2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 29 mar 2012, o 08:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 175
- Imię: EMIL
- Lokalizacja: PIASTÓW
- Kontakt:
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
z górnej półki.........
EMILIO SUPERB KOMBI PLATINIUM 2,0 TDI DSG
- k77
- Posty: 36
- Rejestracja: 9 wrz 2015, o 18:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Witam I przepraszam za odgrzebanie starego tematu.
Jestem na urlopie i w drodze na urlop ok.200km od domu wywaliło mi błąd i tryb serwisowy.
Podjechałem do serwisu pod Wiedniem i za diagnozę skasowali 111euro.
Padła chłodniczka spalin.
Auto jedzie, błąd cały czas świeci, tryb awaryjny prawie cały czas. Pod górę dramat. Przejechałem tak ponad 700km i muszę wrócić do domu 900km za kilka dni.
Nie wiem czy wypala dpf.
Był moment gdy zjeżdżałem z gór przez 15km to po tym jak zatrzymałem auto i ponownie uruchomiłem silnik kontrolki zgasły i auto zaczęło jechać normalnie, ale tylko 20 kilka km i potem znowu kapa. Po tym przez moment zakopcil podskoczyła temperatura oleju do 111'C i znowu tryb serwisowy. Kombinuje lawetę na powrót, ale w assistance mam tylko 400km i mogę dokupić dodatkowe 500km, ale w innej firmie więc trzeba ogarnąć 2 razy lawetę i auto zastępcze, a to nic miłego.
Kilka sekund po uruchomieniu silnika pojawiają się dziwne dźwięki, jakby jakieś iskry szły na klemie, nie wiem do czego porównać ten dźwięk.
Silnik właśnie cfgb, ale przebieg 430kkm i to pierwsza awaria w nim.
Temperatura płynu chłodzącego cały czas 90'C.
Przed tym jeździłem 2-3 tygodnie z padnięta sondą lambda więc może to wpłynęło na obieg spalin i teraz są konsekwencje.
Co proponujecie? Jechać i się męczyć?
Coś może się jeszcze pogorszyć, czy na pewno DPF nie wypala skoro przejechałem tyle km? Jakieś konsekwencje takiej jazdy?
Muszę podjechać jakieś 15km serpentynami, a potem będzie tendencja spadkowa i jeszcze trochę gór w Austrii?
Druga sprawa, dostęp do chłodniczka spalin w tym silniku jest bardzo skomplikowany przy czyszczeniu/wymianie? W Octavii była z tyłu i trzeba było wszystko rozkopać i tu chyba też jest za silnikiem przy EGR.
Jestem na urlopie i w drodze na urlop ok.200km od domu wywaliło mi błąd i tryb serwisowy.
Podjechałem do serwisu pod Wiedniem i za diagnozę skasowali 111euro.
Padła chłodniczka spalin.
Auto jedzie, błąd cały czas świeci, tryb awaryjny prawie cały czas. Pod górę dramat. Przejechałem tak ponad 700km i muszę wrócić do domu 900km za kilka dni.
Nie wiem czy wypala dpf.
Był moment gdy zjeżdżałem z gór przez 15km to po tym jak zatrzymałem auto i ponownie uruchomiłem silnik kontrolki zgasły i auto zaczęło jechać normalnie, ale tylko 20 kilka km i potem znowu kapa. Po tym przez moment zakopcil podskoczyła temperatura oleju do 111'C i znowu tryb serwisowy. Kombinuje lawetę na powrót, ale w assistance mam tylko 400km i mogę dokupić dodatkowe 500km, ale w innej firmie więc trzeba ogarnąć 2 razy lawetę i auto zastępcze, a to nic miłego.
Kilka sekund po uruchomieniu silnika pojawiają się dziwne dźwięki, jakby jakieś iskry szły na klemie, nie wiem do czego porównać ten dźwięk.
Silnik właśnie cfgb, ale przebieg 430kkm i to pierwsza awaria w nim.
Temperatura płynu chłodzącego cały czas 90'C.
Przed tym jeździłem 2-3 tygodnie z padnięta sondą lambda więc może to wpłynęło na obieg spalin i teraz są konsekwencje.
Co proponujecie? Jechać i się męczyć?
Coś może się jeszcze pogorszyć, czy na pewno DPF nie wypala skoro przejechałem tyle km? Jakieś konsekwencje takiej jazdy?
Muszę podjechać jakieś 15km serpentynami, a potem będzie tendencja spadkowa i jeszcze trochę gór w Austrii?
