Jesteśmy tutaj … a że tak powiem badam różne opcje stąd pytaniemaureliusz pisze: ↑28 kwie 2023, o 22:10 Jeżeli DPF jest OK i EGR padł to ja bym EGR wymienił / oczywiście wahler coś 1-1,5k.
EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Jeśli w wydechu nie ma sadzy, jeśli zapach spalin nie wypala oczu i nosa i jeśli DPF wypala się normalnie (nie co 100km) i przy wypalaniu nie dymi jakby papieża wybierali to wymien egr na nowy. Tylko firmy wahler bądź zaslep go i wykoduj. A jeśli któryś z powyższych objawów występuje to DPF jest martwy i ekologia out.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
no... ale jak ma go wykodować... to po co wmieniać )))
Nie chcę już wchodzić z w tę dyskusję z wykodowaniem... ale wcześniej był zapytał o pisemne potwierdzenie u notariusza , że bo wykodowaniu na 100% będzie orajt.
Nie chcę już wchodzić z w tę dyskusję z wykodowaniem... ale wcześniej był zapytał o pisemne potwierdzenie u notariusza , że bo wykodowaniu na 100% będzie orajt.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Napisałem "bądź" go zaslep i wykoduj;pmaureliusz pisze: ↑29 kwie 2023, o 09:44 no... ale jak ma go wykodować... to po co wmieniać )))
Nie chcę już wchodzić z w tę dyskusję z wykodowaniem... ale wcześniej był zapytał o pisemne potwierdzenie u notariusza , że bo wykodowaniu na 100% będzie orajt.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 maja 2023, o 10:41
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Paweł
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Może problem jest w lejących wtryskiwaczach które powodują duże zadymienie i zaklejenie egra. A jak DPF? Co ile się wypala?B0reaFox pisze: ↑5 maja 2023, o 10:46 Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 maja 2023, o 10:41
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Paweł
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Świetne pytanie. Osobiście nie zaobserwowałem ale może dlatego że co miesiąc robię po 4,5-5 tys km po autostradzie i dzieje się to podczas jazdy. Zadymienia nie ma prawie żadnego. Jak rozpoznac lejące się wtryski. No i wracając do polecanego producenta. Pierburg/Wahl czy inny diabeł?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Czy na pewno piszac egr nie masz na mysli dpf? Jezeli tak to nie jestes w tym watku co trzeba.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 maja 2023, o 10:41
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Paweł
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Ostatnio wymieniany był EGR a symptomy były identyczne ale nie doprowadziły jeszcze do stanu niemożności uruchomienia. Hiszpańscy mechanicy stwierdzili że problem leży w rurze wylotowej z katalizatorem i filtrem cząstek stałych który jest ponoś zupełnie zablokowany. jednak po symptomach i ostatniej diagnozie bardziej wskazuje to na egr.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Kolego jeśli egr nie działa prawidłowo to DPF równiez dostaje po dupie. Powoduje to kłopoty z jego wypalaniem co skutkuje zapchaniem filtra. Być może masz walnięty egr który zapchał filtr.B0reaFox pisze: ↑5 maja 2023, o 11:34 Ostatnio wymieniany był EGR a symptomy były identyczne ale nie doprowadziły jeszcze do stanu niemożności uruchomienia. Hiszpańscy mechanicy stwierdzili że problem leży w rurze wylotowej z katalizatorem i filtrem cząstek stałych który jest ponoś zupełnie zablokowany. jednak po symptomach i ostatniej diagnozie bardziej wskazuje to na egr.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Tak jak pytał wyżej Fabek... Ty piszesz o EGR... czy jednak o DPFie?B0reaFox pisze: ↑5 maja 2023, o 10:46 Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
Bo cięzko sobie wyobrazić jak Ci się zatkał EGR, że nie mogeś odpalić auta...
Co ma piorun do wiatraka?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No ja obstawiam że ma zabetonowany DPF i nie odpali auta. Musiałby na próbę odkręcić DPf za turbo i spróbować odpalić.maureliusz pisze: ↑5 maja 2023, o 22:19Tak jak pytał wyżej Fabek... Ty piszesz o EGR... czy jednak o DPFie?B0reaFox pisze: ↑5 maja 2023, o 10:46 Panowie. U mnie po wymianie w lutym EGR-a przy przebigach autostrtadowych po ok 15000km EGR kompletnie się zatkał. Samochód nie był w stanie odpalić i pech chciał że daaaaleko za granicami Polski. Nie wiem czy możliwe jest to że zaniechał samoczynnego wypalania? Ale przyczyna to jedno. Teraz muszę zakupić nowy. Jakiego producenta polecacie aby przy założeniu poprawnej ekploatacji na długoch trasach nie musieć go ponownie wymieniać za parę miesięcy.
Bo cięzko sobie wyobrazić jak Ci się zatkał EGR, że nie mogeś odpalić auta...
Co ma piorun do wiatraka?
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Pany,
Do CFGB podpowiecie, EGR komplet pod wymianę to:
03L131512DQ, czy
03L131512CF ??
Wysłałem zapytanie do 3 sprzedających, i jest 2:1 dla części z DQ …
ETKA również jakoś super nie wspomaga w tym temacie
Do CFGB podpowiecie, EGR komplet pod wymianę to:
03L131512DQ, czy
03L131512CF ??
Wysłałem zapytanie do 3 sprzedających, i jest 2:1 dla części z DQ …
ETKA również jakoś super nie wspomaga w tym temacie
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Dziwne… a to jakaś gruba różnica?
Zapytaj w ASO
Nie mam pojęcia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zapytaj w ASO
Nie mam pojęcia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Cf to stary numer. DQ jest nowy ale o ile dobrze pamiętam jest jeszcze nowszy chyba. Ja u siebie kupowałem DQ bo ponoć byl jakoś ulepszony.
Edit: DQ jest najnowsze. W dniu 01.10.2014 wersja CF została zastąpiona poprawioną wersja DQ
Etka pokazuje tylko te 2 numery ale jestem pewien że było ich więcej.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2023, o 09:09 przez marcinj6, łącznie zmieniany 1 raz.