Carplay - rozłączanie/który port USB?

nessip
Posty: 47
Rejestracja: 8 wrz 2023, o 11:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: nessip »

Cześć,
Takie mam kilka pytań i choć pewnie na część odpowiedzi już gdzieś są to może mnie nie zjecie bo wyszukiwanie nie dało mi jakichś miarodajnych odpowiedzi.
Mam SS III Scout produkcja 2024...więc świeżynka, używam iPhone ...jest sparowany z samochodem i w 90% przypadków wszystko działa jak powinno ale są sytuacje gdzie można się po prostu wk...ić. Pytania below:
1. Jak to jest, że tyle czasu ładuje się "profil" kierowcy/trwa łączenie z komórką (czasem jest to 10 czasem 30sek).
2. Czy można ominąć ten durny ekran z wyborem sposobu połączenia "CarPlay" ???
3. Infotainment potrafi zgubić połączenie z komórką i czasem nawet wielokrotny restart radia nie pomaga, czasem potrzeba jeszcze restart iPhone jest - czy też tak macie ? Raz w ciągu ostatniego miesiąca posiadania auta musiałem usunąć parowanie telefonu z radiem bo wszystkie restarty świata nie pomagały.
4. Który port USB tak naprawdę służy do przewodowego połączenia z telefonem ? Byłem na 100% pewny, że ten USB-C z przodu...ale jakież było moje zdziwienie gdy dziś Żona podpięła się pod USB w podłokietniku i radio po prostu przepięło CP na jej komórkę :D

Generalnie mam wrażenie, że implementacja CP i infotainment jakoś w moim aucie kuleje :( Mam Columbusa.

Z góry dzięki za informacje/odpowiedzi spostrzeżenia.
@edit: Dodam, że te same komórki bezproblemowo działają z bezprzewodowo z systemem Hondy i przewodowo z Toyotą...
Obrazek
Pozdr,
n.
Awatar użytkownika
caballero
Posty: 348
Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: caballero »

1. Samo uruchomienie Infotainment chwilkę trwa, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu po postoju. Ale już z samą komórką łączy mi się zazwyczaj w kilka sekund po tym, jak już załaduje profil. Choć czasem potrafi złapać zwiechę o trwa to te 20-30 sekund.
2. U mnie działa tak, że jak przed wyłączeniem silnika miałem na ekranie CarPlay to automatycznie mi włącza ekran z CarPlay, jak tylko złapie połączenie z telefonem.
3. Tak, zdarza się, zwłaszcza bezprzewodowo. Są różne okresy, czasem ani razu nie zerwie miesiącami, czasem zrywa prawie przy każdej jeździe. Może miec związek z różnymi aktualizacjami iOS / Infotainment, ale czy rzeczywiście ma?
4. Jeśli dobrze pamiętam to port przy schowku na telefon i port w schowku pod podłokietnikiem.

Generalnie, CarPlay / AndroidAuto działają różnie. Oba względnie stabilnie, ale jednak co jakiś czas są problemy. Ja mam wrażenie, że z Samsungiem mi Infotainment w Skodzie działał lepiej, ale z drugiej strony, od roku nie używałem Androida i może teraz też i na nim są takie problemy.

U mnie od aktualizacji iOS jakieś 2 tyg. temu pojawił się problem, że jak tylko mi się CarPlay połączy bezprzewodowo, to na telefonie ucina mi Internet. Dopóki nie rozłączę się z CarPlay, to nie ma Internetu (po kablu działa). Dodatkowo, przy bezprzewodowym CarPlay jakość dźwięku znacznie się popsuła. I dlatego ostatnio jeżdżę na kablu.
Restarty telefonu, usunięcie i ponowne parowanie z autem - nic nie pomaga.
krzymek
Posty: 76
Rejestracja: 31 mar 2023, o 17:18
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: krzymek »

nessip pisze: 16 mar 2024, o 19:53 Mam SS III Scout produkcja 2024...więc świeżynka,
....
4. Który port USB tak naprawdę służy do przewodowego połączenia z telefonem ?
Dlaczego chcesz laczyc przewodowo skoro w twoim modelu jest carplay/android auto bezprzewodowo.
nessip
Posty: 47
Rejestracja: 8 wrz 2023, o 11:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: nessip »

