START/STOP a TURBINA ?
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: START/STOP a TURBINA ?
nawet jak to bedzie jak z anty tuningiem 6 miesiecy i polacy zrobia co chca
r5 20vt
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: START/STOP a TURBINA ?
na razie w O3 jest podobnie do O2
koduje się normalnie
koduje się normalnie
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: START/STOP a TURBINA ?
Widać gościu miał takie pojęcie jak ja na temat życia seksualnego nowogwinejskiego bezogonowego płaza Paedophryne amauensisEnriquez pisze:na razie w O3 jest podobnie do O2
koduje się normalnie
Re: START/STOP a TURBINA ?
Co do rozrusznika przy start stop, to jest innej konstrukcji (znacznie trwalszy) - mam info z pierwszej ręki (producent). Co do turbiny, to jestem bardzo ciekaw, miałem to samo co koledzy - najpierw dynamiczna jazda po autostradzie, a później przy płaceniu system radośnie zgasił silnik na bramkach.
Może jest jakiś system podawania oleju na turbinę przy zgaszonym silniku, przy określonej temperaturze - spróbuję się dowiedzieć i wkleić na forum.
Może jest jakiś system podawania oleju na turbinę przy zgaszonym silniku, przy określonej temperaturze - spróbuję się dowiedzieć i wkleić na forum.
- AaaA
- Posty: 245
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM/435Nm
- Lokalizacja: Mladá Boleslav
Re: START/STOP a TURBINA ?
Co do sugestii podpowiadacza na jakim biegu powinno się jezdzić to rzeczywiście są to czasem dziwne rzeczy:) Mój ulubiony przykład: Dojazdówka do miasta już przyhamowana do 50km/h tempomat 53km/h (bo tyle mniej-więcej to 50), po rownym bez obciązenia 5 jest myślę ok, zaczyna się spory podjazd, podpowiadacz ciągle upiera się przy 5 mimo tego, że czuć, że silnik przy tym podjezdzie nie daje już prawie rady:)
Co do originalnego tematu, oczywiście można wyłączyć permanentnie, np. tak: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ction-VCDS
Wydaje mi się, że gdzieś wyczytałem jak VCDS zmienić działanie S/S tak żeby po uruchomieniu silnika S/S był wyłączony i włączał się dopiero po użyciu przycisku, jednak nie mogę tego w tej chwili znaleźć.
Co do originalnego tematu, oczywiście można wyłączyć permanentnie, np. tak: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ction-VCDS
Wydaje mi się, że gdzieś wyczytałem jak VCDS zmienić działanie S/S tak żeby po uruchomieniu silnika S/S był wyłączony i włączał się dopiero po użyciu przycisku, jednak nie mogę tego w tej chwili znaleźć.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 21:13
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: ZS
Re: START/STOP a TURBINA ?
Ja powiem tylko tyle... Pani w salonie podczas zamawiana OIII odradziła mi montaż systemu START/STOP. System ten nie uwzględnia pracy turbo, dobija rozrusznik i alternator (nie ma mocniejszych to bajka), poza tym skok napięcia przy palacych sie ksenonach również nie jest wskazany. A jeśli ktoś bardzo chce go mieć, to powinno się go dezaktywować jednym naciśnięciem przycisku.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: START/STOP a TURBINA ?
Obieg oleju w turbinie jest podtrzymany pomimo wyłączonego silnika. Nie tylko w silnikach z systemem s/s. Wszystkie tsi i tdi aktualnie maja taki system. Dlatego instrukcja nie nakazuje trzymania na wolnych obrotach przed wyłączeniem. Obieg oleju w turbinie jest podtrzymywany niekiedy jeszcze przez 2 do 3 min po wyłączeniu silnika. Po otwarciu maski jest to słyszalne jeżeli jest cisza dookoła. Najlepiej w garażu. Nie wiem czy ciśnienie oleju przy podtrzymaniu jest podobne jak na wolnych obrotach, pewnie nie. Zauważyłem, że jak przed wyłączeniem potrzymam trochę na wolnych obrotach to system podtrzymania nie włącza się. Oczywiście s/s doprowadza tak czy tak do szybszego zużycia silnika i osprzętu dlatego jestem zadowolony, że w 1.8 tsi nie jest montowany.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: START/STOP a TURBINA ?
"Obieg oleju w turbinie jest podtrzymywany niekiedy jeszcze przez 2 do 3 min po wyłączeniu silnika." A jak niby to by się miało odbywać mimo wyłączonego silnika a więc i pompy oleju? I co właściwie słyszysz przez 2-3 minuty po wyłączeniu silnika?
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: START/STOP a TURBINA ?
"I co właściwie słyszysz przez 2-3 minuty po wyłączeniu silnika?"
Turbinę,która zapiernicza bez smarowania.
Turbinę,która zapiernicza bez smarowania.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: START/STOP a TURBINA ?
nie napinajcie się tak - jest dodatkowa pompka elektryczna, ale IMHO do układu chłodzenia a nie smarowania, ale mogę się mylić
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 gru 2013, o 20:10
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Imię: Wito
- Lokalizacja: SO
Re: START/STOP a TURBINA ?
z tego co mi się gdzieś o uszy obiło, to płyn chłodniczy ma wymuszony obieg przez dodatkową pompkę, smarowania raczej nie ma...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: START/STOP a TURBINA ?
w sumie sprytnie pomyślane - "nie przejmuj się turbiną - nie musisz jej chłodzić po forsownej jeździe - zainstalowaliśmy dla Ciebie elektryczną pompkę chłodziwa". Tyle, że ciśnienia oleju już dawno nie ma i zerwany film olejowy robi robotę. Normalnie SIMPLY CLEVER
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: START/STOP a TURBINA ?
A piszą gdzieś w instrukcji, żeby się nie przejmować?
A tak serio, to chyba jest tylko ta pompka do chłodziwa i raczej lepiej trochę ostudzić turbinę przed zgaszeniem.
Start/Stop ma na pewno inną budowę rozrusznika, choćby po to żeby szybciej (teoretycznie) odpalać.
A tak serio, to chyba jest tylko ta pompka do chłodziwa i raczej lepiej trochę ostudzić turbinę przed zgaszeniem.
Start/Stop ma na pewno inną budowę rozrusznika, choćby po to żeby szybciej (teoretycznie) odpalać.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: START/STOP a TURBINA ?
Dodatkowa pompa elektryczna układu chłodzenia ma małą wydajność i służy do schładzania chłodnicy spalin w układzie EGR, również po wyłączeniu silnika. Powodzenia w schładzaniu tym turbiny.
- dolko
- Posty: 406
- Rejestracja: 21 wrz 2013, o 12:27
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: uzupełnij pole
Re: START/STOP a TURBINA ?
Jasne Panowie, w ogóle zaraz wszystkie kuraki z S/S się rozleca, turbiny będą brały olej, a rozruszniki wyskocza sobie żyły pociąć... No proszę was! Uważam, że jak ktoś wydaje ponad 90 tys. to może już sobie te 2 tys. dołożyć do 4 lat gwarancji i po temacie, co? Inna sprawa, że chyba debile tego nie projektowaly? Nie popadajmy w skrajność po prostu