Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Tekaj
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2021, o 08:15
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: Tekaj »

Założony nowy temat żeby nie śmiecić w dziale Kupna Superba.
Krótko - problem to wibracje na biegu jałowym które występują od nowości aż do teraz. Obecny przebieg 7 tys.
km. Zgłosiłem problem w ASO. Sprawdzili poduszki silnika i skrzyni i stwierdzili że wszystko jest ok i ten typ tak ma. W między czasie porównałem drgania z 2 Superbem tym samym silnikiem i skrzynią (DSG).


( o lewej mój egzemplarz, po prawej kolegi jako odniesienie)
Jak widać na nagraniu drgania są dużo mniejsze. Wg mnie coś jest nie tak. W rzeczywistości te drgania są irytujące, bo są mocno odczuwalne na kierownicy, pedałach i fotelach.
artho
Posty: 1186
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: artho »

Ten Typ Tak Ma. Niestety.
Kylo125
Posty: 220
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: Kylo125 »

Jeśli coś ci to pomoże to proszę.
Tekaj
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2021, o 08:15
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: Tekaj »

artho pisze: 8 maja 2024, o 17:13 Ten Typ Tak Ma. Niestety.
Ok. Rozumiem. Czuć w zasadzie zawsze wibracje na postoju w tym silniku. Ale jeśli są delikatne to mnie to nie przeszkadza. Natomiast bardzo często są one mocne, co prezentują drgania na butelce, a dla użytkownika są naprawdę irytujące. Już nie będę wnikał dlaczego w dieslu 150KM w DSG i w Volkswagenie takich wibracji nie ma, natomiast tu jest odchyłka nawet w stosunku do innych egzemplarzy Superbów.
Kylo125 pisze: 8 maja 2024, o 18:24 Jeśli coś ci to pomoże to proszę.
Dzięki pomoże jako materiał porównawczy i argument dla serwisu, że w innych egzemplarzach te drgania nie występują.

Btw. Sugerowałem ASO, że może to kwestia za niskich obrotów jałowych. Efekt się pojawia, przy ok. 750 obr/min. Zapytałem o możliwość korekty obrotów minimalnych, ale powiedzieli, że nie da się tej wartości zmienić i jedynie mogą wgrać aktualizację softu. W tym przypadku soft jest aktualny. Czy ktoś się orientuje czy ASO faktycznie nie ma możliwości korekty wartości obrotów jałowych czy Serwis w którym byłem nie chciał/ nie umie tego zrobić. Sporo jest historii w których jedno ASO mówi że coś jest nie zrobienia a drugie mówi „ bez problemu” stąd moja podejrzliwość.
Kylo125
Posty: 220
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: Kylo125 »

Jak pisałem jak też czuję lekkie telepanie, tylko akurat po wodzie w butelce tego nie widać za bardzo.
To u ciebie to na zimnym czy ciepłym silniku?
Awatar użytkownika
mackowski30
Posty: 188
Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: RST / TSA

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: mackowski30 »

Moim zdaniem ewidentnie jest coś nie tak.. po drganiach butelki widać, że te są rytmiczne i w takich samych odstępach.
Na moje oko kuleje skrzynia lub dwumas, ale tu muszą wypowiedzieć się eksperci ;)
Tekaj
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2021, o 08:15
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: Tekaj »

Kylo125 pisze: 10 maja 2024, o 12:08 Jak pisałem jak też czuję lekkie telepanie, tylko akurat po wodzie w butelce tego nie widać za bardzo.
To u ciebie to na zimnym czy ciepłym silniku?
Wideo jest nagrane na ciepłym. Ale zdarza się na zimnym tj. Olej nie ma 60 stopni a płyn chłodzący 90.

Moim zdaniem ewidentnie jest coś nie tak.. po drganiach butelki widać, że te są rytmiczne i w takich samych odstępach.
Na moje oko kuleje skrzynia lub dwumas, ale tu muszą wypowiedzieć się eksperci ;)
Chyba skrzynie i dwumasy nie chcą ruszać na początku. ;)

Ciąg dalszy historii jest taki, że byłem w serwisie w poniedziałek. Pokazałem i nagrania porównawcze. Sprawdzili jeszcze raz poduszki, zrobili jazdę testową i zdiagnozowali że akumulator ma 80% poziom naładowania ( uchwyt na telefon z ładowarką ciągnie energię nawet po zgaszeniu silnika) wg. technika powoduje to częste włączanie się alternatora(?) na niskich obrotach i wibracje. W następny poniedziałek zostawiam auto na 2 dni do naładowania akumulatora i potem testowania czy problem zniknie.

Dziwna mi się wydaje ta diagnoza, chyba że alternator jest na elektrosprzęgle i na obrotach jałowych przy naładowanym aku jest odłączany, żeby zmniejszyć emisję. Zresztą nawet gdyby się wyłączał i włączał to ecu powinno kompensować obciążenie silnika. No nic zobaczymy.
Kylo125
Posty: 220
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: Kylo125 »

Coś w tym może być bo ja u siebie czuję właśnie te drgania nieco bardziej tylko czasami. Może to zależy właśnie od obciążenia alternatora kto wie? Najlepiej włożyć w gniazdko 12v np ładowarkę z woltomierzem i sprawdzić samemu czy drgania występują wtedy gdy ładuje.
Jeszcze co do alternatora to wydaje mi się że jest w jakiś sposób odłączany. Kiedyś jechałem właśnie z taką ładowarką w gniazdku i z tego co pamiętam to np przy hamowaniu silnikiem napięcie rosło na ponad 14 wolt, a przy przyspieszaniu np 12 z hakiem było.
Tekaj
Posty: 25
Rejestracja: 30 maja 2021, o 08:15
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wibracje silnika na jałowym - 2.0 TDI 200KM - nowy samochód

Post autor: Tekaj »

Jest nawet na tym forum temat dotyczący ładowania nawet z artykułem na temat obecnych rozwiązań dotyczących ładowania.
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/44 ... iecia.html

Tyle, że z tego artykułu wynika, że właściwie komputer steruje regulatorem napięcia, a także steruje obrotami silnika komunikując się z alternatorem, więc w zasadzie nawet przy rozładowanym aku nie powinno być wibracji, tylko silnik będzie częściej zwiększał obroty jałowe żeby go naładować.
Sądzę że chcą sprawdzić wszystkie inne możliwości przed jakąś grubsza diagnostyką typu sprzęgła czy dwumasa przez to że auto świeże.
ODPOWIEDZ