DCC w Skodzie III
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: DCC w Skodzie III
Ja tez jestem tego zdania ale mba a raczej to środowisko to jedynie wartość dodana do wspomnianych kontaktów w telefonie, która może jedynie kiedyś w przyszłości nieoczekiwanie przynieść konkretnego deala
Tak czy siak im więcej kontaktów, tym więcej interakcji co przekłada się na wyższa skuteczność biznesowa - Mario szkoleniowiec
I żeby nie było to spora dygresja i zboczenie z tematu dlatego sam sobie wymierzam karnego drina za Wasze zdrowie!
Tak czy siak im więcej kontaktów, tym więcej interakcji co przekłada się na wyższa skuteczność biznesowa - Mario szkoleniowiec
I żeby nie było to spora dygresja i zboczenie z tematu dlatego sam sobie wymierzam karnego drina za Wasze zdrowie!
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Tak, ja osobiście znam dwa przypadki. Jedno auto to MQB z adapterami pod Akebono 6T, drugie to Audi 8P z adapterami pod "banany". Wiem, że WRK też zdecydowało się wymieniać adaptery, bo się zdarzyło....
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: DCC w Skodzie III
Pewnie piszemy o tym samym przypadku (MQB i Akebono 6T) - ich stwórca zapewniał, że to "amelinium kosmiczno-lotniczo-czolgowe" i "wyczymie nawet bonbe łatomowo". Ale nie pykło za to amelinium pykło pięknie, zablokowało koło i dobrze że blisko domu, przy małej prędkości i skończyło się wyłącznie na stratach finansowych. Także tak.
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: DCC w Skodzie III
Mam nadzieję, że producenci owych adapterów wzięli sobie to do serca i już nie będą oferować swoich bubli, bo z tym nie ma żartów.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 lis 2022, o 11:28
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: DCC w Skodzie III
Też mnie ten temat frapuje, więc dopiszę tutaj swoje żale na zawieszenie DCC w Superbie po przeszło dwóch latach użytkowania. Podobnie jak kolega orlik uważam, że dobre zawieszenie powinno przede wszystkim wybierać nierówności. A Superb z DCC (przynajmnniej mój) radzi sobie z tym średnio i nawet nie mam porównania z markami premium. Poszczególne tryby (Komfort/Normal/Sport) właściwie powodują tylko to, że autem bardziej buja. Pewnie nieco współwinne są tu koła 19', ale po tym DCC spodziewałem się więcej. To już nawet moja stara Octavia III chyba odrobinę lepiej wybiera dziury w drodze. Szkoda, bo tak mało fajnych liftbacków na rynku
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Zmień na KW V2/3 lub ST XA i masz problem z głowy - dobre sprężyste zawieszenie i dalej masz fajnego liftbacka.DeVlaamseLeeuw pisze: ↑10 lis 2022, o 11:44 Też mnie ten temat frapuje, więc dopiszę tutaj swoje żale na zawieszenie DCC w Superbie po przeszło dwóch latach użytkowania. Podobnie jak kolega orlik uważam, że dobre zawieszenie powinno przede wszystkim wybierać nierówności. A Superb z DCC (przynajmnniej mój) radzi sobie z tym średnio i nawet nie mam porównania z markami premium. Poszczególne tryby (Komfort/Normal/Sport) właściwie powodują tylko to, że autem bardziej buja. Pewnie nieco współwinne są tu koła 19', ale po tym DCC spodziewałem się więcej. To już nawet moja stara Octavia III chyba odrobinę lepiej wybiera dziury w drodze. Szkoda, bo tak mało fajnych liftbacków na rynku
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: Inny
Re: DCC w Skodzie III
Pytanie w kontekście DCC (waham się czy brać czy nie): W obecnym Superbie Combi Ambition (bez DCC) na 17kach występuje efekt "bujania", ale po przejażdżce zastępczym BMW X3 (z zawieszeniem M) uświadomiłem sobie że największą (w moim, subiektywnym odczuciu) wadą Skody jest długa reakcja na ruch kierownicą. Tzn. od ruchu kierownicą do wystąpienia przeciążenia które odczuwam mija zauważalnie więcej czasu (nie 3sekundy, ale powiedzmy 0,5s vs 0,2s). Zastanawiam się czy Superb sportline bez DCC lub inny, ale z DCC i koła 18 lub 19 zmniejszą ten efekt?
Nie oczekuję że z Superba zrobi się BMW, interesuje mnie czy ww. zmiany poprawią (i na ile) sytuację wobec wersji którą posiadam.
Nie oczekuję że z Superba zrobi się BMW, interesuje mnie czy ww. zmiany poprawią (i na ile) sytuację wobec wersji którą posiadam.
-
- Posty: 622
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Bez DCC będzie podobnie. Wystarczy się przejechać z DCC w trybie normal. Dopiero tryb sport ratuje sprawę. I tak, jest dużo lepiej.
