Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Awatar użytkownika
wjabl
Posty: 66
Rejestracja: 1 paź 2018, o 13:01
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: wjabl »

Pompa wymieniona razem z całym kompletnym rozrządem.
Wygląda na to, że wszystko ok.
Przykre jest tylko to, że teoretycznie wg producenta zestaw rozrząd + pompa miał wytrzymać 210 tyś km .....a już po 72 tyś trzeba było go wymienić.... :(
piotr26
Posty: 298
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: piotr26 »

wjabl pisze: 5 paź 2021, o 07:46 I już wiadomo.
Pompa wody do wymiany.
Wymiana samej pompy 2,1tyś, kompletnego rozrządu 2,6tyś więc wziąłem komplet.
U mnie wymienili samą pompę - koszt około 400 zł + robocizna - razem 1300 zł ale inny silnik.
petrelli
Posty: 61
Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: petrelli »

Cornholio
Posty: 16
Rejestracja: 4 gru 2017, o 20:47
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: Cornholio »

Odkopuję "trupa", ale u mnie było to samo. Przy 65tkm "zawiesił" się kołnierz, który jest na pompie wody. Ten kołnierz, co to się odsuwa, jak pompa dostanie sygnał z głowicy. Wymieniłem cały rozrząd na zestaw Continental'a i działa. Mam najechane prawie 130 tkm, wiec zbliża się "dubel" i ciekawe, czy te pompki mają "wbudowany" system autodestrukcji przy 65-70 tkm, czy może w DFCA z 190km z pewnego okresu produkcji miały po prostu jakiś shitowy rzut magazynowy pompek.
petrelli
Posty: 61
Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: petrelli »

A propos "dubla". Gdzie znajdę info nt. interwałów serwisowych/wymian do 2.0TDI 150KM? Za chwilę mam 150kkm i zastanawiam się co tam będzie trzeba wymieniać i kiedy.
ziom_pl
Posty: 63
Rejestracja: 2 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 200KM
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Poznań, Nowy Tomyśl

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: ziom_pl »

W swoim 2.0 tdi wymieniałem przy przebiegu 120kkm (akurat będąc w Hiszpanii, gdzie zapłaciłem więcej za wymianę kompletnego rozrządu niż 3k pln.) Ale też mam założony zestaw Continentala
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: fabek »

Chyba wymiana na klasyczną pompę da spokój na długo, niestety te z przesłoną to tykająca bomba eksplodująca po 60-70 tys km.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maciejdm1
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2023, o 10:02
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?

Post autor: maciejdm1 »

fabek pisze: 7 mar 2023, o 09:40 Chyba wymiana na klasyczną pompę da spokój na długo, niestety te z przesłoną to tykająca bomba eksplodująca po 60-70 tys km.
Jaka to pompa? Mogę prosić o numer/symbol? Czy będzie pasować do 2,0 tdi 190 km? Silnik DFCA. Superb 3 2016 rok. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