Częstotliwość wypalania DPF

kamikazzepl
Posty: 71
Rejestracja: 28 lip 2017, o 06:18
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Swiss

Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: kamikazzepl »

Witam
Pacjent SIII FL 2.0 TDI 2019r. 190KM - 77 000km
Od pewnego czasu częstotliwość regeneracji DPF jakby się zwiększyła. Max przejadę 160-180km i filtr pełny(tryb mieszany - drogi podmiejskie i autostrady). Na załączonym filmiku podgląd z programu VAG DPF.
Jak to wygląda u Was ? Jest się czym martwić ? Może ktoś coś zauważy.
Oczywiście serwis nie widzi problemu - jakby coś było nie tak to auto zgłosi błąd.
Link do filmiku:
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Wacholek »

Filtr jest w 30% zapchany popiołem. Nic strasznego. Widziałem takie w 75% zapchane i jeździły. Według pomiaru w DPF'ie niecałe 10g sadzy gdy zaczyna się wypalanie. Ale masz dość wysokie temperatury i dość duże ciśnienie różnicowe. Wypalanie przebiega prawidłowo. Czy do końca to nie wiem bo nie nagrałeś. Na moje oko to dość mocno ciśniesz ten silnik przez to te temperatury i duże spadki ciśnienia i komputer liczy dużo więcej gramów niż jest faktycznie. Drugą opcją jest dużo bardziej zapchany popiołem DPF niż widzi to komputer lub jest zapieczony. Mój znajomy ma tak w seacie i też wypala co 130-180km.
Patrząc tylko na dane nie wiele da się stwierdzić.
Znam jedną skuteczną i prostą metodę na diagnostykę DPF ale jest ona nielegalna z względów ekologicznych. Nie wiem czy to tu publikować.
Puki co bym się nie przejmował. Dobrze, że masz VAG DPF i możesz kontrolować wypalanie. Jak nie będzie w stanie już wypalać to będzie poważny problem.
P.S. Mam nadzieje, że nie wyłączasz silnika podczas wypalania. To bardzo skraca żywotność DPF'a.
Adene
Posty: 21
Rejestracja: 8 lip 2022, o 16:42
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 185KM/462nm
Lokalizacja: Myślenice

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Adene »

W moim wypalanie dpf występuje co około 400km
Jestem kierowcą Skody, więc to oczywiste, że musiałem kupić francuski samochód, by mieć bezawaryjny pojazd, podczas gdy niemiecka technologia czeka w serwisie na naprawę
kamikazzepl
Posty: 71
Rejestracja: 28 lip 2017, o 06:18
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Swiss

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: kamikazzepl »

Wacholek pisze: 1 lis 2023, o 23:24 Filtr jest w 30% zapchany popiołem. Nic strasznego. Widziałem takie w 75% zapchane i jeździły. Według pomiaru w DPF'ie niecałe 10g sadzy gdy zaczyna się wypalanie. Ale masz dość wysokie temperatury i dość duże ciśnienie różnicowe. Wypalanie przebiega prawidłowo. Czy do końca to nie wiem bo nie nagrałeś. Na moje oko to dość mocno ciśniesz ten silnik przez to te temperatury i duże spadki ciśnienia i komputer liczy dużo więcej gramów niż jest faktycznie. Drugą opcją jest dużo bardziej zapchany popiołem DPF niż widzi to komputer lub jest zapieczony. Mój znajomy ma tak w seacie i też wypala co 130-180km.
Patrząc tylko na dane nie wiele da się stwierdzić.
Znam jedną skuteczną i prostą metodę na diagnostykę DPF ale jest ona nielegalna z względów ekologicznych. Nie wiem czy to tu publikować.
Puki co bym się nie przejmował. Dobrze, że masz VAG DPF i możesz kontrolować wypalanie. Jak nie będzie w stanie już wypalać to będzie poważny problem.
P.S. Mam nadzieje, że nie wyłączasz silnika podczas wypalania. To bardzo skraca żywotność DPF'a.
[
No właśnie wcale nie cisnę silnika bo w Szwajcarii nie ma gdzie, 120-130km/h na autostradzie i 80-90 poza zabudowanym. Jeżdżę raczej spokojnie.
Zastanawiam się czy problemem mogę być lejące wytryski lub aktualizacja softu którą zrobili podczas serwisu.
W sumie to wszystko się zaczęło od serwisu przy 30 000km. Auto po nocy dłużej kręci.Ale nie zawsze.Najczęściej gdy temperatura oscyluje w granicach 9-14°C. Mam wrażenie że im zimnej tym lepiej odpala.
Częstotliwość regeneracji DPF też się pokrywa z serwisem.
Co zostało zrobione:
Bateria wymieniona na nową i naładowana.
Wymieniali jakieś czujniki na listwie wtryskowej ale to też na nic.
Wszystkie filtry wymienione.
Ogólnie diagnostyka zrobiona tu i w Polsce.
Standard - jeździć obserwować.
kamikazzepl
Posty: 71
Rejestracja: 28 lip 2017, o 06:18
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Swiss

