DQ200 realne możliwości
- Kuster
- Posty: 1052
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
DQ200 realne możliwości
Witam!
Potrzebuję informacji na temat realnych możliwości i żywotności skrzyni automatycznej DQ200
gdzie się nie wejdzie to są informacje że stage 1 to max 300-320NM
Jednakże dostępne są sprzęgła aftermarketowe pod rzekomo 470NM
https://fmic.pl/366177-rtmg-performance ... -0044.html
https://dkuperformance.co.uk/product/ds ... mqb-ea888/
Ktoś się orientuje czy konstrukcja samej skrzyni ogarnie chociaż te realne 400NM?
Potrzebuję informacji na temat realnych możliwości i żywotności skrzyni automatycznej DQ200
gdzie się nie wejdzie to są informacje że stage 1 to max 300-320NM
Jednakże dostępne są sprzęgła aftermarketowe pod rzekomo 470NM
https://fmic.pl/366177-rtmg-performance ... -0044.html
https://dkuperformance.co.uk/product/ds ... mqb-ea888/
Ktoś się orientuje czy konstrukcja samej skrzyni ogarnie chociaż te realne 400NM?
Jak dbasz tak masz
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
DQ200 realne możliwości
Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DQ200 realne możliwości
DQ200 robią do ~350Nm, w manualu pod 400, więc pewnie kwestia sprzęgieł. Pytanie czy ktoś się bawił w ich wymianę... Pytałeś bezpośrednio u tunerów?
@coolmobil: akurat na te limity producenta to bym nie patrzył, bo to oczywiste, że są mocno zaniżone. DQ250 to teoretycznie max 350Nm, a wiadomo jaki ma potencjał. To samo DQ381 w kwestii możliwości Oczywiście nie można porównywać suchych do mokrych, ale jednak jakiś tam zapas momentu jest
@coolmobil: akurat na te limity producenta to bym nie patrzył, bo to oczywiste, że są mocno zaniżone. DQ250 to teoretycznie max 350Nm, a wiadomo jaki ma potencjał. To samo DQ381 w kwestii możliwości Oczywiście nie można porównywać suchych do mokrych, ale jednak jakiś tam zapas momentu jest
- Kuster
- Posty: 1052
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: DQ200 realne możliwości
Tak tak... DQ250 też ma niby limit (producenta) na 350NM a w SS3 2.0TDI 190KM ma już w serii 400NMcoolmobil pisze: ↑21 kwie 2024, o 18:57 Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ograniczenia są narzucone przez producenta
Jakby tak od razu wrzucali z programem na max limit to byłoby głośno o tym że się sypią jeszcze bardziej ^^
Widziałem projekty 1.8tsi na 340-380NM z DQ200
ale to albo u hamburgerów albo u skośnych ale oni mają jakąś inną tą skalę czy normę
Ogólnie podobno auta u USA wychodzą z zawyżonymi wynikami
Mnie bardziej chodzi o samą budowę skrzyni czy wytrzyma blisko te 400NM
Osobiście mam 1.5tsi i więcej jak 350NM pewni i tak nie wyda na seryjnym turbo
Ale jakby tak zmienić tarcze sprzęgła... Raz że wtedy mniej awaryjna, a dwa jaka przyjemność z jazdy
200-250NM vs 300-350NM
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DQ200 realne możliwości
Dq200 abstrahując ile niutów ma przenieść, po prostu sprzęgła się zużywają szybko, 150 tys km to max. Bardzo czesto 100 tys km nie dojeżdzają szczególnie te miejskie. Pierwsze co w tym samochodzie to zacząłbym od wystrojenia skrzyni, żeby punkty zmiany biegów były sensownie wyżej i auto bedzie jeździć znacznie lepiej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Kuster
- Posty: 1052
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: DQ200 realne możliwości
Mam odpowiedź od CompSport
Pojadę na strojenie to zobaczymy co są warte te moje sprzęgła ^^Seryjne nowe sprzęgło z naszym oprogramowaniem skrzyni jest w stanie wytrzymać do 400Nm.
