START/STOP a TURBINA ?

wilkuw
Posty: 164
Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: 59-300 Lubin

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: wilkuw »

nawet jak :) to bedzie jak z anty tuningiem :) 6 miesiecy i polacy zrobia co chca :)
r5 20vt
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

na razie w O3 jest podobnie do O2
koduje się normalnie
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: grzesiu26 »

Enriquez pisze:na razie w O3 jest podobnie do O2
koduje się normalnie
Widać gościu miał takie pojęcie jak ja na temat życia seksualnego nowogwinejskiego bezogonowego płaza Paedophryne amauensis :lol:
Awatar użytkownika
miqsh
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2013, o 12:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: miqsh »

Co do rozrusznika przy start stop, to jest innej konstrukcji (znacznie trwalszy) - mam info z pierwszej ręki (producent). Co do turbiny, to jestem bardzo ciekaw, miałem to samo co koledzy - najpierw dynamiczna jazda po autostradzie, a później przy płaceniu system radośnie zgasił silnik na bramkach.

Może jest jakiś system podawania oleju na turbinę przy zgaszonym silniku, przy określonej temperaturze - spróbuję się dowiedzieć i wkleić na forum.
Awatar użytkownika
AaaA
Posty: 245
Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM/435Nm
Lokalizacja: Mladá Boleslav

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: AaaA »

Co do sugestii podpowiadacza na jakim biegu powinno się jezdzić to rzeczywiście są to czasem dziwne rzeczy:) Mój ulubiony przykład: Dojazdówka do miasta już przyhamowana do 50km/h tempomat 53km/h (bo tyle mniej-więcej to 50), po rownym bez obciązenia 5 jest myślę ok, zaczyna się spory podjazd, podpowiadacz ciągle upiera się przy 5 mimo tego, że czuć, że silnik przy tym podjezdzie nie daje już prawie rady:)

Co do originalnego tematu, oczywiście można wyłączyć permanentnie, np. tak: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ction-VCDS
Wydaje mi się, że gdzieś wyczytałem jak VCDS zmienić działanie S/S tak żeby po uruchomieniu silnika S/S był wyłączony i włączał się dopiero po użyciu przycisku, jednak nie mogę tego w tej chwili znaleźć.
Obrazek
MichalSZN
Posty: 84
Rejestracja: 24 paź 2013, o 21:13
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: ZS

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: MichalSZN »

Ja powiem tylko tyle... Pani w salonie podczas zamawiana OIII odradziła mi montaż systemu START/STOP. System ten nie uwzględnia pracy turbo, dobija rozrusznik i alternator (nie ma mocniejszych to bajka), poza tym skok napięcia przy palacych sie ksenonach również nie jest wskazany. A jeśli ktoś bardzo chce go mieć, to powinno się go dezaktywować jednym naciśnięciem przycisku.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: sko89 »

Obieg oleju w turbinie jest podtrzymany pomimo wyłączonego silnika. Nie tylko w silnikach z systemem s/s. Wszystkie tsi i tdi aktualnie maja taki system. Dlatego instrukcja nie nakazuje trzymania na wolnych obrotach przed wyłączeniem. Obieg oleju w turbinie jest podtrzymywany niekiedy jeszcze przez 2 do 3 min po wyłączeniu silnika. Po otwarciu maski jest to słyszalne jeżeli jest cisza dookoła. Najlepiej w garażu. Nie wiem czy ciśnienie oleju przy podtrzymaniu jest podobne jak na wolnych obrotach, pewnie nie. Zauważyłem, że jak przed wyłączeniem potrzymam trochę na wolnych obrotach to system podtrzymania nie włącza się. Oczywiście s/s doprowadza tak czy tak do szybszego zużycia silnika i osprzętu dlatego jestem zadowolony, że w 1.8 tsi nie jest montowany.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: jarkow »

"Obieg oleju w turbinie jest podtrzymywany niekiedy jeszcze przez 2 do 3 min po wyłączeniu silnika." A jak niby to by się miało odbywać mimo wyłączonego silnika a więc i pompy oleju? I co właściwie słyszysz przez 2-3 minuty po wyłączeniu silnika?
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1025
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: JanuszSz »

"I co właściwie słyszysz przez 2-3 minuty po wyłączeniu silnika?"
Turbinę,która zapiernicza bez smarowania.:-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

nie napinajcie się tak - jest dodatkowa pompka elektryczna, ale IMHO do układu chłodzenia a nie smarowania, ale mogę się mylić
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
pastihno
Posty: 34
Rejestracja: 13 gru 2013, o 20:10
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Imię: Wito
Lokalizacja: SO

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: pastihno »

z tego co mi się gdzieś o uszy obiło, to płyn chłodniczy ma wymuszony obieg przez dodatkową pompkę, smarowania raczej nie ma...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13611
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

w sumie sprytnie pomyślane - "nie przejmuj się turbiną - nie musisz jej chłodzić po forsownej jeździe - zainstalowaliśmy dla Ciebie elektryczną pompkę chłodziwa". Tyle, że ciśnienia oleju już dawno nie ma i zerwany film olejowy robi robotę. Normalnie SIMPLY CLEVER
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: chudy »

A piszą gdzieś w instrukcji, żeby się nie przejmować? :D
A tak serio, to chyba jest tylko ta pompka do chłodziwa i raczej lepiej trochę ostudzić turbinę przed zgaszeniem.
Start/Stop ma na pewno inną budowę rozrusznika, choćby po to żeby szybciej (teoretycznie) odpalać.
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: jarkow »

Dodatkowa pompa elektryczna układu chłodzenia ma małą wydajność i służy do schładzania chłodnicy spalin w układzie EGR, również po wyłączeniu silnika. Powodzenia w schładzaniu tym turbiny.
Awatar użytkownika
dolko
Posty: 406
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 12:27
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: uzupełnij pole

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: dolko »

Jasne Panowie, w ogóle zaraz wszystkie kuraki z S/S się rozleca, turbiny będą brały olej, a rozruszniki wyskocza sobie żyły pociąć... No proszę was! Uważam, że jak ktoś wydaje ponad 90 tys. to może już sobie te 2 tys. dołożyć do 4 lat gwarancji i po temacie, co? Inna sprawa, że chyba debile tego nie projektowaly? Nie popadajmy w skrajność po prostu ;)
ODPOWIEDZ