Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- lechupe
- Posty: 127
- Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 295KM / 372Nm
- Lokalizacja: KR
Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
cześć,
Nie znalazłem wątku syntetycznie opisującego +/- modelu z silnikiem 3.6
Jest on na mojej "short" liście zakupów. Alternatywnie A6 3.0 TDI ewentualnie S80/V70 T5. Auta nowe.
Aktualnie jeżdżę Superbem 2.0 TDi (170) i uważam je za bardzo udane auto, pomimo kilku wad.
W szczególności mam obawy co do DSG, w jakimś teście napisano, ze nie pasuje ona do tego modelu, potrafi się mylić, ma opóxnienie przy "kick-down".
Ponadto silnik ma być znacznie głosniejszy od TDi ...
Ciekaw jestem też, czy te auto (sedan) przy zawieszeniu standardowym jest tez podatne na boczny wiatr (w moim aktualnym sedanie uwazam to za jedną z najwiekszych wad) - czy wobec tego warto jest wybrac zawieszenie sportowe - czy w ogóle robi to jakąś różnicę.
A poza tym jakie opcje są przydatne, a jakie można sobie darować. (generalnie biorę wersję L&K)
dzieki z góry za wasze komentarze i uwagi.
Nie znalazłem wątku syntetycznie opisującego +/- modelu z silnikiem 3.6
Jest on na mojej "short" liście zakupów. Alternatywnie A6 3.0 TDI ewentualnie S80/V70 T5. Auta nowe.
Aktualnie jeżdżę Superbem 2.0 TDi (170) i uważam je za bardzo udane auto, pomimo kilku wad.
W szczególności mam obawy co do DSG, w jakimś teście napisano, ze nie pasuje ona do tego modelu, potrafi się mylić, ma opóxnienie przy "kick-down".
Ponadto silnik ma być znacznie głosniejszy od TDi ...
Ciekaw jestem też, czy te auto (sedan) przy zawieszeniu standardowym jest tez podatne na boczny wiatr (w moim aktualnym sedanie uwazam to za jedną z najwiekszych wad) - czy wobec tego warto jest wybrac zawieszenie sportowe - czy w ogóle robi to jakąś różnicę.
A poza tym jakie opcje są przydatne, a jakie można sobie darować. (generalnie biorę wersję L&K)
dzieki z góry za wasze komentarze i uwagi.
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
lechu, skoro jeździsz już SII, to jakie opcje są Ci przydatne, to powinieneś raczej znać
3,6 nigdy nie jeździłem, więc czekamy na znawców.
3,6 nigdy nie jeździłem, więc czekamy na znawców.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
Na pewno między bajki można włożyć to, że 3.6 jest głośniejsze od tdi.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- lechupe
- Posty: 127
- Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 295KM / 372Nm
- Lokalizacja: KR
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
wiesz ja nie mówię o takich opcjach jak boczne poduszki czy rolety p-słoneczne.Enriquez pisze:lechu, skoro jeździsz już SII, to jakie opcje są Ci przydatne, to powinieneś raczej znać
[..].
Ale np nie wiem co daje (w praktyce) system HHC, jak działa ostrzeganie przed zmęczeniem czy co zawiera niezalezny system oogrzewania (maxi-dot) - dziala jak webasto ?
a tak btw, dilerzy skody w pl nie maja testowych wersji 3.6 ...
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
posiadam 3,6 kombilechupe pisze:
W szczególności mam obawy co do DSG, w jakimś teście napisano, ze nie pasuje ona do tego modelu, potrafi się mylić, ma opóxnienie przy "kick-down".
Ponadto silnik ma być znacznie głosniejszy od TDi ...
Ciekaw jestem też, czy te auto (sedan) przy zawieszeniu standardowym jest tez podatne na boczny wiatr (w moim aktualnym sedanie uwazam to za jedną z najwiekszych wad) - czy wobec tego warto jest wybrac zawieszenie sportowe - czy w ogóle robi to jakąś różnicę.
A poza tym jakie opcje są przydatne, a jakie można sobie darować. (generalnie biorę wersję L&K)
dzieki z góry za wasze komentarze i uwagi.
