Co zamiast Superba ?

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
zalezi
Posty: 435
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: zalezi »

rowerek pisze:Skoro Superb w benzynie miał być, to dlaczego tutaj diesel? W A6 nie było wyjścia, bo tam w budżecie, quattro tylko w tdi, ale tutaj? Zamiast 220d w ośce wziąłbym 200 4 matic. Cena ta sama.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Jeżdżąc 520xd i A6 40TDI Quattro czuć, ze diesel lepiej się zbiera w niższym zakresie obrotów. Do tych ciężkich aut bazowe 190-200 konne benzyny są moim zdaniem nieco za słabe patrząc na to, ze trzeba je wyżej "wkręcać" w obroty i spalanie robi się szybciutko 10+
Te diesle tanio wychodzą, maja dosyć dobra kulturę pracy ( serio, jak na klekoty to jest dosyć cicho ), a tutaj Merc ma lepsze osiągi w napędzie na tył. Poza tym - tył lepiej wypycha niż przód ciągnie ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zalezi
Posty: 435
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Co zamiast Superba ?

Post autor: zalezi »

Z 4Matic tylko 3k droższy, kurde :

Kod MPSJUUZ7


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 748
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rowerek »

Może i tak, ale w dieslach masz dpf, czy scr/adblue, także choćby z tego względu bym podziękował.
Nie wchodziłem w szczegóły wyposażenia, ale business edition się bardziej nie opłaca?

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Kylo125
Posty: 215
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Kylo125 »

Wydaje mi się że przy nowym aucie raczej problemów z DPF czy sikami nie zauważy. Chyba że ma być jazda tylko po mieście, ale wtedy to nie wiem czy bym na elektryka nie popatrzył.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 748
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rowerek »

To polecam lekturę o nowych Volvo. Ludzie mają półroczne auta i się umawiają na odciąganie oleju z silnika, bo tyle paliwa się dostaje do oleju przez przerwane wypalanie dpfu. I takie rzeczy się dzieją nawet jak przegonisz od czasu do czasu auto na trasie. A w grupie VAG z sikami znowu jest problem przecież, że masz kryształ pod maską, bo wadliwe przewody/zawory od scr-u. Jak najdalej od diesla w dzisiejszych czasach.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

SE7
Posty: 201
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: SE7 »

rowerek pisze: 16 maja 2023, o 17:34 Jak najdalej od diesla w dzisiejszych czasach.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Z lektur nic nie wynika.
Mam 2 auta z Ad Blue i nic się nie dzieje (Alfa i Toyota), tyle tylko, że nie jeżdżę nimi na krótkich trasach.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 748
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rowerek »

No właśnie, jeździsz na trasach, to chyba wiele tłumaczy? Przy mieszanym trybie jazdy, czy jeździe miejskiej, z nowoczesnymi dieslami jest więcej problemów.
Tym bardziej sens diesla jest mniejszy przy miękkich hybrydach, bo taka benzyna w aucie segmentu D/E, w automacie, bez problemu potrafi się zmieścić w 8-8.5l/100km w jeździe typowo miejskiej (i mam tu na myśli duże miasta, a nie jakieś piździchowo koniewo 20 tys. mieszkańców), nawet specjalnie się nie starając.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

zalezi
Posty: 435
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: zalezi »

U mnie przebiegi roczne wynoszą 17-20 tys km raptem, głównie miasto, ale do pracy już mam 16km w jedną stronę ( jeżdzę 2-3 razy w tygodniu ).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 748
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rowerek »

Już 16km ? to moooże wystarczy, żeby się zimą olej nagrzał mam do pracy dalej od Ciebie, ponad 20km (w tym część drogą szybkiego ruchu) i na diesla nawet nie spoglądam.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 748
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rowerek »

Jeszcze jako uzupełnienie.

