Chiptuning
Re: Chiptuning
No i co z tego, że u Witka ?
Zrób u niego a potem pojedź na 4 inne... tego samego dnia.
.... i proste pytanie (dasz radę odpowiedzieć ?) :
Wyniki będą takie same ?
Zrób u niego a potem pojedź na 4 inne... tego samego dnia.
.... i proste pytanie (dasz radę odpowiedzieć ?) :
Wyniki będą takie same ?
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: Chiptuning
Normalne że na każdej będzie inny wynik. Mi chodziło o porównanie temperatury otoczenia i różnicy w mocy silnika (u mnie była różnica odczuwalna). A ty naskoczyłeś na mnie jak byto miało coś zmienić.
tfu żadne tam kombi
- AaaA
- Posty: 245
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM/435Nm
- Lokalizacja: Mladá Boleslav
Re: Chiptuning
Swoją drogą to zaciekawiło mnie to że w tabelkach podane są różne przełożenia skrzyń biegów, tak jakby cześć była robiona na 5 część na 6 biegu (z tego co wiem najelepiej robić pomiar na przełożeniu jak najbardziej zbliżonym 1:1). Swoją drogą ma ktoś może pewną informację na temach przełożeń recznej skrzyni biegów w S2 z 2.0 TDI CR, to co znalazłem dla Passata B6: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... gear-ratio
Re: Chiptuning
no a jakie będą różnice ?mig pisze:Normalne że na każdej będzie inny wynik.
zadzwoń do Witka i się dowiedz.. bo głupoty piszeszmig pisze:Nie wiem dla czego skoro temperatura jest nie istotna
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Chiptuning
Banalne.
Temperaturę, ciśnienie, masę samochodu itp itd .... podaje się do programu hamowni przed wykonaniem pomiaru
a program sam już odpowiednio koryguje końcowe wskazania.
.. dlatego dopytywanie się "jaka była temperatura" jest śmieszne....... i bez sensu.
Tak samo jak stwierdzenie : mi 9 KM różnicy pokazywało między latem 28 C a zimą 4 C
jest również bez sensu bo program w wyliczeniach również to już uwzględnił.
Temperaturę, ciśnienie, masę samochodu itp itd .... podaje się do programu hamowni przed wykonaniem pomiaru
a program sam już odpowiednio koryguje końcowe wskazania.
.. dlatego dopytywanie się "jaka była temperatura" jest śmieszne....... i bez sensu.
Tak samo jak stwierdzenie : mi 9 KM różnicy pokazywało między latem 28 C a zimą 4 C
jest również bez sensu bo program w wyliczeniach również to już uwzględnił.
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Chiptuning
Rozumiem, że hamowania uwzględnia również to, że sterownik silnika ma limitery termiczne i w zależmości od potrzeb (w tym temperatury) przez co tnie dawki i motor generuje mniejszą moc? Bo jeśli nie, to chyba jednak ma to znaczenie.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Ostatnio zmieniony 2 lut 2014, o 16:20 przez KriSSo, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Chiptuning
Byłeś kiedyś na hamowni i przyglądałeś się coś robi, jak się robi... i dlaczego się to robi ?
Re: Chiptuning
Zresztą...
tu masz mój pomiar i opis z 2009 roku : klik klik klik
W górnym prawym rogu masz podaną temperaturę i ciśnienie.
Pytanie:
jak myślisz.. skąd się wzięły te paramenty wyświetlone z taką dokładnością ?
Dalej uważasz, że pytanie o temperaturę w jakiej był pomiar jest sensowne ?
tu masz mój pomiar i opis z 2009 roku : klik klik klik
W górnym prawym rogu masz podaną temperaturę i ciśnienie.
Pytanie:
jak myślisz.. skąd się wzięły te paramenty wyświetlone z taką dokładnością ?
Dalej uważasz, że pytanie o temperaturę w jakiej był pomiar jest sensowne ?
- miro-t
- Posty: 203
- Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 210/440
Re: Chiptuning
Czyli patrząc na mój wykres można przyjąć że jest jakiś błąd, bo przy pomiarze wstępnym podana temperatura to 10 st., a na boxie 20 st. ??
W tej hali było max 10 st.
W tej hali było max 10 st.
Re: Chiptuning
Nie analizuj swojego wykresu...
to strata czasu.. a i tak nie dojdziemy do niczego sensownego.
Jedź tam gdzie mają nowoczesną hamownie i co jest istotne: potrafi prawidłowo wykonać pomiar
sugeruję: CompSport
to strata czasu.. a i tak nie dojdziemy do niczego sensownego.
Jedź tam gdzie mają nowoczesną hamownie i co jest istotne: potrafi prawidłowo wykonać pomiar
sugeruję: CompSport
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Chiptuning
Tak właśnie uważam. Korekcja ciśnienia i temperatury na hamowni do normy DIN służy uśrednieniu wyniku ale nie oznacza, że limitery termiczne intercoolera czy turbiny nie zaczęły spełniać swojej funkcji. Jeśli temperatura np EGT będzie za duża to sterownik zdejmie dawkę i możemy se normalizację wsadzić w d..... Dlatego owszem, sądzę że informacja na temat temperatury w trakcie pomiarów jest co najmniej przydatna.bezduszny pisze:Dalej uważasz, że pytanie o temperaturę w jakiej był pomiar jest sensowne ?
Oczywiście mam prawo się mylić, dlatego mógłby zabrać głos ktoś z branży (to nie moja działka) i rozjaśnić temat. GoodHope (jak pamiętam) zawsze potrafił w akademicki sposób wytłumaczyć to i owo, przydałby się teraz.