Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

ObiWan
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: ObiWan »

RicardoCebula pisze: 9 lis 2023, o 06:10 [...]

Fabek: dyskutujemy, ale kulturalnie. nastepnym razem ostrzeżenie.
Nie przejmuj się, takich mechaników teoretyków na tego typu forach jest pełno. Ja polecam na FB grupę Skoda Superb bez #
Mniej takich głupot jest, bo ludzie są mniej anonimowi, więc nie pieprzą swoich filozofii na lewo i prawo.
Prawda jest taka że marki w których są modele premium z czasem spadają na wartości tak że, stać na nie typowego Mirka czy Janusza który ma blaszaka 3,5x6m zestaw kluczy z biedronki i uważa się za lepszego fachowca niż mechanicy z ASO. Później czytasz takie teorie, jak czasem z ciekawości przeglądam to forum to dosłownie tragedia, jakbym był na jakieś grupie z starymi tanimi bawarkami. Jest tutaj kilka osób które przewijają się z konkretami, ale nie wydawają się w dyskusje, już widać że się spłakał gość na Ciebie i doniósł do admina, i usunięty masz komentarz, a jego sadzenie się do ciebie + pisanie kitów i bajek na lewo i prawo jest jak najbardziej ok, dlatego się już tutaj nie udzielam zbytnio bo to cyrk na kółkach, ktoś może ci nawrzucać i opowiadać o czymś o czym nie ma pojęcia, ale to Tobie usuwają komentarz i dają ostrzeżenia bo masz mało postów 🤡 gdyby nie kilka osób z tego forum dawno bym konto usunął. Ten gość jest niemożliwy, tutaj kit Ci wciska że sanki mają inną grubość, później pisze że mógł Ci sprawdzić śruby w "Etki" 🤣🤣 post wrzuciłeś 25paźdz i on napisał dokładnie tego samego dnia o różnej grubości, na twoje pytanie o pomiary nic nie powiedział poza tym że
"W przypadku sanek stalowych nie ma możliwości tak swobodnie bawić się tulejami gumowymi."
Poza poliuretanami nie ma nic innego, bo sam mam takie sanki stalowe, pełne gumowe mają inną średnicę od S3, więc to kolejne kłamstwo. Pisze że nie no wibracje to nie wina sanek a jak zamontowałeś je po 8 dniach, (nadal za mało czasu żeby sprawdzić w "Etki" te śruby) to faktycznie jak męczybuła, a to, a tamto ja, a jakie gumy, a magiel ja🤦🏻‍♂️ jak przedszkolak.
Wielkie dzięki za opisanie sprawy z śrubami, i jak ktoś potrzebuje tutoriala, jak się wielkiemu majstrowi maureliuszowi ulało, do czegoś takiego, to niech to lepiej zostawi komuś innemu to. Żadna filozofia odkręcić kilka śrub, co innego wymiana amortyzatorów. Tam potrzeba więcej narzędzi dwie specjalne nasadeki które nie każdy ma. No chyba że ktoś jest fanem walenia młotkami po zwrotnicy. Nawet kupując ściągacz do sprężyn amorów hydrauliczny chiński, pod polską nazwą trzeba go lekko przerobić, bo masz ucho od stabilizatora i jedyne co możesz zrobić to podgiąć axmortyzator. Przeróbkę można zrobić mając wiertarkę, migomat i kawałek profila zamkniętego, ale pewnie i do tego by musiał mieć tutorial. Albo kupujesz najtańsze ściągacze na klucz grzechotkę i kręcisz pół godziny aby ściągnąć, i drugie pół żeby założyć, a i tak pewnie będzie śruba od nich zawadzać.


Co do WIBRACJI miałem ten sam problem, wózek stalowy, oczywiście wszędzie przewalało się zmiana na alu. Kiedyś myślałem że to głupota, ale dużo w tym prawdy, nadal mam stalowy ale wtedy pojechałem też na stację diagnostyczną, bo luzów nie widziałem i tam też nic. Diagnosta do którego jeżdżę ponad 20 lat też mówił że testy amortyzatorów nie są miarodajne, bo jak ma się wysoki profil opony to musi być już poważny brak ciśnienia w amorze żeby coś wyszło, tak samo może być jak masz gdzieś na początku kawałek sprężyny pęknięty. Stwierdziłem że wymienię amortyzatory bo na jednym była już ruda, i problem zniknął. Nie pamiętam ile miałem na nim % bo to było z 5 lat temu jeszcze przed covidem. No ale wielki fachowiec maurelisz twierdzi, że amory nie mogą powodować wibracji. Dziwne że na stronach producentów i stron motoryzacjnych, pada stwierdzenie że uszkodzone amortyzatory mogą powodować wibracje.... tak samo pokazali to w TVN Turbo


