Tempomat standard vs.ACC
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
- Samochód: Superb III combi Facelift
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Szczerze to myślałem, ze kupujac nowe auto produkcja 2024 to standardem bedzie, iż tempomat = utrzymanie predkosci i dystanstu a tu okazuje sie, ze za to trzeba doplacic extra ponad 2k...bo tempomaty pasywne to juz są standardem od ponad 2 dekad
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 20 sie 2015, o 19:56
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Tempomat standard vs.ACC
pACC działa niezależnie czy uruchomisz fabryczną nawigację czy też nie (no ale musisz ją oczywiście mieć ).
- rowerek
- Posty: 749
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tempomat standard vs.ACC
Adaptacyjne tempomaty są standardowe w wielu japończykach. Toyota, Mazda, czy Honda już do kompaktów je dają w standardzie.Bosman78 pisze:Szczerze to myślałem, ze kupujac nowe auto produkcja 2024 to standardem bedzie, iż tempomat = utrzymanie predkosci i dystanstu a tu okazuje sie, ze za to trzeba doplacic extra ponad 2k...bo tempomaty pasywne to juz są standardem od ponad 2 dekad
Europejscy producenci generalnie cały czas chcą za to dopłaty, nawet w autach z wyższych segmentów, pokroju A6, E klasy czy serii 5 - tam masz w standardzie zwykły, archaiczny tempomat.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1178
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Niestety nie. Co nie zmienia faktu, że ACC to dobry wybór i wcale nie namawiam do zakupu Travel Assist High - jest super, działa bardzo dobrze ale kosztuje sporo.
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
artho pisze:Ale czemu piszesz "jak on go nazywa" albo "mistycznym"? Czy wyczuwam nutkę jakiejś niezdrowej zawiści? To jest nazwa Skody a nie mój wymysł. To Skoda oddzieliła podstawowy tempomat od podstawowego ACC a podstawowy ACC od sporo bardziej rozbudowanego zestawu opcji jazdy ćwierć-autonomicznej pod nazwą Travel Assist High. Różnica między takim głupim ACC a pełnym pakietem Travel Assist High jest KO-LO-SAL-NA, natomiast czy chcecie to nazywać "zestawem pakietów" rozszerzających tempomat czy po prostu sporo bardziej zaawansowanym tempomatem to dla mnie serio rybkacoolmobil pisze: ↑13 sty 2024, o 02:01 No dokładnie. Mam wrażenie że artho nie rozumie różnicy. pACC jak go nazywa to rozbudowanie samego ACC o czytanie znaków (osobna funkcjonalnośc w aucie) i konieczność posiadania i używania fabrycznej nawigacji. ACC wspomaga się danymi z tych 2 funkcji co daje wynikową tego mistycznego pACC, ale nadal w jego sklad wchodzi jedyny jaki jest ACC.
Utrzymywanie w pasie ruchu to kolejna zupełnie oddzielna funkcja.
A te Travel Assist czy travel Assist high to tylko nazwy marketingowego które spinają w nawias kilka wyżej opisanych opcji.
Oczywiście w pełni rozumiem, że osobom z bieda wyposażeniem zależy na marginalizowaniu różnic, które są między takim bazowym ACC a praktycznie samodzielnie jeżdżącym tempomacie Travel Assist High, ale prawda jest taka, że bazowy ACC to już przeżytek obecny w markach premium od 20 lat a jedynie pełny pakiet Travel Assist odróżnia Superba od 20-letnich samochodów w kwestii ćwierć-autonomicznej jazdy. Nie wspominając już o klasycznym tempomacie, ale ten ma już więcej niż pół wieku. Co nie zmienia faktu, że wielu osobom taki klasyczny tempomat w pełni wystarczy
Natomiast wracając co marginalizowania to pytam się wprost - w jaki sposób to pomaga autorowi wątku?
Ja jeżdżę na Google Maps w iPhonie i nie wiem czy to bug, ale przed rondami czy skrzyżowaniami samochód zwalnia. Tak jakby brał jedno i drugie pod uwagę. Czasami ten ficzer znikał i pojawiał się ponownie po aktualizacji.
Żadnej zawiści, zazdrości nie ma, przynamniej u mnie. Nie napinam się kto ma jakie wyposażenie.
Jak na moje mam wszystkie możliwie systemy jakie w 2019 były dostępne w katalogu skody
Nigdy do ronda nie dojechałem na ACC czy pACC, niezależnie jak go nazywać. Może z tego powodu że mam ograniczone zaufanie a jak auto pyta czy dostosować prędkość tempomatu do znaków to już inna kwestia czy tak czynię
Zdrówko i bez napinki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1178
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Tempomat standard vs.ACC
Zero napinki. To Skoda komplikuje zmieniając nazwy w wyposażeniu.
Bosman, jeżeli kupujesz raczej niedrogiego Superba to ciężko mi poradzić czy warto dopłacać do ACC czy nie. Chyba warto ale to już kazdy musi sam przeliczyć.
Bosman, jeżeli kupujesz raczej niedrogiego Superba to ciężko mi poradzić czy warto dopłacać do ACC czy nie. Chyba warto ale to już kazdy musi sam przeliczyć.