Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Enriquez pisze: 10 mar 2023, o 20:43
Poza tym, co to za pojęcie „odparowalność oleju” ??? Nie słyszałem o tym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę noack olej i wyskoczy.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Enriquez »

Dzięki.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: maureliusz »

I nas robocie były Golfy 1.4 TSI i przy przebiegu 90 000 też brały olej i to sporo.
Może i miały coś zej...ne, ale nie zdiagnozowane :-) - chodziły petarda, jak ta lala.

Obecne TDI faktycznie nie biorą oleju... bo DPF dolewa benzyny - hehe.
Zobaczę co będzie teraz... jak już nie mam :-)

Miałem TDCI bez DPFa i tam oleju ubywało na 15.000 od max do minimum, ale nigdy niżej - idealnie do kolejnej wymiany. Ale tam odma dawała w d... i dużo oleju tamtędy zdupczało.

siemi1
Rozumiem masz DPFa... to raczej spodziewałbym się przybywania oleju, a nie ubytku.
Rozumiem to nowe auto. Ile ma przejechane?
Widziałem kilka wpisów, że po paru tysiącach... VW silniki przestają brać olej.
Zobaczyłbym jeszcze co tam w rurze do turbiny słuchać...sucho, czy mokro.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Dziś żonie mniej więcej po 8 tysiącach od wymiany i trochę ponad 11 tysi od nowości wyskoczył trójkąt żeby sprawdzić stan oleju. No to sprawdziłem. Pokazuje tyle.
Obrazek
Przy takim stanie ma krzyczeć o dolewkę?
No może troszkę z górki stoi, ale jak już to minimalnie.
Tak czy siak mam 4 setki pozostałe z wymiany i chyba to doleje.
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: yaro_1 »

źle skalibrowany czujnik, chociaż lepiej że krzyczy jak jest polowa niż miał by krzyczeć jak już by się bagnet nie maczał w oleju
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Nic może to przez to że z tej góry trochę stoi i faktycznie jest nieco mniej oleju. Źle skalibrowany czujnik to mam w ponad dwudziesto letniej Octavii, bo po awarii oryginalnego wsadziłem zamiennik i tam właśnie przy połowie czy nawet więcej stanu wywala konewkę na desce. Także w jednym mi wystarczy. Dolałem te niecałe pół litra i pokazało tak myślę że 4/5 stanu na miarce. Możę jutro sprawdzę ile pokaże na równym podłożu.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

Tak sobie czytam ten temat i musze przyznać, że się trochę zasmuciłem tym zużyciem oleju. 13 września zamówiłem właśnie S3 z DTUA i dolewka 1l na 5k km jak dla mnie jest trochę przerażająca. Obecnie mam O3 2.0 TDI 150km DFFA. Zdaje sobie sprawę, że te silniki to zupełnie inna konstrukcja ale bez przesady. W 03 na pierwszej wymianie (ok 3k) zauważyłem, że trochę oleju przybyło. Pierwsza wymiana była od razu na 5W40 Liqui Moly i od tego czasu od wymiany do wymiany( 10k ) nie ubywało więcej niż 1mm na bagnecie. Samochodem robię głównie trasy 100-1000km. DPF w stanie jak nowy więc mity low-saps można sobie między bajki włożyć. Czy coś się może w sprawie konsumpcji oleju zmieniło w MY24?
Mały off-topic: Czym różni się silnik DTUA od DFBA
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: siemi1 »

26.5k km kupiłem kolejną butelke 1 l oleju castrol 0w30 za 120zl na BP :) na przeglądziw bede gadal co wymyślą i poproszę o pokazanie filtrów.
Teraz wlałem troche aby zoabczyc rano jaki bedzie poziom i najwyżej doleje.
I chybabkupie beczke 5l w serwise tego co wleją aby bylo do nastepnego przegladu :pObrazek

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

siemi1 pisze: 28 wrz 2023, o 22:35 26.5k km kupiłem kolejną butelke 1 l oleju castrol 0w30 za 120zl na BP :) na przeglądziw bede gadal co wymyślą i poproszę o pokazanie filtrów.
Teraz wlałem troche aby zoabczyc rano jaki bedzie poziom i najwyżej doleje.
I chybabkupie beczke 5l w serwise tego co wleją aby bylo do nastepnego przegladu
Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
A tak z ciekawości w jakich warunkach użytkowany jest samochód? Jeżeli to służbówka to domyślam się, że w większości na autostradach. A z jakimi prędkościami najczęściej jest goniony?
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: siemi1 »

Głównie ok 30km do roboty w 1 strone co jakis czas trasa 100+ a raz na kilak mies trasa 400+km.
Prędkości w ramach limitu +25 max. Prawie zawsze jazda na ACC wyjdzie mi w tym roku ok 28h29kkm w rok po odbiorze.
I jeszcze tolalem do pelnych 0,5l banika bo na bagnecie po srwadzeniu rano bylo ponizej polowy wskaźnika.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka


Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Cienki221
Posty: 494
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Cienki221 »

W moim przypadku opisywanym w tym wątku 2x kodiaq z tym samym silnikiem i dwa skrajne tryby jazdy. Jeden lata Dania - Polska, a drugi w większości małe miasto na codzień, raz na około 2-3tyg trasa 300-500km, a spalanie oleju średnio 500-700ml na 5-7tys km (olej zmieniany średnio co 15kkm) więc, moim zdaniem styl jazdy nie ma za dużego wpływu, coś z tą nową generacją silnika 200tdi spierniczyli, jak już wspominałem mam też 280tsi i na 30kkm nie dolałem ani grama oleju
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