No ale maurelisz wie lepiej 🤷🏻‍♂️ w swoim blaszaku już pewnie tyle testów przeprowadził, że tylko czeka aż VW z Poznania wyśle mu zaproszenie aby zasilił ich skład inżynierów.

Co do sanek, to materiałoznawstwo się kłania, stal mocno przenosi wibracje, a twoje filozofiie "ale inni mają też stalowe" możesz sobie w kieszeń schować, bo inne auta w stalowych też mają czasem problem z wibracjami i np stosują podkładki, ostatnio modne są z poliuretanu i daje się między sanki a ramę w lagunie 2 już widziałem, bo to jest zamknięta blacha i sporych rozmiarów, więc rezonuje. Pracuje z gościem który ma Superba 2 w kombi i ma na alu sankach, i powiem tak jest duża różnica w komforcie. Dał mi się przejechać, ma ją na org 18 to znacznie lepiej sobie radzi z wybojami niż moja na 17 i to zimowych, bo do letnich 17 nie ma porównania. Jakbym dorwał u siebie w okolicy tanio takie sanki zmieniłbym bez wahania.


Co do demontażu sanek i maglownicy. Zerwały mi się gumy w tulei 1K0199867 i 1K0199868 dorobiłem sobie ściągacz w robocie do nich i opuszczałem całe sanki bo to nie jest dużo z tym roboty. Maglownice właśnie wieszałem, ale na drugi raz jechał bym z nią w dół, za dużo problemów. Jest tam za mało miejsca. Puszczałem od góry sznurek taki do 100kg żeby obwiązać ją i żeby wisiała. Jest tak ciasno że czas który zmarnowałem na tą zabawę szczególnie od strony Aku, to bym dawno miał wszystko zrzucone.
Co do "fachowca" maurelisza taki z ciebie kozak znafca a nawet o ucho przykręcane po lewej do sanek w której są kable od magla się dopytywałeś, nie mogłeś sprawdzić tego w tej swojej "Etki"? Przecież to też ma swój numer części? Nie widziałeś go wymieniając cokolwiek w aucie z lewej strony koła? Czy tylko wymieniasz coś na ślepo nie oglądając innych rzeczy.

Co do jego fachowości to
Obrazek

Tak na pewno nie koroduje bo "rury są całkiem grube" ani pewnie nawet nie wiesz jaką mają ściankę, nie wspominając o tym z czego są zrobione... Tak, tak nie korodują bo są grube 🤡
Nie przejmuj się nim, bo znalazł sobie sposób na swoje nudne życie siedząc w internecie i nabijając komentarze na forum gdzie za wiele merytoryki ani praktycznych porad nie wnosi, no ale jest kimś bo się poskarżył adminowi a ten ci usunął komentarz. Czytając takie wypociny zawsze mi się to kojarzy z takim memem.

Obrazek

Pozdro, tutaj nie można na kogoś naskakiwać jak masz mało postów, ale kłamać możesz ile wlezie.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: maureliusz »

Ty tak serio?
Post na dwa ekrany z jakimś demotywatorem... sorry nawet czytać się nie chce.
Z tego co widzę to nic mądrego na tym forum nie wniosłeś.

Czepiacie się tych śrub... przecież Krzynol odpisał zaraz niżej to po co sprawdzać? Wszyscy pisali o wymianie koniecznej, więc sądziłem iż są inne.

Piszesz... że wymiana amortyzatorów to problem i trudna sprawa... ROTFL
Wyobraź sobie w moim blaszaku mam wystarczającą ilość narzędzi, że robię to bez problemu.
WEBASTO też udało mi się zamontować w moim blaszku... ale jak to mówią ślepiej kurze się trafi to może ... fuks po ciemku.

