibrować/stukać - jakby heble się grzały. Myślałem, że już do zmiany tarcze razem z klockami.
Ale... teraz zmieniłem na 18 tki letnie... i problemu nie ma
Ja to mogę jedynie zrozumieć jako lepsze chłodzenie tarcz...
Na zimowych 16-tkach jak dłużej przytrzymałem hamulec / dłuższe wyhamowanie - to coś zaczynało wibrować/stukać - jakby heble się grzały. Myślałem, że już do zmiany tarcze razem z klockami.
Ale... teraz zmieniłem na 18 tki letnie... i problemu nie ma
Ja to mogę jedynie zrozumieć jako lepsze chłodzenie tarcz...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: tarcze hamulcowe
cześć, zobacz sobie w książce serwisowej na wlepce jaki masz kod licząc od nr vin w czwartej linijce piąty kod 1KJ - 282 albo 1KF - 256 albo 1KS - 272 jeśli chodzi o tył, ja mam cffb i z przodu mam zamontowane 312mm