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: kamikazzepl »

Adene pisze: 2 lis 2023, o 09:25 W moim wypalanie dpf występuje co około 400km
W Lellek Opole też mi tak mówili. 400-500km a nie jak u mnie nawet nie połowa tego dystansu.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Wacholek »

kamikazzepl pisze: 2 lis 2023, o 11:09
Wacholek pisze: 1 lis 2023, o 23:24 Filtr jest w 30% zapchany popiołem. Nic strasznego. Widziałem takie w 75% zapchane i jeździły. Według pomiaru w DPF'ie niecałe 10g sadzy gdy zaczyna się wypalanie. Ale masz dość wysokie temperatury i dość duże ciśnienie różnicowe. Wypalanie przebiega prawidłowo. Czy do końca to nie wiem bo nie nagrałeś. Na moje oko to dość mocno ciśniesz ten silnik przez to te temperatury i duże spadki ciśnienia i komputer liczy dużo więcej gramów niż jest faktycznie. Drugą opcją jest dużo bardziej zapchany popiołem DPF niż widzi to komputer lub jest zapieczony. Mój znajomy ma tak w seacie i też wypala co 130-180km.
Patrząc tylko na dane nie wiele da się stwierdzić.
Znam jedną skuteczną i prostą metodę na diagnostykę DPF ale jest ona nielegalna z względów ekologicznych. Nie wiem czy to tu publikować.
Puki co bym się nie przejmował. Dobrze, że masz VAG DPF i możesz kontrolować wypalanie. Jak nie będzie w stanie już wypalać to będzie poważny problem.
P.S. Mam nadzieje, że nie wyłączasz silnika podczas wypalania. To bardzo skraca żywotność DPF'a.
[
No właśnie wcale nie cisnę silnika bo w Szwajcarii nie ma gdzie, 120-130km/h na autostradzie i 80-90 poza zabudowanym. Jeżdżę raczej spokojnie.
Zastanawiam się czy problemem mogę być lejące wytryski lub aktualizacja softu którą zrobili podczas serwisu.
W sumie to wszystko się zaczęło od serwisu przy 30 000km. Auto po nocy dłużej kręci.Ale nie zawsze.Najczęściej gdy temperatura oscyluje w granicach 9-14°C. Mam wrażenie że im zimnej tym lepiej odpala.
Częstotliwość regeneracji DPF też się pokrywa z serwisem.
Co zostało zrobione:
Bateria wymieniona na nową i naładowana.
Wymieniali jakieś czujniki na listwie wtryskowej ale to też na nic.
Wszystkie filtry wymienione.
Ogólnie diagnostyka zrobiona tu i w Polsce.
Standard - jeździć obserwować.
Czy w na polskich lub niemiejskich autostradach też tak samo często wypala?
Jeżeli chodzi o Szwajcarię to takie temperatury DPF mogą występować. Tamtejsze autostrady nie są takie jak w EU. Bliżej im do dróg szybkiego ruchu. Duże nachylenia i długie podjazdy przez co DPF ma szanse się tak rozgrzewać. U mnie gdy jeżdżę po Szwajcarii max co mi się udało wyciągnąć to 280km a min 180km. W Polsce robiłem po 380km (teraz robię 740km). W serwisie mogli zrobić update, który coś namieszał. To się już zdarzało. Obecnie mam również policzone zapopielenie na 30% przy 96k km przebiegu. Ale nie mam aż takich ciśnień i temperatur.
Gdybyś był w Polsce to można by było zrobić dokładną diagnostykę. W Szwajcarii bym nie próbował, ze względu na restrykcję eko. Bez przejścia w tryb awaryjny nie da się zrobić dokładnej diagnostyki silnika. W żadnej stacji obsługi ASO Ci tego nie zrobią, oni tylko sprawdzają błędy.
Nie sądzę, żeby były to lejące wtryskiwacze, nie przy tym przebiegu, poza tym pomierzona wartość sadzy jest niska więc filtr jest w dużej mierze pusty (nawet nie połowa zapełnienia). Gdyby lały wtryski to ten parametr był by dużo wyższy, ale dla potwierdzenia trzeba by było sprawdzić korekcję dawek.
Pisząc "ciśniesz" chodziło mi o Polskie warunki. Kumpel z Seata Ateca lata po 160km/h i dlatego filtr po 120k ma do wyrzucenia.
Wszystkie te problemy są przez EURO6. Silnik pracuje w większości na spalinach. Owszem generuje o połowę mniej tlenków azotu ale za to kupę sadzy. Samochody przed WLTP robiły po 700-800km w trasie bez wypalania i były w stanie same się oczyszczać przy jeździe autostradowej. Teraz jest to niemożliwe.
Z tym dłuższym kręceniem to spróbuj może podgrzać świece ze 3 razy zanim zakręcisz. Nie przyciskaj hamulca przy zapłonie powinna się na 0.5-1s zapalić lampka od świec żarowych. Potem rozruch. Jeżeli to nie pomoże, można jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa pompy wstępnej. Może jest za niskie dla tej dawki rozruchowej w tej temperaturze. Czy był wymieniany/wyjmowany filtr paliwa? Wymienia się go po 90k ale warto tam wcześniej zajrzeć i zerknąć czy nie ma opiłków. Czasem się zdarzają problemy z pompą występną i wysokiego. Może dlatego wymieniali czujnik ciśnienia w listwie wtryskowej.
Zdalnie zaproponuję taką diagnostkę:
Jeżeli możesz to zrób jeszcze jeden film lub dwa zdjęcia z VAG DPF
1. Zaraz po zakończeniu wypalania zatrzymujemy się z wyłączonym start/stop. Skrzynia na P lub N. Ręczny zaciągnięty. Schładzamy DPF'a poniżej 300 stopni(wyjście z DPF - trochę to chłodzenie potrwa) i na wolnych obrotach fotka z VAG DPF ze wszystkimi parametrami.
2. Potem w tych samych warunkach pedał gazu do połowy. Obroty powinny się same ograniczyć do 2500rpm. Trzymamy tak silnik przez 10s i nie puszczając gazu fotka z VAG DPF. Jak się nie ograniczą ( w co wątpię) to utrzymać stabilne 2500rpm.
Co ważne taki film/fotka musi być zrobiona zaraz po zakończeniu wypalania i schłodzeniu. Im więcej km zrobisz pod obciążeniem od zakończenia wypalania tym pomiar będzie mniej dokładny.
kamikazzepl
Posty: 71
Rejestracja: 28 lip 2017, o 06:18
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Swiss

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: kamikazzepl »

