Cześć, wszystkim
Mam nowy akumulator od tygodnia, czy trzeba za każdym razem zakodować go po wymianie? Nie wiem czy nowy ma taką samą pojemność jak stary ale zauważyłem u siebie trzy zjawiska: (sytuacja przy jeździe w trasę około 100km)
1. Podczas zapalenia czy gaszenia auta zaczęła pojawiać się informacja "akumulator 12V jest prawie całkowicie rozładowany" sprawdzałem miernikiem gdy był wyłączony przez dłuższy czas 12.6, podczas pracy 14.8
2. Grzenie siedzeń działa tak jakby chciało a nie mogło.
3. Teraz obecnie przy cieplejszychc dniach, klimatyzacja przestaje działać, na początku czuć ładnie że chłodzi pojawia się informacja nawet informacja w tym menu dotyczącym spalania że spala niecały 0,5l/100km po czym przestaje chłodzić a spalanie spada do minimum.
Czy to może być kwestia nowego akumulatora? Czytałem gdzieś że jeżeli akumulator jest za słaby to system odcina odbiorniki aby wydłużyć jego pracę.
Problem z odbiornikami.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 kwie 2024, o 14:57
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 kwie 2024, o 14:57
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Problem z odbiornikami.
Jeśli chcesz zakodować tylko akumulator to kup apkę car scanner pro i do tego moduł Bluetooth, wyjdzie niecałe 100zł.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 kwie 2024, o 14:57
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Problem z odbiornikami.
Cześć,
Kupiłem OBD11 ponieważ chciałem jeszcze zakodować rzeczy których nie mam oraz weryfikować DPFa
Zakodowałem nowy akumulator, stary był całkowicie źle podany mniejszy i jeszcze zły typ.
Problem niestety nie zniknął. Po przeskanowaniu zauważyłem jak niżej:
19 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych - kod błądu: P30DE00 - Spadek napięcia przez przewód alternatora zbyt duży
08 - Elektronika układu klimatyzacji / ogrzewania - kod błędu B10CD00 - Ograniczenie działania na skutek zrządzania energią
Błędów jak wyżej było kilka.
Sądzicie że to wina alternatora? Z tego co zauważyłem na aplikacji pokazuje napięcie akumulatora 14.7V czyli alternator pracuje prawidłowo, jednak zauważyłem również, że obroty cały czas są na poziomie 1050
Kupiłem OBD11 ponieważ chciałem jeszcze zakodować rzeczy których nie mam oraz weryfikować DPFa
Zakodowałem nowy akumulator, stary był całkowicie źle podany mniejszy i jeszcze zły typ.
Problem niestety nie zniknął. Po przeskanowaniu zauważyłem jak niżej:
19 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych - kod błądu: P30DE00 - Spadek napięcia przez przewód alternatora zbyt duży
08 - Elektronika układu klimatyzacji / ogrzewania - kod błędu B10CD00 - Ograniczenie działania na skutek zrządzania energią
Błędów jak wyżej było kilka.
Sądzicie że to wina alternatora? Z tego co zauważyłem na aplikacji pokazuje napięcie akumulatora 14.7V czyli alternator pracuje prawidłowo, jednak zauważyłem również, że obroty cały czas są na poziomie 1050
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Problem z odbiornikami.
Wymieniałem u siebie aku kilka dni temu, zakodowany. Obecnie podczas pracy silnika mam napięcie 12,7-12,9. Podskakuje wyżej tylko przez chwilę po odpaleniu samochodu, doładuje i spada poniżej 13V. Może masz mocno rozładowany akumulator? Najprościej poczekaj z 15 minut z wyłączonym zapłonem i podniesioną maską, sprawdź napięcie na klemach jakimś miernikiem. Zdaje się, że nie powinno być poniżej 12,4V (internety podają zakresy napięcia vs. poziom naładowania). Jeśli mniej, aku mocno rozładowany.
Na poprzednim akumulatorze podczas pracy silnika miałem stale napięcie ponad 14V.
Upewniłeś się, że dobrze zakodowałeś akumulator? Internety piszą, że jeśli masz AGM to w OBD11 wybierasz "fleece", trzeba zmienić nr fabryczny akumulatora (np zmieniając jedną z cyfr).
Na poprzednim akumulatorze podczas pracy silnika miałem stale napięcie ponad 14V.
Upewniłeś się, że dobrze zakodowałeś akumulator? Internety piszą, że jeśli masz AGM to w OBD11 wybierasz "fleece", trzeba zmienić nr fabryczny akumulatora (np zmieniając jedną z cyfr).
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 kwie 2024, o 14:57
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Problem z odbiornikami.
Akumulator jaki mam to maXgear Revolution EFB, zmieniłem pojemność bo nowy ma 70Ah a nie 68Ah jak poprzedni, dodatkowo zmieniłem zgodnie z oznaczeniem na EFB. Nie zmieniałem tylko nazwy został JCB ponieważ nie wiem jaki kod powinien mieć ten maXgear.
Po 19 min jeździe w korku z wyłączonym SS po wyjściu z auta pokazała się informacja, że akumulator 12V prawie całkowicie rozładowany i że wyłącza ten system in.. coś tam. Poszedłem do auta 30 min później sprawdzam miernikiem a tu 12.6V.
Nie wiem co mam robić...
Po 19 min jeździe w korku z wyłączonym SS po wyjściu z auta pokazała się informacja, że akumulator 12V prawie całkowicie rozładowany i że wyłącza ten system in.. coś tam. Poszedłem do auta 30 min później sprawdzam miernikiem a tu 12.6V.
Nie wiem co mam robić...