Chiptuning

Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Chiptuning

Post autor: Enriquez »

Jakie koszty?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

2 tysie.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning

Post autor: Sebastian_M26 »

Seria słaba, lecz moment po chipie wyszedł nieprawdopodobnie wysoki.
W dyno nie dają oryginalnych wykresów z Maha?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning

Post autor: szms »

Jak słaba? :shock: :shock: :shock: :shock:

Ty masz gift, on ma jeszcze większy, mam na myśli moment. :shock:

30 nm ponad standard to mało?
to te 50 po chipie to już w ogóle śmiech na sali :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

Seria 160KM a zmierzyli prawie 182KM.
Moment seria 250Nm a miałem 280Nm (jak 2.0TSI). Co tu jest słabe?

50Nm po czipie to śmiech na sali - nie kumam.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning

Post autor: szms »

Pietia... ja ironizuję :shock:

bo skoro 30 nm ponad serię to "słabo" a 50 nm po chipie to wysoki wynik to nie kumam :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

OK, już myślalem, że naprawdę jest słabo.
Jest super i naprawdę jestem na razie bardzo zadowolony.
Jędrula

Re: Chiptuning

Post autor: Jędrula »

Sebastian_M26 pisze:Seria słaba, lecz moment po chipie wyszedł nieprawdopodobnie wysoki.
W dyno nie dają oryginalnych wykresów z Maha?
Sebstian chyba się nie wyspał - gifty Pietia miał bardzo duże. Moment nawet wyższy od Twojego :P

Ale nie ma co się pałować pod wyniki maksymalne, którymi się nie jeździ. Ciekawsze jest to, że mamy zupełnie inne charakterystyki, a ten sam silnik :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Chiptuning

Post autor: Sebastian_M26 »

To chyba pierwszy 1.8 seryjny z 33x Nm. Nie licząc silników z Audi i valve-costam.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

Zaznaczyłem w Dynosofcie, że ma być rozsądnie, to było dla mnie ważne.
Poza tym dowiedziałem się, że SII 4x4 ma mocniejsze sprzęgło i do 350Nm jest bezpiecznie. Dużo też zależy od stylu jazdy, ja jeżdżę dynamicznie ale bez piłowania silnika.
andriu21tg
Posty: 107
Rejestracja: 28 mar 2013, o 13:30
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: BMW F25
Lokalizacja: Tarnogórskie Szosy OCP

Re: Chiptuning

Post autor: andriu21tg »

Awatar użytkownika
miro-t
Posty: 203
Rejestracja: 3 sie 2013, o 17:08
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210/440

Re: Chiptuning

Post autor: miro-t »

No mnie tez szkoda.
Bo dziś byłem na poprawkach, jakbym o tym wiedział wczoraj wieczorem, to bym zrezygnował z ich usług, a tak jestem w nowej czarnej doopie. Wieczorem wrzucę wykres to się wypowiecie.

Czy Wam w 2.0 CBBB wibruje silnik przy 1200-1500 obr. ??
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Nic nie ma prawa Ci wibrowac. Pewnie dwumase zatluczesz bardzo szybko.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Chiptuning

Post autor: grzesiu26 »

Program do poprawki.
Nic ma nie tłuc.
huzar24
Posty: 76
Rejestracja: 22 gru 2011, o 12:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning

Post autor: huzar24 »

Pewnie Koledzy mają rację, ale zasieję ziarno wątpliwości.
Swojego superba chipowałem u Goodhopa z dość niedużym przebiegiem, po jakimś czasie pojawiły się drgania i kopcenie na czarno. Okazało się, że seria wzmocniła się ze 170 na 178 i trzeba było wyregulować ustawienia. Wszystko wróciło do normy, ale po pewnym czasie pojawiły się znacznie drgania na biegach 5 i 6 przy obrotach 2,5 do 3 tysięcy potem ustawały. "Oszukiwałem" podciągając na 4 biegu powyżej 3tysięcy i dopiero zmieniałem na wyższy. Kląłem pod nosem i zbierałem się do kolejnej wizyty u tunera.
I teraz ziarno wątpliwości.
Zanim wybrałem się do Goodhopa przyszła pora na zmianę opon na zimowe. Drgania zniknęły od ręki. Została tylko piękna praca silnika i cieszenie się chipem.
ODPOWIEDZ