DCC w Skodzie III

mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: mario789 »

Ja tez jestem tego zdania ale mba a raczej to środowisko to jedynie wartość dodana do wspomnianych kontaktów w telefonie, która może jedynie kiedyś w przyszłości nieoczekiwanie przynieść konkretnego deala :)

Tak czy siak im więcej kontaktów, tym więcej interakcji co przekłada się na wyższa skuteczność biznesowa - Mario szkoleniowiec 😂😂😂

I żeby nie było to spora dygresja i zboczenie z tematu dlatego sam sobie wymierzam karnego drina za Wasze zdrowie! 🥃
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: sane »

piramida pisze: 3 lis 2022, o 19:49 Czy komuś z waszych znajomych popękały adaptery?
Tak, ja osobiście znam dwa przypadki. Jedno auto to MQB z adapterami pod Akebono 6T, drugie to Audi 8P z adapterami pod "banany". Wiem, że WRK też zdecydowało się wymieniać adaptery, bo się zdarzyło....
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Art e on »

sane pisze: 7 lis 2022, o 16:56
piramida pisze: 3 lis 2022, o 19:49 Czy komuś z waszych znajomych popękały adaptery?
Tak, ja osobiście znam dwa przypadki. Jedno auto to MQB z adapterami pod Akebono 6T, drugie to Audi 8P z adapterami pod "banany". Wiem, że WRK też zdecydowało się wymieniać adaptery, bo się zdarzyło....
Pewnie piszemy o tym samym przypadku (MQB i Akebono 6T) - ich stwórca zapewniał, że to "amelinium kosmiczno-lotniczo-czolgowe" i "wyczymie nawet bonbe łatomowo". Ale nie pykło za to amelinium pykło pięknie, zablokowało koło i dobrze że blisko domu, przy małej prędkości i skończyło się wyłącznie na stratach finansowych. Także tak.
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4039
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: piramida »

Mam nadzieję, że producenci owych adapterów wzięli sobie to do serca i już nie będą oferować swoich bubli, bo z tym nie ma żartów.
DeVlaamseLeeuw
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2022, o 11:28
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: DeVlaamseLeeuw »

Też mnie ten temat frapuje, więc dopiszę tutaj swoje żale na zawieszenie DCC w Superbie po przeszło dwóch latach użytkowania. Podobnie jak kolega orlik uważam, że dobre zawieszenie powinno przede wszystkim wybierać nierówności. A Superb z DCC (przynajmnniej mój) radzi sobie z tym średnio i nawet nie mam porównania z markami premium. Poszczególne tryby (Komfort/Normal/Sport) właściwie powodują tylko to, że autem bardziej buja. Pewnie nieco współwinne są tu koła 19', ale po tym DCC spodziewałem się więcej. To już nawet moja stara Octavia III chyba odrobinę lepiej wybiera dziury w drodze. Szkoda, bo tak mało fajnych liftbacków na rynku :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: sane »

DeVlaamseLeeuw pisze: 10 lis 2022, o 11:44 Też mnie ten temat frapuje, więc dopiszę tutaj swoje żale na zawieszenie DCC w Superbie po przeszło dwóch latach użytkowania. Podobnie jak kolega orlik uważam, że dobre zawieszenie powinno przede wszystkim wybierać nierówności. A Superb z DCC (przynajmnniej mój) radzi sobie z tym średnio i nawet nie mam porównania z markami premium. Poszczególne tryby (Komfort/Normal/Sport) właściwie powodują tylko to, że autem bardziej buja. Pewnie nieco współwinne są tu koła 19', ale po tym DCC spodziewałem się więcej. To już nawet moja stara Octavia III chyba odrobinę lepiej wybiera dziury w drodze. Szkoda, bo tak mało fajnych liftbacków na rynku :)
Zmień na KW V2/3 lub ST XA i masz problem z głowy - dobre sprężyste zawieszenie i dalej masz fajnego liftbacka.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: PK87 »

Pytanie w kontekście DCC (waham się czy brać czy nie): W obecnym Superbie Combi Ambition (bez DCC) na 17kach występuje efekt "bujania", ale po przejażdżce zastępczym BMW X3 (z zawieszeniem M) uświadomiłem sobie że największą (w moim, subiektywnym odczuciu) wadą Skody jest długa reakcja na ruch kierownicą. Tzn. od ruchu kierownicą do wystąpienia przeciążenia które odczuwam mija zauważalnie więcej czasu (nie 3sekundy, ale powiedzmy 0,5s vs 0,2s). Zastanawiam się czy Superb sportline bez DCC lub inny, ale z DCC i koła 18 lub 19 zmniejszą ten efekt?
Nie oczekuję że z Superba zrobi się BMW, interesuje mnie czy ww. zmiany poprawią (i na ile) sytuację wobec wersji którą posiadam.
Maliniak
Posty: 621
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Maliniak »

