[S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
[S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Witam, nie wiem czy dobry dział, jak coś to proszę o przeniesienie. Żeby nie było - ja nie narzekam, że auto dużo pali, nastawiony byłem na >10 l/100 km, ale chcę potwierdzić, czy z moim autem jest wszystko w porządku . Od 3 tygodni jeżdżę S3 280 KM 2020 rok, o kodzie silnika DNFE. Mam pytanie, jak u was wygląda spalanie? Czytam raporty np. na Autocentrum i ludzie wypisują np. że im pali średnio po 9,5 - 10,5l/100. Moje wyniki na dzień dzisiejszy, po prawie 2000 km to 13,5 l/100km...owszem, nie żałuje sobie, w mieście np. jak jadę normalnie pokazuje 14 - 16 - ale raczej to ja wszystkich wyprzedzam i ok - jadę szybciej to i wynik dobry , ALE spróbowałem jechać turbo eko, przewidywać ruch, jechałem równo ze wszystkimi, jak czerwone to odpuszczałem wcześniej, bez sprintów między światłami itd. itp. i zszedłem tylko do 11,5 , szczerze - to myślałem, że uda się zejść poniżej 10 - miasto Poznań, ale nie w godzinach szczytu, jakieś 15 km po mieście, trochę świateł - zresetowałem "od uruchomienia" po rozgrzaniu silnika - nie wiem czy to prawidłowy wynik (np. Szwagier miał w Lagunie problem z szczelnością węży od paliwa i Laguna mu paliła w dieslu 12l/100). Na autostradzie przy 140 km/h udało się wykręcić 8,1l/100 - więc to by wskazywało, że auto jest sprawne (to też był typowy test, praktycznie brak ruchu, tempomat 140 km/h i 200 km w dwóch kierunkach na A2, gdzie tylko zwalniałem na bramkach, więc pochylenia drogi i watr się wyzerowały bo to była na zasadzie jazda z A do B, postój 20 minut i jazda z B do A) - normalnie na autostradzie lecę 180 km/h - 200 km/h i wtedy 12,0 - 13,5 l/100. Proszę by właściciele wersji z silnikiem DNFE się wypowiedzieli jak u nich to wygląda . Tj. czy z moim eko stylem jest coś nie tak, czy po prostu tyle to auto pali i uj. Dodam, że ze względu na wyposażenie, auto w dowodzie ma wbite 1680 kg.
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
To auto ma praktycznie 300-310KM, więc nie spodziewaj się innych wyników U mnie jedynie żona potrafi zrobić 10l/100 w mieście. Tak to przy normalnej jeździe 12-13, ale zazwyczaj jest to bardziej 14-15 przy dynamicznej jeździe lub krótkich odcinkach. W trasie 10-11 przy dość szybkiej jeździe. Co chciałbym bardziej oszczędnie pojechać to w głowie słyszę głos, który mówi, że robiąc niecałe 10k km rocznie nie ma sensu odbierać sobie przyjemności
Nie patrz na te pseudo raporty czy dane producenta, bo z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego
Nie patrz na te pseudo raporty czy dane producenta, bo z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
No cóż, takiej odpowiedzi się spodziewałem . U mnie wygląda to tak, że w trasie na teście zrobił te 8,1 przy 140 km/h (A2 Poznań - Zgierz - Zgierz - Konin, dalej już nie wytrzymałem i leciałem normalnie ). Raz jeszcze miałem wynik 10,5 jak leciałem z rodzinką na święta też A2+A1 i tutaj leciałem 140 - 180 - przy czym był ruch, więc było dużo momentów w okolicy 140 km/h. Natomiast sam jak latam koło 180 - 200 no to od tych 11,5 do 13,5 sobie pali - co uważam za normalne i przyzwoite wyniki. Natomiast miasto mnie trochę załamuje - jeździłem krótkie trasy po dzieciaki do przedszkola - 3 km w jedną stronę - myślę sobie ok. jest 17 l/100 - silnik niedogrzany itd. itp. nawet diesel mi spalił koło 10 na takiej krótkiej trasie. Ale pojeździłem później po mieście i spalanko nie spadło nigdy poniżej 11,5l, nawet podczas turbo ekojazdy. Normalnie w mieście jest 14 - 16 . No nic, trudno, jeśli wyniki się pokrywają z innymi, to niech sobie tyle pali, ważne by był sprawny .
