Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Jaki olej?
A dla czego lepiej metoda statyczna? Dynamiczna niby ma wypłukać do cna, każdy zakamarek i podmienić w pełni na nowy olej.orlik pisze:Dokładnie, do skrzyni olej OEM i metodą statyczną.
Co do AR9100, ja go nie leję. Ogólnie nie leję dodatków. Mam dobry olej, który wymieniam co 10tys. km, do tego tankuję dobre paliwo(tylko 98 na orlenie i czasami 100 z shella).
Wiadomo koszt jest duzoo większy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Jaki olej?
A rozwiniesz ten wątek? Serio pytam. Bo sam stoję przed tematem wymiany oleju w DSG i zastanawiam się czy inwestować w dynamiczna opcje czy zostać przy ASO i statyczna ze wymiana filtra.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 23 wrz 2021, o 21:34
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
"Przekładnia dwusprzęgłowa, czyli DSG (Drive Shift Gearbox) to konstrukcja oparta na klasycznej skrzyni manualnej, tym samym łączy zalety skrzyni ręcznej i automatycznej. W uproszczeniu: skrzynia składa się z dwóch sterowanych manualnych skrzyń biegów - jednej dla biegów parzystych i drugiej dla biegów nieparzystych. Każda posiada swoje sprzęgło, stąd nazwa „dwusprzęgłowa”. Zmiana biegów spowodowana jest poprzez zmianę przenoszonego momentu obrotowego z jednego sprzęgła na drugie. W momencie aktywności jednej przekładni, druga ma już przygotowany bieg w górę lub w dół."
Był wątek poświęcony dynamicznej wymianie w DSG https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=13254
To jest tak, że teoretycznie można, ale w praktyce nie ma to większego sensu o ile wymieniasz olej regularnie i wcześniej, jak zaleca producent (najlepiej skracać okres o połowę).
Był wątek poświęcony dynamicznej wymianie w DSG https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=13254
To jest tak, że teoretycznie można, ale w praktyce nie ma to większego sensu o ile wymieniasz olej regularnie i wcześniej, jak zaleca producent (najlepiej skracać okres o połowę).
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Jaki olej?
Zasadę działania DSG akurat już znałem wcześniej chodziło mi tylko właśnie o kwestie wymiany oleju.
Jest w tym jakiś sens i logika.
Możliwe ze tez się skuszę w takim razie na statyczna mimo ze mam nie 60k na blacie tylko 70+
Dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jest w tym jakiś sens i logika.
Możliwe ze tez się skuszę w takim razie na statyczna mimo ze mam nie 60k na blacie tylko 70+
Dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
To i tak dużo wcześniej, bo masz DQ381 prawda? W niej wymiana jest zalecana przy 120k
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej?
Co chwilę pojawia się wątek z dynamiczną wymianą oleju w dsg, kto to takie pierdoły wciska ludziom do głowy?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Jaki olej?
Pewnie Ci co serwisowali ,,prawdziwe" automaty i Ci co więcej chcą zarobić na wymianie, bo jak by nie patrzeć koszt jest zdecydowanie większy.
Nie ma sensu tego robić, lepiej robić statycznie skracając o połowę zalecane interwały przez VW. Najpewniej też robić to na OEM oleju dobranym po VIN. Trzeba wiedzieć, że do dq250 olej jest tańszy niż do dq381, i nie jest to ten sam olej, więc lepiej się nie pomylić przy zakupie.
Na olejach nie OEMowych (akurat w przypadku DSG), nie zawsze, ale zdarzało się to w miarę często, występowały problemy z szarpaniem albo dziwną pracą skrzyni, więc tu również nie widzę sensu kombinowania i spuszczania się nad tym jaki olej tylko iść w kierunku OEM, który w przypadku DSG i Haldexa jest bardzo dobry.
Za cenę (koszt usługi + chyba dwa razy tyle oleju trzeba zakupić do przepłukania, który jest bardzo drogi) wymiany dynamicznej, poważnie wolałbym zrobić dwa razy wymianę statyczną.
DSG ma to do siebie, że jako nie jest ,,prawdziwym" automatem, przy wymianie statycznej większość oleju schodzi, a nie jak w przypadku ,,prawdziwego" automatu połowa oleju zostaje w środku - to jest kluczowy argument dlaczego zaleca się w tym przypadku statycznie.
Do dsg wchodzi około 6,9L oleju. Przy wymianie statycznej schodzi ok. 6L, więc tak na prawdę zostaje około 1l nie zmienione.
Biorąc pod uwagę to, że większość oleju i tak zostaje wymienione, oraz to, że nie narażamy wewnętrznych uszczelek na działanie ciśnienia pod jakim olej jest tłoczony dynamicznie, wnioski pozostawiam każdemu do indywidualnej oceny.
Nie ma sensu tego robić, lepiej robić statycznie skracając o połowę zalecane interwały przez VW. Najpewniej też robić to na OEM oleju dobranym po VIN. Trzeba wiedzieć, że do dq250 olej jest tańszy niż do dq381, i nie jest to ten sam olej, więc lepiej się nie pomylić przy zakupie.
Na olejach nie OEMowych (akurat w przypadku DSG), nie zawsze, ale zdarzało się to w miarę często, występowały problemy z szarpaniem albo dziwną pracą skrzyni, więc tu również nie widzę sensu kombinowania i spuszczania się nad tym jaki olej tylko iść w kierunku OEM, który w przypadku DSG i Haldexa jest bardzo dobry.
Za cenę (koszt usługi + chyba dwa razy tyle oleju trzeba zakupić do przepłukania, który jest bardzo drogi) wymiany dynamicznej, poważnie wolałbym zrobić dwa razy wymianę statyczną.
DSG ma to do siebie, że jako nie jest ,,prawdziwym" automatem, przy wymianie statycznej większość oleju schodzi, a nie jak w przypadku ,,prawdziwego" automatu połowa oleju zostaje w środku - to jest kluczowy argument dlaczego zaleca się w tym przypadku statycznie.
Do dsg wchodzi około 6,9L oleju. Przy wymianie statycznej schodzi ok. 6L, więc tak na prawdę zostaje około 1l nie zmienione.
Biorąc pod uwagę to, że większość oleju i tak zostaje wymienione, oraz to, że nie narażamy wewnętrznych uszczelek na działanie ciśnienia pod jakim olej jest tłoczony dynamicznie, wnioski pozostawiam każdemu do indywidualnej oceny.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Jaki olej?
Jutro zalewamy takie cudo, Penrite HPR 5 5w40. Zobaczymy co to warte, jakie to będzie łapać temp. jak szybko nagrzewać i ile ubywać
Dotychczas zalewałem tylko 0W40, więc będzie porównanie.
Dotychczas zalewałem tylko 0W40, więc będzie porównanie.
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Ja przeżyłem szok jak wysokie temperatury są w trasie. 112 jak chwilę przycisnąłem i utrzymywałem jakieś 160-180. W czwartek jak na zewnątrz było nie więcej jak 16 stopni. Ale podobno norma i do 120 jest ok ciekawe czy ten EE 5w30 coś zmieni