DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Cześć.
Auto ma przejechane 136 kkm 2009 luty
W 2009 listopad podlegał akcji serwisowej skrzyni biegów - wgrano nowy soft.
Objawy:
- Auto przyspiesza normalnie bez szarpnięć, jedynie przy redukcji biegu z 4 - 3 i z 3 - 2 słychać mocne metaliczne kliknięcie.
Zaniepokojony tymi dźwiękami pojechałem do ASO na diagnostykę skrzyni biegów. Diagnostyka zawiera 14 stron z wynikami całej procedury. Następnie ASO wysłało to wszystko do producenta i uzyskana odpowiedź to uszkodzona mechatronika.
Naprawa w ASO to koszt około 9 tyś w tym oleje i filtry itd.
Teraz się zastanawiam gdzie uderzyć z naprawą tej skrzyni:
- http://www.asb-dlugoleka.pl - dzwoniłem wstępne koszta: diagnoza 50 zł. Jeśli potwierdzą diagnozę ASO to naprawa od 2500 do 3000 zł i pół roku gwarancji bez limitów km.
- http://www.loboda.pl - dzwoniłem wstępne koszta: diagnoza 150 - 200 zł. Wstępny koszt naprawy od 2500 do 3500 zł. Jeśli wymiana mechatroniki na inna to wyższe kwoty wchodzą w grę.
- http://www.syltom.com.pl - dzwoniłem wstępne koszta: diagnoza 100 zł. Może się okazać, że wystarczy tylko adaptację elektrozaworów zrobić i to koszt 300 zł, jeśli to nie pomoże koszt naprawy to 2000 zł. Rok gwarancji bez limitów km.
Znacie może któryś z tych serwisów?
Auto ma przejechane 136 kkm 2009 luty
W 2009 listopad podlegał akcji serwisowej skrzyni biegów - wgrano nowy soft.
Objawy:
- Auto przyspiesza normalnie bez szarpnięć, jedynie przy redukcji biegu z 4 - 3 i z 3 - 2 słychać mocne metaliczne kliknięcie.
Zaniepokojony tymi dźwiękami pojechałem do ASO na diagnostykę skrzyni biegów. Diagnostyka zawiera 14 stron z wynikami całej procedury. Następnie ASO wysłało to wszystko do producenta i uzyskana odpowiedź to uszkodzona mechatronika.
Naprawa w ASO to koszt około 9 tyś w tym oleje i filtry itd.
Teraz się zastanawiam gdzie uderzyć z naprawą tej skrzyni:
- http://www.asb-dlugoleka.pl - dzwoniłem wstępne koszta: diagnoza 50 zł. Jeśli potwierdzą diagnozę ASO to naprawa od 2500 do 3000 zł i pół roku gwarancji bez limitów km.
- http://www.loboda.pl - dzwoniłem wstępne koszta: diagnoza 150 - 200 zł. Wstępny koszt naprawy od 2500 do 3500 zł. Jeśli wymiana mechatroniki na inna to wyższe kwoty wchodzą w grę.
- http://www.syltom.com.pl - dzwoniłem wstępne koszta: diagnoza 100 zł. Może się okazać, że wystarczy tylko adaptację elektrozaworów zrobić i to koszt 300 zł, jeśli to nie pomoże koszt naprawy to 2000 zł. Rok gwarancji bez limitów km.
Znacie może któryś z tych serwisów?
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
osobiscie nie korzystalem, ale kolega mechanik z wroclawia tak i mocno chwali sobie asb
r5 20vt
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
A jakieś konkrety ?wilkuw pisze:osobiscie nie korzystalem, ale kolega mechanik z wroclawia tak i mocno chwali sobie asb
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
No jakie odsylal tam klijentow, zawozil auta klijentow wszyscy zadowoleni... moze nie sa tani ale opinie maja dobre
r5 20vt
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
A mam pytanie z innej beczki, mianowicie masz jakieś dokładniejsze informacje w przedmiocie usterki, tj gdzie leży problem na Twojej mechatronice?
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
ASO powiedziało, że wymieniają tylko całość. Będę to wiedział po diagnostyce w poniedziałek jak się wybiorę do jednego z wyżej wymienionych zakładówZaj007 pisze:A mam pytanie z innej beczki, mianowicie masz jakieś dokładniejsze informacje w przedmiocie usterki, tj gdzie leży problem na Twojej mechatronice?
- g-o-q
- Posty: 233
- Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Sylwester
- Lokalizacja: UK/East Mids
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
emay - i czego się dowiedziałeś?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 1 wrz 2011, o 19:35
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Poznań
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
http://www.teomotors.pl/
To jest firma pod Poznaniem specjalizujaca sie w naprawach skrzyn biegow, wymiana mechatroniki ok 2 tys zl. Do tego daja gwarancje na 12 miesiecy. Tez mialem problemy z mechatronika. Skrzynia co jakis czas wchodzila mi w tryb awaryjny, jeden dzien i w/w firma dala rade, takze z czystym sumieniem moge polecic!