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 10:21
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Witam. Mam ten sam silnik i przyznam szczerze że po przesiadce z Octavii 3 RS zadawałem sobie te same pytania co kolega HanSolo tzn. czy z moim Superbem jest wszystko OK, bo spalanie wydawało mi się trochę za wysokie. Spalanie w mieście tłumaczę sobie dużo większą masą którą trzeba ruszać spod świateł Na trasie przy prędkościach autostradowych Superb jest jednak trochę oszczędniejszy niż moja O3 RS - ale to zasługa DSG7 vs DSG6. Pozdrawiam
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Korzystacie ze start stop? Nie robi wielkiej różnicy ale jednak robi.
Aby was zasmucić - M440i cabrio które z pełnym bakiem pokazało na skali 1940kg pali mi bez problemu w mieście ok 10l, jeżdżąc super spokojnie nawet mniej No ale to mHEV.
Aby was zasmucić - M440i cabrio które z pełnym bakiem pokazało na skali 1940kg pali mi bez problemu w mieście ok 10l, jeżdżąc super spokojnie nawet mniej No ale to mHEV.
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Ja tam nie narzekam na spalanie i nie mam z tym problemu Start-stop więcej szkodzi niż przynosi oszczędności - mam wyłączony Ale trzeba przyznać, że robi wrażenie jak takie 2-tonowe auto o mocy prawie 400KM jest w stanie być w miarę oszczędne
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
SS nie używam - po tym jak grzałem Rapidem żony na autostradzie i dojechałem do bramek a gorący do czerwoności silnik (z temp. oleju koło 115C) zrobił stop - powiedziałem, że w życiu tego ustrojstwa nie użyje. Ja mam już kabelek zainstalowany i SS wyłączony. Polecam (tylko kabel przełączyć w tryb pamięci, bo jak jest na cały czas off to mi potrafił świrować i gasić i zapalać w kółko, taki sam kabel też zamówiłem do Rapida i działa elegancko). Fakt - jak jak przejadę mało to wręcz widzę jak spalanie rośnie jak stoję na światłach. Dzisiaj zrobiłem trasę podmiejską (Poznań - Mosina) - ze względu na duży ruch i że tam lubią stać każdy tam raczej jedzie w miarę przepisowo, +-60 km/h (są odcinki i 40 ale są i 90) - jechałem równo ze wszystkimi, dla mnie to była powolna jazda, nie wyprzedzałem (poza 1 razem) i wyszło 7,9, było by może i 7,5 gdyby nie jeden sprint po wyprzedzaniu . Tak więc da się tym zrobić małe cyfry, ale co to za jazda. Widzę, że moje spalanie się pokrywa z Wami, więc po prostu tyle pali i uj - raczej tak zostanie, bo musiałbym chyba do psychologa na rozmowy chodzić, żeby mnie przestawił na jazdę wolną.
PS. Tą samą trasę robiłem chyba 3-ciego dnia jak miałem samochód i z tego co pamiętam było koło 11... Więc da się ale czy warto?
PS. Tą samą trasę robiłem chyba 3-ciego dnia jak miałem samochód i z tego co pamiętam było koło 11... Więc da się ale czy warto?
-
- Posty: 957
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Mosina - Poznań to raczej "ruch stojący" no chyba że wciągu dnia jakoś luźniej było............HanSolo pisze: ↑11 kwie 2024, o 14:25 SS nie używam - po tym jak grzałem Rapidem żony na autostradzie i dojechałem do bramek a gorący do czerwoności silnik (z temp. oleju koło 115C) zrobił stop - powiedziałem, że w życiu tego ustrojstwa nie użyje. Ja mam już kabelek zainstalowany i SS wyłączony. Polecam (tylko kabel przełączyć w tryb pamięci, bo jak jest na cały czas off to mi potrafił świrować i gasić i zapalać w kółko, taki sam kabel też zamówiłem do Rapida i działa elegancko). Fakt - jak jak przejadę mało to wręcz widzę jak spalanie rośnie jak stoję na światłach. Dzisiaj zrobiłem trasę podmiejską (Poznań - Mosina) - ze względu na duży ruch i że tam lubią stać każdy tam raczej jedzie w miarę przepisowo, +-60 km/h (są odcinki i 40 ale są i 90) - jechałem równo ze wszystkimi, dla mnie to była powolna jazda, nie wyprzedzałem (poza 1 razem) i wyszło 7,9, było by może i 7,5 gdyby nie jeden sprint po wyprzedzaniu . Tak więc da się tym zrobić małe cyfry, ale co to za jazda. Widzę, że moje spalanie się pokrywa z Wami, więc po prostu tyle pali i uj - raczej tak zostanie, bo musiałbym chyba do psychologa na rozmowy chodzić, żeby mnie przestawił na jazdę wolną.
