Trzeszczenie zawieszenia

kolodynt
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2018, o 00:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Dawid
Lokalizacja: Mysłowice/Jaworzno

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: kolodynt »

zbaqany pisze: 28 lut 2023, o 22:17
kolodynt pisze: 28 lut 2023, o 16:23 Wymieniałeś tylko jeden komplet tulei czy te drugie też, bo właśnie się zastanawiam czy wymienić już komplet czy tylko te jedne na te RS-a i tyle.
Wymieniłem tylko tylne tuleje wahacza przedniego. Posłuchałem się starych wyjadaczy z forum :)
Dzięki, właśnie się zastanawiałem czy wymienić również te drugie, czy tylko te jedne :)
Awatar użytkownika
zbaqany
Posty: 24
Rejestracja: 8 gru 2021, o 05:20
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Rz

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: zbaqany »

radziu784 pisze: 1 mar 2023, o 07:29
zbaqany pisze: 28 lut 2023, o 22:17
kolodynt pisze: 28 lut 2023, o 16:23 Wymieniałeś tylko jeden komplet tulei czy te drugie też, bo właśnie się zastanawiam czy wymienić już komplet czy tylko te jedne na te RS-a i tyle.
Wymieniłem tylko tylne tuleje wahacza przedniego. Posłuchałem się starych wyjadaczy z forum :)
Sam wymieniałeś? Masz może nr śrub? Szukam właśnie warsztatu w ZS który mi to wymieni na własnych częściach i chciałbym też śruby zamówić, albo podać im nr części i żeby mi to wsadzili ale wolałbym sam dostarczyć. Czy ASO wymienia takie rzeczy na częściach od klienta?
Najlepiej od razu jakby rozpórke mi machnęli i wtedy całość zrobiona :D
Nr nowych śrub ktoś podawał w wątku, ja śruby dałem stare (a raczej "nowe" bo auto ma rok)
Sam wymieniałem z kumplem w garażu, problem był u mnie z lewym wahaczem, żeby go wyciągnąć musieliśmy opuścić sanki.
Wydaje mi się, że jak dostarczysz swoje części to ASO Ci wymieni, chyba że będą buce i zaczną kręcić nosem, ło Panie to nie do tego auta :)
radziu784
Posty: 97
Rejestracja: 17 sty 2023, o 12:05
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: Sportline

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: radziu784 »

Czy po montażu rozpórki warto robić geometrie? Czy tylko po tulejach?
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: ktryk »

Nawet po wymianie tulei nie trzeba robić geometrii.
Przecież tam się nic nie przestawia, wszystko wraca na swoje miejsce. Nawet jak by mechanik chciał coś na złość przestawić to nie ma takiej możliwości.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: KriSSo »

Ale jakiej geometrii? Przecież tam się nic nie zmienia. Geometria z przodu jest stała. Ustawić z przodu można co najwyżej zbieżność. Przy wymianie tulei czy montażu rozpórki nie ma potrzeby ustawiania zbieżności.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: drookash »

Nie wierzę :) Dałem do ASO furę na olejowy. Zaniosłem im tuleje od RS3 by zmienili, odbieram a tuleje mi oddali :D Powiedzieli, że są w dobrym stanie a skrzypienie wyeliminowali smarując jakimś smarem. Podejście mają nadzwyczajne.
Swoją drogą - te z RS3 też nie są idealnie pełne. Zwykłe z Superba 5Q0407183W mają dwa duże otwory-fasolki. Te z RS3 81A407183 mają minimalne nacięcia w tym miejscu - widocznie nie mogą być pełne bo by się zerwały. Kupowałem ori z ASO Audi więc raczej nie są jakieś lewe. Zbieżność warto sprawdzić po wymianie tuleji - nigdy nie trafisz śrubami tak jak były a już wcale jak opuszczasz sanki. To i tak lepiej bo w Audi i wielowachaczu trzeba zawsze i pełną geo :(
radziu784
Posty: 97
Rejestracja: 17 sty 2023, o 12:05
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: Sportline

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: radziu784 »

Jak napisałem mejla do ASO czy wymienią mi tuleje o tym i o tym numerze to powiedzieli ze nie pasują :D lepiej powiedzieć ze sa w dobrym stanie niż babrać się z robotą i nie zarobić na częściach :D
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: orlik »

drookash pisze: 11 mar 2023, o 07:42 Powiedzieli, że są w dobrym stanie a skrzypienie wyeliminowali smarując jakimś smarem. Podejście mają nadzwyczajne.
Potwierdzam, w drugim superbie też zaproponowali smarowanie, i takie mają wytyczne odgórne. I tak robią nieświadomym użytkownikom.
U nas twardo stanęliśmy na swoim i wsadzili nam te z rs3 (które kupiliśmy).
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: ktryk »

Do serwisu to tylko idioci uczęszczają i dają się strzyc jak młode owce. :D

Tuleje zmieniłem u swego mechaniora ,zapłaciłem po 100 zł za stronę i uważam że zrobił to o wiele lepiej jak w serwisie i taniej.
W serwisie pracują niedoajdy życiowe które na wolnym rynku nie potrafią się odnależć.

Dobry mechanik, czy elektryk nie idzie do pracy do serwisu tylko sam otwiera firmę i zarabia kilka razy więcej u siebie jak w serwisie jako zwykły fizol.
QBELL
Posty: 4
Rejestracja: 12 mar 2023, o 09:19
Samochód: Superb III
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 350nM

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: QBELL »

W mojej SS3 to trzeszczenie, szeleszczenie(Niemiec by nie przeczytał🤣) pojawia się tylko zimą,kolejna zimowa przypadłość….,ale po rozgrzaniu silnika się wycisza(???)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: orlik »

Trzeszczenia potrafią wychodzić w zimie na początku jazdy, zwłaszcza w amorach, gdzie olej/gaz nie do końca pracują jeszcze jak powinny.
Z częściami karoseryjnymi jest podobnie, zwłaszcza z szyberdachem. Nie widzę w tym nic złego, każde auto, które było na mrozie może zaczynać wydawać różnie dźwięki w różnych częściach, nawet premium ;)

Natomiast co do tulejek, kwestia czasu i też dopadnie i Ciebie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trzeszczenie zawieszenia

Post autor: sane »

drookash pisze: 11 mar 2023, o 07:42 Te z RS3 81A407183 mają minimalne nacięcia w tym miejscu - widocznie nie mogą być pełne bo by się zerwały.
z RS3 są takie właśnie "prawie pełne". Natomiast "całkiem pełne" są w TTRS.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