Druga sprawa, dostęp do chłodniczka spalin w tym silniku jest bardzo skomplikowany przy czyszczeniu/wymianie? W Octavii była z tyłu i trzeba było wszystko rozkopać i tu chyba też jest za silnikiem przy EGR.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
W CFGB chłodniczka spalin jest zintegrowana z EGRem. Jeśli jest awaria EGRu, mniemam że DPF też może wariować, a nawet powinien. W konsekwencji, najgorszy scenariusz, zatarty silnik .. Jeśli masz możliwość, to chyba bym jednak próbował z holowaniem.
1000km jednak to nie jest wyjazd do sklepu, w takiej trasie i zdrowe silniki dostają po dupie ... a Ty już w jedną stronę trochę zrobiłeś.
Co do wymiany EGRa u nas, jest za silnikiem od strony kabiny, dostęp koszmarny. Pól dnia grzebaniny z opuszczeniem wózka, także jest trochę z tym zabawy.
1000km jednak to nie jest wyjazd do sklepu, w takiej trasie i zdrowe silniki dostają po dupie ... a Ty już w jedną stronę trochę zrobiłeś.
Co do wymiany EGRa u nas, jest za silnikiem od strony kabiny, dostęp koszmarny. Pól dnia grzebaniny z opuszczeniem wózka, także jest trochę z tym zabawy.
- k77
- Posty: 36
- Rejestracja: 9 wrz 2015, o 18:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
To mnie nie pocieszyleś. Nie przypuszczałem, że może to mieć wpływ na silnik. Nie bardzo rozumiem dlaczego. Zapchanie DPF owszem.
Planowałem, że podjadę te 500km, a potem skorzystam z assistance na pozostałych 400km.
Serwis w Austrii powiedział, że mogę jechać i gość zasugerował wlać V-Power, jest mała szansa, że pomoże.
Naprawy nie chcieli się podjąć, a że byłem bliżej domu niż miejsca docelowego to assistance przysługiwał do miejsca zamieszkania.
Planowałem, że podjadę te 500km, a potem skorzystam z assistance na pozostałych 400km.
Serwis w Austrii powiedział, że mogę jechać i gość zasugerował wlać V-Power, jest mała szansa, że pomoże.
Naprawy nie chcieli się podjąć, a że byłem bliżej domu niż miejsca docelowego to assistance przysługiwał do miejsca zamieszkania.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
poszukać miejscowego tunera i wywalić programowo EGR i DPF.
Po dojechaniu do domu egr conajmniej zaślepić, a dpf na wydmuszkę
Po dojechaniu do domu egr conajmniej zaślepić, a dpf na wydmuszkę
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Marioti xD kolega widać, że jakiś podróżnik jest, ryzykowne wyprogramowywanie
Wracając do tematu,
Nie wiadomo w jakim stanie są Twoje podzespoły ... szkoda, że nie powiedzieli czegoś więcej niż tylko to, że jest popsuty, bo z komputera pewnie wyczytali więcej.
Ja jeździłem parę miesięcy z wpół otwartym EGRem, bo też miałem awarię. Ale nie miałem żadnych objawów, silnik nie stracił mocy jak i nie wszedł w tryb awaryjny. Wraz z wymianą EGRa, wymieniłem też filtry i póki co nic się nie dzieje.
U Ciebie to się dużo zadziało, także może jest całkowicie zamknięty stąd się dusi motor.
A że do końca nie wiadomo co i jak, no to loteria .. może się coś zadziać, a nie musi
Wracając do tematu,
Nie wiadomo w jakim stanie są Twoje podzespoły ... szkoda, że nie powiedzieli czegoś więcej niż tylko to, że jest popsuty, bo z komputera pewnie wyczytali więcej.
Ja jeździłem parę miesięcy z wpół otwartym EGRem, bo też miałem awarię. Ale nie miałem żadnych objawów, silnik nie stracił mocy jak i nie wszedł w tryb awaryjny. Wraz z wymianą EGRa, wymieniłem też filtry i póki co nic się nie dzieje.
U Ciebie to się dużo zadziało, także może jest całkowicie zamknięty stąd się dusi motor.
A że do końca nie wiadomo co i jak, no to loteria .. może się coś zadziać, a nie musi
- k77
- Posty: 36
- Rejestracja: 9 wrz 2015, o 18:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Wskazówka temp płynu cały czas 90st., oleju oczywiście zmienna. Tutaj generalnie gorąco 0lus jazda pod górę to olej się grzał, ale w zasadzie nic ponad normę.
Zastanawia mnie to, że zgasły błędy i jechał nieładnie po tych 15km jazdy w dół. Odcięty wtrysk, hamowanie silnikiem....
