Wymiana żarówki podświetlenia nóg
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Podważa się je z jednej strony i wychodzi.
U mnie tylko jedna mocno siedziała - ta w nogach u pasażera z przodu. Nagimnastykowałem sie żeby jej nie połamać.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
U mnie tylko jedna mocno siedziała - ta w nogach u pasażera z przodu. Nagimnastykowałem sie żeby jej nie połamać.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Proponuje mały ale sztywny nożyk do podważania i z lekkim użyciem siły wszystkie wyjdą
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 lut 2013, o 22:53
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Wielkopolska
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Właśnie chodzi o tą od strony pasażera. Czyli obojętnie, która stronę lampki podważe?
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Nie - poważyć trzeba z odpowiedniej strony, ale nie pamiętam teraz której a dostępu do auta nie mam.
- awdurek
- Posty: 466
- Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 240 KM i 500Nm
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Wlkp
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Włóż palce od góry i poczujesz - z jednej strony jest wtyczka.
Podważamy z drugiej.
Podważamy z drugiej.
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
- Mumin_31
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 lis 2022, o 10:34
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Miałem okazję naprawiać niedziałającą lampkę podświetlenia nóg pasażera w Superb 2 FL 2015. Dołączam zdjęcia i opis z tej naprawy. Pewnie u innych też może wystąpić taka usterka. Lampka zaczęła losowo się wyłączać w szóstym roku eksploatacji auta. Po kolejnym roku przestała już w ogóle świecić.
Procedura naprawy:
1. Wpierw trzeba usunąć osłonę z pianki nad nogami pasażera, odkręcając wpierw dwie plastikowe śruby.
2. Z końca lampki trzeba odpiąć wtyk zasilający. Da się to zrobić palcami. Wtyk trzeba nacisnąć po obu jego stronach i go wyciągnąć.
3. Należy mocno nacisnąć palcem na koniec lampki (żółta strzałka na rysunku). Tam jest taki fragment sprężynujący zrobiony z przezroczystego plastiku. Jest on mało elastyczny, dlatego trzeba naprawdę go mocno nacisnąć (w kierunku do środka lampki), po czym naciskać ten punkt także w dół. Nie ma ryzyka połamania tutaj czegoś, po prostu trzeba to mocno wypychać lampkę tylko z tej jednej strony.
4. Lampka wpierw wyskoczy po jednej stronie, i następnie trzeba wysunąć jej drugi koniec (tam gdzie jest gniazdo zasilające lampki).
5. Żeby dostać się do środka lampki trzeba użyć cienkiego płaskiego śrubokręta, żeby rozgiąć cztery miejsca na tej metalowej osłaniającej blaszce. Nie da się jej ściągnąć bez śrubokręta.
6. W moim przypadku okazało się, że wadliwa była dioda 1N4007 (do kupienia za 10 gr). Nie przewodziła prądu w żadnym kierunku. Dioda zamocowana jest na wcisk w metalowych elementach. Łatwo śrubokrętem można ją usunąć. Po włożeniu nowej, była ona nieco luźna, dlatego zalutowałem oba jej końce. Trzeba zrobić to z wyczuciem rozgrzaną już lutownicą, żeby nie stopić sąsiadujących elementów plastikowych.
7. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności: założenie metalowej osłony (trzeba wpierw dogiąć zatrzaski), montaż lampki w samochodzie, podpięcie zasilania, montaż pianki.
Procedura naprawy:
1. Wpierw trzeba usunąć osłonę z pianki nad nogami pasażera, odkręcając wpierw dwie plastikowe śruby.
2. Z końca lampki trzeba odpiąć wtyk zasilający. Da się to zrobić palcami. Wtyk trzeba nacisnąć po obu jego stronach i go wyciągnąć.
3. Należy mocno nacisnąć palcem na koniec lampki (żółta strzałka na rysunku). Tam jest taki fragment sprężynujący zrobiony z przezroczystego plastiku. Jest on mało elastyczny, dlatego trzeba naprawdę go mocno nacisnąć (w kierunku do środka lampki), po czym naciskać ten punkt także w dół. Nie ma ryzyka połamania tutaj czegoś, po prostu trzeba to mocno wypychać lampkę tylko z tej jednej strony.
4. Lampka wpierw wyskoczy po jednej stronie, i następnie trzeba wysunąć jej drugi koniec (tam gdzie jest gniazdo zasilające lampki).
5. Żeby dostać się do środka lampki trzeba użyć cienkiego płaskiego śrubokręta, żeby rozgiąć cztery miejsca na tej metalowej osłaniającej blaszce. Nie da się jej ściągnąć bez śrubokręta.
6. W moim przypadku okazało się, że wadliwa była dioda 1N4007 (do kupienia za 10 gr). Nie przewodziła prądu w żadnym kierunku. Dioda zamocowana jest na wcisk w metalowych elementach. Łatwo śrubokrętem można ją usunąć. Po włożeniu nowej, była ona nieco luźna, dlatego zalutowałem oba jej końce. Trzeba zrobić to z wyczuciem rozgrzaną już lutownicą, żeby nie stopić sąsiadujących elementów plastikowych.
7. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności: założenie metalowej osłony (trzeba wpierw dogiąć zatrzaski), montaż lampki w samochodzie, podpięcie zasilania, montaż pianki.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
a ja mam pytanie czy ta dioda może mieć wpływ na działanie jakiejś żarówki ledowej? Teoretycznie nie powinna, wg mnie jej zadaniem jest po prostu nie puścić napięcia wyższego niż może przewodzić ona sama.
- vDanTe
- Sponsor
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 201km/427Nm
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Szacun za dokładny opis, ale strasznie skomplikowana ta Twoja operacja. Ja wymieniłem wszystkie lampki na LEDy używając jakiegoś podwarzacza do tapicerki by je wyjąc z gniazd, a potem tak jak piszesz śrubokręt do tych metalowych blaszek z tylu … inaczej za cholerę to dziadostwo nie zejdzie …
- Mumin_31
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 lis 2022, o 10:34
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Nie zauważyłem żadnej zależności pomiędzy niedziałaniem tej lampki, a czymkolwiek innym. Wszystko pozostałe cały czas pracowało poprawnie.
W Internecie jest mnóstwo błędnych komentarzy o przyczynach stosowania tej diody:
- zabezpieczenie od przepięć
- zmniejszenie jasności
- zwiększenie żywotności żarówki
- zabezpieczenie zwarciowe (przeciążeniowe)
Ta dioda jest wpięta szeregowo i daje stały spadek napięcia 0,7 V, więc to nie jest żadne zabezpieczenie tego typu. Chodzi tutaj o pewne rozdzielenie obwodów, żeby zmniejszyć liczbę przewodów. Dioda taka jest tańsza niż 3 metry kabla. Branża automotive lubi takie optymalizacje. Opis przykładowego obwodu wykorzystującego taką dodatkową diodę jest podany w linku poniżej.
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... 715/page-2
W Internecie jest mnóstwo błędnych komentarzy o przyczynach stosowania tej diody:
- zabezpieczenie od przepięć
- zmniejszenie jasności
- zwiększenie żywotności żarówki
- zabezpieczenie zwarciowe (przeciążeniowe)
Ta dioda jest wpięta szeregowo i daje stały spadek napięcia 0,7 V, więc to nie jest żadne zabezpieczenie tego typu. Chodzi tutaj o pewne rozdzielenie obwodów, żeby zmniejszyć liczbę przewodów. Dioda taka jest tańsza niż 3 metry kabla. Branża automotive lubi takie optymalizacje. Opis przykładowego obwodu wykorzystującego taką dodatkową diodę jest podany w linku poniżej.
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... 715/page-2
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Pytanie jest czy te diody schottky'ego muszą tam być?
Ja mam wrażenie na dwóch lampkach podświetlenia nóg że mi światło mruga niezaleznie jaka zarowke led tam wloze . Może to kwestia właśnie wymiany tej diody np. A na te z tematu w twoim linku
Ja mam wrażenie na dwóch lampkach podświetlenia nóg że mi światło mruga niezaleznie jaka zarowke led tam wloze . Może to kwestia właśnie wymiany tej diody np. A na te z tematu w twoim linku
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Cześć.
Panowie, udało mi się zdemontować lampkę, nie świeciła ta w nogach pasażera.
Czy ktoś mógłby napisać, jaką tam żarówka siedzi? Na mojej nie ma żadnego opisu.
No i czy warto od razu wymienić na led? Poleci ktoś może jakieś, może są jakieś komplety do wnętrza, żeby od razu wymienić wszystkie?
Dzięki
Panowie, udało mi się zdemontować lampkę, nie świeciła ta w nogach pasażera.
Czy ktoś mógłby napisać, jaką tam żarówka siedzi? Na mojej nie ma żadnego opisu.
No i czy warto od razu wymienić na led? Poleci ktoś może jakieś, może są jakieś komplety do wnętrza, żeby od razu wymienić wszystkie?
Dzięki
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:34
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2007
- Silnik: Inny
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
W5W
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana żarówki podświetlenia nóg
Jak lubisz miękkie "żółte" światło to nie zmieniaj na led. One zwykle ani nie są trwałe ani nie świecą lepiej. Zmiana na led ma sens tylko jak chcesz mieć inny "kolor" świecenia i/lub jak chcesz aby było zdecydowanie jaśniej.
Są komplety led do wnętrza ale z uwagi na cenę do jakości, to nie jestem w stanie nic konkretnego polecić. Dla mnie lepiej skompletować we własnym zakresie, pod konkretne potrzeby w zakresie jasności i koloru świecenia.
Są komplety led do wnętrza ale z uwagi na cenę do jakości, to nie jestem w stanie nic konkretnego polecić. Dla mnie lepiej skompletować we własnym zakresie, pod konkretne potrzeby w zakresie jasności i koloru świecenia.