Witajcie ponownie, mam taki objaw, prośba o podpowiedź, może ktoś coś takiego przerabiał...
ostatnio ze 3 razy auto po postoju (nie ważne czy na zewnątrz czy w garażu) przy rozruchu zachowało się tak jakby aku był rozładowany. Oczywiście pierwszym lekarstwem było podpięcie do ładowania i tyle. Jednak dwa dni temu w czasie dłuższej już jazdy, podczas zatrzymania się na światłach (start/stop zadziałał wyłączając silnik, czyli aku naładowany), przy ponownym rozruchu zrobił ten sam numer, wszystko na chwilę przygasło, systemy padły na sekundę, komunikat o rozruchu ręcznym, chwilowe błędy i tyle. Auto ruszyło jakby nic się nie stało. Każdy kolejny rozruch bez problemu. Jakieś pomysły? Trochę jakby brak masy albo zasilania ale klemy czyste...
Uciekające napięcie, masa czy co?
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uciekające napięcie, masa czy co?
Zaczął bym od naładowania i podjechania do sklepu specjalizującego się w sprzedaży aku, robią testy za darmo - będzie od razu wiadomo czy aku sprawny.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Uciekające napięcie, masa czy co?
może aku się kończy po prostu, u brata w octavi wymieniał po 4 latach, przy czym miał aku efb, przy czym ma 1,6 tdi więc przy temperaturze około 0 auto nie odpaliło, aku naładowaliśmy, sytuacja powtórzyła się ze trzy razy więc nie było na co czekać
jak było z działaniem start/stop nie powiem, bo unikamy aktywacji tego ustrojstwa (albo je wyłączamy)
jak było z działaniem start/stop nie powiem, bo unikamy aktywacji tego ustrojstwa (albo je wyłączamy)
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Uciekające napięcie, masa czy co?
2017 rok auta, to juz na pewno nie może byc ori. Jeżeli jest, to szybko wymieniaj. Elektronika w aucie nie lubi spadków napiec poniżej 10V.jarkubiak pisze: ↑4 sty 2024, o 19:33 Witajcie ponownie, mam taki objaw, prośba o podpowiedź, może ktoś coś takiego przerabiał...
ostatnio ze 3 razy auto po postoju (nie ważne czy na zewnątrz czy w garażu) przy rozruchu zachowało się tak jakby aku był rozładowany. Oczywiście pierwszym lekarstwem było podpięcie do ładowania i tyle. Jednak dwa dni temu w czasie dłuższej już jazdy, podczas zatrzymania się na światłach (start/stop zadziałał wyłączając silnik, czyli aku naładowany), przy ponownym rozruchu zrobił ten sam numer, wszystko na chwilę przygasło, systemy padły na sekundę, komunikat o rozruchu ręcznym, chwilowe błędy i tyle. Auto ruszyło jakby nic się nie stało. Każdy kolejny rozruch bez problemu. Jakieś pomysły? Trochę jakby brak masy albo zasilania ale klemy czyste...
Mam tez 2017r, aku wymieniane w poprzednim roku.
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Uciekające napięcie, masa czy co?
Dokladnie taki sam mam u siebie.jarkubiak pisze:Fakt, nie dodałem że aku roczne. Varta agm.
Adaptacja akumulatora po wymianie byla robiona?
Moze klemy sprawdz czy mocno dokrecone.
Wysłane za pomocą Tapatalk