PS. Tą samą trasę robiłem chyba 3-ciego dnia jak miałem samochód i z tego co pamiętam było koło 11... Więc da się ale czy warto?
- StRaDiVaRiUs
- Posty: 151
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: SERIA CJXA
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
I tak mało Ci pali na autostradzie. Pomyśl sobie co by było jakbyś nie maił 7 biegu
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 gru 2021, o 08:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: JAROSŁAW
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
U mnie też podobne wyniki, tylko ja mam auto z 2016, skrzynia 6. W mieście przy normalnej jeździe 10-11, autostradą 500 km , raz udało mi się zejść na 8,6, włączony tempomat i max 140 ale innym razem trasa do Chorwacji około 1000km i średnia 11.
-
- Posty: 1190
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
9l/100km to spalanie średnie i jest jak najbardziej prawdziwe.
W mieście spalisz między 12-14l/100km. Da się okazjonalnie zrobić 10l/100km jeżeli jest niedziela i puste ulice.
W trasie spalisz od 7-10l/100km w zależności od prędkości średnich.
W mieście spalisz między 12-14l/100km. Da się okazjonalnie zrobić 10l/100km jeżeli jest niedziela i puste ulice.
W trasie spalisz od 7-10l/100km w zależności od prędkości średnich.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Okej, dzięki za odpowiedzi, cały czas testuje auto i miasto na tę chwilę przy normlanej jeździe bez spuszczania się na eko to około 12,5l - 13,5/100 km. Jak pojadę turbo eko, to tak 10,5 - 11. Trasa - autostrady - rzeczywiście jak się leci do tych 140 km/h to i nawet 7 z przodu się pojawi, ale 180 to już 12,5 (co dla mnie jest wynikiem dobrym), 160 - 10,5. Trasy podmiejskie, gdzie jest średni - duży ruch ale nie ma świateł - też spokojnie 7 się wyrobi. Nie miałem jeszcze okazji na krajówce pojechać dłużej koło 90 - 110, ale chyba jest już pełny obraz spalania. Spalnie chyba nie jest takie złe - Żona w Rapidzie z 1.4 TSI i DSG 7 robi koło 9 - 10l/100, a auto prawie 600 kg lżejsze.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 24 sty 2024, o 06:38
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
U mnie dopiero 2k na liczniku, ale powiem jedno.... im większe spalanie po trasie tym większy uśmiech na twarzy Nie żałuję żadnej przepalonej kropelki PB98
-
- Posty: 1190
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Bardzo poprawne spalanie dla tego silnika. Mnie cały czas zaskakuje, że potrafi być aż tak ekonomiczny. Podczas dłuższej i spokojnej jazdy krajówkami będziesz w stanie zobaczyć nawet 6-tkę z przodu. Wracając z domu w górach jestem w stanie spalić 6.5l/100km lub 10l/100km, wszystko zależy od mojego widzimisię, wyboru dróg i tego jak bardzo mi się spieszy...HanSolo pisze: ↑16 kwie 2024, o 11:57 Okej, dzięki za odpowiedzi, cały czas testuje auto i miasto na tę chwilę przy normlanej jeździe bez spuszczania się na eko to około 12,5l - 13,5/100 km. Jak pojadę turbo eko, to tak 10,5 - 11. Trasa - autostrady - rzeczywiście jak się leci do tych 140 km/h to i nawet 7 z przodu się pojawi, ale 180 to już 12,5 (co dla mnie jest wynikiem dobrym), 160 - 10,5. Trasy podmiejskie, gdzie jest średni - duży ruch ale nie ma świateł - też spokojnie 7 się wyrobi. Nie miałem jeszcze okazji na krajówce pojechać dłużej koło 90 - 110, ale chyba jest już pełny obraz spalania.