To nie skrzynia czy sprzęgło jest słabe a fabryczne ustawienia programowe które pozwalają na max 300Nm i przez to dużo szybciej się to sprzęgło zużywa.
Nasza Skoda 1.4TSI z DQ200 zrobiła 200tyś km z momentem 330Nm i fabrycznym sprzęgłem więc nie jest tak źle
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DQ200 realne możliwości
Ciekawe co z tego realnie wyjdzie, bo mam w grupie 2x1.8 ze Stage 1, a chcieliby więcej
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: DQ200 realne możliwości
Przede wszystkim warto zrobić soft skrzyni i silnika u dobrego tunera, wtedy skrzynia pożyje dłużej.
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: DQ200 realne możliwości
Niby tak, ale ja mam zrobione na niecale 500nm, i od 60kkm jezdzi jak zly (dg250)...takze to chyba urban legendKuster pisze: ↑21 kwie 2024, o 21:24Tak tak... DQ250 też ma niby limit (producenta) na 350NM a w SS3 2.0TDI 190KM ma już w serii 400NMcoolmobil pisze: ↑21 kwie 2024, o 18:57 Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ograniczenia są narzucone przez producenta
Jakby tak od razu wrzucali z programem na max limit to byłoby głośno o tym że się sypią jeszcze bardziej ^^
Widziałem projekty 1.8tsi na 340-380NM z DQ200
ale to albo u hamburgerów albo u skośnych ale oni mają jakąś inną tą skalę czy normę
Ogólnie podobno auta u USA wychodzą z zawyżonymi wynikami
Mnie bardziej chodzi o samą budowę skrzyni czy wytrzyma blisko te 400NM
Osobiście mam 1.5tsi i więcej jak 350NM pewni i tak nie wyda na seryjnym turbo
Ale jakby tak zmienić tarcze sprzęgła... Raz że wtedy mniej awaryjna, a dwa jaka przyjemność z jazdy
200-250NM vs 300-350NM
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DQ200 realne możliwości
To, że DQ250 bez problemu znosi taki moment to wiadomo od dawna, tutaj jednak chodzi o DQ200
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: DQ200 realne możliwości
Nie mylmy DQ200 z DQ250... Pierwsza to "plastikowa", szarpiąca zabawka, która przypomnę wszystkim przy normalnej eksploatacji pada po 120 000-160 000km i wg. ASO wymaga wymiany na nową za ~25 000zł a druga to już stara ale bardzo solidna skrzynia.
Ja także na innym forum spotkałem się z opiniami, że DQ200 wytrzymuje okolicę 300Nm bez większych problemów, natomiast nie oszukujmy się - taki tuning na pewno skróci jej żywotność i zwiększy ryzyko niespodziewanej awarii - akurat jak będziesz w Chorwacji..
Ja także na innym forum spotkałem się z opiniami, że DQ200 wytrzymuje okolicę 300Nm bez większych problemów, natomiast nie oszukujmy się - taki tuning na pewno skróci jej żywotność i zwiększy ryzyko niespodziewanej awarii - akurat jak będziesz w Chorwacji..
- Kuster
- Posty: 1052
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: DQ200 realne możliwości
DQ200 plastikowa...artho pisze: ↑27 kwie 2024, o 09:55 Nie mylmy DQ200 z DQ250... Pierwsza to "plastikowa", szarpiąca zabawka, która przypomnę wszystkim przy normalnej eksploatacji pada po 120 000-160 000km i wg. ASO wymaga wymiany na nową za ~25 000zł a druga to już stara ale bardzo solidna skrzynia.
Ja także na innym forum spotkałem się z opiniami, że DQ200 wytrzymuje okolicę 300Nm bez większych problemów, natomiast nie oszukujmy się - taki tuning na pewno skróci jej żywotność i zwiększy ryzyko niespodziewanej awarii - akurat jak będziesz w Chorwacji..
