Jaki olej?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 730
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki olej?

Post autor: rowerek »

A jak wygląda temat stosowania dodatków typu ceratec do tych olejów z górnej póki, gdzie producenci się chwalą, że olej sam w sobie ma jakieś polimery, czy inne "cosie", które mają dać podobne efekty do cerateca? Jest sens, nie ma potrzeby, czy może nawet zaszkodzić, bo już za dużo będzie tych "ochraniaczy", albo będę się ze sobą gryźć?

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Jaki olej?

Post autor: KriSSo »

rowerek pisze: 28 mar 2023, o 10:34 Wg strony internetowej Ravenole VSW/VMP też mają aprobaty VW 504.00/507.00. W to pójdę [...]
A dlaczego w ogóle w 504/507? Skoro w instrukcji podane jest, że dla stałego interwału można stosować oleje z normą 502 (które są tańsze), to po co kupować oleje 504, żeby go wymienić po 10 tyś km? Czy ma to sens? Norma 504 jest dla wydłużonych - zmiennych okresów wymiany, wtedy płacenie za VSW ma jakiś sens. Jeśli mam go wymieniać co 8-10 tyś to nie prościej wziąć sporo tańszy VST 5W40 albo SSL 0W40?

Tak się zastanawiam właśnie, po co ludzie na siłę ładują te 504, skoro przykładowo w 1.8 TSI bez OPF czy 2.0 TSI bez OPF dopuszczona jest norma 502 z full saps? Jeśli 502 nie jest dopuszczona, to wtedy sprawa jest jasna - pozostaje 504.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 730
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki olej?

Post autor: rowerek »

504.00 daje ten spokój, że jak Ci się wstrzeli nagły nieplanowany wyjazd i 'przewieziesz' olej trochę dłużej, to nic się nie stanie. Do tej pory wymiany co 15kkm, ale zdarzyło się, że dojechałem i do 17-18kkm między wymianami. Na 502.00 już bym tego nie chciał robić. Auto jest dla mnie, nie ja dla auta, nie będę dygał co 8kkm do serwisu.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

seb00
Posty: 11
Rejestracja: 28 mar 2023, o 11:57
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Jaki olej?

Post autor: seb00 »

Witam. Posiadam s3 przed liftem 2017 2.0 150km combi. 3.5k km temu wymienilem olej i dzisiaj zaswiecula mi sie kontrolka zebym sprawdzil poziiom oleju. Niestety nie mam pojecia jaki olej byl wlany i nie mam mozliwosci tego sprawdzic. Jaki moglbym dolac olej zanim bedzie kolejna wymiana?
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

seb00 pisze: 28 mar 2023, o 14:45 Witam. Posiadam s3 przed liftem 2017 2.0 150km combi. 3.5k km temu wymienilem olej i dzisiaj zaswiecula mi sie kontrolka zebym sprawdzil poziiom oleju. Niestety nie mam pojecia jaki olej byl wlany i nie mam mozliwosci tego sprawdzic. Jaki moglbym dolac olej zanim bedzie kolejna wymiana?
Wlej dowolny z 504/507. Nawet Lotos/Orlen będzie ok. A jak masz pod ręką to w zasadzie dowolny z C3 jak dolejesz kilkaset milimetrów to będzie ok.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

rowerek pisze: 28 mar 2023, o 11:37 A jak wygląda temat stosowania dodatków typu ceratec do tych olejów z górnej póki, gdzie producenci się chwalą, że olej sam w sobie ma jakieś polimery, czy inne "cosie", które mają dać podobne efekty do cerateca? Jest sens, nie ma potrzeby, czy może nawet zaszkodzić, bo już za dużo będzie tych "ochraniaczy", albo będę się ze sobą gryźć?

