S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DPF
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
A czy ktoś miał już podobny problem na forum ?
Dodać muszę, że spalanie w normie. Na trasie 5,5l/100km - wskazanie kompa. Na trasie auta nie cisnę. Jeżdżę w miarę spokojnie - 90-100 6 bieg tempomat.
Czytałem kiedyś, że ktoś miał podobny objaw i wypalanie dpf miał w odstępach kilku minut.
Dodać muszę, że spalanie w normie. Na trasie 5,5l/100km - wskazanie kompa. Na trasie auta nie cisnę. Jeżdżę w miarę spokojnie - 90-100 6 bieg tempomat.
Czytałem kiedyś, że ktoś miał podobny objaw i wypalanie dpf miał w odstępach kilku minut.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Wtedy zależy tylko od Ciebie czy:Cinecki1984 pisze:A co w momencie gdy wypalanie DPF łapie nas prawie od domu. Są godziny szczytu, do obwodnicy ponad 50 minut. Co wtedy ?
1. Zrobisz absolutnie wszystko co w Twojej mocy żeby filtr zdążył się schłodzić spalinami - czyli odczekasz kilkanaście minut (może być w jeździe lub na postoju) po tym, gdy obroty biegu jałowego wrócą do ok. 800/min po zainicjowanej regeneracji, nawet jeśli warunki drogowe wymusiły przerwanie procesu.
2. Oczywiście możesz nie bacząc na nic od razu wyłączyć silnik, jednak w tym przypadku naprężenia termiczne prędzej czy później spowodują "poluzowanie" wkładu DPF w obudowie, a żywotność filtra ulegnie skróceniu.
Podczas regeneracji suchego i tzw. zamkniętego DPF (auta z normą EURO5) - chmura dymu za samochodem jest niemal niemożliwa. Myślę, że być może w tym przypadku "strach ma wielkie oczy", a sprawcą był inny pojazd lub zwykła para wodna.Saszkin. Wiem, że wypalał DPF. Chodziło mi bardziej o to czy jest normalne aby proces wypalania rozpoczynał się co 10 minut a za mną pojawiała się jak to opisałem chmura dymu/spalin/pary - nie wiem co to było
Zapisy (w sterowniku ECU) dotyczące czasu, przebiegu i statusu ostatniej regeneracji są w całości rzeczywiste i w 100% wiarygodne, także wcale nie wiadomo (Ty sam musisz to sobie odtworzyć w pamięci) czy filtr na pewno był dopalany akurat wtedy, gdy Ci się tak zdawało.
Ostatnia hipotetyczna możliwość jest taka, że w Twoim samochodzie nie ma już DPF, a za pojawiające się chmurki spalin jest odpowiedzialny quasituner dokonujący "wyłączenia programowego" lub kiepski emulator - ale tego przez net na pewno nie stwierdzimy.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
DPF jest ponieważ tydzień temu przed zakupem wypalali w serwisie DPF
Co do chmurki to jestem już hmm bezradny. Będąc w serwisie ASO GALL ICM Wrocław dowiedziałem się, że taki dymek jest możliwy podczas wypalania DPF.
Dodać muszę, że dymek pojawił się po tym jak jadąc trasą 90km/h musiałem zwalniać do około 40/50 aby przejechać przez rondo. Następnie redukowałem na 4 bieg i z tempomatu kazałem mu się rozpędzić do tych 90km/h i wtedy pojawiał się w dymek - przez pewien okres w pewnym zakresie obrotów.
Dodać muszę, że dymek pojawił się później kilka razy i do tej pory cisza.
Co do chmurki to jestem już hmm bezradny. Będąc w serwisie ASO GALL ICM Wrocław dowiedziałem się, że taki dymek jest możliwy podczas wypalania DPF.
Dodać muszę, że dymek pojawił się po tym jak jadąc trasą 90km/h musiałem zwalniać do około 40/50 aby przejechać przez rondo. Następnie redukowałem na 4 bieg i z tempomatu kazałem mu się rozpędzić do tych 90km/h i wtedy pojawiał się w dymek - przez pewien okres w pewnym zakresie obrotów.
Dodać muszę, że dymek pojawił się później kilka razy i do tej pory cisza.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Bzdura. "Pogratulować" osobie udzielającej Ci informacji.Cinecki1984 pisze:DPF jest ponieważ tydzień temu przed zakupem wypalali w serwisie DPF
Co do chmurki to jestem już hmm bezradny. Będąc w serwisie ASO GALL ICM Wrocław dowiedziałem się, że taki dymek jest możliwy podczas wypalania DPF.
Jeżeli dymek jest bezdyskusyjnym faktem radzę Ci podjechać na pilne konsultacje do naprawdę zweryfikowanego i super zaprawionego w bojach, niezależnego (od ASO) fachowca, bo w samochodzie EURO-5 z niewykastrowanym DPF'em wszystko co wydobywa się z wydechu oprócz zwykłej pary wodnej świadczy o bardzo poważnej usterce.Dodać muszę, że dymek pojawił się po tym jak jadąc trasą 90km/h musiałem zwalniać do około 40/50 aby przejechać przez rondo. Następnie redukowałem na 4 bieg i z tempomatu kazałem mu się rozpędzić do tych 90km/h i wtedy pojawiał się w dymek - przez pewien okres w pewnym zakresie obrotów.
