Warto czy nie warto
- StRaDiVaRiUs
- Posty: 142
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: SERIA CJXA
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Warto czy nie warto
Wg mnie nie - porównując np. do nowego Hyundai'a Tuscona, nie słychać o zapychaniu czy specjalnej procedurze wypalania. Zobacz sobie na ich forum na FB. Jedyne posty to "odbieram nowe auto" i "jak wypalić filtr"
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 mar 2024, o 18:56
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Daniel
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Warto czy nie warto
Z tego co kojarzę, to z DQ381 raczej nie powinno być problemów. DQ381 to skrzynia z 2017 r. i jest usprawnioną wersją DQ380 (z 2015 r.). Te skrzynie to próba stworzenia "mniejszej wersji" DQ500.
Ja mam niewielki przebieg (40k km), to na swoim przykładzie trudno mi powiedzieć. Mogę się opierać jedynie na prasie, forach czy opiniach pojedynczych mechaników. I póki co, nie słyszałem niczego niepokojącego. Raczej słyszałem opinie, że powinna być co najmniej tak trwała jak DQ250, a dodatkowo lepiej zestrojona i dająca większą elastyczność (i zauważalnie mniejsze zużycie paliwa).
Fabrycznie DQ381 przenosi do 430 Nm, DQ250 do 400 Nm.
Gdzieś czytałem, że ktoś zrobił 700 Nm na DQ381, ale nie widziałem żadnego potwierdzenia, tylko pojedynczy wpis w jakimś artykule. Jak trochę poszukałem, to TVS twierdzi, że ich upgrade dla DQ381 zwiększa maksymalny przenoszony moment z 700 Nm do 850 Nm TVS Engineering VAG DQ381 DSG Performance Race Clutch Pack.
Ja mam niewielki przebieg (40k km), to na swoim przykładzie trudno mi powiedzieć. Mogę się opierać jedynie na prasie, forach czy opiniach pojedynczych mechaników. I póki co, nie słyszałem niczego niepokojącego. Raczej słyszałem opinie, że powinna być co najmniej tak trwała jak DQ250, a dodatkowo lepiej zestrojona i dająca większą elastyczność (i zauważalnie mniejsze zużycie paliwa).
Fabrycznie DQ381 przenosi do 430 Nm, DQ250 do 400 Nm.
Gdzieś czytałem, że ktoś zrobił 700 Nm na DQ381, ale nie widziałem żadnego potwierdzenia, tylko pojedynczy wpis w jakimś artykule. Jak trochę poszukałem, to TVS twierdzi, że ich upgrade dla DQ381 zwiększa maksymalny przenoszony moment z 700 Nm do 850 Nm TVS Engineering VAG DQ381 DSG Performance Race Clutch Pack.
-
- Posty: 1171
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Warto czy nie warto
Potwierdzam, DQ381 to bardzo dobra skrzynia. Oczywiście olej trzeba regularnie zmieniać (najlepiej byłoby co 60 000km lub trochę częściej jak ktoś jest nieco nadpobudliwy), ale skrzynia się odwdzięcza bardzo niską awaryjnością.
A i kultura pracy w porównaniu do np. DQ200 (to ta z 1.5 TSI i słabszych jednostek w Octaviach i Fabiach), z którą miałem ponownie przyjemność poobcować kilka dni temu jest sporo wyższa .
A i kultura pracy w porównaniu do np. DQ200 (to ta z 1.5 TSI i słabszych jednostek w Octaviach i Fabiach), z którą miałem ponownie przyjemność poobcować kilka dni temu jest sporo wyższa .
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 mar 2024, o 18:56
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Daniel
Re: Warto czy nie warto
Wiadomo oleje to podstawa. To fajnie pocieszyliście mnie trochę panowie bo o silnik się nie bałem aż tak jak o tą skrzynie.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Warto czy nie warto
Moja ma już 110 tysięcy km przebiegu, biorąc na klatę 550Nm, odpukać nic się z nią nie dzieje. Olej zmieniam co 45tys. km, oczywiście jest softowo poprawiona