Montaż haka Superb 2017
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Na ehaki ta A40V jest za 1444 do liftbacka. Jestem zadowolony z niej. Może tylko ta dźwignia mogłaby mieć lepszy kształt, bo czasem się trzeba chwilę namęczyć żeby ją dobrze złapać, pociągnąć i przekręcić w celu wypięcia haka z gniazda. Po wypięciu nic kompletnie nie widać spod zderzaka. Mam wiązkę dedykowaną Jaeger-a i to gniazdo w niej też jest uchylne na bok, więc gniazda też nie widać po złożeniu.
Z doświadczenia wiem jedynie że największy problem w montażu haka to kodowanie. Dobrze to zrobić w warsztacie który ma do tego narzędzia i pojęcie, bo inaczej to będzie choinka na desce. Informacja o haku wpiętym w CAN-a musi zapisać się w wielu sterownikach. M.in. skrzyni, silnika, elektrycznej klapy bagażnika, martwej strefy, czujników parkowania, tempomatu aktywnego. Ja miałem za pierwszym razem zakodowany "w połowie" i nie działał aktywny tempomat, front assist i side assist. Musiałem poprawiać w warsztacie, który miał o tym pojęcie.
Z doświadczenia wiem jedynie że największy problem w montażu haka to kodowanie. Dobrze to zrobić w warsztacie który ma do tego narzędzia i pojęcie, bo inaczej to będzie choinka na desce. Informacja o haku wpiętym w CAN-a musi zapisać się w wielu sterownikach. M.in. skrzyni, silnika, elektrycznej klapy bagażnika, martwej strefy, czujników parkowania, tempomatu aktywnego. Ja miałem za pierwszym razem zakodowany "w połowie" i nie działał aktywny tempomat, front assist i side assist. Musiałem poprawiać w warsztacie, który miał o tym pojęcie.
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
A masz przygotowanie? Mnie sprzedawca powiedział, że dzięki temu, że mam przygotowanie to oryginalny hak w ASO plus minus 4k. Dawniej nie stosowałem, bagazniki rowerowe na relingi itd., ale dzisiaj widzę coraz więcej zastosowań. Przygotowanie mam.winiary pisze: ↑15 maja 2023, o 09:25 Cenowo w ASO wychodzi to kosmiczne pieniądze. Sam oryginalny hak z jakiegoś demontażu (jeśli się go znajdzie) kosztuje ze 3-3.5k. Do tego montaż, osłona progu z dźwignią, kodowanie. W ASO na nowych częściach wyceniali mi to na 7-8k z robocizną. Chyba już rozsądniej kupić Westfalię wpinaną od dołu. Ja tak zrobiłem i razem z wiązką, montażem i kodowaniem można się zmieścić w okolicy 3k.
Generalnie samo przygotowanie pod hak niewiele wnosi i jedyna jego zaleta to to, że nie trzeba ciągnąć kabla przez cały samochód do skrzynki z bezpiecznikami, bo kable są wyprowadzone w nadkolu. No i jest ta dodatkowa chłodnica oleju w skrzyni.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Mam przygotowanie pod hak. Nie wiem jak oni Ci to liczyli, skoro tam i tak nie ma wiązki z gniazdem a ona oryginalna sama kosztuje 1100zł w ASO. Według mnie 4k to nawet na same części nie wystarczy, a gdzie robocizna i kodowanie do tego. Za samo kodowanie w warsztacie niezależnym zapłaciłem 700zł.
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Dzięki winiary, potwierdzę tutaj za jakiś czas bo jeszcze nie zamawiam - pewnie macie aktualniejsze info.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 lis 2022, o 19:54
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
1444 to jest bez wiązki, wiązka dedykowana to ponad 500 zł.winiary pisze: ↑15 maja 2023, o 11:20 Na ehaki ta A40V jest za 1444 do liftbacka. Jestem zadowolony z niej. Może tylko ta dźwignia mogłaby mieć lepszy kształt, bo czasem się trzeba chwilę namęczyć żeby ją dobrze złapać, pociągnąć i przekręcić w celu wypięcia haka z gniazda. Po wypięciu nic kompletnie nie widać spod zderzaka. Mam wiązkę dedykowaną Jaeger-a i to gniazdo w niej też jest uchylne na bok, więc gniazda też nie widać po złożeniu.
Z doświadczenia wiem jedynie że największy problem w montażu haka to kodowanie. Dobrze to zrobić w warsztacie który ma do tego narzędzia i pojęcie, bo inaczej to będzie choinka na desce. Informacja o haku wpiętym w CAN-a musi zapisać się w wielu sterownikach. M.in. skrzyni, silnika, elektrycznej klapy bagażnika, martwej strefy, czujników parkowania, tempomatu aktywnego. Ja miałem za pierwszym razem zakodowany "w połowie" i nie działał aktywny tempomat, front assist i side assist. Musiałem poprawiać w warsztacie, który miał o tym pojęcie.
Jeśli chodzi o kodowanie to nie ma problemu, od września zaczynam pracę w ASO Skody:-)
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Potwierdzam - sprawa dorzucenia oryginalnego haka w ASO nie jest taka prosta...
