bujanie na boki przy wyższych prędkościach
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Myślę, że jak dojadę do Ciebie w przyszłym tygodniu to już będę wiedział wszystko, albo przynajmniej dużo więcej...
Nie jestem zbyt chętny na zmianę amorków w nowym aucie...
Nie jestem zbyt chętny na zmianę amorków w nowym aucie...
- + SUPERboska +
- Posty: 173
- Rejestracja: 24 sie 2011, o 14:16
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: wielkopolska
- Kontakt:
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
+ SUPERboska + pisze:Od jakiegoś czasu mam wielki problem i już się poddaje : od około 120km/h na równej drodze tył zaczyna chodzić lewo prawo , strach w ogole jechać więcej bo jest jeszcze gorzej, na nierównościach natomiast jak wjedzie w nierówność to zamiast tłumic to jeszcze bardziej go rozkręca ,auto mam od salonu nie było nigdy uderzone
-początkowo myślałem ze na zimowych buja bo miękka guma ale weszły letnie kapcie i to samo
-wyważanie wszystkich kół i zimowych i letni po raz drugi
-sprawdzanie geometrii
-szarpaki
Amortyzatory,stabilizatory,wachacze,tuleje,opony,koła wszystko Si
HELP ME !
NO właśnie czas wyjaśnić co było powodem bujania samochodem :
zostały wymienione amortyzatory tył oraz dwa wachacze : wynik : autem przestalo rzucac i w koncu mogę normalnie jezdzic . po wymianie zalowalem trochę ze nie wymienilem najpierw wachacza i jak by nie przeszło to amory ale raz sie zyje najwazneijsze ze jest porządku
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Mam pytanie do Lec, z tego co piszesz to założyłeś KYB ULTRA-SR do OII RS gdzie zawieszenie jest lekko obniżone bodajże -20mm, powiedz mi jak się auto sprawuje z tymi KYB Ultra-SR i skodowskimi sprężynami ze sportowego zawieszenia? No chyba że sprężynki też zmieniłeś?lec pisze:dato - tak czy inaczej zmien amory. Moja seria z RS to byla tragedia, seria z S2 kanapowa to juz wogole musi byc dramat.... auto kladlo sie na zakretach ,rowniez myszkowalo itp itd.... jako ciekawostke podam ze O2 (mocniejsze) maja takie same amory z przodu jak S2 a jednak masy samochodow nieporównywalne. Zaloz sobie KYB Ultra-SR i bedziesz mial spokoj a komfort na seryjnych springach pozostanie nadal sensowny (plomby nie wyskakują). Jako druga ciekawostke podam ze moje przednie amory (przypominam ze mam zawieszenie pseudo sport z RS) po 15kkm bylem w stanie bez specjalnego wysilku jedna reką zdusic do konca... KYB Ultra-SR dwoma udawalo mi sie na ok 3cm
seryjna zawiecha jest dobra na taxi - to w sumie 4-ta skoda u mnie , potwierdzilo sie to w Fabii, O1, O2, S2....
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Witam!!
Wątek dość stary, ale mam podobny problem, zauważyłem, że kołysanie nie zawsze jest takie same (i większe przy obciążonym aucie) i mam wrażenie, że kierownica jest wtedy bardziej wiotka. Na zimówkach zdecydowanie mniej wyraźne wrażenia. Dajcie znać jeśli komuś udało się rozwiązać problem. Dodam, że zawieszenie mam miesiąc temu wymienione.
Wątek dość stary, ale mam podobny problem, zauważyłem, że kołysanie nie zawsze jest takie same (i większe przy obciążonym aucie) i mam wrażenie, że kierownica jest wtedy bardziej wiotka. Na zimówkach zdecydowanie mniej wyraźne wrażenia. Dajcie znać jeśli komuś udało się rozwiązać problem. Dodam, że zawieszenie mam miesiąc temu wymienione.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Skoro na zimówkach mniej wyraźne to znaczy, że masz pływające letnie opony. Pochwal się jakie. Przy jakich prędkościach pływa? W zakrętach? Na autostradach?
Na co wymieniałeś zawieszenie? Ori czy zamienniki?
