[S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 752
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: rowerek »

Nowe BMW 5 i 7 też już mają wyższy poziom autonomiczności, ALE w zależności od prędkości. Level 3 jest tylko do 60km/h, a level 2 do 130km/h. Powyżej tej prędkości masz już 'tylko' de facto adaptacyjny tempomat.

Pamiętajmy też, że level 3 to jest opcja, w której nie potrzeba nawet uwagi kierowcy, tzw. "Eyes off, hands off", czyli możesz w aucie oglądać filmy zza kierownicy itd..

W A8 masz skaner laserowy, to on pełni funkcje wspomagającą, a nie zastępującą kierowcę. Hardwarowo jest gotowa na level 3, ale ze względu na przedłużające się prace legislacyjne (debiut w 2017 i mydlenie klientom przez 5 lat oczu) się wycofali z tego w A8 i A6.

BTW. Autopilot Tesli przez wiele lat też był 'tylko' level 2.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

zalezi
Posty: 435
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: zalezi »

Tak patrząc uczciwie na S4 to jest to mikroupgrade względem S3 FL. No i szkoda, że silnik nie ten sam co zawsze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
artho
Posty: 1186
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

Tak niestety pod niektórymi względami S4 to jest downgrade względem S3 polifta. Wygląd niby odświeżony, ale złagodzony, wnętrze także odświeżone ale ma mniej przycisków i nowy system infotainment, którego osobiście nie jestem fanem. Gama silnikowa na ten moment pogorszona, chociaż czekam na testy hybryd bo te zapowiadają się bardzo dobrze. Przełomowych nowości brak.

Szczerze ? Będę bardzo długo i poważnie się zastanawiał jakie kolejne główne auto kupić.
artho
Posty: 1186
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

Ja naprawdę wierzyłem w generację S4. Może nie tak aby zamawiać w ciemno, ale wierzyłem, że to będzie udana generacja……

Dzisiaj widzę, że nie jest a przynajmniej jeszcze nie teraz. Natomiast trzymam kciuki aby w ciągu 2 lat jednak szala się przechyliła.
criav
Posty: 43
Rejestracja: 12 gru 2022, o 19:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: criav »

Czy ktoś, kto ma lub miał webasto w S3 lub ewentualnie innym aucie mógłby podpowiedzieć, czy warto? Rozważam dobranie tej opcji i zastanawiam się nad tym, na ile jest to efektywne.

Auto parkuję na zewnątrz, więc teoretycznie widzę w tym benefit taki, że zimą przed wyjściem z domu auto się rozgrzeje. Jak mocno się wtedy nagrzewa auto? Do stopnia, że np. szyby się rozmrożą? W aucie będzie już ciepło?

Druga sprawa - teoretycznie latem dmuchawa chłodzi wnętrze auta. Wiem, że nie ma co liczyć na efekt klimy, ale czy faktycznie będzie zauważalnie chłodniej, jeśli wcześniej 20 minut będzie chodził nawiew z webasto?
artho
Posty: 1186
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

criav pisze: 8 maja 2024, o 14:35 Czy ktoś, kto ma lub miał webasto w S3 lub ewentualnie innym aucie mógłby podpowiedzieć, czy warto? Rozważam dobranie tej opcji i zastanawiam się nad tym, na ile jest to efektywne.
Uruchamiając fabryczne webasto (zwane w skodzie grzaniem postojowym) na pół godzinki przed wyruszeniem po prostu w najmocniejsze mrozy wchodzisz do cieplejszego wnętrza. Niestety w S3 webasto nie grzało foteli ani kierownicy, więc te nadal będą zimne i nagrzeją się dopiero po minucie-dwóch od ręcznego uruchomienia ich już po uruchomieniu silnika.
criav pisze: 8 maja 2024, o 14:35 Auto parkuję na zewnątrz, więc teoretycznie widzę w tym benefit taki, że zimą przed wyjściem z domu auto się rozgrzeje. Jak mocno się wtedy nagrzewa auto? Do stopnia, że np. szyby się rozmrożą? W aucie będzie już ciepło?
W aucie będzie sporo cieplej niż na zewnątrz, szyby także potrafią się rozmrozić jeżeli były tylko pokryte delikatną warstwą szronu. Jeżeli był lód bądź śnieg na samochdozie to sam nie spłynie niestety 😆
criav pisze: 8 maja 2024, o 14:35 Druga sprawa - teoretycznie latem dmuchawa chłodzi wnętrze auta. Wiem, że nie ma co liczyć na efekt klimy, ale czy faktycznie będzie zauważalnie chłodniej, jeśli wcześniej 20 minut będzie chodził nawiew z webasto?
Chłodno nie będzie, bo wentylowanie nie uruchamia klimatyzacji natomiast wnętrze będzie dobrze przewietrzone i nic nie będzie parzyć po dotknięciu.
artho
Posty: 1186
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