Info z ASO: Niezależnie od posiadania fabrycznego przystosowania cena będzie się wahać od 4k do 7k PLN w zależności od posiadanej wersji nadwozia, silnika i innych parametrów, więc w efekcie aby poznać cenę każdy musi się zwrócić ze swoim VIN-em do ASO indywidualnie.
Info z ASO: Niezależnie od posiadania fabrycznego przystosowania cena będzie się wahać od 4k do 7k PLN w zależności od posiadanej wersji nadwozia, silnika i innych parametrów, więc w efekcie aby poznać cenę każdy musi się zwrócić ze swoim VIN-em do ASO indywidualnie.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Montaż haka Superb 2017
Zróbcie sobie wycieczkę do Eldara o po 2h będzie po montażu. Wszystko zrobione jak należy.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 lis 2022, o 19:54
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Witam Panowie, w dalszym ciągu szukam kompletnego haka i chyba skłonie się ku oryginałowi w używce.
Z racji tego że mieszkam za granicą udało mi się znaleźć zestaw do doposażenia z modułem, posiada on numer katalogowy - 3V0 055 204F
W srodku jest instalacja od haka do modułu, zastanawia mnie tylko jedna rzecz, że w pudełku jest nowy moduł 5H0907383C, który wg etki jest do golfa 8 generacji. Cena nie jest wielka, bo gość za to chce 60 euro.
Ktoś coś pomoże?
Z racji tego że mieszkam za granicą udało mi się znaleźć zestaw do doposażenia z modułem, posiada on numer katalogowy - 3V0 055 204F
W srodku jest instalacja od haka do modułu, zastanawia mnie tylko jedna rzecz, że w pudełku jest nowy moduł 5H0907383C, który wg etki jest do golfa 8 generacji. Cena nie jest wielka, bo gość za to chce 60 euro.
Ktoś coś pomoże?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 sty 2024, o 22:56
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
koledzy ktoś podpowie jaka jest różnica w hakach 3V9803881A i 3V9803881B?
mam superb z 2019r sprzed liftu a nie wiedziałem że wogóle są 2 różne numery i kupiłem hak 3V9803881B który teoretycznie dedykowany do polifta - jakie są różnice - czy da się go założyć do przedlifta?
drugie pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi wprost nawet po przeczytaniu tego wątku - czy moduł musi być oryginalny? czy może macie jakiś sprawdzony moduł który można zastosować?
mam superb z 2019r sprzed liftu a nie wiedziałem że wogóle są 2 różne numery i kupiłem hak 3V9803881B który teoretycznie dedykowany do polifta - jakie są różnice - czy da się go założyć do przedlifta?
drugie pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi wprost nawet po przeczytaniu tego wątku - czy moduł musi być oryginalny? czy może macie jakiś sprawdzony moduł który można zastosować?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 sty 2024, o 22:56
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
znalazłem moduł na jednej z hurtowni online z częściami ale numer modułu kończy się na literę G lub E zamiast M. Jakie są rżnice między tymi modułami? Ze zdjęć dołączonych wynika że moduł G ma 4 wtyczki, moduł E 3 i jest znacznie droższy a jak to się ma do modułu M który jak mniemam powinien być w tym samochodzie?
poniżej link do sklepu:
https://www.czesciauto24.pl/search?keyword=5Q0907383+
poniżej link do sklepu:
https://www.czesciauto24.pl/search?keyword=5Q0907383+
-
- Posty: 1168
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Montaż haka Superb 2017
Mi jak Skoda wyliczyła 6000zł za montaż haka mając fabryczne przygotowanie to na razie sobie darowałem i zamawiamy drugie auto z hakiem...
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 17 lut 2013, o 15:00
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Legionowo
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Montaż haka Superb 2017
Ja ostatnio pisałem z nimi https://allegro.pl/oferta/skoda-superb- ... 4409182903
Koszt z montażem w samochodzie bez przygotowania pod hak wycenili na 2200 z czasem montażu 3 godziny.
Trochę się jednak obawiam, bo piszą że nie trzeba robić żadnych adaptacji - że moduł uniwersalny nie wymaga kodowania i mają przerobiony temat bo już trochę tego w superbach montowali.
Wydaje mi się jednak że bez adaptacji się nie obejdzie by chociażby blokowało przycisk otwierania klapy jak hak jest aktywny oraz dezaktywowało ststem przeciwdziałania kolizjii przy cofaniu...
Wysłane z mojego ASUS_AI2202 przy użyciu Tapatalka
Koszt z montażem w samochodzie bez przygotowania pod hak wycenili na 2200 z czasem montażu 3 godziny.
Trochę się jednak obawiam, bo piszą że nie trzeba robić żadnych adaptacji - że moduł uniwersalny nie wymaga kodowania i mają przerobiony temat bo już trochę tego w superbach montowali.
Wydaje mi się jednak że bez adaptacji się nie obejdzie by chociażby blokowało przycisk otwierania klapy jak hak jest aktywny oraz dezaktywowało ststem przeciwdziałania kolizjii przy cofaniu...
Wysłane z mojego ASUS_AI2202 przy użyciu Tapatalka