Wacholek pisze: 2 lis 2023, o 20:04
kamikazzepl pisze: 2 lis 2023, o 11:09
Wacholek pisze: 1 lis 2023, o 23:24 Filtr jest w 30% zapchany popiołem. Nic strasznego. Widziałem takie w 75% zapchane i jeździły. Według pomiaru w DPF'ie niecałe 10g sadzy gdy zaczyna się wypalanie. Ale masz dość wysokie temperatury i dość duże ciśnienie różnicowe. Wypalanie przebiega prawidłowo. Czy do końca to nie wiem bo nie nagrałeś. Na moje oko to dość mocno ciśniesz ten silnik przez to te temperatury i duże spadki ciśnienia i komputer liczy dużo więcej gramów niż jest faktycznie. Drugą opcją jest dużo bardziej zapchany popiołem DPF niż widzi to komputer lub jest zapieczony. Mój znajomy ma tak w seacie i też wypala co 130-180km.
Patrząc tylko na dane nie wiele da się stwierdzić.
Znam jedną skuteczną i prostą metodę na diagnostykę DPF ale jest ona nielegalna z względów ekologicznych. Nie wiem czy to tu publikować.
Puki co bym się nie przejmował. Dobrze, że masz VAG DPF i możesz kontrolować wypalanie. Jak nie będzie w stanie już wypalać to będzie poważny problem.
P.S. Mam nadzieje, że nie wyłączasz silnika podczas wypalania. To bardzo skraca żywotność DPF'a.
[
No właśnie wcale nie cisnę silnika bo w Szwajcarii nie ma gdzie, 120-130km/h na autostradzie i 80-90 poza zabudowanym. Jeżdżę raczej spokojnie.
Zastanawiam się czy problemem mogę być lejące wytryski lub aktualizacja softu którą zrobili podczas serwisu.
W sumie to wszystko się zaczęło od serwisu przy 30 000km. Auto po nocy dłużej kręci.Ale nie zawsze.Najczęściej gdy temperatura oscyluje w granicach 9-14°C. Mam wrażenie że im zimnej tym lepiej odpala.
Częstotliwość regeneracji DPF też się pokrywa z serwisem.
Co zostało zrobione:
Bateria wymieniona na nową i naładowana.
Wymieniali jakieś czujniki na listwie wtryskowej ale to też na nic.
Wszystkie filtry wymienione.
Ogólnie diagnostyka zrobiona tu i w Polsce.
Standard - jeździć obserwować.
Czy w na polskich lub niemiejskich autostradach też tak samo często wypala?
Jeżeli chodzi o Szwajcarię to takie temperatury DPF mogą występować. Tamtejsze autostrady nie są takie jak w EU. Bliżej im do dróg szybkiego ruchu. Duże nachylenia i długie podjazdy przez co DPF ma szanse się tak rozgrzewać. U mnie gdy jeżdżę po Szwajcarii max co mi się udało wyciągnąć to 280km a min 180km. W Polsce robiłem po 380km (teraz robię 740km). W serwisie mogli zrobić update, który coś namieszał. To się już zdarzało. Obecnie mam również policzone zapopielenie na 30% przy 96k km przebiegu. Ale nie mam aż takich ciśnień i temperatur.
Gdybyś był w Polsce to można by było zrobić dokładną diagnostykę. W Szwajcarii bym nie próbował, ze względu na restrykcję eko. Bez przejścia w tryb awaryjny nie da się zrobić dokładnej diagnostyki silnika. W żadnej stacji obsługi ASO Ci tego nie zrobią, oni tylko sprawdzają błędy.
