[S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 280
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Ja jednak jestem zdania, że bonus w postaci 37 KM czyli zamiast 280 - 317 - to chyba egzemplarz jeden na milion, albo wersja demo - prasówka, które czasami mają "poprawione" softy do testów dla dziennikarzy. Rozumiem prezenty w postaci 10 - 20 KM i to się często faktycznie pojawia na wykresach co przeglądam, ale 37 KM - to trzeba mieć naprawdę złotą sztukę. Nie kłócę się, może się taka właśnie trafiła. Natomiast wszyscy inni mają w granicy tych ~20 koni prezenty i takiego się spodziewam maks. może się miło zaskoczę po pomiarach .
U Gregora R-ka 320 miała 329 KM:
Co do tunera - wydaje mi się, że wie co robi, porozmawiamy, zobaczę - jak napisałem - mi nie zależy by wyciskać ostatnie konie, tylko ma być to zrobione w granicy rozsądku, a jak słusznie zauważyliście, DNF-y mają w innych budach po 320 koni, więc 340 nie powinno wpłynąć na żywotność bardzo i o to mi chodzi .
U Gregora R-ka 320 miała 329 KM:
Co do tunera - wydaje mi się, że wie co robi, porozmawiamy, zobaczę - jak napisałem - mi nie zależy by wyciskać ostatnie konie, tylko ma być to zrobione w granicy rozsądku, a jak słusznie zauważyliście, DNF-y mają w innych budach po 320 koni, więc 340 nie powinno wpłynąć na żywotność bardzo i o to mi chodzi .
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Movibonczuk pisze: ↑30 kwie 2024, o 13:13Ja mam skrzynie 6 wiec z 7 pewnie tez byloby troche mniej (zwlaszcza na autostradach).
Kolejna wrzutka spalania, tym razem trasa 2700km i spalanie 7.5l/100km, tutaj opis szczegółowy:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 22#p449822
Opis uwzględnia też trochę na temat "robienia szóstki z przodu", zapraszam
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 mar 2024, o 10:21
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
W majówkę mi się trafiła okazja na pierwszą dłuższą trasę nowym autem i muszę przyznać że jestem bardzo mile zaskoczony.
Poznań - Bawaria: 853 km, spalanie 7,6 l/100, średnia prędkość 104 km/h
Bawaria - Poznań: 842 km, spalanie 8,2 l/100, średnia prędkość 114 km/h
Względem poprzedniej O3 RS TSI DSG6 różnica dzięki skrzyni 7-biegowej na długich i szybkich trasach na korzyść SS3 jest ogromna. Do tego większy bak daje naprawdę przyzwoite zasięgi pomiędzy tankowaniami
Poznań - Bawaria: 853 km, spalanie 7,6 l/100, średnia prędkość 104 km/h
Bawaria - Poznań: 842 km, spalanie 8,2 l/100, średnia prędkość 114 km/h
Względem poprzedniej O3 RS TSI DSG6 różnica dzięki skrzyni 7-biegowej na długich i szybkich trasach na korzyść SS3 jest ogromna. Do tego większy bak daje naprawdę przyzwoite zasięgi pomiędzy tankowaniami
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
I po co komu jeszcze diesel?sleeper pisze: ↑16 maja 2024, o 10:01 W majówkę mi się trafiła okazja na pierwszą dłuższą trasę nowym autem i muszę przyznać że jestem bardzo mile zaskoczony.
Poznań - Bawaria: 853 km, spalanie 7,6 l/100, średnia prędkość 104 km/h
Bawaria - Poznań: 842 km, spalanie 8,2 l/100, średnia prędkość 114 km/h
Względem poprzedniej O3 RS TSI DSG6 różnica dzięki skrzyni 7-biegowej na długich i szybkich trasach na korzyść SS3 jest ogromna. Do tego większy bak daje naprawdę przyzwoite zasięgi pomiędzy tankowaniami
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Ano po to że dizel wyjdzie poniżej 5 L przy takich trasach
Już nie kurak....
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Jeździłem poprzednio 2.0d w bmw które miało ok 220 km i potrafiło jak napisałeś spalić 5l w trasie. Już bym do tego nie wrócił odkąd mam ten silnik. Nie widzę wartości dodanej z tych paru litrów mniej.
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Trzeba sobie jakoś swój wybór wytłumaczyć. Ważne żeby być z niego zadowolonym.
Mi natomiast diesel pasuje bo po prostu lubię jak mi auto mało pali. Niby mógłbym jeździć benzyną i patrząc na wyniki tu podane spalać te 50-100% więcej, ale wybrałem sobie traktorka i jak na razie odpukać jest ok i oby tak dalej. Może przy następnym aucie wybiorę inaczej i wezmę choćby elektryka, czy tam hybrydę kto wie.