U mnie w firmie jest obecnie 9 samochodów ale przez ostatnie kilka lat przewinęło się drugie tyle. Wszystkie skody.
Generalnie można wyciągnąć następujące wnioski:
Wszystkie silniki 1.6 brały sporo oleju. Między wymianami (co 15k) dolewane było max 2L.
Silniki 2.0 130-150km sprzed 2019 oleju prawie w ogóle nie biorą, chyba że się jeździ 150+ to wtedy łykają ale między wymianami bez dolewek ( przy wymianie było już poniżej min).
Silniki 2.0 115-150km po 2019 łykają olej jak 1.6 ale tylko powyżej 120-130km/h. Są to silniki ze stalowym tłokiem i żeliwnym blokiem. Ewidentnie nie służy im duże obciążenie. Nie wiadomo czy to sprawa pierścieni, czy uszczelnienia turbiny ale zauważalnie spada zużycie poniżej 120km/h.
Nie da się ukryć, że DTUA z 4x4 będzie bardziej obciążony od DTUA z ośką przez co będzie łykać więcej oleju. Dodatkowe kg robią robotę. DTUA jest silnikiem z aluminiowymi tłokami ale i aluminiowym blokiem. Zalewane, żeliwne tuleje będą inaczej pracować niż żeliwny blok.
Zmiana oleju z 0w30 na 5w30 nie wiele zmieni jeżeli chodzi o zużycie oleju. U nas pomogła zmiana na 0w40 lub 5w40 od Liqui Moly lub MÉGUIN (ten sam producent). Nawet w prywatnych 1.5 TSI EVO spadło zużycie oleju. Olej nie spełnia norm 504/507 więc na gwarancji tylko na własną odpowiedzialność. Teoretycznie przy dużym zużyciu może negatywnie wpłynąć na DPF ale u nas po 228tys. km DPF się jeszcze trzyma więc chyba nie jest tak źle.
W niektórych TDI z floty wyłączyliśmy wysokociśnieniowe EGR'y w szczególności w tych, które mają już dobrze zapopielony DPF i jeżdżą więcej w mieście. Zabieg w efekcie ciekawy. Nie był robiony przez soft a zwykłym wypięciem wtyczki co niestety wiąże się z check-engine na zegarach. Silnik wchodzi w tryb z błędem i zamyka niskociśnieniowego EGR'a przez co silnik chodzi jak wszystkie stare TDI na świeżym powietrzu, a nie na spalinach. Spada EGT i ECU praktycznie wyłącza wszystkie limitery momentu. W efekcie turbo-dziura skraca się co najmniej o połowę i silnik genialnie zaczyna reagować na pedał gazu, w szczególności w trybie sport. Najważniejszym efektem jest zmniejszenie ilości generowanej sadzy z 80-120mg/k w mieście do max 20mg/k( w nowszych TDI z AdBlue do max 10mg/km w mieście) i zdjęcie limitu 24g zapełnienia DPF. Teraz autko wypala się co 742km a nie co 200km. Gdy samochód jeździ w trasie to po tych 742 km DPF jest i tak praktycznie pusty ale te 741-742km to limit zapisany w sofcie. Po tym czasie filtr się musi wypalić, nie ważne czy jest pusty, czy nie.
W związku z eliminacją EGR zwiększa się generacja tlenków azotu. W samochodach z SCR wiąże się to ze zwiększonym zużyciem AdBlue. Zamiast 10k mamy 5k na jednym tankowaniu AdBlue ale za to silnik i tak spełnia normy czystości. Sprawdzane było to w stacji diagnostycznej ale silnik i wydech misi być rozgrzany. W trasie nie ma problemu bo EGT jest zawsze powyżej 250 stopni ale w mieście nie osiąga nawet 200 więc w tych warunkach z redukcją ciężko.

Na marginesie. Wcześniej pytałem o różnice w silnikach DTUA i DFBA. Różnica jest właściwie jedna. DTUA jest montowany poprzecznie a DFBA wzdłużnie, a co za tym idzie jest sporo zmian w osprzęcie ale konstrukcyjnie ( blok) jest to ten sam silnik.
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Kylo125 »

Może coś jest z tym większym obciążeniem w 4x4 bo u mnie ośka tyle oliwy nie łyka, choć na miarce spada. Mam teraz koło 7kkm od wymiany i ponad pół stanu pokazuje.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: Wacholek »

Takie prywatne spostrzeżenie.
Moja osobista Octavia 3FL 2019 ośka 150KM ma silnik DFFA. Ten sam silnik ma Seat Ateka 4x4 znajomego.
Przy 120km/h ja mam EGT 250-275 stopni. On ma 330-360 stopni. Spalanie również inne. Jego 5.5l u mnie 4.2l.
Wiem, że to tez inna buda ale 4x4 robi również robotę. Również generacja sadzy jest inna. U niego przy 120k zapopielenie jest na poziomie 230tys. z Octavii. W mojej po przebiegu 93k mam ok 23% zapełnienia.
Gdyby nie fakt, że obecnie TDI 150km są super eko i super wysilone silniki ( pod kontem termiczny i ekologicznym) to chyba bym się nie zdecydował na 200km a ta 1s ekstra do 100km/h nie robi aż tak wielkiej różnicy. W mojej O3 i tak na suchym zrywam przyczepność na 2 biegu więc S3 200km będzie tylko gorzej.
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Zużycie oleju w 2.0 TDI 200KM DSG 4x4 RM23

Post autor: yaro_1 »

weź tylko poprawkę na to, że O3fl bedzie znacznie bardziej dynamiczne z tym silnikiem od S3, bo jest spora różnica wagi, wiec te 50 kucyków więcej korci
ODPOWIEDZ