Ok ale skrzynia czy sprzęgła?
Wszyscy piszą o słabej skrzyni podając sprzęgła ale mnie chodzi o bebechy...
Wsadzę sprzęgło z dwumasem stage 1 lub stage 2 które ma znieść rzekomo 470NM
Pytanie czy sama skrzynia jest w stanie to wytrzymać
Zębatki, śruby, synchronizatory, łożyska...
Ja mam 1.5tsi gdzie max na stage 1 może osiągnę okolice 350NM
Też szczyt NM przypada "gwałtownie" na 2tys RPM i spada o jakieś 50NM do 4tys RPM
Pytanie czy skrzynia to wytrzyma
Sprzęgło można wymienić co 100tys:P
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: DQ200 realne możliwości
Kurcze nie wiem czy ktoś Ci to wcześniej powiedział wprost, ale kupiłeś kiepski samochód to inwestowania. Każde 2.0 TSI jest dzisiaj na DQ381, która ma sporo większy potencjał. Gdybyś kupił coś starszego, to poza 1.8 TSI też miałeś DQ250, która jak sam napisałeś - potrafi sporo.Kuster pisze: ↑27 kwie 2024, o 19:12 DQ200 plastikowa...
Ok ale skrzynia czy sprzęgła?
Wszyscy piszą o słabej skrzyni podając sprzęgła ale mnie chodzi o bebechy...
Wsadzę sprzęgło z dwumasem stage 1 lub stage 2 które ma znieść rzekomo 470NM
Pytanie czy sama skrzynia jest w stanie to wytrzymać
Zębatki, śruby, synchronizatory, łożyska...
Ja mam 1.5tsi gdzie max na stage 1 może osiągnę okolice 350NM
Też szczyt NM przypada "gwałtownie" na 2tys RPM i spada o jakieś 50NM do 4tys RPM
Pytanie czy skrzynia to wytrzyma
Sprzęgło można wymienić co 100tys:P
"Plastikowa" to może napisane na wyrost, ale niestety bycie suchą skrzynią po prostu jej nie służy. Szybko pada, łatwo się przegrzewa. Nieprzyjemnie zmienia biegi.
- Kuster
- Posty: 1052
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: DQ200 realne możliwości
I tak i nie
Potencjał silnika na seryjnym turbo jest niski, a raczej tego zmieniać nie będę.
A sam upgrade na DQ250 to okolo 10tys zł wliczając wszystkie potrzebne materiały (skrzynia, rozrusznik, linki i być może półosie), robocizna + strojenie
Sprzęgła stage1 wyjdą taniej idąc moim tokiem rozumowania że i tak trzeba będzie je w końcu kiedyś wymienić
Samochód uważam że kupiłem dobryartho pisze: ↑27 kwie 2024, o 19:55 Kurcze nie wiem czy ktoś Ci to wcześniej powiedział wprost, ale kupiłeś kiepski samochód to inwestowania. Każde 2.0 TSI jest dzisiaj na DQ381, która ma sporo większy potencjał. Gdybyś kupił coś starszego, to poza 1.8 TSI też miałeś DQ250, która jak sam napisałeś - potrafi sporo.
"Plastikowa" to może napisane na wyrost, ale niestety bycie suchą skrzynią po prostu jej nie służy. Szybko pada, łatwo się przegrzewa. Nieprzyjemnie zmienia biegi.
Przede wszystkim świadomie;)
to ma być Daily dla żony na dojazdy do pracy, a wszelkie mody to tylko i wyłącznie moje widzimisię hehehe
No i ja autem za granicę raczej nie jeżdżę (na wakacje)
Dobra koniec pitolenia
Najwyżej przetre szlaki
Najpierw stage 1 silnika i DSG
A najwyżej potem sprzęgła
Jak dbasz tak masz