Sportowe zawieszenie ss2

Krzysiu4242
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2022, o 20:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Krzys

Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: Krzysiu4242 »

Zakładam temat ponieważ nie znalazłem odpowiedniej informacji.
#Sportowe zawieszanie
#Ss2
Hej po założeniu 19 niestety na serio trochę koza.
Szukam sprężyn "komfortowych" jakkolwiek to nazwać przy 19 calowych kołach.
Z doświadczeń mam kilka lat w starym Audi JAMEX fizycznie okej co do komfortu ciężko porównać zawieszenie 30 letniego auta.
Jakie doświadczenia z:
JAMEX
EIBACH
HR gdzieś mi mignelo.
Napewno nie więcej jak minus 30mm
Auto ma służyć do jazdy.
Wiekszosc czasu jeżdżę we dwójkę ale zdarza się komplet nie może być sytuacji że coś obciera czy nie da się przejechać progu.
Wyścigówki również nie zrobimy z ciężkiego superb w 4x4.
Także ładnie schludnie i logicznie
Co do amorów jest oryginał sprawny także niech jest jak się wyleje to coś mądrego ale nie na to czas.
Zapraszam do dyskusji i przemyśleń.

Koło 235 35 19
Zima seria 18



Pytanko czy ss2 kombi z napędem 4x4 2.0 tdi było jakoś wyżej zawieszone?
Może mi ktoś zmierzyć odległość od błotnik tylnego do ziemi? Ile jest cm oczywiście ośke na kołach 225 40 18
Awatar użytkownika
Przemkat
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: Przemkat »

Eibachy i H&R miałem w poprzednich autach i było całkiem komfortowo, do eibachów miałem tylko jedno zastrzeżenie, akurat w audi a4 b8 auto stało nie równo przód wyżej jak tył, nie wiem jak to leży w Superbie. Jamexy raczej bardzo budżetowe, ale styczności z nimi nie miałem.

a żeby nie zakładać osobnego tematu miałby ktoś może zdjęcia jak wyglądają SS2 na niższym zawieszeniu? mam do wyboru -50/-35 lub -40/-35 i zastanawiam się co wybrać. Może ma ktoś taki zestaw u siebie?
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: maureliusz »

Ja tam bym się zastanowił dwa razy nad obniżaniem S2... przy tej długości jeszcze.
Już teraz jest tak niski... że trę podwoziem przy byle okazji...
Trzeba uważać przy dużym nachyleniu np. wjazdu do garażu ... bo przy tej długości nie zawisnąć.

Jak ktoś już idzie w tuning to OK / liczy się z tym. Do normalnej jazdy... ja tego nie widzę.

A też obniżenie to nie wszystko i nie przy takich autach/prędkościach.
Miałem Fokę... miała prześwit conajmniej 2x jak S2 i prowadziła się jak Lambo porównując do S2.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 214
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: vDanTe »

Przemkat pisze: 27 lut 2023, o 15:50 a żeby nie zakładać osobnego tematu miałby ktoś może zdjęcia jak wyglądają SS2 na niższym zawieszeniu? mam do wyboru -50/-35 lub -40/-35 i zastanawiam się co wybrać. Może ma ktoś taki zestaw u siebie?


Ja myślałem by -20zrobic Max . Jednak pare kilo można załadować do nas , a jechać na wakacje z cała rodziną + bagaże, by potem „komfortową” drogą się męczyć przez x-set kilometrów by nie zetrzeć opon xD

Prześwit u mnie to jakie 6-7 cm … obnizajac -50 to mi się opona w nadkolu schowa 😂
Awatar użytkownika
Przemkat
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: Przemkat »

vDanTe pisze: 27 lut 2023, o 17:44
Ja myślałem by -20zrobic Max . Jednak pare kilo można załadować do nas , a jechać na wakacje z cała rodziną + bagaże, by potem „komfortową” drogą się męczyć przez x-set kilometrów by nie zetrzeć opon xD

Prześwit u mnie to jakie 6-7 cm … obnizajac -50 to mi się opona w nadkolu schowa 😂
Kupione -40/-35 jak będzie mało to w przyszłości skończy się na gwincie, aczkolwiek chyba już za stary jestem na latanie na gwincie to będzie musiało wystarczyć :D
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: maureliusz »

Przemkat pisze: 15 mar 2023, o 15:16 Kupione -40/-35 jak będzie mało to w przyszłości skończy się na gwincie, aczkolwiek chyba już za stary jestem na latanie na gwincie to będzie musiało wystarczyć :D
Latenie Superb w kombi... trochę jak Star Trek :-)

Sorry, ale obniżenie zawieszenia... nie zrobi z tego auta rajdówki. Najważniejsze w całej historii to amortyzatory...
Ale to i tak nic, bo jak już ten statek kosmiczny się rozpędzi... to trzeba go zatrzymać :-))) i pojawiają się poważne schody...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: marcinj6 »

To fakt hamulce w s2 to porażka....
Awatar użytkownika
Przemkat
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: Przemkat »

maureliusz pisze: 15 mar 2023, o 20:39
Przemkat pisze: 15 mar 2023, o 15:16 Kupione -40/-35 jak będzie mało to w przyszłości skończy się na gwincie, aczkolwiek chyba już za stary jestem na latanie na gwincie to będzie musiało wystarczyć :D
Latenie Superb w kombi... trochę jak Star Trek :-)

Sorry, ale obniżenie zawieszenia... nie zrobi z tego auta rajdówki. Najważniejsze w całej historii to amortyzatory...
Ale to i tak nic, bo jak już ten statek kosmiczny się rozpędzi... to trzeba go zatrzymać :-))) i pojawiają się poważne schody...
Obniżenie zawieszenia nie ma zrobić z tego samochodu rajdówki i 2,0 Tdi nigdy nią nie będzie. Dla mnie jest to tylko i wyłącznie kwestia wizualna, 19 cali na niskim profilu przy standardowym zawieszeniu niema prawa bytu. A w tym wszystkim najlepsze jest to że każdy ma prawo wyboru, nawet jeżeli inni uznają to za coś głupiego. Jeżeli każdy robił i myślał tak samo to pewnie mieszkalibyśmy w jaskiniach "tocząc" kwadrat.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: maureliusz »

A to nie zrozumiałem kolegi... bo sam napisałeś o "lataniu" na gwincie co mi się kojarzy badziej dynamicznie niż statycznie ;-)
PS. Podoba mi się to toczenie kwadratu... dobrze to zobrazowałeś ... tylko kwadrat dobrze hamuje ;-)))

Ale tak masz rację każdy robi jak uważa / 3mam kciuki.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
Przemkat
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2023, o 15:35
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Sportowe zawieszenie ss2

Post autor: Przemkat »

w końcu znalazłem chwile czasu żeby wrzucić sprężynki, także wpadło -40/35 przy feldze 19". Jest nie za wysoko, nie za nisko, w sam raz. Mogę polecić :D

Obrazek
ODPOWIEDZ