Chiptuning

bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

No i co z tego, że u Witka ?
Zrób u niego a potem pojedź na 4 inne... tego samego dnia.

.... i proste pytanie (dasz radę odpowiedzieć ?) :
Wyniki będą takie same ?
Awatar użytkownika
mig
Posty: 989
Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 228KM 339Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: mig »

Normalne że na każdej będzie inny wynik. Mi chodziło o porównanie temperatury otoczenia i różnicy w mocy silnika (u mnie była różnica odczuwalna). A ty naskoczyłeś na mnie jak byto miało coś zmienić.
tfu żadne tam kombi :D
Awatar użytkownika
AaaA
Posty: 245
Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM/435Nm
Lokalizacja: Mladá Boleslav

Re: Chiptuning

Post autor: AaaA »

Swoją drogą to zaciekawiło mnie to że w tabelkach podane są różne przełożenia skrzyń biegów, tak jakby cześć była robiona na 5 część na 6 biegu (z tego co wiem najelepiej robić pomiar na przełożeniu jak najbardziej zbliżonym 1:1). Swoją drogą ma ktoś może pewną informację na temach przełożeń recznej skrzyni biegów w S2 z 2.0 TDI CR, to co znalazłem dla Passata B6: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... gear-ratio
Obrazek
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

mig pisze:Normalne że na każdej będzie inny wynik.
no a jakie będą różnice ?
mig pisze:Nie wiem dla czego skoro temperatura jest nie istotna :lol:
zadzwoń do Witka i się dowiedz.. bo głupoty piszesz
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Chiptuning

Post autor: KriSSo »

Dlaczego pisze głupoty? Możesz rozwinąć?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Golf Variant mk7.5
Obrazek
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Banalne.
Temperaturę, ciśnienie, masę samochodu itp itd .... podaje się do programu hamowni przed wykonaniem pomiaru
a program sam już odpowiednio koryguje końcowe wskazania.

.. dlatego dopytywanie się "jaka była temperatura" jest śmieszne....... i bez sensu.

Tak samo jak stwierdzenie : mi 9 KM różnicy pokazywało między latem 28 C a zimą 4 C
jest również bez sensu bo program w wyliczeniach również to już uwzględnił.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Chiptuning

Post autor: KriSSo »

Rozumiem, że hamowania uwzględnia również to, że sterownik silnika ma limitery termiczne i w zależmości od potrzeb (w tym temperatury) przez co tnie dawki i motor generuje mniejszą moc? Bo jeśli nie, to chyba jednak ma to znaczenie.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Ostatnio zmieniony 2 lut 2014, o 16:20 przez KriSSo, łącznie zmieniany 2 razy.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Byłeś kiedyś na hamowni i przyglądałeś się coś robi, jak się robi... i dlaczego się to robi ?
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Zresztą...
tu masz mój pomiar i opis z 2009 roku : klik klik klik
W górnym prawym rogu masz podaną temperaturę i ciśnienie.

Pytanie:
jak myślisz.. skąd się wzięły te paramenty wyświetlone z taką dokładnością ?


Dalej uważasz, że pytanie o temperaturę w jakiej był pomiar jest sensowne ?
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

Czyli patrząc na mój wykres można przyjąć że jest jakiś błąd, bo przy pomiarze wstępnym podana temperatura to 10 st., a na boxie 20 st. ??
W tej hali było max 10 st.
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Nie analizuj swojego wykresu...
to strata czasu.. a i tak nie dojdziemy do niczego sensownego.


Jedź tam gdzie mają nowoczesną hamownie i co jest istotne: potrafi prawidłowo wykonać pomiar
sugeruję: CompSport
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

Napisałem do nich, a jutro zadzwonię.
Szczerze to zapomniałem o nich.
Dzięki.
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Przed pomiarem dobrze jest założyć świeży filtr powietrza.
Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

Mam, tak jak pisałem wcześniej, cały przegląd olejowy zrobiony kilka dni temu.
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 288
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Chiptuning

Post autor: KriSSo »

bezduszny pisze:Dalej uważasz, że pytanie o temperaturę w jakiej był pomiar jest sensowne ?
Tak właśnie uważam. Korekcja ciśnienia i temperatury na hamowni do normy DIN służy uśrednieniu wyniku ale nie oznacza, że limitery termiczne intercoolera czy turbiny nie zaczęły spełniać swojej funkcji. Jeśli temperatura np EGT będzie za duża to sterownik zdejmie dawkę i możemy se normalizację wsadzić w d..... Dlatego owszem, sądzę że informacja na temat temperatury w trakcie pomiarów jest co najmniej przydatna.

Oczywiście mam prawo się mylić, dlatego mógłby zabrać głos ktoś z branży (to nie moja działka) i rozjaśnić temat. GoodHope (jak pamiętam) zawsze potrafił w akademicki sposób wytłumaczyć to i owo, przydałby się teraz.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
ODPOWIEDZ