krzymek pisze: 20 mar 2024, o 08:40
nessip pisze: 16 mar 2024, o 19:53 Mam SS III Scout produkcja 2024...więc świeżynka,
....
4. Który port USB tak naprawdę służy do przewodowego połączenia z telefonem ?
Dlaczego chcesz laczyc przewodowo skoro w twoim modelu jest carplay/android auto bezprzewodowo.
Bo jak jedziesz w trasę i odpalasz nawigację i inne rzeczy to raczej bateria długo nie pociągnie :) Tak na codzień to oczywiście wireless jest super użyteczny :)
Obrazek
Pozdr,
n.
nessip
Posty: 47
Rejestracja: 8 wrz 2023, o 11:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: nessip »

caballero pisze: 18 mar 2024, o 23:39 1. Samo uruchomienie Infotainment chwilkę trwa, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu po postoju. Ale już z samą komórką łączy mi się zazwyczaj w kilka sekund po tym, jak już załaduje profil. Choć czasem potrafi złapać zwiechę o trwa to te 20-30 sekund.
No to podobnie ja u mnie
caballero pisze: 18 mar 2024, o 23:39 2. U mnie działa tak, że jak przed wyłączeniem silnika miałem na ekranie CarPlay to automatycznie mi włącza ekran z CarPlay, jak tylko złapie połączenie z telefonem.
będę to musiał zweryfikować
caballero pisze: 18 mar 2024, o 23:39 3. Tak, zdarza się, zwłaszcza bezprzewodowo. Są różne okresy, czasem ani razu nie zerwie miesiącami, czasem zrywa prawie przy każdej jeździe. Może miec związek z różnymi aktualizacjami iOS / Infotainment, ale czy rzeczywiście ma?
Ecch...czyli to po prostu tak działa.
caballero pisze: 18 mar 2024, o 23:39 4. Jeśli dobrze pamiętam to port przy schowku na telefon i port w schowku pod podłokietnikiem.
Thanks :)
Obrazek
Pozdr,
n.
Awatar użytkownika
caballero
Posty: 348
Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: caballero »

krzymek pisze: 20 mar 2024, o 08:40 Dlaczego chcesz laczyc przewodowo skoro w twoim modelu jest carplay/android auto bezprzewodowo.
Kolega tylko pytał, bo się zdziwił, że po podłączeniu do portu w schowku w podłokietniku się telefon połączył z CarPlay.

A powodów jest co najmniej kilka:
1. Problemy jak w moim przypadku (problemy z Internetem czy baaaaardzo słaba jakość dźwięku na bezprzewodowym CarPlay).
2. Zużycie baterii i ładowanie telefonu na dłuższej trasie. Np. Warszawa - Poznań na bezprzewodowym połączeniu zjada mi ok. 50 pp na baterii.
3. Zrywanie połączenia w losowych momentach (a czasem nawet w dokładnie tych samych - np. na węźle Jerozolimskie - Łopuszańska w Warszawie za każdym razem).
nessip
Posty: 47
Rejestracja: 8 wrz 2023, o 11:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: nessip »

Hehe u mnie dokładnie to samo od wczoraj :) Ja prdl...ale cyrk :lol:
caballero pisze: 18 mar 2024, o 23:39 U mnie od aktualizacji iOS jakieś 2 tyg. temu pojawił się problem, że jak tylko mi się CarPlay połączy bezprzewodowo, to na telefonie ucina mi Internet. Dopóki nie rozłączę się z CarPlay, to nie ma Internetu (po kablu działa). Dodatkowo, przy bezprzewodowym CarPlay jakość dźwięku znacznie się popsuła. I dlatego ostatnio jeżdżę na kablu.
Restarty telefonu, usunięcie i ponowne parowanie z autem - nic nie pomaga.
Obrazek
Pozdr,
n.
nessip
Posty: 47
Rejestracja: 8 wrz 2023, o 11:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: nessip »

No i problem solved...po połączeniu z Carplay należy wejść w ustawienia Wi-fi w komórce i usunąć zapamiętaną sieć samochodu :D
That's all :lol:
Obrazek
Pozdr,
n.
Awatar użytkownika
caballero
Posty: 348
Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Carplay - rozłączanie/który port USB?

Post autor: caballero »

To mnie zmotywowałeś do pokombinowania.
Ja używam na telefonie VPN i okazuje się, że od wersji iOS 17.4 są problemy ze współdziałaniem CarPlay i VPN.
Jak tylko wyłączyłem VPN, to zaczął działać Internet na bezprzewodowym CarPlay.
ODPOWIEDZ