To jest firma pod Poznaniem specjalizujaca sie w naprawach skrzyn biegow, wymiana mechatroniki ok 2 tys zl. Do tego daja gwarancje na 12 miesiecy. Tez mialem problemy z mechatronika. Skrzynia co jakis czas wchodzila mi w tryb awaryjny, jeden dzien i w/w firma dala rade, takze z czystym sumieniem moge polecic!
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Byłem w syltom i umówiłem się już na wymianę tej mechatroniki. Auto ma byc u nich cały tydzień. Sprawa nie jest łatwa. Wymienią tą mechatronikę na jakąś swoją używaną i będą sprawdzać.
Szef zakładu pani Sylwia ( mega zdziwiony byłem, że bakba się tak zna ) powiedział, że nie jestem w stanie sprawdzić tej mechatroniki gołym okiem i jedyny sposób to zamontować do skrzyni i założyć na auto. Koszt to 3000 zł razem z nowym filtrem i olejem. Powiedziała także, że ta cała operacja może się nie udać. Po założeniu drugiej mechatroniki może być gorzej i to jest najgorsze. Jeśli się nie uda to płacę 300 zł i zostaję z tym co mam. Dają gwarancję na rok i wystawiają fakturę VAT.
Auto oddaję niebawem także będę pisał jak coś.
Szef zakładu pani Sylwia ( mega zdziwiony byłem, że bakba się tak zna ) powiedział, że nie jestem w stanie sprawdzić tej mechatroniki gołym okiem i jedyny sposób to zamontować do skrzyni i założyć na auto. Koszt to 3000 zł razem z nowym filtrem i olejem. Powiedziała także, że ta cała operacja może się nie udać. Po założeniu drugiej mechatroniki może być gorzej i to jest najgorsze. Jeśli się nie uda to płacę 300 zł i zostaję z tym co mam. Dają gwarancję na rok i wystawiają fakturę VAT.
Auto oddaję niebawem także będę pisał jak coś.
- g-o-q
- Posty: 233
- Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Sylwester
- Lokalizacja: UK/East Mids
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Za 3-stowki to chyba nie jest źle? Jak rozumiem to zakladaja ci regenerowany mechatron i test. Jak ok to 3k placisz i jesteś happy a jak nie ok to zakladaja twoj stary pidzespol i co? Nie diagnozują dalej??? :-/
Qfa a może to tylko olej?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Qfa a może to tylko olej?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Zadzwonie jutro do nich i jak mi powiedzą, że 2 tysie jak Tobie to jade do nich.superr pisze:http://www.teomotors.pl/
To jest firma pod Poznaniem specjalizujaca sie w naprawach skrzyn biegow, wymiana mechatroniki ok 2 tys zl. Do tego daja gwarancje na 12 miesiecy. Tez mialem problemy z mechatronika. Skrzynia co jakis czas wchodzila mi w tryb awaryjny, jeden dzien i w/w firma dala rade, takze z czystym sumieniem moge polecic!
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Właśnie, że nie zakładają regenerowanego tylko taki sam ale z jakiejś dobrej używanej skrzyni. A jak się nie uda to według nich pozostaje ASO i nowa mechatronika...g-o-q pisze:Za 3-stowki to chyba nie jest źle? Jak rozumiem to zakladaja ci regenerowany mechatron i test. Jak ok to 3k placisz i jesteś happy a jak nie ok to zakladaja twoj stary pidzespol i co? Nie diagnozują dalej??? :-/
Qfa a może to tylko olej?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- g-o-q
- Posty: 233
- Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Sylwester
- Lokalizacja: UK/East Mids
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Nie widzi mi sie taka diagnostyka na szamana... ja bym poszukał. A daleko jestes od Poznania? Bo ten zakład co superrr o nim pisze ma fajne opinie.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
Też myślałem, że regenerowanego zakładają. To słabo w takim razie. Są przypadki, gdzie może być mechatronika nienaprawialna, ale wtedy szuka się używki. Bez sensu będzie składać skrzynię do stanu obecnego, a potem wydawać 8k na nową plus montaż i olej. Lepiej będzie podjąć próbę naprawy obecnej. Do puki nie dowiemy się gdzie dokładnie leży wina można tylko gdybać.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 3 mar 2013, o 11:33
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warsaw
Re: DSG-6, metaliczne "klikanie" przy redukcji biegów
A na czas był olej zmieniany co 60k, jak w obstrukcji?