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Widzisz,kto co lubi... . Ja po parunastu latach wróciłem do dizelka.
Mnie jakoś moc nie jara bo jej nie wykorzystasz w pełni w prozie życia codziennego... No chyba że starasz przesiąść się na komunikację miejską .
Ps. Miałem auta od 1.0L do 3.0L różnych.mocy i naprawdę da rade tym jeździć.
Tak, w trasie to nie ma aż tak wiele oszczędności jeżdżąc 110km/h. Ale jak zaczniesz trochę pociskać ni to różnica robi się znaczną.
Tryb ECO i normalna jazda 50/50 miasto/autostrada z tymi średnimi 100km/h.
Mnie jakoś moc nie jara bo jej nie wykorzystasz w pełni w prozie życia codziennego... No chyba że starasz przesiąść się na komunikację miejską .
Ps. Miałem auta od 1.0L do 3.0L różnych.mocy i naprawdę da rade tym jeździć.
Tak, w trasie to nie ma aż tak wiele oszczędności jeżdżąc 110km/h. Ale jak zaczniesz trochę pociskać ni to różnica robi się znaczną.
Tryb ECO i normalna jazda 50/50 miasto/autostrada z tymi średnimi 100km/h.
Już nie kurak....
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Z tego co tu patrzę po przytaczanych wynikach to nawet na spokojnej trasie gdzie różnica jest najmniejsza to wychodzi około 8 zamiast powiedzmy tych 5 litrów. Także nawet wtedy jest to nawet ponad 50% więcej. W innych scenariuszach róznica może się powiększyć, ale trzeba przyznać że to jednak 4x4 i inna moc. TSI ośka 190 koni aż tyle pewnie nie spali.
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
No ja akurat TSI 220 km miałem w ośce i teraz tdi 190 km także w ośce.
Różnice widzę znaczne..
Może to nie wyznacznik ale taka obserwacja : rano po odpaleniu i przejechaniu 2 km w TSI spalanie 17L a w tdi 9,7
Różnice widzę znaczne..
Może to nie wyznacznik ale taka obserwacja : rano po odpaleniu i przejechaniu 2 km w TSI spalanie 17L a w tdi 9,7
Już nie kurak....
-
- Posty: 1186
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Owszem, ale nie w napędzie AWD
Ale nawet jak w AWD spali o 2 litry mniej niż 2.0 TSI 280 to nadal jest maksymalnie 150zł różnicy na 1000km. Mnie diesel nie kupuje ze wszystkimi wadami, za których brak chętnie zapłacę 150zł na 1000km.
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Ano pewnie że tak . Jak kto woli.
Ja do pracy pokonuje dziennie 100 km.. Więc... . W miesiącu to robi się 40L paliwa,co daje 3/4 zbiornika w miesiącu.
Miałem TSI 220 więc wiem jak to jest,przy jeździe naprawdę emrycką potrafił zejść poniżej 6L na 100km.
Ja do pracy pokonuje dziennie 100 km.. Więc... . W miesiącu to robi się 40L paliwa,co daje 3/4 zbiornika w miesiącu.
Miałem TSI 220 więc wiem jak to jest,przy jeździe naprawdę emrycką potrafił zejść poniżej 6L na 100km.
Już nie kurak....
Re: [S3] 280 KM - silnik DNFE spalanie
Mi się po prostu podoba że duże wygodne auto z przyzwoitą mocą pali mi tyle samo, albo i mniej co jakiś miejski kapsel.
Fajny jest też zasięg który zapewnia. Byłem np w tym roku w Holandii i nie musiałem tankować za granicą, tylko objechałem na polskiej ropce. Niemcy zachodnie tak samo. Teraz na majówkę w Grecji zamiast lać za ponad 7 za litr po drodze, czy na miejscu tankowałem tylko w Polsce i Macedonii za te 5 z hakiem. Nie są to pewnie duże różnice, można nawet na nie nie zwrócić uwagi, ale za samą różnicę w cenie paliwa po drodze można sobie pójść na obiad nad morzem. Co kto lubi i tyle.
Fajny jest też zasięg który zapewnia. Byłem np w tym roku w Holandii i nie musiałem tankować za granicą, tylko objechałem na polskiej ropce. Niemcy zachodnie tak samo. Teraz na majówkę w Grecji zamiast lać za ponad 7 za litr po drodze, czy na miejscu tankowałem tylko w Polsce i Macedonii za te 5 z hakiem. Nie są to pewnie duże różnice, można nawet na nie nie zwrócić uwagi, ale za samą różnicę w cenie paliwa po drodze można sobie pójść na obiad nad morzem. Co kto lubi i tyle.