Sound System
sund system wymieka...
dzis wstawilem do siebie do salonu system bose...i kurne jest po 1 w nocy a ja dalej sie tym bawie.. konkluzia nastepny samochod koniecznie musi biec cos lepszego niz no name w stylu sundsystem...
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: sund system wymieka...
zobacz samochód MiskaTT to Ci ten Bose wymięknie
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Re: sund system wymieka...
gachul pisze:zobacz samochód MiskaTT to Ci ten Bose wymięknie
przy samochodzie miska to wszystko wymieka... niewidzialem na zywo ale jak ogladalem na youtubie w lozku to wszystkie czlonki mialem miekkie...
- Kato
- Posty: 108
- Rejestracja: 30 lip 2013, o 17:03
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adam
Re: sund system wymieka...
Widziałem i słyszałem w Renault.
Sprzedawca strasznie zachwalał i był w stanie już prawie powiedzieć, że autko kupić warto tylko po to aby ten system mieć i wiesz co?
Nie powalił i nawet skusze się że dźwięk był średni (Laguna i Koleos), więc jak ktoś już to gdzieś na forum ujął: wszystko zależy jaki model, wersję tego systemu założysz )))
Sprzedawca strasznie zachwalał i był w stanie już prawie powiedzieć, że autko kupić warto tylko po to aby ten system mieć i wiesz co?
Nie powalił i nawet skusze się że dźwięk był średni (Laguna i Koleos), więc jak ktoś już to gdzieś na forum ujął: wszystko zależy jaki model, wersję tego systemu założysz )))
Don’t judge me, I was born to be awesome, not perfect
- g-o-q
- Posty: 233
- Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Sylwester
- Lokalizacja: UK/East Mids
Re: sund system wymieka...
W Exeo mam Bose sound system I pioneer navgate. Gra to bardzo przyzwoicie. Troche mi dźwięku w kurze brakuje a wymagania to ja mam niskie.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Re: sund system wymieka...
porownalem bose do soundsystem w skodzie wiec roznica napewno wielka... pozatym nie mam zamiaru wstawiac nic do skody skoro za rok idzie do zyda bardziej teraz imponuje mi to co mam u siebie w saloniku a mysle ze sprzecior za ponad ------ tys zl (amplituner i glosniki) moze dupy nie urywa ale na moje ucho zdeptane gra zajebiscie dobrze...w skode nigdy bym tyle nie zainwestowal bo i poco przeciez nie siedze w niej i nie ogladam np koncertu czy filmu...
Re: sund system wymieka...
Kato pisze:Widziałem i słyszałem w Renault.
Sprzedawca strasznie zachwalał i był w stanie już prawie powiedzieć, że autko kupić warto tylko po to aby ten system mieć i wiesz co?
Nie powalił i nawet skusze się że dźwięk był średni (Laguna i Koleos), więc jak ktoś już to gdzieś na forum ujął: wszystko zależy jaki model, wersję tego systemu założysz )))
cos w tym jest bo chyba tylko lagune oraz koleosa lub jakiekolwiek renault warto byloby kupic tylko dla glosnikow no bo przeciez nie dla samochodu... a swoja droga ciekawe czy taka laguna z bose w srodku tanieje wolniej...znajomy ma lagune z 2010 roku przebieg ledwo co 50tys wyposazenie techrun czy jak to sie tam zwie plus pakiet "sport' tj zderzaki od wersji mocniejszej.. a jak by chcial sprzedac to max 38tys by dostal a nowke bral za 110tys...
Re: sund system wymieka...
Po prostu poprzednia laguna była tak słaba, że jej następca został pominięty przez rynek Nikt tym nie chce jezdzić to i ceny niskie
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: sund system wymieka...
W UK nie kupisz nowki od dobrych 2 latMattpl pisze:Po prostu poprzednia laguna była tak słaba, że jej następca został pominięty przez rynek Nikt tym nie chce jezdzić to i ceny niskie
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
Re: sund system wymieka...
Szczypior... już była rozkminka na temat systemu bose w renault... to bardzo tania wersja, prawie podróbka...
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: sund system wymieka...
szczypior wystarczy że wygłuszysz drzwi, wstawisz głośniki z przodu zamiast w dupę i będziesz już miał kolosalną różnicę, potem tylko wstawić lepsze głośniczki i będziesz zadowolony jak co democar.pl już 3 superba robi
- miro-t
- Posty: 203
- Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 210/440
Re: sund system wymieka...