Na co wymieniałeś zawieszenie? Ori czy zamienniki?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Witam
Oponki to Brighstone RE 050 (kierunkowe), nówki. Problem był bardzo nasilony na starych Pirelkach PZero, ale były one mocno wytarte. Nie wiem czy w zimie mniejsze nasilenie problemu nie jest związane z wolniejszą jazdą. Objawy są nieprzyjemne przy prędkościach 160-180, ale głównie przy obciążeniu (2 osoby dorosłe z bagażem). Sam jeździłem nawet >210 i nie było tego czuć. To co napisałem wcześniej to bardzo trudno w tych przypadkach utrzymać kierownicę prosto, bo jest bardzo wiotka (praktycznie brak oporów). Nie wiem czy mam org. czy zamienniki. Autem zajmuje się zaufany mechanik (zorientuje się co mi powtykał
Dzięki za zainteresowanie
Ps. Bujanie jest na prostej autostradzie, tak że aby zmniejszyć kiwanie jeżdżę śladem węża
Oponki to Brighstone RE 050 (kierunkowe), nówki. Problem był bardzo nasilony na starych Pirelkach PZero, ale były one mocno wytarte. Nie wiem czy w zimie mniejsze nasilenie problemu nie jest związane z wolniejszą jazdą. Objawy są nieprzyjemne przy prędkościach 160-180, ale głównie przy obciążeniu (2 osoby dorosłe z bagażem). Sam jeździłem nawet >210 i nie było tego czuć. To co napisałem wcześniej to bardzo trudno w tych przypadkach utrzymać kierownicę prosto, bo jest bardzo wiotka (praktycznie brak oporów). Nie wiem czy mam org. czy zamienniki. Autem zajmuje się zaufany mechanik (zorientuje się co mi powtykał
Dzięki za zainteresowanie
Ps. Bujanie jest na prostej autostradzie, tak że aby zmniejszyć kiwanie jeżdżę śladem węża
Ostatnio zmieniony 22 lip 2013, o 21:53 przez knacklek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Jak znajomy mechanik to na 99% zamienniki. Czujesz to przy wietrze czy niezależnie od wiatru?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Pewnie nic szczególnie mądrego się nie wymyśli. Ja miałem podobny problem (autostrady od 160 w górę) i rozwiązałem go zmieniając amortyzatory na sportowe. Superb jest dość miękki i pływający na drodze więc na zwykłym zawieszeniu problem będzie występował. Jeśli nie jeździsz jakoś szczególnie dużo autostradami to chyba najlepiej się przyzwyczaić. Zmiany na sportowy zawias to wydatki i utrata komfortu.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Dzięki za zainteresowanie!
Zastanawiałem się, czy może mieć to coś wspólnego z "aktywnym" układem kierowniczym (czy jakoś tak to się nazywa), bo tak jak wspominałem, nie zawsze jest to tak bardzo odczuwalne.
Ja się raczej przyzwyczajam , ale żona mnie op...ala, że trupa kupiłem
Zastanawiałem się, czy może mieć to coś wspólnego z "aktywnym" układem kierowniczym (czy jakoś tak to się nazywa), bo tak jak wspominałem, nie zawsze jest to tak bardzo odczuwalne.
Ja się raczej przyzwyczajam , ale żona mnie op...ala, że trupa kupiłem
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
A ten układ kierowniczy u Ciebie jest jakoś bardziej aktywny niż u innych?
Wiele osób skarży się na podobny problem więc chyba niestety Ten Typ Tak Ma.
Wiele osób skarży się na podobny problem więc chyba niestety Ten Typ Tak Ma.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Ale jak Kolega sam jedzie 2,10 i nic nie czuje? Może to jednak zależy od wiatru?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 wrz 2013, o 20:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Tomek
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Mam ten sam problem z bujaniem.
Sprawdzalem amortyzatory, bylem na szarpakach, opony continental z lipca zeszlego roku , luzów nie ma i nie wiem co jeszcze mam zrobić. Auto mam ok. 2 lat i było wszystko ok. Bujać zaczeło od 4 miesięcy na początku delikatnie a teraz to nie da się jechać powyżej 140.
Sprawdzalem amortyzatory, bylem na szarpakach, opony continental z lipca zeszlego roku , luzów nie ma i nie wiem co jeszcze mam zrobić. Auto mam ok. 2 lat i było wszystko ok. Bujać zaczeło od 4 miesięcy na początku delikatnie a teraz to nie da się jechać powyżej 140.
Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach
Kolego ustaw właściwy samochód w profilu, bo nie wiadomo czy masz S1 czy S2. Jak S2 to wymień tylne drążki kierownicze - to jest najczęstsza przyczyna myszkowania auta. Nie widać ich zużycia na szarpakach. Po prostu wymień i będzie lepiej.