Montaż haka Superb 2017
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Montaż haka Superb 2017
Może nie dolnośląskie, ale pod Krakowem masz Eldara. Piramida tam ostatnio zakładał i sobie chwali. Ogólnie cały zestaw OEM, jest identycznie jak z fabryki, tylko nie ma dodatkowej chłodniczki.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Montaż haka Superb 2017
masz ją u siebie przed przednim lewym kołem, w przypadku haka, identyczna (tyle, że z wyjściami na przewody i mocowaniami ma z innej strony) znajduje się przed prawym kołem.
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale Golf 7 R miał już seryjnie dwie chlodniczki ( bez względu na hak).
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Montaż haka Superb 2017
No ja mam haka seryjnie i też jest tak jak u Piotra, przed przednim kołem...Więc wygląda, że to cecha 272/280.
Sprawdzaliśmy właśnie to wczoraj we dwóch.
Zastanawiamy się jeszcze czy wentylatory są te same, albo czy nie nie ma jakiejś dodatkowej chłodnicy oleju w skrzyni.
Niestety nikt nic dokładnie nie wie jakie są konkretne różnice, tak samo na forum arteona ludzie się zastanawiają.
Niby w ASO mówili, że jest dodatkowa chłodnica, ale która, gdzie i do czego to już nie takie oczywiste.
Jeszcze raz tak do potwierdzenia: Ja mam seryjnie haka, Piotr dokładał, we dwóch mamy wersje silnikowe 272/280, a tą chłodniczkę przy lewym kole mamy też we dwóch.
Tak, właśnie wczoraj ustaliliśmy to z KriSsem, że tak właśnie jest u niego.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Montaż haka Superb 2017
Orlik ma fabryczny hak i tylko jedną chłodniczkę przed lewym kołem tak jak i ja bez fabrycznego haka. Teoretycznie powinien mieć dwie chłodnice jak w golfie R? Więc coś tu nie gra z tymi dodatkowymi chłodnicami w przypadku fabrycznego montażu haka.Tom-Tdi pisze: ↑8 mar 2023, o 08:30masz ją u siebie przed przednim lewym kołem, w przypadku haka, identyczna (tyle, że z wyjściami na przewody i mocowaniami ma z innej strony) znajduje się przed prawym kołem.
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale Golf 7 R miał już seryjnie dwie chlodniczki ( bez względu na hak).
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Montaż haka Superb 2017
Ja montowałem
Haki Holownicze Sp. z o.o.
535 625 625
https://maps.app.goo.gl/3DgeZDZ7VPebKiU77?g_st=ic
Pare godzin, kilka opcji do wyboru od 1400 do 3000 zł jak dobrze pamietam. Możliwe:
Stały hak
Zdejmowany
Zdejmowany + kodowanie
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Montaż haka Superb 2017
Ja zadałem pytanie do dobrze ocenianego (opinie google) warsztatu w okolicy i dostałem odpowiedź, że odkręcany hak z montażem to koszt 1000-1100zł. Moje pytanie brzmi czy potrzebuję jakiś specjalny moduł żeby wszystko działało?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2023, o 13:23
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Witam, posiadam SuperB III z silnikiem 2.0TSI z 2017 w wersji sportline. Gdzieś znalazłem informację że do sportlina musi być inna wersja haka. Czy ktoś się tym spotkał ? Na serwisie podali mi numer który niby do mojego będzie pasowało ( 3v9092160D ). Ktoś montował tą wersję ? I jeszcze pytanie co oznacza czy samochód jest przygotowany fabrycznie pod hak ? Chodzi o to że ma na tylnym nadkolu gotowy moduł do wpięcia haka ? Z góry dziękuję
Re: Montaż haka Superb 2017
Sportline nie ma znaczenia. Kupujesz hak pod liftbacka lub kombi i tyle. A co do przygotowania pod hak. Jest tylko instalacja. Modułu brak i tego co za modułem.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2023, o 13:23
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
@bawl oczywiscie kombi ma inny hak niż liftback. A macie jakies może dobre źródło z oryginalnym składanym w dobrych cenach ? Czy polować na all.. i ol.... ?
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Jeżeli ma być porządne, służyć na lata i zachowywać się jak oryginał to po prostu zrobiłbym w ASO.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Montaż haka Superb 2017
Szansa na to że ASO podejmie się montażu fabrycznego haka jest bliska 0.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Dlaczego? Jeżeli jest przygotowanie jak u mnie mówili, że nie ma najmniejszego problemu.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Cenowo w ASO wychodzi to kosmiczne pieniądze. Sam oryginalny hak z jakiegoś demontażu (jeśli się go znajdzie) kosztuje ze 3-3.5k. Do tego montaż, osłona progu z dźwignią, kodowanie. W ASO na nowych częściach wyceniali mi to na 7-8k z robocizną. Chyba już rozsądniej kupić Westfalię wpinaną od dołu. Ja tak zrobiłem i razem z wiązką, montażem i kodowaniem można się zmieścić w okolicy 3k.
Generalnie samo przygotowanie pod hak niewiele wnosi i jedyna jego zaleta to to, że nie trzeba ciągnąć kabla przez cały samochód do skrzynki z bezpiecznikami, bo kable są wyprowadzone w nadkolu. No i jest ta dodatkowa chłodnica oleju w skrzyni. W każdym razie nie redukuje to jakoś kosztów i trudności montażu w przyszłości i jeśli ktoś rozważa przy zakupie hak to niech go po prostu weźmie, bo potem domontowanie nieoryginalnego (z przygotowaniem pod hak czy bez) kosztuje podobne pieniądze co fabryczny w konfiguratorze, a i tak nie dorasta do pięt fabrycznemu pod względem wygody. Odpuszczenie fabrycznego haka przy zakupie uważam za swój największy błąd przy konfigurowaniu samochodu i na drugi raz nie będę się nawet zastanawiał nad tym.
Generalnie samo przygotowanie pod hak niewiele wnosi i jedyna jego zaleta to to, że nie trzeba ciągnąć kabla przez cały samochód do skrzynki z bezpiecznikami, bo kable są wyprowadzone w nadkolu. No i jest ta dodatkowa chłodnica oleju w skrzyni. W każdym razie nie redukuje to jakoś kosztów i trudności montażu w przyszłości i jeśli ktoś rozważa przy zakupie hak to niech go po prostu weźmie, bo potem domontowanie nieoryginalnego (z przygotowaniem pod hak czy bez) kosztuje podobne pieniądze co fabryczny w konfiguratorze, a i tak nie dorasta do pięt fabrycznemu pod względem wygody. Odpuszczenie fabrycznego haka przy zakupie uważam za swój największy błąd przy konfigurowaniu samochodu i na drugi raz nie będę się nawet zastanawiał nad tym.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 lis 2022, o 19:54
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Jak Ci się sprawdza ta Westfalia bo jestem bliski zakupu , cena chyba 1890 zł. Widać coś z zewnątrz jak jest zdemontowany?