Zastanawia mnie to, że zgasły błędy i jechał nieładnie po tych 15km jazdy w dół. Odcięty wtrysk, hamowanie silnikiem....
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
To może zadziałać. Dobry tuner będzie w stanie też sprawdzić parametry w czasie rzeczywistym i będzie wiadomo co ewentualnie zagraża silnikowi. Ja na początku przygody z Superbem miałem bład EGR i tryb awaryjny. Po resecie było wszystko ok. ale zdecydowałem się przy okazji robienia programu na wyprogramowanie EGR-a i od 150 tys. zero problemów. DPF wypala normalnie.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Co masz na myśli jechał nieładnie? Jak masz zamiar jechać to jedź lepiej w nocy mniejszy ruch.k77 pisze: ↑25 lip 2023, o 13:00 Wskazówka temp płynu cały czas 90st., oleju oczywiście zmienna. Tutaj generalnie gorąco 0lus jazda pod górę to olej się grzał, ale w zasadzie nic ponad normę.
Zastanawia mnie to, że zgasły błędy i jechał nieładnie po tych 15km jazdy w dół. Odcięty wtrysk, hamowanie silnikiem....
- k77
- Posty: 36
- Rejestracja: 9 wrz 2015, o 18:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Coś słownik zmienił, albo źle kliknąłem.
Miało być jechać normalnie.
Miało być jechać normalnie.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
jak na razie u mnie są sprawne. Ale jak tylko coś będzie na stałe nie będzie działać prawidłowo z EGR czy DPF, to wycinam ekologię, bez żadnego bawienia się w kosztowne wymiany tych elementówtomek evo pisze: ↑25 lip 2023, o 14:14 To może zadziałać. Dobry tuner będzie w stanie też sprawdzić parametry w czasie rzeczywistym i będzie wiadomo co ewentualnie zagraża silnikowi. Ja na początku przygody z Superbem miałem bład EGR i tryb awaryjny. Po resecie było wszystko ok. ale zdecydowałem się przy okazji robienia programu na wyprogramowanie EGR-a i od 150 tys. zero problemów. DPF wypala normalnie.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Panowie, a wiecie który numer należy do CFGB, 2014?
Z ciekawości sobie przeglądałem, i na etce znalazłem 4 numery
1K0 254 706 EX
1K0 254 706 FX
1K0 254 706 PX
1K0 254 706 QX
Czy podobnie jak w EGR, kolejne nowsze poprawione wersje?
Myślałem, ze EGR jest drogi przy wymianie, ale jak zobaczyłem DPFa za 10k, to od razu zacząłem szperać, który do mnie
Z ciekawości sobie przeglądałem, i na etce znalazłem 4 numery
1K0 254 706 EX
1K0 254 706 FX
1K0 254 706 PX
1K0 254 706 QX
Czy podobnie jak w EGR, kolejne nowsze poprawione wersje?
Myślałem, ze EGR jest drogi przy wymianie, ale jak zobaczyłem DPFa za 10k, to od razu zacząłem szperać, który do mnie
- k77
- Posty: 36
- Rejestracja: 9 wrz 2015, o 18:14
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Wracają do wątku.
Dojechałem na Chorwację, gdzie po 15km zjeździe z góry i ponownym zapaleniu silnika nagle kontrolki zgasly (od wywalenia błedu zrobiliśmy prawie 700km). Chwilę jechał normalnie i zaczął kopcic - podejrzewałem, że wypalał DPF. Dojechaliśmy do celu, a w drodze powrotnej assistance zawiodł i zabrano mnie dopiero spod domu czyli przejechaliśmy w trybie awaryjnym kolejne 900km. Auto trafiło na warsztat. Chłodniczka spalin w stanie agonalnym. Wymieniona na nową i na razie śmiga 2 tygodnie.
Dojechałem na Chorwację, gdzie po 15km zjeździe z góry i ponownym zapaleniu silnika nagle kontrolki zgasly (od wywalenia błedu zrobiliśmy prawie 700km). Chwilę jechał normalnie i zaczął kopcic - podejrzewałem, że wypalał DPF. Dojechaliśmy do celu, a w drodze powrotnej assistance zawiodł i zabrano mnie dopiero spod domu czyli przejechaliśmy w trybie awaryjnym kolejne 900km. Auto trafiło na warsztat. Chłodniczka spalin w stanie agonalnym. Wymieniona na nową i na razie śmiga 2 tygodnie.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 2,0 tdi cfgb PROBLEM Z chłodnicą recyrkulacji spalin
Czyli powiedzmy, ze wszystko dobrze się skończyło, poza uszczupleniem portfela ..
Niechaj śmiga bezawaryjnie
Niechaj śmiga bezawaryjnie