dsg działa ok , nie mam problemów
mam sportowe zawieszenie jest deczko niżej zawieszona dla jednych + dla innych - , z racji ze 3,6 bardziej pasuje do sportowego kombi dla mnie na +
polecam dach panoramiczny w słoneczne dni super sprawa
co do porównywania do audi to napiszę tak mam audi nowe kupione w salonie i mam teraz skodę moje zdanie : nie zapłacę 2 razy więcej za A6 bo Audi w stosunku do Skody nie jest tego warte albo Skoda jest za tania , wiem audi prestiż itp a tu znaczek nie ten , ale jak jadę Skodą to nie patrze na znaczek na masce i klapie bo go nie widzę , no ten na kierownicy jest widoczny , gdybym kupował raz jeszcze skodę to na 100% 3,6 fsi , ale to moje zdanie, są tu tacy na forum co zaraz napiszą ,ze to zły silnik pali dużo i głośny itp.Tylko czy oni jeździli samochodem z tym silnikiem czy tylko o nim czytali?, kup nie będziesz żałował o spalaniu nie piszę bo to jak włożyć kij w mrowisko
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, o 15:59 przez bar72, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
Ja wiem, ze sie czepiam i w ogole, ale nie znam nikogo kto by jezdzil silnikiembar72 pisze:Tylko czy oni jeździli tym silnikiem czy tylko o nim czytali?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
Ja swego czasu 1.8TSI nie moglem znalezc na jazdy probnelechupe pisze:a tak btw, dilerzy skody w pl nie maja testowych wersji 3.6 ...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
Pewnie że nie ma to jak wolnossace V6 w Pb
Ale na Twoim miejscu rozejrzalbym się wśród innych marek niż Vagi i Volvo.
Ale na Twoim miejscu rozejrzalbym się wśród innych marek niż Vagi i Volvo.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- lechupe
- Posty: 127
- Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 295KM / 372Nm
- Lokalizacja: KR
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
bar72 - dzieki.
czy mając te sportowe zawieszenie odczuwasz wrażliwość na boczny wiatr, gdzieś tak przy 170-180km/h ?
Zuber - nie ma za bardzo innych (rozsądnych) opcji w klasie (powiedzmy) premium.
A superb l&K zaliczam jednak do przedsionka premium.
Z pewnych względów nie biorę pod uwagę BMW
No i przychylam sie do zdania bar72 co do cen, chociaz pewnie miałbym A6 w bardzo dobrej cenie.
zresztą jest wątek 'co zamiast superb' ale tam w wiekszości jakies bzdety sa
czy mając te sportowe zawieszenie odczuwasz wrażliwość na boczny wiatr, gdzieś tak przy 170-180km/h ?
Zuber - nie ma za bardzo innych (rozsądnych) opcji w klasie (powiedzmy) premium.
A superb l&K zaliczam jednak do przedsionka premium.
Z pewnych względów nie biorę pod uwagę BMW
No i przychylam sie do zdania bar72 co do cen, chociaz pewnie miałbym A6 w bardzo dobrej cenie.
zresztą jest wątek 'co zamiast superb' ale tam w wiekszości jakies bzdety sa
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
nie odczuwam specjalnie by było inaczej niż w audi , raz jak mocno wiało między świętami i syn wracał z Krakowa to coś wspominał o bocznym wietrze ale wtedy naprawdę mocno wiało na Podhalu skutki tego sa w Tatrzańskim Parku masa powalonych drzew . Ja nie odczuwam wrażliwości na boczny wiatr w normalnych warunkach pogodowych (wiatr zwykły jak czasem wieje )
wtedy był bardzo mocny halny jak to u nas mówią
ps.
A6 w bardzo dobrej cenie.
z mocnym silnikiem z napędem na 4 łapy , i z wyposażeniem z Skoda Superb L&K ciekawy jestem jaka cena
wtedy był bardzo mocny halny jak to u nas mówią
ps.
A6 w bardzo dobrej cenie.
z mocnym silnikiem z napędem na 4 łapy , i z wyposażeniem z Skoda Superb L&K ciekawy jestem jaka cena
- lechupe
- Posty: 127
- Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 295KM / 372Nm
- Lokalizacja: KR
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
moja wersja jest bardzo wrazliwa na wiatr. Przy wiekszej predkości i całkiem niewielkich podmuchach potrafi "przestawić" auto o pare centymetrów.
Jak ktos nie wie to sie moze zdziwic
zresztą chyba w necie sa dosć podobne opinie na ten temat.
Ale wiem z doświwdczenia, ze z róznymi silnikami (i zawieszeniami) jest róznie. Miałem kiedys benzynowe mondeo, które hulało po szosie jak tiktaki w pudełku.
A z kolei diesel trzymał sie autobahny jak przyklejony.
No oczywiscie a6 3.0 tdi quatro plus wyposażenie porównywalne z l&k to sie w cenie superb nie da
ale bez napędu, kupując poza pl (czyli bez akcyzy) i z pełnym odliczeniem vatu - jestesmy porównywalni.
Jak ktos nie wie to sie moze zdziwic
zresztą chyba w necie sa dosć podobne opinie na ten temat.
Ale wiem z doświwdczenia, ze z róznymi silnikami (i zawieszeniami) jest róznie. Miałem kiedys benzynowe mondeo, które hulało po szosie jak tiktaki w pudełku.
