Byłasebcio1980 pisze: ↑22 lis 2021, o 21:51 Proponuję podjechać do Piotrka z VAGPerformance w Redzie i sprawdzić co 'w trawie piszczy'. Przy okazji ogarnąć sobie skrzynię - o ile nie była robiona
[S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 21:35
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2915
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Imię: Mariusz
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Witam.
Na pewno masz Alex Idea?
Na ich sterowniku powinna palić ok 5-10%Pb w stosunku do LPG, a u ciebie jest to prawie 20%, czyli tyle ile na sterowniku KME SkyDirect.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Cześć
Tak, na pewno Alex Idea. To co piszą na stronie nie do końca pokrywa się z rzeczywistością. Najlepiej porozmawiaj w tej sprawie z 2-3 warsztatami LPG, albo zadzwoń do firmy Alex, do ich techników i zapytaj.
KME odmówiło montażu z uwagi na podniesienie mocy do 340 KM.
Mam sterownik Alex Idea, reduktor Magic III, wtryskiwacze Barracuada 130.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
I tak z ciekawości co ile musisz robić przegląd takiej instalacji gazowej i jaki jest tego koszt? Podejrzewam, ze co serwis lpg trzeba jakiś przysłowiowy „filterek” wymienić i do tego koszt samego serwisu lpg, następnie serwis olejowy co 10kkm i robi się już kwota - jeśli się mylę popraw mnie
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Serwis LPG 150 zł-200zl z filtrem co 10kkm
Serwis olejowy robię co 15kkm - sam, więc tyle co koszty części, przy ASO na swoich częściach za 250 zł robią, inne warsztaty taniej
Tylko niezależnie czy jest LPG czy nie to olej w silniku trzeba wymieniać, więc nie jest to kosztem instalacji
Założyłem na 53kkm więc już połowa jest zwrócona
Serwis olejowy robię co 15kkm - sam, więc tyle co koszty części, przy ASO na swoich częściach za 250 zł robią, inne warsztaty taniej
Tylko niezależnie czy jest LPG czy nie to olej w silniku trzeba wymieniać, więc nie jest to kosztem instalacji
Założyłem na 53kkm więc już połowa jest zwrócona
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 21:35
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2915
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Imię: Mariusz
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Serwis LPG też możesz sam robic.
Nie ma filozofii w wymianie filtterków których całkowity koszt jest niższy niz 40zl, a podłączenie pod kompa nie jest koniecznie, ewentulanie inwestycja niecałych 100zl na kabelek (ewent. BT) i samemu można podgladac parametry.
Do tego przeglad roczny tez drozszy.
A ile auto spalało przed konwersja?
Ciekawe ile paliłoby na KME.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 5 maja 2019, o 21:06
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 340 KM
- Imię: Kuba
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
teoretycznie mozna samemu, ale następuje utrata gwarancji producenta instalacji gazowej.
Przed montażem palil ok 10-11l/100 w trasie, 14-15l/100 w mieście. Wiem, że niektórym pali mniej, ale u mnie nawet na trybie eco nie wiem jak osiągnąć niższe wartości (szczególnie w mieście).
z ostatnich 3kkm wartości excelowe są następujące:
LPG - 10,6l/100 km
PB - 3,7l/100 km
podejrzewam, że wynika to z faktu, iż w ostatnim czasie kręcę się więcej wokół komina, trasy do 10 km stąd zużycie benzyny wyższe. Zobaczymy po trasie jakie będą wartości.
Przy spalaniu jak powyżej zwrot po ok 19kkm - u mnie zwrot 60% w 6 miesięcy.
Przed montażem palil ok 10-11l/100 w trasie, 14-15l/100 w mieście. Wiem, że niektórym pali mniej, ale u mnie nawet na trybie eco nie wiem jak osiągnąć niższe wartości (szczególnie w mieście).
z ostatnich 3kkm wartości excelowe są następujące:
LPG - 10,6l/100 km
PB - 3,7l/100 km
podejrzewam, że wynika to z faktu, iż w ostatnim czasie kręcę się więcej wokół komina, trasy do 10 km stąd zużycie benzyny wyższe. Zobaczymy po trasie jakie będą wartości.