Nie sądzę, żeby były to lejące wtryskiwacze, nie przy tym przebiegu, poza tym pomierzona wartość sadzy jest niska więc filtr jest w dużej mierze pusty (nawet nie połowa zapełnienia). Gdyby lały wtryski to ten parametr był by dużo wyższy, ale dla potwierdzenia trzeba by było sprawdzić korekcję dawek.
Pisząc "ciśniesz" chodziło mi o Polskie warunki. Kumpel z Seata Ateca lata po 160km/h i dlatego filtr po 120k ma do wyrzucenia.
Wszystkie te problemy są przez EURO6. Silnik pracuje w większości na spalinach. Owszem generuje o połowę mniej tlenków azotu ale za to kupę sadzy. Samochody przed WLTP robiły po 700-800km w trasie bez wypalania i były w stanie same się oczyszczać przy jeździe autostradowej. Teraz jest to niemożliwe.
Z tym dłuższym kręceniem to spróbuj może podgrzać świece ze 3 razy zanim zakręcisz. Nie przyciskaj hamulca przy zapłonie powinna się na 0.5-1s zapalić lampka od świec żarowych. Potem rozruch. Jeżeli to nie pomoże, można jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa pompy wstępnej. Może jest za niskie dla tej dawki rozruchowej w tej temperaturze. Czy był wymieniany/wyjmowany filtr paliwa? Wymienia się go po 90k ale warto tam wcześniej zajrzeć i zerknąć czy nie ma opiłków. Czasem się zdarzają problemy z pompą występną i wysokiego. Może dlatego wymieniali czujnik ciśnienia w listwie wtryskowej.
Zdalnie zaproponuję taką diagnostkę:
Jeżeli możesz to zrób jeszcze jeden film lub dwa zdjęcia z VAG DPF
1. Zaraz po zakończeniu wypalania zatrzymujemy się z wyłączonym start/stop. Skrzynia na P lub N. Ręczny zaciągnięty. Schładzamy DPF'a poniżej 300 stopni(wyjście z DPF - trochę to chłodzenie potrwa) i na wolnych obrotach fotka z VAG DPF ze wszystkimi parametrami.
2. Potem w tych samych warunkach pedał gazu do połowy. Obroty powinny się same ograniczyć do 2500rpm. Trzymamy tak silnik przez 10s i nie puszczając gazu fotka z VAG DPF. Jak się nie ograniczą ( w co wątpię) to utrzymać stabilne 2500rpm.
Co ważne taki film/fotka musi być zrobiona zaraz po zakończeniu wypalania i schłodzeniu. Im więcej km zrobisz pod obciążeniem od zakończenia wypalania tym pomiar będzie mniej dokładny.
Jak się nic nie zmieni to będę w Polsce na Święta Bożego Narodzenia. Pytanie, do kogo pojechać na diagnostykę?( jestem z opolskiego/Nysa).
Odnośnie odpalania - czasami(np. dziś po robocie) już przy 10°C na dłuższą chwilę zapala się kontrolką świec żarowych i auto odpala na tzn. "dotyk". Innym razem będzie 8°C i będzie chętać. Nie zauważyłem żadnego wzorca.
Mam ODB11 - da się sprawdzić ciśnienie tej pompy wstępnej ?
Odnośnie wskazówek 1. i 2.przy następnej regeneracji nagram filmik i wstawię.
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Wacholek »