Na kanale 1001cars jest już test najnowszych systemów wspomagających kierowanie:



Czyli potwierdzam: zero zmian względem S3 facelift :(
Awatar użytkownika
lordxan
Posty: 131
Rejestracja: 18 paź 2015, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: S4
Imię: Rafał
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: lordxan »

artho pisze:
criav pisze: 8 maja 2024, o 14:35 Czy ktoś, kto ma lub miał webasto w S3 lub ewentualnie innym aucie mógłby podpowiedzieć, czy warto? Rozważam dobranie tej opcji i zastanawiam się nad tym, na ile jest to efektywne.
Uruchamiając fabryczne webasto (zwane w skodzie grzaniem postojowym) na pół godzinki przed wyruszeniem po prostu w najmocniejsze mrozy wchodzisz do cieplejszego wnętrza. Niestety w S3 webasto nie grzało foteli ani kierownicy, więc te nadal będą zimne i nagrzeją się dopiero po minucie-dwóch od ręcznego uruchomienia ich już po uruchomieniu silnika.
criav pisze: 8 maja 2024, o 14:35 Auto parkuję na zewnątrz, więc teoretycznie widzę w tym benefit taki, że zimą przed wyjściem z domu auto się rozgrzeje. Jak mocno się wtedy nagrzewa auto? Do stopnia, że np. szyby się rozmrożą? W aucie będzie już ciepło?
W aucie będzie sporo cieplej niż na zewnątrz, szyby także potrafią się rozmrozić jeżeli były tylko pokryte delikatną warstwą szronu. Jeżeli był lód bądź śnieg na samochdozie to sam nie spłynie niestety Obrazek
criav pisze: 8 maja 2024, o 14:35 Druga sprawa - teoretycznie latem dmuchawa chłodzi wnętrze auta. Wiem, że nie ma co liczyć na efekt klimy, ale czy faktycznie będzie zauważalnie chłodniej, jeśli wcześniej 20 minut będzie chodził nawiew z webasto?
Chłodno nie będzie, bo wentylowanie nie uruchamia klimatyzacji natomiast wnętrze będzie dobrze przewietrzone i nic nie będzie parzyć po dotknięciu.
W S4 bez dokupienia webasto można teraz zdalnie przez komórkę włączyć wentylację na 30 minut, oczywiście bez klimy. Za to jeśli silnik był rozgrzany to też będzie grzało przez pewien czas.
Obrazek
"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem. Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem" KAZIK
artho
Posty: 1186
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

W przypadku S3 i wersji z webasto facelift można uruchomić ogrzewanie lub wentylację na 60 minut. Nie wiem jak w S4.
criav
Posty: 43
Rejestracja: 12 gru 2022, o 19:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: criav »

lordxan pisze: 8 maja 2024, o 15:59 W S4 bez dokupienia webasto można teraz zdalnie przez komórkę włączyć wentylację na 30 minut, oczywiście bez klimy. Za to jeśli silnik był rozgrzany to też będzie grzało przez pewien czas.
Obrazek
Cenna wskazówka. Ciekawe, która moc nawiewu jest w takim razie efektywniejsza - z auta, czy z webasto. No i rozumiem, że zimą webasto będzie skuteczniejsze niż seryjny nawiew.