Lubię przed każdą robotą dopytać, bo nie robię tego zawodowo i na codzień, a hobbistycznie bardziej. Nie mogę też bawić się autem kilka dni bo to potrzebuję, więc z reguły sobota i ma być zrobione.
Tutaj też staram się pomóc i dzielić tym co wiem. Jak coś robię to wrzucam foty i opisuję dla innych i nie irytuje się jak ktoś doputuje nawet na priv.

Śmiejecie się z rezonansu, uważacie, że aluminium to remedium, to może wytlumaczycie czemu:
- nie wszystkim pomaga wymiana sanek na alu?
- są tacy co mają sanki stalowe i jest super (mój szwagier tak sprzedał S2 przy ok 120kkm i zero drgań)
- obrót głupich felg na pieście powoduje spotęgowanie problemu?
- bije tylko określonym zakresie prędkości (poniżej / powyżej znika)

A to, że ktoś tu się naśmiewał wyżej, że nie było żadnych żeliwnych wahaczy... to jakoś widzę kolega sympatyczny przemilczał?

Chcecie to sobie używajcie, jak tylko to Wam poprawia EGO i flustracje dnia codziennego.
Na szczęście nie jesteście jedyni tutaj we dwóćh i innych można zapytać i nie ma problemu.

PS. Szkoda, że moderator usuną te buraczane posty... bo świetnie pokazywały poziom autora.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ObiWan
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: ObiWan »

Tak sobie czytam i nie wiem co Cię bardziej boli, to że gość JEDEN JEDYNY temat jaki ma na forum to ten o wibracjach i go rozwiązał od strzała i nie musi zakładać pięciu innych tematów z wymieniem wahaczy na żeliwne, wymienianiu maglownicy amorów stabilizatorów I innych cudów na kiju, które będę mu podsuwać tacy mechanicy teoretycy znawcy wszystkiego jak ty. Bo jak widać boli cię ten temat i chyba faktycznie bujasz się z tym problemem skoro go tak męczysz.

Czy jednak to że pokazał jakiego udajesz fachowca i "znafce" a o każdą nic nie znaczącą pierdołe się dopytujesz i zostałeś przynajmniej dwa razy przyłapany na kłamstwie i sprowadził cię do parteru.

Sorry ale to forum to właśnie w większości zlepek takich ludzi jak ty z wywalonym ego których trzeba całować po rękach dawając swoją wiedzę i doświadczenie bo tobie się należy dlatego że masz +1800 postów które w większości są zwykłymi upychaczami i typowymi teoriami "wydaje mi się"
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: maureliusz »

Nie masz innego zajecia?

Nie uważam się za znafce. Piszę to co wiem.
Zauważ zawsze piszę "moim zdaniem" o pozwalam mieć inne, ale ty chyba należysz to tej formacji politycznej co odchodzi do lamusa powoli i nie uznaje innych traktując jako gorszy sort.

Teraz mi załadowało się to zdjęcie z moim postem na temat wydechu... i co to miało pokazać? Chciałeś być zabawny?
U mnie wydech wygląda super przy nalocie 260k. Jak masz jakiegoś bitego szrota co cały rudy to twoj problem.

Podoba mi się to zdanie:
"Sorry ale to forum to właśnie w większości zlepek takich ludzi jak ty z wywalonym ego ..."
Ładnie podsumowałeś forumowiczów mając kilka postów na końcie... o niczym.
To znowu pokazuje, jaki masz szacunek do innych i pewnie taki sam do siebie.

Ja kończę dyskusję z Tobą i kolegą, bo nienawidzę off-topicu.
Umówcie się może, bo widzę dużo Was łączy... może forum sobie założycie tych "lepszych", a nie "zlepków" jak tutaj...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
RicardoCebula
Posty: 16
Rejestracja: 25 paź 2023, o 12:24
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: RicardoCebula »

maureliusz pisze: 26 paź 2023, o 09:55 nie są takie same, bo szanki ALU są inne grubości.
Te do auta muszą iść nowe.
Z tego co mi się wydaje, chociaż... jeszcze się na to nie zabrałem... leżą w garażu.
Ty piszesz co wiesz 🤣🤣🤣 weź mnie facet nie rozśmieszaj i kończ tą żenade.

Mierzyłem sanki suwmiarką w miejscach śrub i są tej SAMEJ grubości, rozstaw otworów dla magla i stabilatora taka SAMA, długość otworów pod śruby montażowe (magiel 3szt/ stabilizator 4szt) taka SAMA.