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: DCC w Skodzie III
Weź sobie na pewno progresywny układ kierowniczy, tak się to chyba nazywa + koła 19. Potem jak dostaniesz auto to tylne tuleje wahaczy z RS3 i po taniości nic więcej z responsywnością układu kierowniczego nie zrobisz.PK87 pisze: ↑20 mar 2023, o 12:11 Pytanie w kontekście DCC (waham się czy brać czy nie): W obecnym Superbie Combi Ambition (bez DCC) na 17kach występuje efekt "bujania", ale po przejażdżce zastępczym BMW X3 (z zawieszeniem M) uświadomiłem sobie że największą (w moim, subiektywnym odczuciu) wadą Skody jest długa reakcja na ruch kierownicą. Tzn. od ruchu kierownicą do wystąpienia przeciążenia które odczuwam mija zauważalnie więcej czasu (nie 3sekundy, ale powiedzmy 0,5s vs 0,2s). Zastanawiam się czy Superb sportline bez DCC lub inny, ale z DCC i koła 18 lub 19 zmniejszą ten efekt?
Nie oczekuję że z Superba zrobi się BMW, interesuje mnie czy ww. zmiany poprawią (i na ile) sytuację wobec wersji którą posiadam.
Czy DCC ma wpływ na reakcję kierownicy, chyba nie bardzo - kwestia już własnych preferencji i ewentualnego zaakceptowania efektu bujania, na początku pewnie nie będzie wyczuwalne, ale z biegiem kilometrów i zużycia amorów coraz bardziej. A lekarstwo na to jest dosyć kosztowne.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 7 mar 2023, o 12:37
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: Inny
Re: DCC w Skodzie III
Niestety takie modyfikacje (gwint, czy nawet tuleje) nie za bardzo wchodzą w grę - mówimy o służbowym aucie, nowym, w leasingu.
Kiedyś miałem Seata Leona FR (który też miał zawieszenie "sportowe" - obniżone o 15mm) i to auto prowadziło się lepiej niż skoda octavia którą potem jeździłem. Nie mam pojęcia na ile to kwestia zawieszenia "sportowego", a na ile różnicy między modelami (teoretycznie to bliźniacze konstrukcje mające sporo wspólnych elementów). Superb buja się podobnie do octavii, więc może to cecha marki. Będe próbował dorwać jakąś sztukę testową z DCC i/lub sportowym zawieszeniem -15mm żeby porównać
Kiedyś miałem Seata Leona FR (który też miał zawieszenie "sportowe" - obniżone o 15mm) i to auto prowadziło się lepiej niż skoda octavia którą potem jeździłem. Nie mam pojęcia na ile to kwestia zawieszenia "sportowego", a na ile różnicy między modelami (teoretycznie to bliźniacze konstrukcje mające sporo wspólnych elementów). Superb buja się podobnie do octavii, więc może to cecha marki. Będe próbował dorwać jakąś sztukę testową z DCC i/lub sportowym zawieszeniem -15mm żeby porównać
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: DCC w Skodzie III
Taki urok fabrycznych superbów, bez zmiany zawiasu niestety tak będzie wyglądac jazda, wiecznie na wkurwie
Zawias, tuleje i rozpórka to must have o ile chce się czerpać przyjemność z jazdy.
Zawias, tuleje i rozpórka to must have o ile chce się czerpać przyjemność z jazdy.
-
- Posty: 622
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Superb sportline z DCC na sport prowadzi się podobnie jak seryjna O3 RS bez DCC. Może Octavia była ciut sztywniejsza, ale przy normalnej jeździe nie do zauważenia. Jak nie planujesz zmieniać zawieszenia to DCC must havePK87 pisze:Niestety takie modyfikacje (gwint, czy nawet tuleje) nie za bardzo wchodzą w grę - mówimy o służbowym aucie, nowym, w leasingu.
Kiedyś miałem Seata Leona FR (który też miał zawieszenie "sportowe" - obniżone o 15mm) i to auto prowadziło się lepiej niż skoda octavia którą potem jeździłem. Nie mam pojęcia na ile to kwestia zawieszenia "sportowego", a na ile różnicy między modelami (teoretycznie to bliźniacze konstrukcje mające sporo wspólnych elementów). Superb buja się podobnie do octavii, więc może to cecha marki. Będe próbował dorwać jakąś sztukę testową z DCC i/lub sportowym zawieszeniem -15mm żeby porównać
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: DCC w Skodzie III
jeszcze Ci wyjdzie bokiem za niedługo to DCC. Kefirek dobrze to ujął ,, na początku pewnie nie będzie wyczuwalne, ale z biegiem kilometrów i zużycia amorów coraz bardziej".
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: DCC w Skodzie III
U mnie na razie 40k nabite i DCC ma się dobrze Co będzie za kolejne 60-80k zobaczymy
-
- Posty: 622
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DCC w Skodzie III
Jak wyjdzie to wyjdzie. Jak nie mam zamiaru modyfikować zawieszenia to dlaczego mam nie brać? Bo się może popsuć, zużyć?