Ściąganie przy dodawaniu gazu

adamwo
Posty: 52
Rejestracja: 12 paź 2010, o 22:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: adamwo »

Niestety ja jezdzilem na letnich, potem założyłem zimówki i dokładnie to samo, wiec u mnie odpada na pewno problem opon.
BuryM
Posty: 27
Rejestracja: 6 lis 2010, o 12:56
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: BuryM »

JAcek, jezeli teraz nawet na Twoich oponach jest zdecydowanie lepiej, wiec cos zostalo zrobione. Chyba nie jest problemem zapytac sie co dokladnie a niewatpliwie dla mnie i dla Adamwo bylaby to juz jakas istotna informacja.

pozdrawiam
Subaru
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2010, o 16:32
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wwa

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: Subaru »

Może zmiana ciśnienia w oponach spowodowała że jest to mniej odczuwalne? Nie mówię że problem ustąpił ale może przy innym ciśnieniu nie szarpie kierownicą jak pierwotnie, szczególnie gdy w obu kołach napędowych ciśnienie nie jest takie samo?
JAcek
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2010, o 13:50
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: JAcek »

Koledzy - w serwisie powiedzieli mi, że KOMPLETNIE NIC NIE ROBILI - tylko zmienili koła z przodu na tył. Nie chce mi się w to wierzyć ponieważ tydzień wcześniej byłem z tym samym problemem, zmienili mi wtedy koła na swoje z demówki i problem nadal występował. Teraz otrzymałem informację, że tą demówkę też ściąga na prawo! I co uwierzylibyście? Dlatego IMO coś robili -ale z jakiegoś powodu nie chcą się przyznać. Jak tylko wyjadę w poniedziałek w dłuższą trasę to podzielę się uwagami, Pozdrawiam
BuryM
Posty: 27
Rejestracja: 6 lis 2010, o 12:56
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: BuryM »

Panowie, przejrzalem juz chyba wszystkie fora i watki odnosnie sciagania samochodu i w 99% przypadkow przyczyna bylo albo zle ustawienie geometrii, zuzyte elementy zawieszenia albo opony – zarowno te nowe jak i uzywane. Jezeli wyeliminujemy dwie pierwsze mozliwosci w naszych przypadkach (zakladamy, ze ASO wszystko dokladnie sprawdzilo i my ciagle wierzymy w ich fachowosc) to pozostaja nam opony a dokladnie mowiac pytanie: czy sa to opony kierunkowe czy asymetryczne. Pare osob pisalo, ze opony kierunkowe ze wzgledu na ich cechy budowy (bieznik), moga powodowac sciaganie samochodu w zaleznosci od rodzaju nawierzchni i jej pochylenia, co tlumaczyloby, ze sciaganie raz jest bardziej wyczuwalne raz mniej. Jak juz wczesniej pisalem, nie mialem problemu ze sciaganiem na asymetrycznych oponach letnich, a problem pojawil sie natychmiast po przekladce na opony zimowe kierunkowe.
JAcek, zdaje sie, ze Twoje opony tez sa kierunkowe

Pytanie do Szanownych Kolegow: Na jakich oponach jezdzicie i czy opona kierunkowa moze miec faktycznie wplywac na tor jazdy?

pozdrawiam
JAcek
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2010, o 13:50
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: JAcek »

BuryM - coś jest na rzeczy! Geometria sprawdzona - mam wydruk- jest ok. Zużycie części nie wchodzi w grę - przejechane 7 tys Km od nowości. A opony faktycznie kierunkowe. Dzisiaj zrobiłem dłuższą traskę i faktycznie ściąga nadal. Może trochę mniej niż przed wizytą w ASO (w końcu zmienili mi opony;) , ale jednak ciągnie. I to tak jak piszesz - raz bardziej, raz mniej odczuwalnie. Cieszy mnie tez fakt, że po ponad 2 miesiącach użytkowania NOWEGO SAMOCHODU moja kierownica nareszcie przyjmuje pozycję "na wprost".
A teraz pytanie - skoro to opony to co z nimi dalej? W końcu były kupione jako nowe - powinny spełniać swoje zadanie przez kilka przynajmniej sezonów. Z tego co wyczytałem w warunkach reklamacji to: 1. Trzeba im odesłać opony - auto na klocki? 2. W razie wcześniejszej usterki "kapcia" do reklamacji przyjmą tylko oponę która była wulkanizowana w Continentalu! 3. Wszystko na koszt Użytkownika - wysyłka w obie strony! Porażka
Zastanawiam się czy nie odpuszczę tematu...