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Dobry dodatek na pewno nie zaszkodzi. Nawet dobre oleje nie mają w sobie takich dodatków jakie zawierają dedykowane specyfiki. W zasadzie to oleje zawierają zwykle standardowe pakiety dodatków i zwykle funkcje ochronne pełni pakiet ZDDP (który występuje praktycznie w każdym oleju tylko w różnym stężeniu) czy w nowszych olejach bor + ewentualnie molibden. Odpowiednie wiskozatory i to wszystko. Czasem ktoś coś doda niestandardowego ale w niewielkim stężeniu i nawet w olejach Millersa z nanotechnologia to udział takich dodatków jest niewielki. Ja osobiście polecam dodatki Archoila Ar9100 i AR9200V2, które sa sprawdzone, bezpieczne i są dość wszechstronne i bardzo zaawansowane technologicznie. Ceratec tez jest niezły ale dla mnie Archoil zdecydowanie lepszy. Dobre opinie zbiera też Xado.
seb00
Posty: 11
Rejestracja: 28 mar 2023, o 11:57
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Jaki olej?

Post autor: seb00 »

tomek evo pisze: 28 mar 2023, o 17:25
seb00 pisze: 28 mar 2023, o 14:45 Witam. Posiadam s3 przed liftem 2017 2.0 150km combi. 3.5k km temu wymienilem olej i dzisiaj zaswiecula mi sie kontrolka zebym sprawdzil poziiom oleju. Niestety nie mam pojecia jaki olej byl wlany i nie mam mozliwosci tego sprawdzic. Jaki moglbym dolac olej zanim bedzie kolejna wymiana?
Wlej dowolny z 504/507. Nawet Lotos/Orlen będzie ok. A jak masz pod ręką to w zasadzie dowolny z C3 jak dolejesz kilkaset milimetrów to będzie ok.

Dzieki za odpowiedz.
Pod koniec maja bede szykowac sie do kolejnej wymiany oleju. Mniej wiecej bede to robic 3-4x w roku. 80% km robie po miescie (taxi) jaki olej bedzie do takiej pracy najlepszy? Obecnie jezdzilem do warsztatu i wymieniali mi sami, ale wolalbym jednak aby to byl olej sprawdzony/dobrej jakosci kupiony przeze mnie.

Dzieki
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4039
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki olej?

Post autor: piramida »

KriSSo pisze: 28 mar 2023, o 12:13
rowerek pisze: 28 mar 2023, o 10:34 Wg strony internetowej Ravenole VSW/VMP też mają aprobaty VW 504.00/507.00. W to pójdę [...]
A dlaczego w ogóle w 504/507? Skoro w instrukcji podane jest, że dla stałego interwału można stosować oleje z normą 502 (które są tańsze), to po co kupować oleje 504, żeby go wymienić po 10 tyś km? Czy ma to sens? Norma 504 jest dla wydłużonych - zmiennych okresów wymiany, wtedy płacenie za VSW ma jakiś sens. Jeśli mam go wymieniać co 8-10 tyś to nie prościej wziąć sporo tańszy VST 5W40 albo SSL 0W40?

Tak się zastanawiam właśnie, po co ludzie na siłę ładują te 504, skoro przykładowo w 1.8 TSI bez OPF czy 2.0 TSI bez OPF dopuszczona jest norma 502 z full saps? Jeśli 502 nie jest dopuszczona, to wtedy sprawa jest jasna - pozostaje 504.
Ja do swojego gruzu zalewam olej w ogóle bez żadnej normy VW i silnik jeszcze żyje :lol:
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Bo wystarczy wiedzieć co lać a norma to często sprawa wtórna. Jednak jakąś wiedze trzeba na ten temat mieć tak samo jak przy podnoszeniu mocy.
seb00
Posty: 11
Rejestracja: 28 mar 2023, o 11:57
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Jaki olej?

Post autor: seb00 »

Moglby ktos polecic jaki bedzie dobry olej silnikowy do s3 2.0 150km dsg6 pod taksowke? Wiekszosc kilometrow po miescie, tygodniowo okolo 1600km.
Dziekuje
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Poszedł bym w lepkośc 0W30. OEM/shell jest ok. Jak byś chciał coś nieco lepszego to masz Eurola fS 0W30. Ma wysoką lepkośc w 100 stopniach wiec jak będzie podlewało paliwem to będzie większy zapas lepkości i ma mocną bazę więc trochę większa odporność na degradacje/stałość parametrów. Dobre też będą inne 504/507 w lepkości 0W30 np. Motul czy Mobil.
seb00
Posty: 11
Rejestracja: 28 mar 2023, o 11:57
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Jaki olej?