A z kolei diesel trzymał sie autobahny jak przyklejony.
No oczywiscie a6 3.0 tdi quatro plus wyposażenie porównywalne z l&k to sie w cenie superb nie da
ale bez napędu, kupując poza pl (czyli bez akcyzy) i z pełnym odliczeniem vatu - jestesmy porównywalni.
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
Nie wiem dlaczego skreślasz BMW.
Miałem okazje pojeździć chwile (jakieś 4 tygodnie i 5kkm) nowa 528i z xdrivem w 8 stopniowym automatem. Muszę powiedzieć, ze to bajka. Komfort, dynamika, prowadzenie (aktywne zawieszenie). Auto miało 2.0 benzynę z dwoma turbinami i 245 koni. Po prostu rakieta. Spalanie całkiem rozsądne. Miasto ok 14, autobahn ok 12 przy średniej prędkości 170.
Do tego czarna w jasnej skórze.
Oczywiście to nie konkurencja dla skody. Wersja, która jeździłem katalogową kosztowała pod 300kPLN.
M.
Miałem okazje pojeździć chwile (jakieś 4 tygodnie i 5kkm) nowa 528i z xdrivem w 8 stopniowym automatem. Muszę powiedzieć, ze to bajka. Komfort, dynamika, prowadzenie (aktywne zawieszenie). Auto miało 2.0 benzynę z dwoma turbinami i 245 koni. Po prostu rakieta. Spalanie całkiem rozsądne. Miasto ok 14, autobahn ok 12 przy średniej prędkości 170.
Do tego czarna w jasnej skórze.
Oczywiście to nie konkurencja dla skody. Wersja, która jeździłem katalogową kosztowała pod 300kPLN.
M.
Było: Citroen Xsara, Renault Laguna I oraz II, Ford S-Max
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
- emay
- Posty: 1049
- Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 458KM/570Nm
- Imię: Emil
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
V6 ten dźwięk można się w nim zakochać. Ogólnie silniki nie są awaryjne. Widziałem ostatnio egzemplarz na sprzedaż który miał ponad 500 tyś km.
Jeśli dochodzi do jakiś usterek to bardzo sporadycznie:
- wyciągnięty łańcuch na rozrządzie
- podobno zapychające się doloty bo to przecież FSI, u mnie nie stwierdzono (137kkm)
DSG 6:
Odnośnie kick down to reakcja jest gdzieś około pół sekundy. Na trasach dwupasmowych nie stwarza to problemu, na zwykłej krajowej przełączałem na tiptronic albo tryb S. Gdy masz łopatki w kierownicy to tym lepiej.
Na początku serii wychodził wadliwy soft do skrzyni ( była akcja serwisowa ) co mogło się przyczynić do uszkodzenia mechatroniki a w dalszej kolejności do uszkodzenia zestawu sprzęgieł.
Przełożenia biegów są bardzo płynne. Jeśli będziesz chciał wykorzystać max korzyści polecam strojenie silnika i dsg.
Z tym bujaniem budy nic nie zrobisz, chyba że go posadzisz -40 mm...
Ogólnie auto bardzo mi się podoba - jedyny duży minus to mały zbiornik. Powinien być przynajmniej 70 litrów albo 100
Jeśli dochodzi do jakiś usterek to bardzo sporadycznie:
- wyciągnięty łańcuch na rozrządzie
- podobno zapychające się doloty bo to przecież FSI, u mnie nie stwierdzono (137kkm)
DSG 6:
Odnośnie kick down to reakcja jest gdzieś około pół sekundy. Na trasach dwupasmowych nie stwarza to problemu, na zwykłej krajowej przełączałem na tiptronic albo tryb S. Gdy masz łopatki w kierownicy to tym lepiej.
Na początku serii wychodził wadliwy soft do skrzyni ( była akcja serwisowa ) co mogło się przyczynić do uszkodzenia mechatroniki a w dalszej kolejności do uszkodzenia zestawu sprzęgieł.
Przełożenia biegów są bardzo płynne. Jeśli będziesz chciał wykorzystać max korzyści polecam strojenie silnika i dsg.
Z tym bujaniem budy nic nie zrobisz, chyba że go posadzisz -40 mm...
Ogólnie auto bardzo mi się podoba - jedyny duży minus to mały zbiornik. Powinien być przynajmniej 70 litrów albo 100
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4
Ze zbiornikami widocznie tak musi być
Dla porównania np.
Mercedes E 63 AMG - 5.5l V8 585KM.
Spalanie 20-25l/100km
Cena: 563 000 zł, a zbiornik...66l
Dla porównania np.
Mercedes E 63 AMG - 5.5l V8 585KM.
Spalanie 20-25l/100km
Cena: 563 000 zł, a zbiornik...66l
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554