Bez DCC będzie podobnie. Wystarczy się przejechać z DCC w trybie normal. Dopiero tryb sport ratuje sprawę. I tak, jest dużo lepiej.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: kefirek »

PK87 pisze: 20 mar 2023, o 12:11 Pytanie w kontekście DCC (waham się czy brać czy nie): W obecnym Superbie Combi Ambition (bez DCC) na 17kach występuje efekt "bujania", ale po przejażdżce zastępczym BMW X3 (z zawieszeniem M) uświadomiłem sobie że największą (w moim, subiektywnym odczuciu) wadą Skody jest długa reakcja na ruch kierownicą. Tzn. od ruchu kierownicą do wystąpienia przeciążenia które odczuwam mija zauważalnie więcej czasu (nie 3sekundy, ale powiedzmy 0,5s vs 0,2s). Zastanawiam się czy Superb sportline bez DCC lub inny, ale z DCC i koła 18 lub 19 zmniejszą ten efekt?
Nie oczekuję że z Superba zrobi się BMW, interesuje mnie czy ww. zmiany poprawią (i na ile) sytuację wobec wersji którą posiadam.
Weź sobie na pewno progresywny układ kierowniczy, tak się to chyba nazywa + koła 19. Potem jak dostaniesz auto to tylne tuleje wahaczy z RS3 i po taniości nic więcej z responsywnością układu kierowniczego nie zrobisz.
Czy DCC ma wpływ na reakcję kierownicy, chyba nie bardzo - kwestia już własnych preferencji i ewentualnego zaakceptowania efektu bujania, na początku pewnie nie będzie wyczuwalne, ale z biegiem kilometrów i zużycia amorów coraz bardziej. A lekarstwo na to jest dosyć kosztowne.
PK87
Posty: 75
Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: Inny

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: PK87 »

Niestety takie modyfikacje (gwint, czy nawet tuleje) nie za bardzo wchodzą w grę - mówimy o służbowym aucie, nowym, w leasingu.
Kiedyś miałem Seata Leona FR (który też miał zawieszenie "sportowe" - obniżone o 15mm) i to auto prowadziło się lepiej niż skoda octavia którą potem jeździłem. Nie mam pojęcia na ile to kwestia zawieszenia "sportowego", a na ile różnicy między modelami (teoretycznie to bliźniacze konstrukcje mające sporo wspólnych elementów). Superb buja się podobnie do octavii, więc może to cecha marki. Będe próbował dorwać jakąś sztukę testową z DCC i/lub sportowym zawieszeniem -15mm żeby porównać
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4039
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: piramida »

Taki urok fabrycznych superbów, bez zmiany zawiasu niestety tak będzie wyglądac jazda, wiecznie na wkurwie :lol:
Zawias, tuleje i rozpórka to must have o ile chce się czerpać przyjemność z jazdy.
Maliniak
Posty: 621
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Maliniak »

PK87 pisze:Niestety takie modyfikacje (gwint, czy nawet tuleje) nie za bardzo wchodzą w grę - mówimy o służbowym aucie, nowym, w leasingu.
Kiedyś miałem Seata Leona FR (który też miał zawieszenie "sportowe" - obniżone o 15mm) i to auto prowadziło się lepiej niż skoda octavia którą potem jeździłem. Nie mam pojęcia na ile to kwestia zawieszenia "sportowego", a na ile różnicy między modelami (teoretycznie to bliźniacze konstrukcje mające sporo wspólnych elementów). Superb buja się podobnie do octavii, więc może to cecha marki. Będe próbował dorwać jakąś sztukę testową z DCC i/lub sportowym zawieszeniem -15mm żeby porównać
Superb sportline z DCC na sport prowadzi się podobnie jak seryjna O3 RS bez DCC. Może Octavia była ciut sztywniejsza, ale przy normalnej jeździe nie do zauważenia. Jak nie planujesz zmieniać zawieszenia to DCC must have Obrazek
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: orlik »

jeszcze Ci wyjdzie bokiem za niedługo to DCC. Kefirek dobrze to ujął ,, na początku pewnie nie będzie wyczuwalne, ale z biegiem kilometrów i zużycia amorów coraz bardziej".
artho
Posty: 1158
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: artho »

U mnie na razie 40k nabite i DCC ma się dobrze 👍 Co będzie za kolejne 60-80k zobaczymy 😁
Maliniak
Posty: 621
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DCC w Skodzie III

Post autor: Maliniak »

orlik pisze: 20 mar 2023, o 20:44 jeszcze Ci wyjdzie bokiem za niedługo to DCC. Kefirek dobrze to ujął ,, na początku pewnie nie będzie wyczuwalne, ale z biegiem kilometrów i zużycia amorów coraz bardziej".
Jak wyjdzie to wyjdzie. Jak nie mam zamiaru modyfikować zawieszenia to dlaczego mam nie brać? Bo się może popsuć, zużyć? :D
ODPOWIEDZ