Stąd właśnie większość problemów właścicieli nowoczesnych diesli - używanie w warunkach, do których nie do końca są przystosowane. Starym dieslom było bez różnicy, bo nie miały dpf/adblue. Najwyższym wymiarem kary była po prostu jazda na niedogrzanym silniku (przez to kiepsko z ogrzewaniem wnetrza, wyższe spalanie, czy jakieś dymienie)
Diesle się jednak zmieniły, a zwyczaje pozostały. Samo wypalenie dpfu wymaga przejechania dystansu przynajmniej 1,5-2x większego (czasami jeszcze dłuższe jak temperatury za niskie) niż Twoje 'dalekie' dojazdy do pracy. Weź też pod uwagę, że wypalanie zaczyna się w momenie uzyskania temperatury roboczej silnika, więc ten dystans dodatkowo trzeba dodać). Nie zawsze się wstrzelisz z dłuższą trasą w moment wypalania filtra. Potem zaczynają się cuda w postaci przyrastania stanu oleju, czy inne błędy. Raz, drugi, trzeci silnika nie zabije, ale na dłuższą metę problemy raczej pewne.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2360
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: siemi1 »

Z DPFem nie mamroznicy kolega z otwocka dojezdzal w trasy rozne jezdzil i po 150k dpf padl vw leasing regenerowal ale bylo juz wiadomo ze szrot i finalnje musili tuz przed zdanim auta wymienic. Diesel jak tyloo moasto nie ma sensu ja robie ok 30km w jedna strone do pracy S-ka to mysle ze to ma sens. Jeszcze ale prywatnie bym kupwal juz tylko benzyne. A w Scoucie nie mili 20tsi 200km 4x3x to Ostal diesel bo juz 280KM i jego spalanie bylo by zbyt duze jak na auto we flocie:p

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Reez
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: Reez »

Problem jest taki, że we wszystkich nowych benzynach też jest gpf. O ile w vagach z tego co wiem jest bezproblemowy o tyle w niektórych modelach innych producentów np Megane RS jest z nim zajebisty problem przez cofanie benzyny do oleju podczas niedopalania. Były przypadki, że po 3kkm już trzeba było zmieniać olej.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 748
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: rowerek »

Nie znam sytuacji z Renault RS, ale kupy to się nie trzyma za bardzo.

Mechanizm wypalania filtra GPF jest inny niż DPF i generalnie GPF pracuje w korzystniejszych warunkach.

W DIESLU do wypalenia sadzy trzeba podać większą dawkę paliwa, żeby wzrosła temp. spalin, co jest oczywiste i stąd problemy z paliwem w oleju w przypadku przerwania procedury.

W silnikach benzynowych temperatura spalin już na wejściu jest wyraźnie WYŻSZA niż w dieslu, do tego częściej wchodzimy w górne rejestry obrotomierza (dodatkowy wzrost temp.), ale PRZEDE WSZYSTKIM następuje delikatne zubożenie mieszanki (mniej paliwa!). Tak, GPF się wypala ZMNIEJSZAJĄC dawkę paliwa. Taka już zasada działania silnika benzynowego - uboga mieszanka - wzrost temperatury. Dodatkowo benzyna ma tendencję do odparowywania, więc nawet jak coś się przedostanie do oleju, to powinno z niego szybko wyparować.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

zalezi
Posty: 435
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Co zamiast Superba ?

Post autor: zalezi »

Kurde, zaczynacie mnie przekonywać do benzyny trochę...
Często muszę podjechać 1-3 km i faktycznie może szkoda kopciucha na takie dystanse. W dobrej cenie jest tam benzyna E200, E300 tez ujdzie, oba napęd tył. W piątek może uda się odbyć jazdę próbną, choć wstępnie Superb wygrywa ceną, silnikiem i wyposażeniem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4039
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Co zamiast Superba ?

Post autor: piramida »

Reez pisze: 16 maja 2023, o 20:16 Problem jest taki, że we wszystkich nowych benzynach też jest gpf. O ile w vagach z tego co wiem jest bezproblemowy o tyle w niektórych modelach innych producentów np Megane RS jest z nim zajebisty problem przez cofanie benzyny do oleju podczas niedopalania. Były przypadki, że po 3kkm już trzeba było zmieniać olej.
Przecież tylko w dieslu dawka paliwa jest zwiększona aby podnieść temp spalin, w benie jest na odwrót, mniejsza dawka paliwa powoduje wzrost temp spalin ;-)
ODPOWIEDZ