Kłamiesz, wypisujesz to co Ci się "wydaje" i się rzucasz do wszystkich którzy mają dość twojego biadolenia i historyjek.

Do ObiWan. Znam tą grupę, ale tam właśnie też nie dostałem odp co do śrub, bo większość dawała to mechanikowi I odsyłali do filmu Krzynola. I w sumie tutaj też mi nikt nie pomógł, sprzedałem info co i jak i koleś ma ból o to że mi nie wibruje a jemu tak. Jak widać jednemu pomogą sanki innemu nowa maglownica jak temu kolesiowi z FB a jeszcze innej amortyzatory jak u mnie w fordzie czy Tobie.

Ja z wibracjami się pożegnałem a Ty majser idź męczyć kogoś innego komu udało się ten problem rozwiązać.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: maureliusz »

Widzę możecie tak długo… może sobie załóżcie osobny temat: „Hejt maureliusza”.
Po takich roszczeniowych komentarzach... mam nadzieję reszta sobie wyrobiła zdanie o Was Obu...

Ja pozwolę sobie przejść do tematu, bo chyba nikogo kto tu trafi te głupie komentarze nie będą interesować.

Wracając do sanek, opiszę co wiem, a ZNAFCY niech skorygują / dodadzą coś wreszcie wartościowego.
Mogę wypowiedzieć się tylko o klamotach potrzebnych, bo nie robiłem jeszcze wymiany z permanentnego … braku czasu…

SANKI: te skodowe alu to 1K0199313AL, ale nie widzieć czemu kosztują grubo… ciężko je nawet znaleźć. Ale pasują różne od Audi/VW/Skoda jak na przykład: 1K0199369F / 1K0199369G / 1K0199313G / 1K0199313H / 1K0199313AL.
W sankach używanych trzeba oczywiście uważać na gniazda i ewentualne pęknięcia bo to aluminium, często po wypadkach… Oraz dodatkowo na te gniazda do przykręcenia osłony – bo te śruby są mniejsze i często są… ukręcone.
Pewnie też poduszki będą do wymiany w używce: 1K0 199 867Q i 1K0 199 868Q

Wahacze: są dwa rodzaje do tych sanek: Żeliwne (były jako pierwsze), Stalowe (były na chwilę). Które lepsze… to mam mieszane uczucia. Z jednej strony te żeliwne cięższe (zwiększa masę nieresorowaną), ale… z drugiej strony z jakiegoś powodu skoda wróciła potem do żeliwnych… ale nie wiadomo why.
Przykład żeliwnych:
1K0 407 151 AC ... 116 050 0032/HD
1K0 407 152 AC ... 116 050 0033/HD
Przykład stalowych:
1K0 407 151 BC ... 116 050 0002/HD
1K0 407 152 BC ... 116 050 0003/HD

PS. Kolega Marcinj jeszcze zauważył, że pasują… aluminiowe od Passata. To by w sumie była najlepsza opcja, ale trzeba pamiętać nigdy nie była w S2 i wrazie wypadku… mogą być problemy z ubezpieczalnią.

Konsole: warto szukać komplet z sankami
Przykład: 1K0199295E 1K0199296J

Tuleje wahaczy: bo w używanych na pewno będą już… na wykończeniu. Tutaj jest właśnie pole do popisu. Można sobie zapodać z otworami, pół pełne, pełne – przykład Lemforder 34762

Sworzeń wahacza: nowy lub można przełożyć

Śruby: faktycznie jeżeli ktoś kupi kompletne sanki, to same śruby do mocowania ich do body są te same (porównałem właśnie):
2x TN: N 106 403 01 – sanki
4x TN: N 910 398 02 – sanki

Jeżeli wszystko osobno kupione to trzeba będzie jeszcze:
Do konsoli:
4x N 910 734 01
2x N 105 286 02
Oraz tuleje wahaczy:
4x N 105 607 02

Ja takie sanki wyrwałem za... 60zł z przesylką! - kompletne z wahaczami...
Myślę spokojnie można znaleźć w okolichac 100-120zł.
Kupowac wszystko na raty kompletnie nie opłaca się.

Poniżej momenty dokręcenia (ja w swoim blaszaku… stosuje).

Jak coś źle / pokręcone to dajcie znać skoryguję.
Jak wreszcie zamontuję… nie szybko chyba bo biorę się za remont… to zrobię krótki manual krok po kroku.