W sumie to nie wiem dlaczego te głośniki w przednich drzwiach dali do tyłu.
W octavii bardzo fajnie grają jak są z przodu, a i dostępność do schowka w drzwiach wydaje się lepsza.
W octavii bardzo fajnie grają jak są z przodu, a i dostępność do schowka w drzwiach wydaje się lepsza.
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sound System
mam pytanie do specjalisty w tym temacie Misiektt , znasz firmę w Krakowie która wyciszy przednie drzwi i ewentualnie zmieni głośniki w drzwiach w moim VW caddy z 2008 r lepiej grają fabryczne a o audi nie wspomnę tez mam fabryczne to jest przepaść w porównaniu z tym co zamontowali w skodzie , nie jestem audiofilem , ale ten sund w skodzie to porażka w jednych drzwiach brzęczy głośnik jak w starym polonezie , pytam o firmę która zrobi to dobrze nie połamie zatrzasków itp
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sound System
dziś dostałem taką oferte co myslicie o niej?:
Najpierw trochę w kierunku nadanego przeze mnie kierunku....
Podstawą dobrego audio w samochodzie jest dbałość o sekcje nisko, średnio i wysokotonową i przede wszystkim właściwe zadbanie o środowisko akustyczne, które w aucie nie jest zbyt przyjazne do delektowania się muzyką. Tutaj trzeba popracować nad "dobrym stereo" na które składa się sekcja średnio-wysokotonowa złożona z zestawu przedniego odesparowanego (midbas i tweeter rozdzielone zwrotnicą). Niezbędną dla poprawnej akustyki jest wytłumienie drzwi przednich z odpowiednim zamontowaniem głośników. To gwarancja dobrego odbioru stereo, wysoko ustawiona scena (wrażenie, że muzyka gra przed nami, a nie spod deski), doskonała słyszalność wszystkich szczegółów, detali i "smaczków" muzycznych.
Kwestia wytłumienia drzwi to podstawa. Wszystko to robi się estetycznie i w żadnych komplikacji to nie wprowadza jak jest dobrze wykonane, a zalet niesie sporo:
- redukcja hałasu dobiegającego spod kół i silnika przez przepusty do komory drzwi,
- zabezpieczenie i ograniczenie hałasu powodowanego przez elementy konstrukcyjne drzwi: cięgła, mechanizmy, ocierające się o siebie elementy plastikowe, czy wpadające w rezonans i brzęczące stalowe elementy,
- stworzenie komory na kształ kolumny głośnikowej, doskonale wytłumionej, gdzie dzwięk odbija się poprawnie i skierowany jest do wnętrza samochodu,
- izolacja w lecie przed ciepłem z zewnątrz co procentuje oszczędnością klimatyzacji, a co za tym idzie paliwa i analogicznie w zimie oszczędność ciepła.
Wszystko to ma celu stworzenie komory głośnikowej (pudła rezonansowego) imitującej taką jak znajdujemy w home-audio: szczelną, dobrze wytłumioną, gdzie głośnik pracuje poprawnie, dynamicznie i fala odbicia jest niezniekształcona i nie dublowana poprzez wprowadzanie elementów drzwi w niepotrzebny rezonans i hałase tychże elementów. Podstawą także jest montaż na pierścieniach z mdf-u dla odpowiedniego tłumienia i sztywności (redukcja wibracji i pracy tapicerki na korzysć pracy głośnika).
I tak poza tematem: wytłumimy matami STP Anticore S. Firma przednia, produkt dobry, trwały, niezawodny. Nie do instalacji hi-end, ale bardzo mocna klasa wśród buszu pseudo-produktów dedykowanych do domówki.
Mniej więcej założenie jest takie:
- wytłumienie zewnętrznej części drzwi od wewnątrz,
- wytłumienie wewnętrznej części drzwi od wewnątrz,
- wytłumienie wszystkich możliwych elementów pozostających w komorze głośnikowej,
- "zamknięcie" komory głośnikowej poprzez zalepienie wszystkich prześwitów i otworów.
Ogólnie nie ma co tłumaczyć: żaden głośnik bez pudła rezonansowego nie zagra i to jest podstawa akustyki.
