Zawieszenie sportline
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 23 lip 2022, o 11:18
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Aktualnie: 322KM/448Nm
Re: Zawieszenie sportline
Amorek przód:
3Q0413031BJ lub 3Q0413031BH (do daty produkcji 29.07.2018)
3Q0413031CT lub 3Q0413031CS (od daty produkcji 30.07.2018)
Amorek tył:
3Q0513049GB lub 3Q0513049GA
3Q0413031BJ lub 3Q0413031BH (do daty produkcji 29.07.2018)
3Q0413031CT lub 3Q0413031CS (od daty produkcji 30.07.2018)
Amorek tył:
3Q0513049GB lub 3Q0513049GA
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: Zawieszenie sportline
Dziękuję za kody ale nie o te mi chodziło:) te po kodach pr znalazłem wcześniej a to są do wersji podniesionej. chodzi o kody amorów i sprężyn o standardowej wysokości dodatkowo jest hak seryjny i wiem że na tył wstawiali jakieś inne . Mecze tak bo muszę amory wymienić a chcę wpakowac B6, tylko nie wiem czy te +15 zrobi im różnicę, ewentualnie dobrać inne sprężyny i odboje niższe dać!? . U mnie na przodzie siedzą 90mm a na tyle 123mm chciałbym rozwiać te wątpliwości przed zakupem
Re: Zawieszenie sportline
Zamówiony nowy SIII Sportline 2.0 TSI 4x4 z DCC. Z tego co przeglądam forum to utworzył się podział na dwa obozy zwolenników DCC i wymiany kompletnego zawieszenia na gwint lub Bilstein B12.
Wybrałem Superba ze względu na rozmiary, przestronność w środku, oraz napęd, natomiast wybór DCC podyktowany był tym że faktycznie da mi możliwość, nawet w niewielki sposób sterowania sposobem prowadzenia się samochodu.
Po lekturze forum, dochodzę do wniosku że DCC jednak nie jest złotym środkiem, dlatego czy nie lepszą opcją jest wybór zawieszenia standardowego sportowego dla Sportline -15mm, i późniejsza wymiana zawieszenia na coś sprawniejszego?
Skoro zwolennicy wymiany zawieszenia na kompletnie nowe piszą że problem w seryjnym zawiasie Superba (czy to z DCC czy bez) leży po stronie zbyt "wolnych" amortyzatorów, to czy wybór zawieszenia sportline -15 i wymiana samych amortyzatorów na sprawniejsze jest możliwa? Tutaj chciałbym zaznaczyć że sposób w jaki "siedzi" seryjny sportline na 19'' calowych kołach totalnie mi odpowiada i dla walorów użytkowych chciałbym uniknąć obniżania samochodu jeszcze bardziej niż seria.
Wybrałem Superba ze względu na rozmiary, przestronność w środku, oraz napęd, natomiast wybór DCC podyktowany był tym że faktycznie da mi możliwość, nawet w niewielki sposób sterowania sposobem prowadzenia się samochodu.
Po lekturze forum, dochodzę do wniosku że DCC jednak nie jest złotym środkiem, dlatego czy nie lepszą opcją jest wybór zawieszenia standardowego sportowego dla Sportline -15mm, i późniejsza wymiana zawieszenia na coś sprawniejszego?
Skoro zwolennicy wymiany zawieszenia na kompletnie nowe piszą że problem w seryjnym zawiasie Superba (czy to z DCC czy bez) leży po stronie zbyt "wolnych" amortyzatorów, to czy wybór zawieszenia sportline -15 i wymiana samych amortyzatorów na sprawniejsze jest możliwa? Tutaj chciałbym zaznaczyć że sposób w jaki "siedzi" seryjny sportline na 19'' calowych kołach totalnie mi odpowiada i dla walorów użytkowych chciałbym uniknąć obniżania samochodu jeszcze bardziej niż seria.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Zawieszenie sportline
Bo wszystko zależy od tego jakie są Twoje oczekiwania od samochodu oraz jakim jesteś kierowcą. Jedno i drugie rozwiązanie jest dobre. Do zróżnicowanej spokojnej jazdy DCC sprawdza się w porządku, wielu powie, że gwint w Skodzie to dowcip. Co nie zmienia faktu, że zawieszenia w Superbie (dowolne: tak standard, sportline jak i DCC) są po prostu mocno przeciętne, ale to nie wina amortyzatorów co otaczającej reszty elementów składowych.