Post autor: seb00 »

Dziekuje za odpowiedz, jestem turbo laikiem w tych kwestiach a chcialbym aby silnik mi posluzyl jak nadluzej, wiec padnie na Motula jezeli to jest jedna z lepszych opcji.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Konkretnie to mi chodziło o Motul Specyfic 504/507 0W30. Bo Motulów spełniajacych normę 504/507 jest kilka. Eurola dostaniesz trochę taniej.
Maliniak
Posty: 621
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki olej?

Post autor: Maliniak »

Maliniak pisze: 13 mar 2023, o 10:13
tomek evo pisze: 13 mar 2023, o 08:57Co do temperatury i lepkości to paradoksalnie generalnie im niższa lepkość tym niższe temperatury wiec lanie olejów o wysokich lepkościach nie jest lekarstwem na wysokie temperatury a raczej wręcz przeciwnie.
Z tego co piszesz o lepkości to może i masz rację, bo indeks lepkości w 0w40 jest niższy niż 0w30 ;)

https://www.millersoils.pl/produkt/mill ... 3-vw-0w30/
vs
https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-0w40/
Przenoszę z innego wątka i wracam do tematu: indeks lepkości vs temperatura. Zgodnie z instrukcją, aktualne normy w Superbie dla TSI to 504 i 508. Obecnie leją 0w30 (504) i taki też mam, ale właśnie zauważyłem, że 5w30 też ma 504, ale za to dużo niższy indeks lepkości - niższy nawet niż 5w40 i 0w40 (obydwa 502), który lałem do O3 RS. Tylko w przypadku Octavii normy dla TSI to były właśnie 502 i 504. Do Superba teoretycznie nie pasuje i mogą kręcić nosem w ASO. W każdym razie przymierzam się do Stage 1 i będę chciał coś co zapewni mi niższe temperatury, więc ten 5w30 wydaje się być najlepszą opcją, bo dodatkowo ma aprobatę VW - https://www.millersoils.pl/produkt/xf-p ... 3-vw-5w30/. Tylko temperatury to jedno. Natomiast zakładam, że do dynamicznej jazdy, do silnika który będzie bardziej obciążony, lepiej jednak wybrać 0w40... lepszy przy rozruchu i ma lepsze parametry przy ostrzejszej jeździe. Temperatury też będą niższe, bo to akurat przerabiałem w poprzednim aucie (lałem Millers XF 0w40).

Dla porównania:
https://www.millersoils.pl/produkt/mill ... 3-vw-0w30/ MID SAPS

Parametry:
Ciężar właściwy przy 15 C, g/ml:…0,845
Lepkość kinematyczna przy 100 C:…11,8 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C:…62 cSt
Indeks lepkości:…190
Temperatura krzepnięcia:… -48 C
Temperatura zapłonu:…230 C

TBN:…8 mg KOH / g
HTHS:…3,5 mPa s

https://www.millersoils.pl/produkt/xf-p ... 3-vw-5w30/ MID SAPS

Parametry:
Ciężar właściwy przy 15 C, g/ml:…0,850
Lepkość kinematyczna przy 100 C:…11,7 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C:…72 cSt
Indeks lepkości:…158
Temperatura krzepnięcia:… -48 C
Temperatura zapłonu:…219 C

TBN:…8 mg KOH / g
HTHS:…3,5 mPa s

https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-0w40/ FULL SAPS

Parametry:
Ciężar właściwy przy 15 C, g/ml:…0,842
Lepkość kinematyczna przy 100 C:…13,3 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C:…75 cSt
Indeks lepkości:…179
Temperatura krzepnięcia:… -45 C
Temperatura zapłonu:…233 C

TBN:…10 mg KOH / g
HTHS:…3,7 mPa s

https://www.millersoils.pl/produkt/xf-premium-c3-5w40/ MID SAPS

Parametry:
Ciężar właściwy przy 15 C, g/ml:…0,847
Lepkość kinematyczna przy 100 C:…13,3 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C:…79 cSt
Indeks lepkości:…171
Temperatura krzepnięcia:… -45 C
Temperatura zapłonu:…235 C

TBN:…8 mg KOH / g
HTHS:…3,7 mPa s
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2023, o 23:52 przez Maliniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2989
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Jaki olej?

Post autor: orlik »

ODPOWIEDZ