Ja jednak myślę, że być może coś wprowadziło Cię w błąd i oby tak właśnie było.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Problem w tym, że nie znam nikogo kto zna się bdb na skodach i DPF na dolnym śląsku a co dopiero we Wrocławiu. Zmartwiłem się teraz ponieważ autem robię około 900km tygodniowo a w poniedziałek czeka mnie 300 km
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
A może jest ktoś we Wro kto dysponuje vcds'em ? Dobrze napisałem ? I będzie w stanie wpiąć moją kurę i sprawdzić co i jak z zapełnieniem DPF
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Nie musi być taki od Skody. Każdy, kto zna/diagnozuje VAG-i będzie wiedział na co spojrzeć.Cinecki1984 pisze:Problem w tym, że nie znam nikogo kto zna się bdb na skodach i DPF na dolnym śląsku a co dopiero we Wrocławiu.
Myślę, że możesz spokojnie jechać. Zrobiłeś wszystko co mogłeś (konsultacja telefoniczna z gwarantem), a samochód nie zgłasza żadnych problemów kontrolkami. Kilkaset kilometrów w trasie to świetna okazja żeby zapoznać się i zaprzyjaźnić z nowym samochodem, tym bardziej, że Twoje wcześniejsze spostrzeżenia jakby "zanikły" .Zmartwiłem się teraz ponieważ autem robię około 900km tygodniowo
W jakim kierunku jeśli nie tajemnica ?a w poniedziałek czeka mnie 300 km
Pozdrawiam.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Wyruszam z Wro w kierunku Jeleniej Góry i okolic.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 wrz 2010, o 20:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Poznań
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Nie wiem czy coś wniosę do tematu, ale jakiś rok temu miałem podobnie, a później pokazała mi się kontrolka silnika. Też miałem dymek od czasu do czasu i wariowały mi obroty. Okazało się, że zepsuła się chłodnica recyrkulacji spalin ( czy coś takiego - jak źle nazwałem to proszę o poprawkę). Auto było już po gwarancji, jednakże zrobili mi to bezpłatnie twierdząc, że musiała być uszkodzona już wcześniej.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Czytam teraz na innym forum i zdarzają sie przypadki gdzie podczas wypalania DPF za autem była biała chmura!!
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 wrz 2010, o 20:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Poznań
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Podłączyli do komputera. Zostawiłem im auto w sumie na 4 dni. Zastępczego mi nie dali, gdyż naprawę zleciłem po gwarancji. Zdiagnozowali po godzinie, a później czekali na info od Skody, czy mogą naprawiać bezpłatnie czy partycypować w kosztach. Stwierdzili ,że naprawią bezpłatnie. Później dzień czekali na część. Oczywiście nie twierdzę, że u Ciebie występuje ta sama usterka, choć objawy były podobne. Jak żona jechała za mną to dymek przy redukcji był od jasno białego do błękitno szarego.
Pozdrawiam i życzę szybkiej diagnozy i ewentualnej naprawy.
Pozdrawiam i życzę szybkiej diagnozy i ewentualnej naprawy.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Owszem - ale w autach z tzw. DPF'em otwartym (EURO4) i nie skutkiem regeneracji DPF (jako przyczyny) tylko skutkiem głębokiej awarii wtryskiwaczy paliwa rzeczywiście dymi na biało.Cinecki1984 pisze:Czytam teraz na innym forum i zdarzają sie przypadki gdzie podczas wypalania DPF za autem była biała chmura!!
"Filtr zamknięty" (EURO5), na co zwracałem już uwagę co najmniej trzykrotnie - generalnie zatrzymuje wszystko, a zaolejony i/lub zamoczony niedopalonym paliwem tym bardziej.
Jeżeli dym pojawia się z silnika z EURO5 - w każdym przypadku oznacza to już bardzo poważną usterkę ale Ty napisałeś, że coś widziałeś ale potem zanikło ... .
OK - wydaje mi się, że dotarliśmy do ściany i teraz zależy już tylko od Ciebie czy skorzystasz z fachowca, który z komputerem na kolanach wykona odpowiednie testy (w większości) dynamiczne, czy będziesz jeździł i obserwował dalej, lub zadowolisz się tym co powiedział "szpec" z ASO i co przeczytałeś (ale niezbyt dokładnie) na innym forum.
Jak chcesz zobaczyć dymiące na biało diesle z suchymi DPF'ami najlepiej poszukaj wśród userów pierwszej generacji diesli 2,7 TDi oraz 3,0 TDi - im naprawdę potrafi zakopcić ... .
PS:
Pytałem o kierunek zaplanowanej na jutro podróży żeby zaproponować Ci (darmową) diagnostykę ale niestety to trochę inny kierunek świata ... .
Pozdrawiam.
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
jutro będąc w Jeleniej podjadę do ASO z nadzieją, że podłączą mnie bez problemu. Nawiązując do dymka. Był tylko podczas wypalanie DPF wcześniej i po wypalaniu dymka brak
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: wpisz skąd jesteś
Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP
Wsiadłem w swojego kuraka i popędziłem AOW - łącznie 66km. Średnia prędkość na AOW 160km/h obroty około 2700. I nic. Zero dymków. Tak samo w drodze powrotnej po Wrocławiu. Rozpędzałem na 4 biegu na 3 i nic. Auto ma moc - tak mi się wydaje Rozpędziliśmy się do 210 - dalej strach - troszkę wieje - zero dymków. Zostaje podjechać jutro do JG i podłączyć pod kompa