Różnice wcale nie będą "niewielkie", będą dość duże. Będzie Ci to sprawiało radochę - dłużej albo krócej. Natomiast niestety reszta zawieszenia pozostanie ze swoimi wadami, które wcześniej lub później zauważysz, ale w większości przypadków będziesz w stanie je (prawdopodobnie) zaakceptować.
Gorszych, tańszych i starszych rozwiązań jest sporo więcej - zwłaszcza, jeżeli porównasz do najtańszego nowego Audi A4.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Ja uważam, że tak. Sam straciłem na dopłatę do DCC, potem na gwint (swoją drogą komfortowy).
Teraz brałbym zwykłe zawieszenie i zmienił amory np na bilstein b6, trochę pieniędzy zostało by w kieszeni, a prowadzenie/komfort zdecydowanie lepsze niż na seryjnym zwykłym czy tam DCC. Gwinty też są komfortowe, np st xa czy kw v2 mogę polecić, ale nie każdy potrzebuje obniżyć auto, więc takie b6 wystarczy. Jedyny plus gwintów, które wymieniłem jest taki (nie licząc ustawienia wysokości), że można w nich ustawić twardość. Ale czy to aż tak ważne, nie wiem. Na pewno już na samym b6 będzie lepiej.
-
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
Tylko w tym temacie za dużo skrajności się pojawia
Jeżeli masz kasę i chcesz inwestować w lepsze zawieszenie to tak, odpuść sobie DCC. Jeżeli jak ja, nie chce Ci się w to bawić, szkoda kasy, to DCC ratuje sprawę i na sporcie jeździ się bardzo przyjemnie. Praktycznie całkowicie eliminujesz efekt bujania. Zawieszenie idealne nie jest, bo ani to komfortowe, ani sportowe, ale bez przesady - to jest zwykłe auto do jeżdżenia po publicznych drogach z rodziną, a nie po torze Jeżdżę dynamicznie, często agresywnie i w zupełności mi wystarcza. Także tak, dla mnie jest to złoty środek.
-
- Posty: 1170
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Zawieszenie sportline
Tutaj dosyć dobrze opisałeś co daje DCC - daje trochę zabawy, bo można albo zrobić na miękko albo na twardo, ale niezależnie od ustawienia zawieszenie nie zaczyna niestety dobrze wybierać, nie zaczyna ładnie resorować. Praktycznie jedyny plus to fakt, że możemy wybrać czy chcemy sztywniejszą budę czy ponton. Na autostradzie do powiedzmy max 160km/h (ale to serio max) nawet ponton (czyli ustawienie KOMFORT) fajnie się sprawdza bo znacznie redukuje drgania, można imprezę rozkręcać, kieliszki polewać wszystkim bez obawy o rozlanie. Natomiast SPORT się przydaje na krętych górskich drogach - Bieszczady, Alpy. W górach nie potrafię jeździć w innym ustawieniu niż SPORT.Maliniak pisze: ↑6 sty 2024, o 20:29Jeżeli jak ja, nie chce Ci się w to bawić, szkoda kasy, to DCC ratuje sprawę i na sporcie jeździ się bardzo przyjemnie. Praktycznie całkowicie eliminujesz efekt bujania. Zawieszenie idealne nie jest, bo ani to komfortowe, ani sportowe, ale bez przesady - to jest zwykłe auto do jeżdżenia po publicznych drogach z rodziną, a nie po torze
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
Wlasnie zalozylem sprezyny Eibacha. Roznica w prowadzeniu spora choc przejechalem dopiero 50km i nie zrobilem jeszcze geometrii. Do tematu podszedlem kompleksowo. Od razu wymienilem tuleje na te z rs3 i wsadzilem rozporke.
