Mikroszarpnięcia DSG DQ381
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Kontakt:
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Czy Wy również czujecie, gdy skrzynia redukuje biegi? W trybie normalnym jest to bardziej płynne, ale najbardziej wyczuwalne, nawet lekkie szarpnięcie przy redukcji z 4 > 3 natomiast w trybie Sport te redukcje są mocniej odczuwalne. Nie wiem, czy to normalne działanie skrzyni (samochód nowy ledwo 2k przebiegu) bo w górę zmienia biegi fajnie i płynnie.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 5 lis 2021, o 08:16
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
U mnie przy skrzyni w trybie S czuć mikroszarpnięcia przy redukcjach, ale jeśli wajcha jest w D to wszystko działa płynnie. Myślę, że ten typ tak ma. Samochód 5k przebiegu, 280KM.3pm_krk pisze: ↑27 gru 2022, o 17:26 Czy Wy również czujecie, gdy skrzynia redukuje biegi? W trybie normalnym jest to bardziej płynne, ale najbardziej wyczuwalne, nawet lekkie szarpnięcie przy redukcji z 4 > 3 natomiast w trybie Sport te redukcje są mocniej odczuwalne. Nie wiem, czy to normalne działanie skrzyni (samochód nowy ledwo 2k przebiegu) bo w górę zmienia biegi fajnie i płynnie.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
myślę, że trzeba doprecyzować kiedy te szarpnięcia występują: (mówimy o redukcjach)
1. Podczas hamowania tylko silnikiem?
2. Podczas hamowania z użyciem pedału hamulca?
3. Gdy jedziemy pod górkę z lekko wciśniętym pedałem przyspieszenia?
u mnie występują w trybie S dla punktu 1 (w trybie D też pewnie występują tylko są na tyle słabo odczuwalne, że nie zwracam na to uwagi). Jest to związane z tym, że podczas redukcji sterownik na moment- mgnienie oka wrzuca luz, obroty spadają o jakąś wartość i są podbijane w momencie zapięcia biegu. No i jeżeli prędkość pojazdu jest znaczna to redukcja np z 5 na 4 lub z 4 na 3 jest bardziej odczuwalna.
dla punktów 2 i 3 te szarpnięcia nie występują bo są inne warunki pracy;
w punkcie 2 ciągle hamujemy i wytracamy stopniowo prędkość przez co w momencie redukcji nie ma takiego jak w punkcie 1 podbicia obrotów
w punkcie 3 ciągle utrzymujemy obroty na jakiejś wartości przez co uniemożliwiamy ich spadek w momencie rozłączenia biegów
no i mogą być jeszcze szarpnięcia podczas kickdownu---- ale jeżeli występują to oznacza, że pojawiła się jakaś usterka w układzie napędowym i trzeba ją zdiagnozować.
1. Podczas hamowania tylko silnikiem?
2. Podczas hamowania z użyciem pedału hamulca?
3. Gdy jedziemy pod górkę z lekko wciśniętym pedałem przyspieszenia?
u mnie występują w trybie S dla punktu 1 (w trybie D też pewnie występują tylko są na tyle słabo odczuwalne, że nie zwracam na to uwagi). Jest to związane z tym, że podczas redukcji sterownik na moment- mgnienie oka wrzuca luz, obroty spadają o jakąś wartość i są podbijane w momencie zapięcia biegu. No i jeżeli prędkość pojazdu jest znaczna to redukcja np z 5 na 4 lub z 4 na 3 jest bardziej odczuwalna.
dla punktów 2 i 3 te szarpnięcia nie występują bo są inne warunki pracy;
w punkcie 2 ciągle hamujemy i wytracamy stopniowo prędkość przez co w momencie redukcji nie ma takiego jak w punkcie 1 podbicia obrotów
w punkcie 3 ciągle utrzymujemy obroty na jakiejś wartości przez co uniemożliwiamy ich spadek w momencie rozłączenia biegów
no i mogą być jeszcze szarpnięcia podczas kickdownu---- ale jeżeli występują to oznacza, że pojawiła się jakaś usterka w układzie napędowym i trzeba ją zdiagnozować.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2022, o 12:36 przez Marianek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Kontakt:
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Tak, głównie podczas hamowania silnikiem, dojeżdżając np. do świateł. Czasami w trybie S też da się to nieco mocniej odczuć hamując hamulcem przy wytracaniu dużej prędkości.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Zatem tak po prostu jest zestrojona skrzynia--- jak temu zaradzić ?-- zrobić nowy program --- najlepiej pod własne preferencje
update
natomiast jeżeli ktoś nie chce robić programu a ma w aucie tryby jazdy to może sobie po mieście jeździć w trybie eco. Wówczas problem odczuwalnych redukcji nie istnieje.
update
natomiast jeżeli ktoś nie chce robić programu a ma w aucie tryby jazdy to może sobie po mieście jeździć w trybie eco. Wówczas problem odczuwalnych redukcji nie istnieje.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 5 lis 2021, o 08:16
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
Jeśli wiadomo, że się będzie hamować silnikiem z dużej prędkości do małej (n.p. przed bramkami na autostradzie), to można też dźwignię na ten czas przestawić na D. Nie trzeba zmieniać trybu z ekranu itd. Gdy można znowu przyspieszyć, dźwignia idzie z powrotem w S.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Kontakt:
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
1. Czy normalne jest, że przy zmianie z "N" na "R" słychać takie lekkie puknięcie, jakby się coś załaczało? Nie występuje ono przy wrzucaniu innych trybów, np. z "R" przez "N" na "D".
2. Czy normalnym zachowaniem tej skrzyni jest, że przy odpuszczeniu pedału gazu przy niskich obrotach np. na D1 i D2 czasami słychać puknięcie?
3. Czy przy jeździe w zakręcie i skręcie, normalne jest, że skrzynia z biegu np. 3/4 wrzuca bieg 2?
2. Czy normalnym zachowaniem tej skrzyni jest, że przy odpuszczeniu pedału gazu przy niskich obrotach np. na D1 i D2 czasami słychać puknięcie?
3. Czy przy jeździe w zakręcie i skręcie, normalne jest, że skrzynia z biegu np. 3/4 wrzuca bieg 2?
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381
ad1- nie mam zadnych stuków, puków
ad2.- nie mam zadnych stuków, puków
ad3.- hmmm- czy mowa jest o jeździe po rondach?--- może tak się zdarzyć szczególnie jak zakręt zacieśniasz--- potrzeba tu więcej info, kiedy tak się u Ciebie dzieje.
ad2.- nie mam zadnych stuków, puków
ad3.- hmmm- czy mowa jest o jeździe po rondach?--- może tak się zdarzyć szczególnie jak zakręt zacieśniasz--- potrzeba tu więcej info, kiedy tak się u Ciebie dzieje.