MmmmObrazek

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ObiWan
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: ObiWan »

Cóż za Łaskawca, nie ma czasu na swoje auto a dla nas na forum zawsze je znajdzie. Tak btw nikt nie pytał za ile co kupiłeś, i ile części zaniennych trzymasz na zaś, chyba że się chcesz tym licytować/fleksować

Obrazek


Praktykcznje wszystko co napisałeś jest zarąbane z niemieckiego forum na którym siedzą takie same randomy jak ja i ty. Na zdjęciu z momentami nie jest superb, ale pewnie momenty się zgadzają, kiedyś podawali normalnie np 110Nm ale bystrzaki w ASO nie przykrecali wstępnie, więc teraz piszą np 50Nm +180° żeby na początku przykręcić wszystko na 50Nm a później +180° przy tak dużych płaszczyznach.

Tak się wziąłeś za kopiowanie że w numerach tulei wahaczy (nie wiem po co) dałeś numery śrub które są sprzedawane w kompletach 2xM10 i 2xM12x1.5 i nie potrzeba 4 kompletów a dwa i nawet jeśli numer dotyczy jednej śruby to są potrzebne trzy różne numery bo dwie M12x1.5 są różne a M10 są takie same.


Chłopie jedyne co potrafisz to kopiować i powielać to co ktoś napisał i puszczać to dalej, bez pewności czy to faktycznie coś dało. Teraz przetłumaczyłeś i skopiowałeś wątek z niemieckiego forum które lata wszędzie i po forach i po FB. Na początku pisałeś że nie no to nie wina sanek, a jak chłop zmienił sanki to ulało ci się po nogawce i dochodzenie robiłeś co do każdej pierdoły. A co do wydechu, ty twierdzisz nie nie koroduje bo rura jest gruba 🤣🤣🤣 przecież ty się tak ośmieszasz i uważasz że masz jeszcze rację 🤡 nie koroduje bo to nie jest wykonane ze zwykłej stali żaroodpornej 1.4828 jak większość wydechów np w Francuzach. Ale co ja będę się produkował ty i tak jesteś ten naj, bo to nie możliwe że jak ktoś krytykuje ciebie ma jakąś większą wiedzę, przecież ty przeczytałeś jakiś wątek innego randoma i on na pewno miał rację.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: maureliusz »

A masz ścisk... pupy.

A co mam robić jak nie kopiować?
Co mam wystrugać z drewna sanki? Koło mam wynaleźć czy drzwi otwarte wyważać?
Serio nie rozumiesz po co jest forum widzę... Więc oświecę: "wymiana doświadczeń". Jak chcesz od razu rozwiązanie... jedź do mechanika.

Naprawdę masz problem ze sobą... albo języków obcych nie znasz i tu boli.
Kolejny bezwartościowy wpis... o wydechu - masz albo mentalność przedszkolaka, albo ... nim jesteś poprostu.

Napisz coś jeszcze ... wszyscy czekają: tylko pamiętaj, żeby było o wydechu i grubości sanek

PS. I dodaj sobie tę swoją złotą myśl w opisie:
"Sorry ale to forum to właśnie w większości zlepek takich ludzi jak ty z wywalonym ego których trzeba całować po rękach dawając swoją wiedzę i doświadczenie bo tobie się należy dlatego że masz +1800 postów które w większości są zwykłymi upychaczami i typowymi teoriami "wydaje mi się""
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ObiWan
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: ObiWan »

Serio nie rozumiesz po co jest forum widzę... Więc oświecę: "wymiana doświadczeń"
No właśnie doświadczeń, ty tego nie robiłeś więc jakie masz doświadczenie w tej dziedzinie?

Wprowadzałeś w błąd co do grubości sanek, że to mu nie pomoże, z wydechem nie masz pojęcia o materiale użytym w nim i twierdzisz że nie koroduje bo jest "gruba rura"

I boli cię to tak że próbujesz to przypudrować kopiowaniem wpisów innych i próbą zagrywki na podświadomość
Że hej nie mów już o tych sankach i wydechu bo zrobiłem z siebie kogo zrobiłem, ale ja jestem mądry przecież to ty jesteś ten nie mądry bo pokazujesz czyjąś niewiedzę.

Coś tam potrafisz odkręcić i przykręcić, oczyta się różnych forów w google chrome z automatycznym tłumaczem i gra bystrzaka. Jesteś facet żenujący bo najpierw kłamiesz, a później jak gość zrobił wymianę i wszystko hula, to robiłeś mu przesłuchanie jak kryminaliście któremu udało się skok, a na końcu wychodzisz z wszystkiego co mówiłeś przed wymianą rakiem że ty to ten spoko gość a reszta to ci źli bo mnie obrażajo po tym jak nakłamałem.

I ile razy będziesz się żegnał z nami? Że offtop że nie masz czasu? Widać zakłuło mocno pokazanie wszystkim że poza klepaniem klamstw na forach i powielaniu innych wypowiedzi przypisujac je sobie (bo jakoś nie widzę odnośnika do org) to do niczego się nie nadajesz. Wolę forum gdzie są normalni ludzie którzy wymieniają się DOŚWIADCZENIAMI i mają jaja żeby kłamstwa ukrócić, niż takie że można walić ścieme, teorie z gwiazd, chociaż w życiu tego się nie robiło i nawet nie ma pojęcia jak się za to zabrać.

Tu jest ten wątek z niemieckiego forum i ORYGINALNY autor z którego podebrał większość info i zdjęcie

https://www.skodacommunity.de/threads/v ... -h.110711/
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: maureliusz »

Ale mnie ośmieszyleś.. buhaha!

Przecież te linki już OSOBIŚCIE podawałem tutaj:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 64#p440564

ROTFL: ;-)

Ja nie mam problemu skąd to biorę. Jak coś wynajdę to się dzielę.

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
TomikoS44
Posty: 5
Rejestracja: 1 mar 2021, o 14:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: TomikoS44 »

Cześć,

który zestaw śrub do wahaczy będzie odpowiedni? ten z czterema czy pięcioma śrubami?

Obrazek
RicardoCebula
Posty: 16
Rejestracja: 25 paź 2023, o 12:24
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: RicardoCebula »

TomikoS44 pisze: 13 lis 2023, o 15:23 Cześć,

który zestaw śrub do wahaczy będzie odpowiedni? ten z czterema czy pięcioma śrubami?

Obrazek
Ten pierwszy, ten drugi jest chyba wraz z jedna śrubą od sanek, ta górną którą można odkręcić właśnie wkładając przez wahacz nasadkę z przedłużką, bo one mają podkładki.
TomikoS44
Posty: 5
Rejestracja: 1 mar 2021, o 14:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: TomikoS44 »

Sanki wymienione na alu i nic nie bije! U mnie wymienione były: tarcze, klocki, piasty, sworznie, półoś lewa z przegubami lobro, prawy przegub wewnętrzny lobro, dwumasa, drugi komplet felg ori 17” do tego nowe opony letnie. Na zestawie zimowym też biło. Udało mi się znaleźć serwis w którym po wyważaniu kół drgania były zdecydowanie mniejsze niż w innych serwisach ale dopiero po założeniu sanek z wahaczami żeliwnymi + nowy stabilizator + nowa tuleja centralna drgania ustały. Przy 140 km/h delikatnie czuć że coś się dzieje na kołach ale sanki na tyle to tłumią że nic nie przenosi na kierownicę. U mnie pomogło :) Koszt: sanki 1K0 199 369 F używane 120 zł, tuleje centralne SWAG 80 zł + wymiana 50 zł, stabilizator Borsehung 230 zł, wahacze Lemforder 229 zł/szt., śruby wahaczy Lemforder 90 zł i wymiana sanek + geometria 400 zł. Radość z jazdy bezcenna ;)
Ostatnio zmieniony 2 gru 2023, o 12:50 przez TomikoS44, łącznie zmieniany 2 razy.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: maureliusz »

No to baja.
Z ciekawości napisz jakie tuleje wrzuciłeś te do wahaczy - one mają główne znaczenie.

A ... i czemu nowy stabilizator? Często z sankami są - ja dostałem w gratisie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
TomikoS44
Posty: 5
Rejestracja: 1 mar 2021, o 14:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wymiana sanek z stalowych na aluminiowe

Post autor: TomikoS44 »

Numery wahaczy to 33834 01 oraz 33835 01. Zdjęcia znajdziesz w necie. Skoro i tak już wymieniałem wszystko to dałem nowy stabilizator (dla lepszego samopoczucia) :)
ODPOWIEDZ