Mam teraz pytanie do tych, ktorzy sprezyny, badz cale zawieszenie, wymienili. Pojawila mi sie usterka swiatel. Nie poziomuja sie, nie robia testu po wlaczeniu i generalnie sa maksymalnie opuszczone. Czy mechanik cos zle zrobil (nie podlaczyl jakoegos czujnika czy po prostu niezbedna jest jakas procedura po obnizeniu auta? Wiem ze swiatla trzeba ustawic ale najpierw musi zniknac usterka.
Mam teraz pytanie do tych, ktorzy sprezyny, badz cale zawieszenie, wymienili. Pojawila mi sie usterka swiatel. Nie poziomuja sie, nie robia testu po wlaczeniu i generalnie sa maksymalnie opuszczone. Czy mechanik cos zle zrobil (nie podlaczyl jakoegos czujnika czy po prostu niezbedna jest jakas procedura po obnizeniu auta? Wiem ze swiatla trzeba ustawic ale najpierw musi zniknac usterka.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Tak, najprawdopodobniej czujnik poziomowania świateł odwrotnie zamontował. Jedź do niego na poprawkę i niech tam zaglądnie. Miałem kiedyś to samo przy montażu sprężyn, z tego co pamiętam odwrotnie był zamontowany. Myślałem, że może przez obniżenie kamera zgłupiała, ale nic z tych rzeczy
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie sportline
Dzieki. Tak myslalem, ze to kwestia czujnika. Kojarzysz, w ktorym miejscu on jest? Moze sam przekrece?orlik pisze: ↑17 mar 2024, o 01:41 Tak, najprawdopodobniej czujnik poziomowania świateł odwrotnie zamontował. Jedź do niego na poprawkę i niech tam zaglądnie. Miałem kiedyś to samo przy montażu sprężyn, z tego co pamiętam odwrotnie był zamontowany. Myślałem, że może przez obniżenie kamera zgłupiała, ale nic z tych rzeczy
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Zawieszenie sportline
Nie, bo nie robiłem tego, tylko wróciłem na drugi dzień na serwis.
Nie wiem też czy nie ma dwóch jak na zdjęciu tego audi:
https://www.fruugo.pl/przedni-lewy-czuj ... gIg1_D_BwE
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAN
Nie wiem też czy nie ma dwóch jak na zdjęciu tego audi:
https://www.fruugo.pl/przedni-lewy-czuj ... gIg1_D_BwE
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAN
- Kuster
- Posty: 1049
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Zawieszenie sportline
Lewe przednie koło tak jakby od tyłuMovibonczuk pisze: ↑17 mar 2024, o 07:37Dzieki. Tak myslalem, ze to kwestia czujnika. Kojarzysz, w ktorym miejscu on jest? Moze sam przekrece?orlik pisze: ↑17 mar 2024, o 01:41 Tak, najprawdopodobniej czujnik poziomowania świateł odwrotnie zamontował. Jedź do niego na poprawkę i niech tam zaglądnie. Miałem kiedyś to samo przy montażu sprężyn, z tego co pamiętam odwrotnie był zamontowany. Myślałem, że może przez obniżenie kamera zgłupiała, ale nic z tych rzeczy
Powinieneś dać radę bez zrzucania koła
Pewnie ramię jest przestawione do góry a powinno być na dole, albo na odwrót;)
Odkrecasz nakrętkę kluczem 10 czy 12, ustawiasz ramię na odwrót i wsio
Pamiętaj tylko żeby nim nie kręcić dookoła
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Zawieszenie sportline
Z tego co pamiętam z tyłu też jest czujnik od regulacji świateł, który sprawdza jak mocno jest dociążony bagażnik i reguluje wysokość świateł.
-
- Posty: 955
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
- Movibonczuk
- Posty: 158
- Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa