W ASO we Wrocku to możesz dostać życzenia na Święta, a nie poradę dotyczącą części
EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Bo nie możesz pytać wprost … trzeba umiejętnie )) i wszystko wyciągniesz )vDanTe pisze:W ASO we Wrocku to możesz dostać życzenia na Święta, a nie poradę dotyczącą części
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Oj tam pare razy udało się na „kupca”, lub za drobną „co łaska” opłatą traktowaną jako konsultacja ale sam fakt potrzeby gimnastyki by coś wyciągnąć …
Z drugiej strony z tego żyją, także trochę rozumie
No nic, ważne że numer części jest, można przeszukiwać internety
Z drugiej strony z tego żyją, także trochę rozumie
No nic, ważne że numer części jest, można przeszukiwać internety
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lut 2022, o 13:29
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotrek
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Siemanko. Z racji tego że mam wyjęty silnik z samochodu i już ktoś mnie wyprzedził z wypruciem DPF chce całkowicie pozbyć się chłodniczki spalin i EGR usunąć dodatkowa elektryczna pompę wody a przewód z czujnikiem temperatury ten koło rozrządu przenieść tak aby nie wywalało błędu. czy ktoś z was robił podobny zabieg ?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 sty 2023, o 20:12
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomek
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
moje odczucia : EGR wyłączony programowo ( magik mówił że zamknięty więc nie trzeba zaślepiać cena 450 zł ) 15 tys. km zrobione nic negatywnego nie odczuwam , DPF wypalnko co 500 lm
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
To ciekawe... żę DPF działa. Robisz często trasy? / w mieście też wypala ok?
Napisz kto robił, że jest OK? - dla innych.
Ja i tak bym zaślepił, bo przepali Ci rurkę i będzie trzeba grzebać.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 sty 2023, o 20:12
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomek
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Z tymi trasami różnie. Codziennie dygam na krótkich ale raz na tydzień takie 70 km mi się trafi. Kontroluję DPF przez VAG DPF jak przekracza 85 % i nie mam w planach trasy to robię wycieczkę tak 20 km i zawsze się zaczyna wypalanie. Nigdy nie zauważyłem żeby się na mieście wypalał. Miałem wcześniej astrę J to przy mojej jeździe gad potrafił zimą się po 40 km wypalać.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Zbiore do kupy moje problemy i poczynania.maureliusz pisze: ↑18 gru 2021, o 22:24 edit 22.03.2023 !!! WAŻNE!!!
W niektórych ECU (jak tutaj moje, też w 1.6 widziałem ten sam temat):
- EGR można zaślepić - nie ma problemów z tym
- EGR - NIE MOŻNA CAŁKIEM WYŁĄCZYĆ = problemy z wypalanie DPFa, jest możliwe tylko jadąć jednostajnie... dluuugo ... 2000-2500obrotów
Wypalenie poza trasą będzie nie możliwe! - tryb awaryjny.
- EGR- można ograniczyć:
*należy wyłączyć TYLKO histerezy normalnej pracy
*należy pozostawić histerezy od wypalania EGRa
SS 2FL, silnik 2.0 CFFB.
Od poczatku, jak kupilem, przy wypalaniu DPFa wystepuje kopcenie na bialo/siwo. Po tym procesie nie puszcza nawet chmurki, koncowki wydechu czyste. Ani razu nie zaobserwowalem problemu ze stanem oleju. Czas wypalania w miare sprawnie co ok 400 km.
Pozniej problem z EGR. Najpierw czyszczenie w koncu zaslepienie bez wyprogramowania. Przez ok pol roku sprawy nie bylo, nawet check engine tylko sporadycznie sie wyswietlal, DPF wypalal sie jak wczesniej. Jednak w pewnym momencie kontrolka silnika i tryb awaryjny - blad: 403 i 401 i tak jest do teraz, ze co jakis czas wskoczy tryb awaryjny.
Wiadomo, ze najlepiej byloby sie wszystkiego pozbyc i miec swiety spokoj. Jednak chcialbym tego uniknac, ze wzglegu na ewentualne przyszle kontrole / przeglady / wyjazdy za granice lub sprzedaz auta.
Najpierw chcialbym zapytac Was i zweryfikowac informacje, czy w tym silniku sa 2 zawory EGR? Bo tak tez ostatnio slyszalem.
W glowie mi siedzi, zeby zostac przy takim setupe, zeby:
- zostawic zaslepiony EGR i go wyprogramowac
- DPF zostawic tak jak fabryka to zrobila lecz go wyprac
Mape z robic tak jak jest zacytowane powyzej, zeby odpowiednio ustawic histerezy i jezdzic z wylaczonym EGRem i dzialajacym DPFem. Jakies sugestie? Pewnie bedzie ich sporo, bo jak widac kazdy podchodzi inaczej do tematu.
Ktos podpowie i poleci, kto w woj. pomorskim dalby rade ogarnac auto?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Masz zaślepiony EGR, więc nie dziw się błędów P040x. Pamiętaj, że go zaślepiając, spaliny dolatują prawie do przepustnicy i cały egr będzie zasyfiony, to szybka droga do jego śmierci.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Dlatego ja preferuję zaślepienie na dolocie ale robota gorsza....fabek pisze:Masz zaślepiony EGR, więc nie dziw się błędów P040x. Pamiętaj, że go zaślepiając, spaliny dolatują prawie do przepustnicy i cały egr będzie zasyfiony, to szybka droga do jego śmierci.
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Dlatego się zapytałem czy wypala się w mieście łatwo i szybko...Tomekd pisze:Z tymi trasami różnie. Codziennie dygam na krótkich ale raz na tydzień takie 70 km mi się trafi. Kontroluję DPF przez VAG DPF jak przekracza 85 % i nie mam w planach trasy to robię wycieczkę tak 20 km i zawsze się zaczyna wypalanie. Nigdy nie zauważyłem żeby się na mieście wypalał. Miałem wcześniej astrę J to przy mojej jeździe gad potrafił zimą się po 40 km wypalać.
Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Jakby to zamyka już temat.
DPF pęknięty.
Rurę masz pewnie czarną.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Niech wrzuci fotę... bo aż nie chce mi się wierzyc, czytając: "przy wypalaniu DPFa wystepuje kopcenie na bialo/siwo".
To jakim cudem to przez filtr przechodzi?
Tak samo ja kopciłem... trochę jak lokomotywa
Ale poza wypalaniem... nawet bączka nie puszczał - wszystko dziurawy filtr chwytał...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.