2.0 tdi BKP dymi

Tematy nie związane z Superbem
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

2.0 tdi BKP dymi

Post autor: pgasper »

Witam kolegow.

Mam problem z passatem. Otóż wymienialem koledze komplet rozrzadu - pasek, rolki i pompe wody.
Uzywalem blokad, nie robilem tego pierwszy raz. Nie mialem wczesniej takich sytuacji.

Po wymianie i sprawdzeniu wszystkiego, zlozeniu do kupy, zostalem poproszony o pezejechanie sie owym autkiem z nogą w podlodze - jazda na maksymalnym przyspieszeniu od 0 do 150kmh po kilka razy "w te i w tamte". Wszystko bylo okej. Plynne przyspieszanie, lepsza praca silnika niz przed wymiana, troche zmniejszone spalanie.
Po tych "rajdach" samochod postawilem, dalem popracowac kilka minut zeby sie schlodzil i zgasilem silnik.

Nastepnego dnia slysze od kolesia, ze jak jedzie spokojnie - okolo 1200-1800 obr/min - to samochod mu szarpie, przerywa, bywa ze zadymi.
Poprodil mnie zeby sprawdzil ustawienie rozrzadu. Tak uczynilem rozebralem obudowy paska i sprawdzilem czy blokady wchodzą. Okazalo sie ze na walku ssacym blokada weszla ciezko, ale weszla. Poluzowalem wiec po 3 sruby na kazdym walku i zrobilem tak zeby blokady ma walkach rozrzadu i na wale wchodzily lekko jak w maslo. ZROBIONE!
2 obroty walem i wsadzam blokady-pasuje.
Skladam do kupy i jedziemy. Nie przerywa i nie dymi.
Nazajutrz dzwoni do mnie znow i mowi ze juz nie przerywa, ale zaczal dymic. Na bialo.
Wiec z niedowierzaniem, ale jade do niego znowu. Podpinam vcds i wszystko okej!
Sprawdzalem kat wtrysku, synchronizacje, dawki paliwa, bipy, egr, turbo.
Wszystko w normie.

Gosc wiec caly czas twierdzi ze to ja popsulem mu auto, a ja ze nie popsulem.
No ale skoro przed wymiana paska bylo dobrze (przed tym rajdowym przyspieszabiem po wymianie tez)
A teraz jest zle, a ja nie mam juz wiecej co sprawdzac, wzial kase w dlon i poszedl do ASO.
Tam zrobili mu wszystkie testy co ja plus sprawdzenie ponowne rozrzadu i pare innych sprawdzen. Byli pid wrazeniem kondycji silnika, ale nie byli w stanie powiedziec, co sie stalo ze sie zesralo.

Odebral wiec samochod od nich, zaplacil ponad 300 funtow i auto dalej wali dymem.

Wymyslilismy ze moze uszczelki na pompkach. Wymienilismy je i dalej to samo.

Rece mi opadly.


Czy ktos z was wie moze gdzie jeszcze mozna szukac powodu dymienia?

PS. Turbo wymienione 2 lata temu na nowego Gareta, pompki wymienione na nowe 1.5 roku temu na nowe ( akcja serwisowa)

Pozdrawiam,
Pawel
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: 2.0 tdi BKP dymi

Post autor: skodaman »

Sprawdz czy oleju nie ubywa, jeśli ubywa go szybko to będzie turbina, lub może poszły uszczelniacze zaworów. Jak zdejmiesz głowice to zobaczysz czy tylko uczelniacze czy też jeszcze gniazda zaworów. Sprawdź też wcześniej EGR czy nie zapchany.
Jesteś 100% pewny że po zmianie rozrządu wszystko jest na znakach i wchodzą blokady na wale korbowym i rozrządu? Sprawdziłeś znak na kole zamachowym/dwumasie przez otwór serwisowy w skrzyni czy pokrywa się jak wszystko ustawione?
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: 2.0 tdi BKP dymi

Post autor: pgasper »

Tu jest skrzynia dsg. Nie wiem czy tam jest takie cos. ELSA WIN nic o tym nie mowi. Ale jezelu jest takie cis i znak sie nie pokrywa, tzn ze moze jest zerwany klin na kolku pasowym na wale korbowym....
Oleju nie ubywa. Raczej bym powiedzial ze moze przybywa, ale uszczelniacze wtryskow wymienilem wczoraj i bez zmiany z kopceniem. Zastanawia mnie to, dlaczego wczesniej nie kopcil...
Moze turbo padlo po rajdowych testach? Wlasciciel jezdzi baaardzo spokojnie po 5km w jedna strone do pracy 5 razy w tygodniu.
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: 2.0 tdi BKP dymi

Post autor: skodaman »

Być może turbo, w tamtym tygodniu miałem też paska 1.9 AWX na wymianę turbiny bo stara brała już olej i to sporo i był duży luz na wirniku, koles przywiózł jakąś turbine po regeneracji, a po jej założeniu auto zaczęło dymic na biało/siwo i po kilku godzinach spalilo ponad 2, 5l oleju. Koles też zaczął buczec że to moja wina. Po powturnej zmianie na jego oryginalne stare turbo wszelkie objawy dymienia ustały. Gość musiał zapłacić podwójnie za wymianę turbiny i pojechał dochodzić swoich praw do firmy gdzie kupił ta regenerowaną turbine :D
A sprawdziłeś czy napinacz porządnie siedzi i czy przypadkiem nie wyskoczył z otworu?
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: 2.0 tdi BKP dymi

Post autor: pgasper »

Napinacz siedzi dobrze. Turbiny nie sprawdzalem walka bo to jest b6 i siedzi za silnikiem. Nie mam juz zdrowia do tego samochodu. Ale zawsze bylem pewien ze olej bedzie dymic na niebiesko.
ODPOWIEDZ