Ech, gdyby webasto kosztowało 2 tysiące to by człowiek mniej się zastanawiał, a 6 to już spora kasa jeśli koniec końców miałoby to nie spełnić moich oczekiwań.
Cienki221
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: O-ka

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: Cienki221 »

[/quote]
Cenna wskazówka. Ciekawe, która moc nawiewu jest w takim razie efektywniejsza - z auta, czy z webasto. No i rozumiem, że zimą webasto będzie skuteczniejsze niż seryjny nawiew.

Ech, gdyby webasto kosztowało 2 tysiące to by człowiek mniej się zastanawiał, a 6 to już spora kasa jeśli koniec końców miałoby to nie spełnić moich oczekiwań.
[/quote]
Ja od 10lat kupuje tylko auta z webasto, obecnie mam s3fl i webasto używam w zimę, cały czas, oczywiście jak auto nie stoi w garażu. Szyby odmrożone, w aucie ciepło (mam welury więc i fotel szybciej przyjmuję ciepło z auta) dodatkowo płyn chłodniczy ma 90c i automatycznie silnik szybciej dostaje temp roboczej, nie ma tak ostrego zimnego startu. Ale zawsze ustawiam na maxymalny czas, 60min. Dla mnie must have. I cena nie jest aż taka duża w skodzie, w bmw g30, w 2018r ta opcja kosztowała około 10tys zł
komoornik
Posty: 1070
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: komoornik »

zalezi pisze: 8 maja 2024, o 11:52 W DE w BMW aktywny tempomat nawet widzi światła czerwone/zielone i reaguje na nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W PL też mi widzi i reaguje. Podobnie jak i mam asystenta zmiany pasa ruchu.

Wykodowałem sobie ograniczenia regionalne 8-)
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 752
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: rowerek »

Audi ma fajny ficzer w niektórych miastach w DE (i cały czas się rozrasta), że auta od MY20 z asystentem znaków i pakietem navi online (w USA już od MY16, ale z Naszej perspektywy, to niezbyt istotne) 'gadają' z sygnalizacją świetlną i pokazują na virtual cockpit z jaką prędkością jechać, żeby się na zieloną falę łapać. Światła wysyłają informację na serwer w czasie rzeczywistym i wysyłają do aut.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



artho
Posty: 1186
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: artho »

Swoją drogą czy współczesne samochody rozmawiają z dynamiczną sygnalizacją drogową? Przejeżdżając przez Austrię jestem zawsze zdumiony jak dobrze działa odczytywanie znaków, tzn. ograniczeń prędkości. Ba, nie działa to jedynie dobrze, tzn. odczytuje znaki, które są np. zakryte przez przejeżdżający inny pojazd ale poprawnie odczytuje także dynamiczne ograniczenia prędkości, zmienne w zależności od pogody czy zanieczyszczenia powietrza. Chodzi oczywiście o tablice LED, które wyświetlają znak ograniczenia a prędkość się nieraz różni - czasem jest nieograniczone, czasem to 120km/h czasem nawet 100km/h.

Czy system w moim Superbie łączy się z jakąś austriacką bazą danych aby pobrać te informacje?
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 752
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy

Post autor: rowerek »

Dwie rzeczy. Po 1. Kamery też są odpowiednio uczone tablic led, więc potrafią je wyłapać i odczytać. Po 2. Tak, obecne nawigacje online ściągają też informacje o remontach, ograniczeniach prędkości z serwerów zarządców dróg i wiele zależy od tego jak sumiennie Ci zarządcy dają odpowiedni 'wsad'. Nawet S3 przedlifty z mib2.5 z aktywnymi usługami online ciągną takie dane.
Ogólnie jest taka ciekawa sytuacja, że o ile z fabrycznej navi w PL właściwie nie bardzo korzystam, to jak się tylko przekroczy granicę, to nagle wszystko zaczyna zarąbiście hulać i sensownie prowadzić. Czy to w Audi, czy w Superbie.


Starszego typu nawigacje bazują tylko i wyłącznie na komunikatach TMC (czyli de facto inf. wysyłana m.in. za pomocą fal radiowych fm, rds), a te mają niestety dosyć długą zwłokę i często inf. o czymś dostajesz po fakcie, albo jak już za późno na zmianę drogi itd.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