kamikazzepl pisze: 3 lis 2023, o 16:17 Jak się nic nie zmieni to będę w Polsce na Święta Bożego Narodzenia. Pytanie, do kogo pojechać na diagnostykę?( jestem z opolskiego/Nysa).
Odnośnie odpalania - czasami(np. dziś po robocie) już przy 10°C na dłuższą chwilę zapala się kontrolką świec żarowych i auto odpala na tzn. "dotyk". Innym razem będzie 8°C i będzie chętać. Nie zauważyłem żadnego wzorca.
Mam ODB11 - da się sprawdzić ciśnienie tej pompy wstępnej ?
Odnośnie wskazówek 1. i 2.przy następnej regeneracji nagram filmik i wstawię.
Niestety jestem z Łodzi więc nie polecę nikogo z Twojej okolicy.
OBD11 można sprawdzić ciśnienie wstępne jak i ciśnienie w listwie wtryskowej. Gdzieś jakiś wzorzec w końcu się pojawi. Nie jest to usterka powodująca błędy, a bez nich trudno jednoznacznie określić, że coś nie działa prawidłowo.
Po tym teście połowicznie da się ocenić w jakim stanie jest DPF, ale coś już będziemy wiedzieć.
Jeżeli masz trochę zdolności manualnych to na PW podeślę Ci pewny sposób na diagnostykę. Zaświeci się również check-engine ale, że masz ODB11 to sobie go później usuniesz. Za to diagnostyka jest pewna na 100% i będzie jeszcze jeden dodatkowy bonus.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Kuster »

