Zawieszenie sportline
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
Dementuję, V2 też jest komfortowe na każdej nawierzchni. 3 lata na tym zawiasie i jedyne czego żałuję, że wcześniej 2 lata jeździłem na seryjnym...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Zawieszenie sportline
Tak Darku, V2 też jest bardzo komfortowe, latam w ustawieniu "na twardo", a i tak żaden kolega, czy żona nie zorientowali się, że to gwintowane zawieszenie. Jak mówię, że takie jest, to zaskoczenie "ale to fajnie jedzie". TO pracuje lepiej i wybiera lepiej, NIŻ FABRYCZNE zawieszenie.
Natomiast gdybym miał drugi raz kupować, wybrałbym jednak V3, bo znacznie lepiej rozwiązany dostęp do regulacji. Tylnych amortyzatorów nie trzeba rozbierać, żeby sobie podkręcić odkręcić 3-4 "klik"i. W V2 niestety trzeba. Ja wiem, że praktycznie raz ustawiasz i najczęściej nie ruszasz tego wcale, ale jednak przy doborze ustawień jest za dużo problemu. Jednak dostęp lepszy w V3. Być może również V3 jeszcze lepiej pracuje.
Przy DDC z kolei regulacja bez wychodzenia z auta też jest git. MInus - cena.
Natomiast gdybym miał drugi raz kupować, wybrałbym jednak V3, bo znacznie lepiej rozwiązany dostęp do regulacji. Tylnych amortyzatorów nie trzeba rozbierać, żeby sobie podkręcić odkręcić 3-4 "klik"i. W V2 niestety trzeba. Ja wiem, że praktycznie raz ustawiasz i najczęściej nie ruszasz tego wcale, ale jednak przy doborze ustawień jest za dużo problemu. Jednak dostęp lepszy w V3. Być może również V3 jeszcze lepiej pracuje.
Przy DDC z kolei regulacja bez wychodzenia z auta też jest git. MInus - cena.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Zawieszenie sportline
U siebie mam DCC + sprężyny ze sportline (bez DCC), co też trochę poprawiło jego charakterystykę.
Druga sprawa to to, że nie było nigdy aż takiego cisnienia, bo w ojczyznie bywam rzadko, a te drobne usprawnienia DCC na niemieckich drogach zdają egzamin.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 17:27
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 360KM 460Nm
Re: Zawieszenie sportline
Koledzy pytanie o taki zestaw,czy ktoś na tym jeździł eibach https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Zestaw- ... ssat/35726 i ma porównanie do ST XA
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zawieszenie sportline
Jeździliśmy kiedyś z Michałem po Krakowie naszymi gruzami, jego na V2 a mój na V3 i grubszych stabach. Michał stwierdził, że u mnie jest bardziej miękko niż u niego i, że przy większych prędkościach autostradowych lekko mu to przeszkadzało. Mój zawias ustawiony wg fabrycznych nastawów, jego odbicie chyba w połowie. Ja też czułem różnicę w pracy zawiasu, u niego ciut sztywniej mimo, że oba gruzy na 19, mój o profilu 35 a u niego 40.
Tak, że tyle z naszych odczuć co do pracy tych dwóch zawiasów.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Mój jest Piotr ST XA, też na grubszych stabach. Nie wiem też czy niżej mi auto nie siedzi (niższy skok). Porównany jeszcze, ale fakt u Ciebie było bardziej komfortowo, za to bardziej nerwowo na drodze szybkiego ruchu, co nie zmienia faktu, że i tak rewelacyjnie
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Zawieszenie sportline
A tak przy okazji tematu...
Te grubsze stabilizatory .. przy montażu przedniego trzeba zrzucać/obniżać sanki co nie?jest z tym mega dużo roboty?
Bo tył przy FWD to pierdoła jest
Te grubsze stabilizatory .. przy montażu przedniego trzeba zrzucać/obniżać sanki co nie?jest z tym mega dużo roboty?
Bo tył przy FWD to pierdoła jest
Jak dbasz tak masz
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Tak, z przodu trzeba zrzucać/obniżać. Osobiście nie montowałem, więc ciężko mi powiedzieć ile to roboty, ale zdecydowanie więcej niż z tyłu.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zawieszenie sportline
Michał, ST XA wkład ma chyba ten sam co V2, więc ich praca powinna być podobna? Tak mi się przynajmniej wydaje.
Co do wysokości zawieszenia, nie wiem który superb niżej stoi? Mój ma mniejsze koła to i zawias niżej skręcony aby optycznie nie było japy, chętnie bym wsadził z powrotem fabryczny rozmiar i podniósł zawias aby jednak skok amortyzatora na dziurach był większy, dla poprawienia jeszcze komfortu i amortyzacji.
Co do wysokości zawieszenia, nie wiem który superb niżej stoi? Mój ma mniejsze koła to i zawias niżej skręcony aby optycznie nie było japy, chętnie bym wsadził z powrotem fabryczny rozmiar i podniósł zawias aby jednak skok amortyzatora na dziurach był większy, dla poprawienia jeszcze komfortu i amortyzacji.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Ponoć tak, tak mówią, że różnica jest tylko z zewnątrz, apropo zabezpieczenia przeciwkorozyjnego.
Ale czy z tym wkładem tak dokładnie jest tego nie wiem, nie składam tego, ani nie mam nikogo znajomego w fabryce
Re: Zawieszenie sportline
Kiedyś pytałem Was o to, ale pozwolę sobie jeszcze raz - zamówiony Sportline 2.0 280 km z DCC, ale chciałabym mieć zawieszenie choć troszkę nadające się do bardziej dynamicznej jazdy. Aktualnie mam Alfę Romeo Giulia Veloce, wiec pod tym względem totalnego kocura. Wywalić z konfigu DCC i po odbiorze zamontować jaki gwint? KW czy ST? Co jeszcze oprócz niego należy zrobic, aby nie bujało, ale tez był jednak komfort kiedy potrzeba? Koła 19".
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Zawieszenie sportline
Spróbuj znaleźć jakiegoś magika który wgra Ci oprogramowanie pod DCC z Passata B8.zalezi pisze: ↑14 maja 2023, o 19:03 Kiedyś pytałem Was o to, ale pozwolę sobie jeszcze raz - zamówiony Sportline 2.0 280 km z DCC, ale chciałabym mieć zawieszenie choć troszkę nadające się do bardziej dynamicznej jazdy. Aktualnie mam Alfę Romeo Giulia Veloce, wiec pod tym względem totalnego kocura. Wywalić z konfigu DCC i po odbiorze zamontować jaki gwint? KW czy ST? Co jeszcze oprócz niego należy zrobic, aby nie bujało, ale tez był jednak komfort kiedy potrzeba? Koła 19".
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Z tego co wyczytałem w "internetach" i z opinii "kogoś" z tutejszego forum to zawieszenie DCC w B8 działa lepiej.
Zauważyłem że w UK jest to popularny mod w skodzie
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 lip 2022, o 11:18
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 322KM/448Nm
Re: Zawieszenie sportline
Wracam do tematu - lepiej używane KW V2 (niby po 35k przebiegu, pomiary ze stacji diagnostycznej przód 79% i 80%, tył 66% i 61%) czy nowe B6 z ewentualnymi springami?