Przy spalaniu jak powyżej zwrot po ok 19kkm - u mnie zwrot 60% w 6 miesięcy.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] LPG 2.0 280/272/220/190 km
Hej, ogrzewam kotleta, od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem S3 2020 (RM 2021) 280km DNFE, @kuba259 - jak auto? Jak spalanie? Czy były jakieś problemy z LPG? Z autem? Jakie wymiary ma zbiornik u Ciebie? Wstępnie mierzyłem, że wszedłby nawet 680 x 20 bez lub z minimalnym podniesieniem podłogi - co by dało 58 brutto, 46,4 netto a przy podniesieniu podłogi o kilka cm, tak by być poniżej haczyków od siatek to weszłoby spokojnie 680 x 225 - a to już 67l brutto - 54 litrów netto, może wszedłby nawet 680 x 250 - 75l brutto/60 netto. Czy może sprawdzaliście podczas montażu jaki zbiornik wejdzie?kuba259 pisze: ↑2 lut 2022, o 08:10 teoretycznie mozna samemu, ale następuje utrata gwarancji producenta instalacji gazowej.
Przed montażem palil ok 10-11l/100 w trasie, 14-15l/100 w mieście. Wiem, że niektórym pali mniej, ale u mnie nawet na trybie eco nie wiem jak osiągnąć niższe wartości (szczególnie w mieście).
z ostatnich 3kkm wartości excelowe są następujące:
LPG - 10,6l/100 km
PB - 3,7l/100 km
podejrzewam, że wynika to z faktu, iż w ostatnim czasie kręcę się więcej wokół komina, trasy do 10 km stąd zużycie benzyny wyższe. Zobaczymy po trasie jakie będą wartości.
Przy spalaniu jak powyżej zwrot po ok 19kkm - u mnie zwrot 60% w 6 miesięcy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: wczoraj, o 21:53
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Superb 2016 2.0 CJXA 206kW
Witam.
Kupiłem Superba 2016 2.0 TSI 206kW CJXA i chciałbym zamontować LPG. Posiada zarówno wtryski MPI+FSI jak i brak GPF.
Co proponujecie sprawdzić/wymienić przed montażem LPG, np. ze względu na skomplikowany dostęp potem?
Np. łańcuchy rozrządu, pompa wody, termostat, zawór PCV itp.
Dostałem oferty na BRC Sequent Maestro i Prins VSI-DI, czy można powiedzieć, który jest lepszy?
Chip tuning Stage 1 jest możliwy bez problemów razem z LPG?
Jaki największy zbiornik jest jeszcze wygodny?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Dziękuję.
Hello.
I bought Superb 2016 2.0 TSI 206kW CJXA and would like to install LPG. It has both MPI+FSI injectors and no GPF.
What do you suggest to check/replace before LPG installation, e.g. due to complicated access afterwards?
For example timing chains, water pump, thermostat, PCV valve, etc.?
I got quotes for BRC Sequent Maestro and Prins VSI-DI, is it possible to say which one is better?
Stage 1 chip tuning is possible without any issues together with LPG?
What biggest tank is yet comfortable?
Something else to watch for?
Thank you.
Kupiłem Superba 2016 2.0 TSI 206kW CJXA i chciałbym zamontować LPG. Posiada zarówno wtryski MPI+FSI jak i brak GPF.
Co proponujecie sprawdzić/wymienić przed montażem LPG, np. ze względu na skomplikowany dostęp potem?
Np. łańcuchy rozrządu, pompa wody, termostat, zawór PCV itp.
Dostałem oferty na BRC Sequent Maestro i Prins VSI-DI, czy można powiedzieć, który jest lepszy?
Chip tuning Stage 1 jest możliwy bez problemów razem z LPG?
Jaki największy zbiornik jest jeszcze wygodny?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Dziękuję.
Hello.
I bought Superb 2016 2.0 TSI 206kW CJXA and would like to install LPG. It has both MPI+FSI injectors and no GPF.
What do you suggest to check/replace before LPG installation, e.g. due to complicated access afterwards?
For example timing chains, water pump, thermostat, PCV valve, etc.?
I got quotes for BRC Sequent Maestro and Prins VSI-DI, is it possible to say which one is better?
Stage 1 chip tuning is possible without any issues together with LPG?
What biggest tank is yet comfortable?
Something else to watch for?
Thank you.