U mnie DPF z początku działał poprawnie wypalanie co 300-700km w zależności kto i gdzie jeździł
niby 10% zapełniania itp itd...

Żeby po jakimś czasie zacząć odwalać takie numery


Wszystkie czujniki wymienione

Wyszło że się UJ spalił/zatkał w 1/3 i już przepływy nie te...

Są trzy opcje
1. Mycie/czyszczenie
2. Wymiana na nowy/inny
3. Pozbycie się
Jak dbasz tak masz
kamikazzepl
Posty: 71
Rejestracja: 28 lip 2017, o 06:18
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Swiss

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: kamikazzepl »

A możesz jeszcze napisać przy jakim przebiegu zaczęły się problemy ? Widzę, że masz zrobiony Mod silnika. Nie ma koincydencji czasowej zapchany DPF a Mod ?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Kuster »

kamikazzepl pisze: 21 lis 2023, o 17:26 A możesz jeszcze napisać przy jakim przebiegu zaczęły się problemy ? Widzę, że masz zrobiony Mod silnika. Nie ma koincydencji czasowej zapchany DPF a Mod ?
Przy programie tj 465tys km? Czy coś takiego wyszło że DPF jest sprawny.
Przepływy jak w nowym aucie a mimo to wcześniej potrafił wyrzucić błąd P2002 albo P0401/P0402 ALE TYLKO JAK BYLO ZIMNO! Latem nie było tych problemów. Normalne wypalanie 300-700km, a wypalał się max przez 20km

Program dal 216KM przy seryjnych limiterach EGT

Nigdy auta nie pałowałem, a trasy robiłem na ogół dłuższe bo do pracy miałem ~30km w jedną stronę

Problemy przyszły wraz z zimą
Najpierw wypalanie co 100km żeby potem wypalać się co nawet 30...

Raz robiąc trasę Katowice - Polkowice na wysokości Wrocławia zaczął mi się wypalać i tak wypalał się do Polkowic czyli ~100km
Pewnie wtedy się przepalił
Dlaczego nie zakończył procesu wypalania tylko go kontynuował to nie mam pojęcia...
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Kulpas
Posty: 274
Rejestracja: 16 maja 2021, o 07:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomasz

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Kulpas »

Kuster nie myślałeś nad programowym (softowym) wyłączeniem EGR gdyż po zdjęciu z apki VAG DPF widzę, że twój silnik oddycha spalinami zamiast czystym powietrzem
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Kuster »

Kulpas pisze: 22 lis 2023, o 01:58 Kuster nie myślałeś nad programowym (softowym) wyłączeniem EGR gdyż po zdjęciu z apki VAG DPF widzę, że twój silnik oddycha spalinami zamiast czystym powietrzem Obrazek
Hehehehe już oddycha ;) od pewnego czasu nie mam problemu z DPFem i jego częstym wypalaniem
W zasadzie to już nie pamiętam kiedy ostatni raz wypalał mi się DPF ;)
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Kulpas
Posty: 274
Rejestracja: 16 maja 2021, o 07:12
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomasz

Re: Częstotliwość wypalania DPF

Post autor: Kulpas »

Kuster czyżby ekologia poszła w odstawkę
ODPOWIEDZ