[S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
harry87654
Posty: 1
Rejestracja: 24 kwie 2023, o 09:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny

[S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: harry87654 »

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum.

Planuję zakup Superba Combi, rocznik 2020, przebieg ok 80 tyś. km, z silnikiem TSI 1.5, 150KM i skrzynią DSG.
Od jakiegoś czasu czytam o takim zestawieniu i jeśli chodzi o silnik, to nie widzę większych problemów.
Natomiast skrzynia w ww. Superbie to najprawdopodobniej DQ200 (sucha) i stąd moje pytanie - czy rzeczywiście skrzynia jest aż tak fatalna i awaryjna?
Planuję jeździć ok 15 tyś/rok, 50/50, raczej spokojnie - czy w takich warunkach ta skrzynia ma sens?
Samochód który chcę kupić ma jeszcze kilkanaście miesięcy fabrycznej gwarancji. Zastanawiam się nad zakupem ubezpieczenia Car Protect w Skodzie (ubezpieczenie kosztów ew. napraw) - czy ktoś to ma i poleca?

Pozdrawiam!
artho
Posty: 1099
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: artho »

Tak, w 1.5 TSI jest DQ200. Nie, to nie jest fatalna skrzynia ani mega awaryjna, po prostu statystycznie wydaje się, że ma krótszą żywotność i potrafi paść już przy 150 000km. Z drugiej strony cała jest dosyć tania, więc raz na 150 000km koszt nowej warto zaliczyć po prostu do eksploatacji.

Natomiast warto rozważyć 2.0 TSI 190KM - tam masz już mokrą skrzynię a i silnik ten jest idealnym balansem dla Superba - pali mało, jest stosunkowo elastycznie.
IwonaIwona111
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2024, o 10:40
Samochód: Superb I
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: IwonaIwona111 »

artho pisze: 24 kwie 2023, o 17:45
Natomiast warto rozważyć 2.0 TSI 190KM - tam masz już mokrą skrzynię a i silnik ten jest idealnym balansem dla Superba - pali mało, jest stosunkowo elastycznie.
możesz napisać coś spalaniu 2.0 190KM ? w jakich wartościach można się zamknąć?
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: Sdss »

Od 5l do 12l.
FADO
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2024, o 12:48
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: FADO »

Podepnę się pod wątek - mam możliwość kupna nowego superba 2.0 TSI w wersji style w dobrej cenie (upust to ponad 20 tys brutto), natomiast jest to auto "stockowe" z 01/2024 i ma kilka mankamentów (czarny lakier, którego nigdy bym nie wybrał, konfiguracja też nie jest dla mnie idealna - jest asystent pasa ruchu ale np. nie ma aktywnego tempomatu, nie ma aktywnego układu kierowniczego, koła zapasowego itp.). Jednocześnie w tym budżecie będę mógł sobie pozwolić co najwyżej na 1.5 TSI nowej wersji S4. Czy myślicie, że nowa wersja warta jest rezygnacji z 2.0? Na dzisiaj użytkuję 10 letnie kombi, które co najwyżej ma klimatyzację :) i poza brakiem miejsca z tyłu to nie narzekam, ale budżet zdecydowanie mniejszy. Robię rocznie te 15-20 tys km, 50/50 miasto/trasa.
JackP
Posty: 45
Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
Samochód: Inny
Rocznik: 2021
Silnik: Inny

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: JackP »

Czy nowa wersja jest warta rezygnacji to pytanie do Ciebie. Ty będziesz jeździł a nie my.
Robię rocznie około 35tys km po całej Polsce samochodami z lineupu VW na zmianę raz 1.5 raz 2.0 w zależności co aktualnie mam do dyspozycji i wybrałbym zawsze 1.5 z dodatkami niż 2.0 bez ACC, kamery cofania, android auto.

Dla mnie z użytkowych funkcji w trasie podstawa to ACC i ewentualnie travel assist natomiast cała reszta typu lane assist dla niższych prędkości, rozpoznawanie znaków to już dodatki, które wyłączam kiedy nie jeżdżę autostradą lub w ogóle nie korzystam.

Zadaj sobie pytanie czy będziesz jeździł sam czy z rodziną (w dwie osoby czy żona plus dwójka dzieciaków i bagażnik po sufit).

Bardziej dynamiczny silnik ~200KM sprawia mi więcej frajdy ale 1.5 też dynamicznie można się poruszać jeżeli jedzie się samemu więc da się żyć.
Zamówiłem celowo S3 bo byłem już trochę zmęczony tymi pierwszymi generacjami, polift zawsze znacząco był lepszy w ogólnym rozrachunku, wizualnie lub w kwestii dopracowania funkcji. Pojeżdżę I wtedy zastanowię się nad S4 ewentualnie Passatem jeśli w praktyce będzie więcej różnic na jego korzyść i pojawią się już wersję poliftowe.
FADO
Posty: 2
Rejestracja: 30 sty 2024, o 12:48
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: FADO »

Umówiłem się na jazdę Passatem B8 w 1,5 TSI - zobaczymy jakie będą odczucia.

Zakup tego S3 w sumie trochę nieplanowany, bardziej rozważam to w kategorii okazji do zakupu wersji z dobrym 2.0 TSI i w dobrej cenie, a jeżeli chdodzi o wyposażenie dodatkowe to mimo wszystko w samej wersji style tragedii już nie nie ma. Do tego jest tam pakiet selection, grzana szyba, bezdotykowe otwieranie klapy i ten lane assis/side assist.

Zakładam, że S4 w 2.0 TSI bez rabatów to będzie już z 220 tys., więc jeżeli nie kupię S3 to raczej skończy się na nowszym modelu ale z 1.5 TSI.
Sdss
Posty: 533
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: Sdss »

S4 nowszy , pewnie lepiej wyciszony bo to Passat 🤪
Kylo125
Posty: 198
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: [S3] Superb Combi 1.5 TSI + DSG

Post autor: Kylo125 »

Pomijając silnik. Ciekawe jak w s4 będą działać te nowe systemy kontroli uwagi i isa. Żeby nie było jak np w nowych toyotach czy innych koreańcach że głowy odwrócić nie można, bo ciągle sobie piszczy, pomiędzy innymi piskami z asystenta prędkości że 51 na blacie i trzeba zwolnić.
ODPOWIEDZ