Co do Twojego przypadku - to może umów się z którymś z kolegów kto ma kółka w tym samym rozmiarze (albo przynajmniej pasujące rozmiarem do auta) - jedźcie razem do dobrego wulkanizatora - oba autka na windy - i zamieńcie się na chwilę kołami. Przynajmniej będziesz wiedział jak zachowuje się na innych kołach.
Jeśli mieszkasz gdzieś na południu PL to możemy wykonać taki manewr - tylko, że niewiele to da - moje też ciągną ;)
Pozdrawiam,
adamwo
Posty: 52
Rejestracja: 12 paź 2010, o 22:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: adamwo »

Ja dzisiaj dostałem info ze w przyszlym tyg, o dacie mnie dokladnie jutro poinformują przyjedzie ktos z warszawy z centrali skody bo nie chca wierzyc ze auto sciaga, geometria ok, opony wymienione i dalej to samo. Dealer napisal swoje spostrzezenia po jezdzie probnej, skontrolowali co sie dalo , a Skoda nie wierzy. Napisze w przyszlym tyg co sie działo dalej. Sprawa sie juz dlugo ciagnie, i jeżeli nie usuną tego jakoś szybko to wypadałoby wnioskować o wymianę auta, bo jest wadliwe a narazie w temacie nic sie nie ruszylo. Ciekaw jestem gdyvy do tego doszlo jak to zrobia bo mam 1.9 tdi który juz nie wystepuje i logiczne ze 1.6 cr nie bralbym za chiny ludowe jak i 2.0 140 km ze względu na awaryjność również.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 758
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: rowerek »

Prawnikiem co prawda nie jestem ale z tego co mi wiadomo to są dwa wyjścia z sytuacji gdy serwis nie poradzi sobie z naprawą usterki i uzna gwarancję.
1. Wymiana produktu na nowy o paramatrach nie gorszych niż obecnie posiadany.
2. Zwrot wartości pieniężnej za wadliwy towar, pod warunkiem że nie będzie możliwa wymiana towaru na towar nowy tego samego typu lub o zbliżonych lub wyższych parametrach eksploatacyjnych.

Moim zdaniem jeżeli Skoda rzeczywiście nie poradzi sobie z usterką i będzie skłonna wymienić samochód na nowy to najprawdopodobniej zaproponują 1.6tdi. Na 2.0tdi nie masz co liczyć (o wieeeele lepsze parametry i cena znacznie przewyższająca 1.9tdi). 1.6tdi z kolei posiada dokładnie te same parametry użytkowe (moc, moment obrotowy, osiągi) więc z prawnego punktu widzenia spełnia wymogi wymiany towaru.
adamwo
Posty: 52
Rejestracja: 12 paź 2010, o 22:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: adamwo »

Możliwe , że i tak będzie, lecz 1.6 to CR, ja kupowałem 1.9 aby nie mieć CR, jak i nie posiada DPFa, mniejsza pojemność, bardziej wyżyłowany silnik.
Wydaje mi się aby wyjść z twarzą coś wymyślą, bo borykam się z problemem juz dość długo, ale nie ma co mówić hop, możliwe ze uda im sie w końcu naprawić usterkę, która jest w samochodzie od nowości. Kolejna sprawa, parametry parametrami , ale mam wydruk z hamowni i jak każdy wie 1.9 ma gifta , 115 koni 265 nm wyszlo, przy 1.6 tego nie będzie. Poczekam co powiedzą i będe kombinował.
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: eX »

adamwo pisze:.... i 2.0 140 km ze względu na awaryjność również.
a co w nowej 140CR jest awaryjnego?
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
adamwo
Posty: 52
Rejestracja: 12 paź 2010, o 22:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: adamwo »

Z tego co slyszałem głowice już nie pękają, ale jest problem ze smarowaniem, silniki nie maja tej trwałości co 1.9.
adamwo
Posty: 52
Rejestracja: 12 paź 2010, o 22:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: adamwo »

Dla zainteresowanych, miałem dzisiaj tel, z ASO Skody, mistrz serwisu zdementował ,że ktos ma przyjechać , powiedział , że dostali pismo z centrali ,że był juz podobny przypadek i kazali wymiane calej elektro hydraulicznej przekładni kierownicy, zobaczymy czy pomoże. Mają ją sprowadzić do tygodnia i wymiana, poinformuję jak się zachowuje auto po wymianie.
Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: bandit57 »

Adamwo juz po wymianie? Myslalem ze ten watek sie mnie nie tyczy ale bylem w bledzie.. Po puszczeniu kierownicy auto sciaga mocno w prawo a na dodatek przy przyspieszaniu od zera czuje ze kierownice mi ciagnie w prawa strone..Bylem juz na geometrii i wszystko jest niby ok a g* jak bylo tak dalej jest :shock: Czy geometria powinna byc traktowana na gwarancji?
adamwo
Posty: 52
Rejestracja: 12 paź 2010, o 22:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: adamwo »

Niestety jeszcze nie, czekam na tel z ASO kiedy będą mieli części do wymiany
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ściąganie przy dodawaniu gazu

Post autor: Tomek »

czy ktoś natknął się na wątek o ściąganiu na zagranicznym forum? Patrzyłem na briskoda, ale nic nie mogę znaleść. Może ktoś poszuka na niemieckich?
S3 L&K
ODPOWIEDZ