Sprzętowo widzę to tak:
1. Oprzemy system na piecyku 4-kanałowym Powerbass:
http://allegro.pl/powerbass-atm-550-4-e ... 37051.html
2. Głośniki przednie najlepsze w swoim przedziale cenowym + dystanse z mdf-u pod nie:
http://allegro.pl/u-dimension-el-comp-6 ... 39356.html
3. Subwoofer.
Zgodnie z wstępnymi ustaleniami montujemy dedykowany sub w lewy boczek. Skrzynkę zamawiamy gotowca, głośnik jeśli ma być z maskownicą, w dodatku ładnie grający, to proponuję JL Audio 10W0W3:
http://allegro.pl/jl-audio-10w0v3-nowy- ... 98067.html
Można założyć do niego oryginalną maskownicę, po czym wygląda jak na zdjęciach z naszych instalek - w załączniku.
Akcesoria:
- zasilanie. Istotna sprawa, bo nie przewidujemy w samochodzie dodatkowego kondensatora, więc sugerowałbym zrobić to na kablach zasilających o przekroju 21 mm. Można zastosować 10 mm, ale wyjdą spore straty na prądzie w takiej instalacji, w szczególności, że kable będą miały około 4,5 metrów od akumulatora. Ogólnie liczę na 9 metrów, gdzie 4,5 metrów to zasilanie, a 4,5 metra to masa bezpośrednio z akumulatora. To pewniak, żeby w aucie tak naładowanym elektroniką nic nie świszczało po odpaleniu silnika.
- 2 x 5-metrowy czincz Audison,
- oprawka z bezpiecznikiem Caliber,
- 4 konektory (2 oczkowe na klemy, 2 widełkowe do wzmacniacza),
- zestaw dystansów na przód:
- około 10 metrów kabli głośnikowych do przednich drzwi, zwrotnic, midbasów i tweeterów, średnica 2 x 2,50mm
- około 1,5 kabla głośnikowego od wzmacniacza do subwoofera,
- 2 x filtr hi-low do wyprowadzenia sygnału audio z fabrycznego radia.
Roboczo:
- wyprowadzenie sygnału z fabrycznej instalacji do wzmacniacza,
- instalacja głośników w drzwiach przednich ze zwrotnicami + tweeterów,
- przeprowadzenie zasilania z akumulatora
- przeprowadzenie kabla sygnałowego od radia do wzmacniacza,
- przeprowadzenie kabli głośnikowych od wzmacniacza do drzwi przednich,
- instalacja wzmacniacza wraz zestrojeniem,
- instalacja subwoofera
Całość ze wszystkim wychodzi na poziomie równych 2500 zł.
W razie pytań, chęci modyfikacji i innych kwesti pozostaję do dyspozycji.
Najpierw trochę w kierunku nadanego przeze mnie kierunku....
Podstawą dobrego audio w samochodzie jest dbałość o sekcje nisko, średnio i wysokotonową i przede wszystkim właściwe zadbanie o środowisko akustyczne, które w aucie nie jest zbyt przyjazne do delektowania się muzyką. Tutaj trzeba popracować nad "dobrym stereo" na które składa się sekcja średnio-wysokotonowa złożona z zestawu przedniego odesparowanego (midbas i tweeter rozdzielone zwrotnicą). Niezbędną dla poprawnej akustyki jest wytłumienie drzwi przednich z odpowiednim zamontowaniem głośników. To gwarancja dobrego odbioru stereo, wysoko ustawiona scena (wrażenie, że muzyka gra przed nami, a nie spod deski), doskonała słyszalność wszystkich szczegółów, detali i "smaczków" muzycznych.
Kwestia wytłumienia drzwi to podstawa. Wszystko to robi się estetycznie i w żadnych komplikacji to nie wprowadza jak jest dobrze wykonane, a zalet niesie sporo:
- redukcja hałasu dobiegającego spod kół i silnika przez przepusty do komory drzwi,
- zabezpieczenie i ograniczenie hałasu powodowanego przez elementy konstrukcyjne drzwi: cięgła, mechanizmy, ocierające się o siebie elementy plastikowe, czy wpadające w rezonans i brzęczące stalowe elementy,
- stworzenie komory na kształ kolumny głośnikowej, doskonale wytłumionej, gdzie dzwięk odbija się poprawnie i skierowany jest do wnętrza samochodu,
- izolacja w lecie przed ciepłem z zewnątrz co procentuje oszczędnością klimatyzacji, a co za tym idzie paliwa i analogicznie w zimie oszczędność ciepła.
Wszystko to ma celu stworzenie komory głośnikowej (pudła rezonansowego) imitującej taką jak znajdujemy w home-audio: szczelną, dobrze wytłumioną, gdzie głośnik pracuje poprawnie, dynamicznie i fala odbicia jest niezniekształcona i nie dublowana poprzez wprowadzanie elementów drzwi w niepotrzebny rezonans i hałase tychże elementów. Podstawą także jest montaż na pierścieniach z mdf-u dla odpowiedniego tłumienia i sztywności (redukcja wibracji i pracy tapicerki na korzysć pracy głośnika).
I tak poza tematem: wytłumimy matami STP Anticore S. Firma przednia, produkt dobry, trwały, niezawodny. Nie do instalacji hi-end, ale bardzo mocna klasa wśród buszu pseudo-produktów dedykowanych do domówki.
Mniej więcej założenie jest takie:
- wytłumienie zewnętrznej części drzwi od wewnątrz,
- wytłumienie wewnętrznej części drzwi od wewnątrz,
- wytłumienie wszystkich możliwych elementów pozostających w komorze głośnikowej,
- "zamknięcie" komory głośnikowej poprzez zalepienie wszystkich prześwitów i otworów.
Ogólnie nie ma co tłumaczyć: żaden głośnik bez pudła rezonansowego nie zagra i to jest podstawa akustyki.
Sprzętowo widzę to tak:
1. Oprzemy system na piecyku 4-kanałowym Powerbass:
http://allegro.pl/powerbass-atm-550-4-e ... 37051.html
2. Głośniki przednie najlepsze w swoim przedziale cenowym + dystanse z mdf-u pod nie:
http://allegro.pl/u-dimension-el-comp-6 ... 39356.html
3. Subwoofer.
Zgodnie z wstępnymi ustaleniami montujemy dedykowany sub w lewy boczek. Skrzynkę zamawiamy gotowca, głośnik jeśli ma być z maskownicą, w dodatku ładnie grający, to proponuję JL Audio 10W0W3:
http://allegro.pl/jl-audio-10w0v3-nowy- ... 98067.html
Można założyć do niego oryginalną maskownicę, po czym wygląda jak na zdjęciach z naszych instalek - w załączniku.
Akcesoria:
- zasilanie. Istotna sprawa, bo nie przewidujemy w samochodzie dodatkowego kondensatora, więc sugerowałbym zrobić to na kablach zasilających o przekroju 21 mm. Można zastosować 10 mm, ale wyjdą spore straty na prądzie w takiej instalacji, w szczególności, że kable będą miały około 4,5 metrów od akumulatora. Ogólnie liczę na 9 metrów, gdzie 4,5 metrów to zasilanie, a 4,5 metra to masa bezpośrednio z akumulatora. To pewniak, żeby w aucie tak naładowanym elektroniką nic nie świszczało po odpaleniu silnika.
- 2 x 5-metrowy czincz Audison,
- oprawka z bezpiecznikiem Caliber,
- 4 konektory (2 oczkowe na klemy, 2 widełkowe do wzmacniacza),
- zestaw dystansów na przód:
- około 10 metrów kabli głośnikowych do przednich drzwi, zwrotnic, midbasów i tweeterów, średnica 2 x 2,50mm
- około 1,5 kabla głośnikowego od wzmacniacza do subwoofera,
- 2 x filtr hi-low do wyprowadzenia sygnału audio z fabrycznego radia.
Roboczo:
- wyprowadzenie sygnału z fabrycznej instalacji do wzmacniacza,
- instalacja głośników w drzwiach przednich ze zwrotnicami + tweeterów,
- przeprowadzenie zasilania z akumulatora
- przeprowadzenie kabla sygnałowego od radia do wzmacniacza,
- przeprowadzenie kabli głośnikowych od wzmacniacza do drzwi przednich,
- instalacja wzmacniacza wraz zestrojeniem,
- instalacja subwoofera
Całość ze wszystkim wychodzi na poziomie równych 2500 zł.
W razie pytań, chęci modyfikacji i innych kwesti pozostaję do dyspozycji.