Witam serdecznie.
Chciałbym się poradzić doświadczonych członków forum .
Mianowicie wystąpiła u mnie usterka .
Podczas jazdy wyskoczył błąd poduszki i komunikat o jej uszkodzeniu . Jednocześnie przestała działać całą multifunkcja w kierownicy oraz klakson . Podczas kręcenia kierownicą słychać delikatne szuranie.
Proszę o podpowiedź co mogło ulec uszkodzeniu . Z góry serdecznie dziękuję.
Problem z multifunkcja
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:34
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2007
- Silnik: Inny
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Problem z multifunkcja
Taśma w sterowniku do wymiany lub do naprawy. Na śląsku mogę pomóc.Grzesio pisze: ↑19 sie 2023, o 17:06 Witam serdecznie.
Chciałbym się poradzić doświadczonych członków forum .
Mianowicie wystąpiła u mnie usterka .
Podczas jazdy wyskoczył błąd poduszki i komunikat o jej uszkodzeniu . Jednocześnie przestała działać całą multifunkcja w kierownicy oraz klakson . Podczas kręcenia kierownicą słychać delikatne szuranie.
Proszę o podpowiedź co mogło ulec uszkodzeniu . Z góry serdecznie dziękuję.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sie 2023, o 16:32
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Grzegorz
Re: Problem z multifunkcja
Dziękuję bardzo za podpowiedź i chęć pomocy ale obecnie przebywam w Niemczech w okolicach Hamburga .
Więc z tego co rozumiem czeka mnie wizyta u elektromechanika ??
Więc z tego co rozumiem czeka mnie wizyta u elektromechanika ??
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:34
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2007
- Silnik: Inny
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Problem z multifunkcja
Raczej elektronika. Trzeba taśmę wyjąć z auta, rozebrać i polutować jeśli się do tego nadaje. Od kręcenia może się tak zmielić, pogiąć, że nie da się jej uratować. W Polsce są firmy i ludzie, którzy to naprawiają. Myślę, że w DE też znajdiesz firmę, która zna temat. To bardzo częsta usterka. Te sterowniki robiło VALEO dla grupy VW. Są więc w Seatach, Audi, VW i Skodach. Psują się wszystkie prędzej czy później.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sie 2023, o 16:32
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Grzegorz
Re: Problem z multifunkcja
Szybka aktualizacja . Po poszukiwaniach po różnych części z demontażu niestety nie znalazłem zwijaka z tym samym numerem więc kupiłem nowy w ASO bagatela koszt 1690 zł . Po wymianie jednak nie wszystko działa . Nie działa przycisk powrotu (ta zawinięta strzałka) oraz nie wiem czy to od tego lampy regulują się tylko na boki ale nie góra dół i siedzą cały czas na dole . Swiecą mi toż przed autem .
Nowy zwijak prawie 1700 kodowanie 450 i dalej nie jest tak jak powinno.
Nowy zwijak prawie 1700 kodowanie 450 i dalej nie jest tak jak powinno.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Problem z multifunkcja
lampy góra dół to może być problem z czujnikami poziomowania na wahaczach
możesz spróbować zdjąć koła i spróbować przeczyścić styki .. jak nic nie da to komp i sprawdzenie czy działają.
najgorzej, jak Ci umarły silniczki w lampach, ale w dwóch naraz to nie wydaje mi się.
Co do taśmy i kierownicy, kto ją zakładał? Tam kable dość ciasno się wkłada .. może przerwali wiązkę od przycisków MF?
możesz spróbować zdjąć koła i spróbować przeczyścić styki .. jak nic nie da to komp i sprawdzenie czy działają.
najgorzej, jak Ci umarły silniczki w lampach, ale w dwóch naraz to nie wydaje mi się.
Co do taśmy i kierownicy, kto ją zakładał? Tam kable dość ciasno się wkłada .. może przerwali wiązkę od przycisków MF?